Bluemedia BM-6300

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Rik
Locatie: Van Brugge lans 't de polders angespoeld in Oed-Everlee

Bluemedia BM-6300

Bericht door Rik »

Sedert een aantal weken beschik ik over een Multimedia BM-6300 GPS met Navigon (MobileNavigator) software.
Voor A naar B te rijden heb ik geen enkel probleem.
Doch heeft iemand ervaring om om op deze GPS ook andere ritten te donwloaden? Op dat vlak ben ik Haralds gelijke = een kluns. :oops: Nu nog ben ik een echte bolletje-pijltje roadbooker, doch wens dit in de toelomst te complementeren met GPS.
Motorrijden = "suiker"zoet
sprint

Re: Bluemedia BM-6300

Bericht door sprint »

Rik schreef:Op dat vlak ben ik Haralds gelijke = een kluns. :oops: Nu nog ben ik een echte bolletje-pijltje roadbooker, doch wens dit in de toelomst te complementeren met GPS.
Harald heeft wel een Garmin GPS gekocht, deze is ideaal voor motorrijders.
Of je die (Garmin) gps ritten ook op uw toestel kan rijden betwijfel ik.
:(
Marnix.

Afbeelding
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
w

Bericht door w »

http://www.marcarine.be/gps-moto/gps3.php

Tís wel in het frans, maar je kan er perfect routes van Garmin mee omzetten naar - Navigon MN|4 & MN|5 (.rte) formaat.

Ik heb wel geen ervaring met Navigon, dus kan ik niet veel zeggen over de kwaliteit v/d omzetting
John
Contacteer:

Bericht door John »

Dan hoop ik voor je dat je niet de verkeerde GPS hebt gekocht. Meestal zijn die goedkopere dingen bedoeld om naar een bepaald adres te rijden en niet om er een op voorhand bepaalde route mee te rijden zoals inderdaad een duurdere Garmin bvb. Hiermee kan je via je PC een route uitsippelen of downloaden om ze daarna in je toestel te proppen. l
Rik
Locatie: Van Brugge lans 't de polders angespoeld in Oed-Everlee

Bericht door Rik »

à John: 'tja, gekocht ... . Een gegeven paard kijkt men niet in de bek. :roll: De mobiele GPS was een soort toemaatje bij de wagen omdat deze niet geleverd werd met standaard GPS.

à Stefken: nogal een boterham om down te loaden. Ga er straks à beginnen. Op 't bedrijf lukte dit niet goed.
Motorrijden = "suiker"zoet
sprint

Bericht door sprint »

Rik schreef: 'tja, gekocht ... . Een gegeven paard kijkt men niet in de bek. :roll:
Zo kan je natuurlijk niet kieskeurig zijn :lol: , maar als je er één moest kopen zou ik toch een garmin aanraden. :wink:

De vraag is natuurlijk ook of deze "Multimedia BM-6300 GPS" trillings bestand is (kan op 2 maand al stuk zijn, motorfietsen produceren een geheel ander soort trillingen als een auto hé) en waterdicht voor gebruik op de motorfiets. 8)
Marnix.

Afbeelding
Plaats reactie