off road

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Lucas T
Contacteer:

off road

Bericht door Lucas T »

Hallo, ik ben nieuw op dit forum; Ik rij sinds 2 jaar 1200 gs (daarvoor r850r ook gedurende 2 jaar als opstapmotor gehad). Huidige Gs is een prachtige motor, ondertussen microbe goed te pakken (ca 30.000 km gs-plezier gehad). Doch geen enkele 'echte' off road ervaring. Zag onlangs op bmw-site enduro Park Hechlingen. Ziet er op eerste gezicht leerrijk uit voor een beginneling off road. Is Hechlingen aan te raden of zijn er gelijkaardige opleidingen in Belgie?

beste groeten.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

wreed wel gekomen met uw moddervreter zonder modder.
regelmatig worden er off road trip georganiseerd.
op tijd en stond verschijnt het wel op het forum.
de GS rijders hebben ook nog eens een compleet appart forum.
nog veel plezier gewenst
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
danielGS

Bericht door danielGS »

Advic is pas terug van Hechlingen , neem eens kontakt op met hem

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/profile ... ofile&u=96
toetindendroai

R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
advic

Bericht door advic »

.zz
Laatst gewijzigd door advic op 11 aug 2006, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
JohanGS

Bericht door JohanGS »

Ik heb op 4 Juli de cursus off road voor allroad gedaan in Tongeren en ben er heel tevereden van :wink:

Dit is de website:
http://www.motorbeheersing.com/
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
SUYKIE

Bericht door SUYKIE »

advic schreef:Hoor ik daar iemand roepen ?

yep , net terug van weeral een niet te vergeten ervaring.
Voor de driedaagse waren we met zo'n zestien en werden in twee groepjes ingedeeld : de gevorderden en de beginners. Erg veel verschil zal er niet geweest zijn, aangezien ik mee kon met de gevorderden :?

In mijn groep was er ook een dame die net twee jaar motorervaring had, dus hiermee is het antwoord op de vraag ineens gegeven.

De eerste dag lag de nadruk vooral op beheersing en controle aan lage snelheid. Je wordt geleidelijk, maar wel progressief vertrouwd gemaakt met het spelen met - en doseren van - gas, koppeling en remmen en vooral evenwicht. Tegen de late namiddag
had ik de indruk dat we al bijna het ganse terrein verkend hadden (zandbak incluis) en dat het steeds makkelijker werd.

Het voordeel (of nadeel , 't is hoe je 't bekijkt) van de beginnersgroep was dat ze bleven oefenen en nog eens oefenen, terwijl onze groep al heel snel uitstapjes ging maken in de omgeving.
Met der Helmut, onze instructuur, op kop deden we dingen die normaal niet erg legaal waren , zoals dwars door de bossen (geen pad te zien) een berghelling oprijden, leren hoe je een diepe gracht langs de weg in-en uit rijdt (en dan de sporen een beetje uitwissen :wink: ) enz.

Ook leerde hij ons praktische zaken die waarschijnlijk niet in het lesprogramma stonden, over hoe je het terrein moet lezen en welke problemen je kan voorzien die niet onmiddellijk zichtbaar zijn.
Verder kregen we en passant ook heel wat wetenswaardigheden over de streek te horen ....
Afbeelding
enkel beeldjes : klik op de foto om te vergroten,

Afbeelding[/img]

Afbeelding

Afbeelding[/URL]Afbeelding

enfin, niet goedkoop maar echt geweldig van genoten.

grtz,

z
Is dat met eigen motorfiets of wordt de motor ter beschikking gesteld? In Tongeren is het met eigen motorfiets, met vind da nogal risky.
advic

Bericht door advic »

zz
Laatst gewijzigd door advic op 11 aug 2006, 10:29, 2 keer totaal gewijzigd.
SUYKIE

Bericht door SUYKIE »

advic schreef:tegen meerprijs stelt men een motor ter beschikking. Iedereen rijdt met een leenfiets omdat ze gegarandeerd toch eens tegen de vlakte gaan.

Ik had het geluk dat ze in onze groep heel gul waren om regelmatig eens van moto te wisselen,
daardoor heb ik met alles kunnen rijden wat ze daar hebben :

gsa, gs , 650 dakar en ... de HP 2 8) !
En uw grote favoriet van allemaal was de....

Die HP2 rijdt helemaal anders zeker? Vind ik een prachtmoto, de prijs die valt een pak minder goed mee...
motorcycle boy
Contacteer:

Bericht door motorcycle boy »

ook even stellen dat die 750 euro de cursusprijs is. Maar je moet ginder in Hechlingen ook nog geraken, je moet er nog eten en je moet er nog overnachten ook. De totaalprijs is dus echt nog een gezond pak hoger ! :shock: :?
Allez, bon, als ik de Lotto win ga ik dat ook ne keer doen. Crossen en crashen met andermans machine moet een zaligheid zijn. 8)
JohanGS

Bericht door JohanGS »

SUYKIE schreef:
advic schreef:Hoor ik daar iemand roepen ?

yep , net terug van weeral een niet te vergeten ervaring.
Voor de driedaagse waren we met zo'n zestien en werden in twee groepjes ingedeeld : de gevorderden en de beginners. Erg veel verschil zal er niet geweest zijn, aangezien ik mee kon met de gevorderden :?

In mijn groep was er ook een dame die net twee jaar motorervaring had, dus hiermee is het antwoord op de vraag ineens gegeven.

De eerste dag lag de nadruk vooral op beheersing en controle aan lage snelheid. Je wordt geleidelijk, maar wel progressief vertrouwd gemaakt met het spelen met - en doseren van - gas, koppeling en remmen en vooral evenwicht. Tegen de late namiddag
had ik de indruk dat we al bijna het ganse terrein verkend hadden (zandbak incluis) en dat het steeds makkelijker werd.

Het voordeel (of nadeel , 't is hoe je 't bekijkt) van de beginnersgroep was dat ze bleven oefenen en nog eens oefenen, terwijl onze groep al heel snel uitstapjes ging maken in de omgeving.
Met der Helmut, onze instructuur, op kop deden we dingen die normaal niet erg legaal waren , zoals dwars door de bossen (geen pad te zien) een berghelling oprijden, leren hoe je een diepe gracht langs de weg in-en uit rijdt (en dan de sporen een beetje uitwissen :wink: ) enz.

Ook leerde hij ons praktische zaken die waarschijnlijk niet in het lesprogramma stonden, over hoe je het terrein moet lezen en welke problemen je kan voorzien die niet onmiddellijk zichtbaar zijn.
Verder kregen we en passant ook heel wat wetenswaardigheden over de streek te horen ....
Afbeelding
enkel beeldjes : klik op de foto om te vergroten,

Afbeelding[/img]

Afbeelding

Afbeelding[/URL]Afbeelding

enfin, niet goedkoop maar echt geweldig van genoten.

grtz,

z
Is dat met eigen motorfiets of wordt de motor ter beschikking gesteld? In Tongeren is het met eigen motorfiets, met vind da nogal risky.
De begeleiding in Tongeren is zeer goed en de instructeur staat klaar om de motor op te vangen bij manoeuvers in de mate van het mogelijke natuurlijk.
Enkele valpartijen gezien en het was steeds zonder erge schade tenzij je krasjes als een duivels onheil beziet :lol: :lol:

Als je een oefening of iets als gevaarlijk inschat verminder je je snelheid of voer je het niet uit, alles op eigen tempo maw.
Ik zelf heb zelfs met de zijkofers gereden door de boere wegels, behalve in de steengroeve daar heb ik ze verwijderd.
:wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
Plaats reactie