Garmin Quest 2 Europa
Moderator: GVN
-
TonTon
Garmin Quest 2 Europa
Hallo,
mijn vriend denkt er sterk aan om bovenstaand apparaat aan te kopen.
we hebben daarover 2 vraagjes :
1) kan er een externe antenne worden op aangesloten ? hij rijdt met een Peugeot 307 met warmtewerende ruiten en de standaard antenne van een gps werkt niet.
2) is dit met de Mapsource Navigator software ?
vr gr,
Arnold.
mijn vriend denkt er sterk aan om bovenstaand apparaat aan te kopen.
we hebben daarover 2 vraagjes :
1) kan er een externe antenne worden op aangesloten ? hij rijdt met een Peugeot 307 met warmtewerende ruiten en de standaard antenne van een gps werkt niet.
2) is dit met de Mapsource Navigator software ?
vr gr,
Arnold.
Hoi Arnold,
Externe antenne kan je aansluiten, Q2 werkt met CN8NT.
Tohttp://forum.gps.nl/viewforum.php?f=33&sid=277850ce59a39ff78a9405394e4ba097
Ondertussen zijn er vele andere niet tevreden over.
Mijn voorkeur ging ook naar de Q2, totdat ik er een paar weken mee rondgereden had en nu ingeruild heb op een 2720.
Op deze: http://www.multitudo.be raden ze het toestel momenteel af voor motor gebruik. Bezin voor je begint, Grtz Fred.
Mijn voorkeur ging ook naar de Q2, totdat ik er een paar weken mee rondgereden had en nu ingeruild heb op een 2720.
Op deze: http://www.multitudo.be raden ze het toestel momenteel af voor motor gebruik. Bezin voor je begint, Grtz Fred.
-
TonTon
-
TonTon
Fred,gs-ham schreef:Hoi Arnold,
is het zo niet dat er geen interne batterij zit in de 27 reeks ?
de gps moet namelijk ook kunnen op een fiets meegenomen worden...
-
TonTon
idd , maar ik zie dat er daarbij de "mapsource city select Europa" software wordt bijgevoegd , is dit andere software dan de "mapsource city navigator" ? en zoja waar zit het verschil ?Shulty schreef:Je kan natuurlijk ook de gewone Quest nemen, maar 256mb, maar toch voldoende lijkt me.
Grtz,
Peter
nog iets anders : kan er op een Street pilot deluxe III een externe antenne worden op aangesloten , gezien zijn wagen is uitgerust met warmte werende ruiten en de gewone antenne niet werkt ?
het onderscheid tussen City Select en City Navigator is nauwelijks merkbaar. Wat je mist bij Select is het zoeken op postnummer ipv stadsnaam. Vooral in landen als Frankrijk en Duitsland is dat een nadeel.
Vanaf versie 8 zou als City Navigator worden.
Op de streetpilot kan ja inderdaad een externe antenne aansluiten. Je draait er de oorspronkelijke antenne af (bajonetsluiting) en sluit de externe antenne aan, kostprijs rond de 43 euro dacht ik.
Denk er wel om Arnold dat de SP 3 een toestel is van een vorige generatie. In rekensnelheid merk je het verschil overduidelijk. Als je dus vaak adressen zoekt is dat een nadeel. Is het daarentegen vooral om vooraf gemaakte routes te rijden dan is dat van minder belang.
Groetjes
Fluppie
Op de streetpilot kan ja inderdaad een externe antenne aansluiten. Je draait er de oorspronkelijke antenne af (bajonetsluiting) en sluit de externe antenne aan, kostprijs rond de 43 euro dacht ik.
Denk er wel om Arnold dat de SP 3 een toestel is van een vorige generatie. In rekensnelheid merk je het verschil overduidelijk. Als je dus vaak adressen zoekt is dat een nadeel. Is het daarentegen vooral om vooraf gemaakte routes te rijden dan is dat van minder belang.
Groetjes
Fluppie
-
TonTon
dank je wel ! ik heb zelf zo'n SP III en hij is idd traag , maar ik gebruik hem meestal om vooraf gemaakte routes te rijden en dat zal bij mijn vriend ook meestal het geval zijn.fluppie schreef:het onderscheid tussen City Select en City Navigator is nauwelijks merkbaar. Wat je mist bij Select is het zoeken op postnummer ipv stadsnaam. Vooral in landen als Frankrijk en Duitsland is dat een nadeel.
Groetjes
Fluppie
er staat een mooie aanbieding op het forum van een SP III en aangezien er bij de 27XX series en bij de quest wel altijd iets ontbreekt zou de SP III een goed alternatief zijn gezien de vraagprijs.
bedankt voor alle info
-
Rik
- Locatie: Van Brugge lans 't de polders angespoeld in Oed-Everlee
Heb gisteren beslist om een Quest I aan te schaffen. Reden: combinatie prijs, gebruik en snelheid. Dit bevestigd door Optiek Mertens te Kessel-Lo. Ondertussen ben ik toch serieus aan het twijfelen als een Quest 2 niet beter zou zijn voor oa gebruik buiten België. Wat bvb als een een rit gedeeltelijk buiten België loopt? Weliswaar alles via afzonderlijke kaarten, maar aan de grens staan foefelen met het opladen van een nieuwe kaart? Trouwens, kan je een dergelijke rit dan wel degelijk opladen?
Maar nu lees ik hier toch niet erg opgetogen berichten over de Quest in het algemeen.
Daartegenover staat de 2720 die met inbegrip van kablering en nodige toebehoren toch 1.250,- euro kost. Voor een weekendgebruiker en pure hobbyist, vnl BMW-ritten, toch een redelijk bedrag.
Maar nu lees ik hier toch niet erg opgetogen berichten over de Quest in het algemeen.
Daartegenover staat de 2720 die met inbegrip van kablering en nodige toebehoren toch 1.250,- euro kost. Voor een weekendgebruiker en pure hobbyist, vnl BMW-ritten, toch een redelijk bedrag.
Motorrijden = "suiker"zoet
Rik, je keuze voor een Quest is een goede keuze, 243 mb is heel wat, en je ritten komen in een ander geheugen terecht, dus doe maar.
Vraag maar aan je dealer om eens te tonen hoeveel 243 mb is, je zal versteld staan wat je daar al mee kan.
Verder kan je er daarenboven 20 tot 30 dagritten in kwijt, dat is toch ook al heel wat en niet minder dan eender welke andere Garmin.
Veel succes met je aankoop en heel veel plezier er mee
Fluppie
Vraag maar aan je dealer om eens te tonen hoeveel 243 mb is, je zal versteld staan wat je daar al mee kan.
Verder kan je er daarenboven 20 tot 30 dagritten in kwijt, dat is toch ook al heel wat en niet minder dan eender welke andere Garmin.
Veel succes met je aankoop en heel veel plezier er mee
Fluppie
Zoals eerder gezegd heeft de Quest1 243Mb vrij geheugen. België helemaal op straatniveau is geen 90Mb, dus kan je langs alle kanten een ruime marge mee opladen. Europa op niveau van grote wegen kan niet gewist worden.Rik schreef:Wat bvb als een een rit gedeeltelijk buiten België loopt? Weliswaar alles via afzonderlijke kaarten, maar aan de grens staan foefelen met het opladen van een nieuwe kaart? Trouwens, kan je een dergelijke rit dan wel degelijk opladen?
Bovendien, bij Garmin zijn alle landen in heel kleine stukjes opgedeeld, je kiest dus enkel wat je wil. De verschillende delen werken naadloos met mekaar. Dit in tegenstelling met TomTom (3), daar moet je aan de grens wisselen. De kaartdelen hoeven zelfs niet aan mekaar te grenzen, je kan België opladen, maar ook bijv de Alpen. Opladen gebeurt tesamen, effe wat opladen zonder iets anders gaat niet. De ene oplaadbeurt wist de vorige. (Dit is op alle Garmins van toepassing)
Wat routes betreft, je kan de route virtueel laten rijden door de Quest. Mocht de route over niet opgeladen kaartdelen gaan, krijg je meteen een bericht. Dit kan je gerust thuis proberen, ook al omdat de Quest op batterijen werkt.
GSven 
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT

ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Het verschil tussen de Quest en de Quest2 zijn de gecomprimeerde kaarten voor de Quest2 waardoor deze trager is dan de eerste Quest. Ik heb idd ook van een GPS kenner gehoord hiervoor de quest te verkiezen boven de Quest2. Op de quest2 kan je bvb wel POI's inladen zoals de flitspalen een must in België tegenwoordig.
mvg
Stef
mvg
Stef
-
boxer short
Hoi daar allemaal! Ik gebruik een Quest (één). Wat betreft dat "beperkte" geheugen: dat is helemaal geen probleem. Daarnet heb ik de route tot in Wenen (dat is 1160 km) ingeladen. Die route alleen neemt 78 Mb aan ruimte in... je hebt dus nog voldoende over om de kaarten van om en rond Wenen in te laden, of plaatsen onderweg of zo. De Quest één berekent ook vrij snel, is handig, waterdicht, makkelijk te bedienen, en vooral goedkoop in vergelijking met veel andere toestellen. Degelijk en zeer geschikt voor op de motor. Ook, en dat is toch wel belangrijk, is de geluidskwaliteit van de gesproken informatie voldoende luid (geen oortjes maar kleine, vlakke luidsprekertjes in de helm: dus geen oorpijn). Vroegere Garmins lieten hier soms een steek vallen. De laatste update van de kaarten is geen city select meer, maar de versie Europe v8 City Navigator. En dat draait perfect op mijn questje. Vorig weekeinde nog naar Amsterdam gereden, en niet één keer een fout gemaakt. Voorwaarde is wel dat je de kaarten van je pc naar de Quest wil laden: sommige mensen zien daar tegenop. In dat geval moet je maar een toestel kopen met heel Europa volgeladen. Maar ik twijfel dan of de berekeningssnelheid bij het "van route herberekenen" nog zo vlot gaat... Ik ben in elke geval heel erg tevreden met de prijs/kwaliteisverhouding van mijn koop.

Niets is geheel waar, en zelfs dit niet.
Gewone fiets - racefiets - Yamaha Diversion - BMW R 1200 RT
De kaarten worden opgeslagen in een ander geheugen dan routes, waypoints en tracks.boxer short schreef:Hoi daar allemaal! Ik gebruik een Quest (één). Wat betreft dat "beperkte" geheugen: dat is helemaal geen probleem. Daarnet heb ik de route tot in Wenen (dat is 1160 km) ingeladen. Die route alleen neemt 78 Mb aan ruimte in... je hebt dus nog voldoende over om de kaarten van om en rond Wenen in te laden, of plaatsen onderweg
Je kan dus ALTIJD 243 Mb aan kaartmateriaal opladen in een quest, er zal dan nog steeds plaats vrij blijven voor je routes, tracks en waypoints. Zo heb je een geheugen voor 10.000 trackpunten en genoeg geheugen voor 20 à 30 dagritten.
-
boxer short
Juist fluppie, maar ik bedoelde eigenlijk dat het totale geheugen voor de benodigde kaarten om de route naar Wenen te kunnen uitstippelen 78 Mb bedroeg. Je hebt gelijk: de routes worden in een ander geheugen opgeslagen dan de kaarten. Wat die trackpoints en die dagritten betreft heb je ook gelijk. Dus is de Quest toch een sterk toestel, tiens?
Niets is geheel waar, en zelfs dit niet.
-
Ed Vollegaas
- Contacteer:
Ik heb uiteindelijk de knoop ook doorgehakt, ben gisteren gezwicht voor de Quest 1, nu maar hopen dat ik het me niet beklaag. Alle info die ik heb gelezen was + over het Q1 toestel dus dat zit wel goed, nu nog ermee leren werken. 
X-aantal rijstraketten, 2 spaghetti skate-boards, R100RS, F650GS, R1100S, R1200GS, R1200RT, V7racer, 800xc.
Back to basics...
Back to basics...
-
Fox30
Heb zelf twee exemplaren 2610 met een 2 GB Compact Flash kaart waarop alle kaarten van CN7 staan.
De bewering dat het herberekenen dan traag zou zijn is onjuist.
Op de vraag waarom twee toestellen, vooraleer iemand anders vraagt:
1. voor persoonlijk gebruik in auto en op moto.
2. voor collega's op het werk. Eenvoudig vooraf te voorzien van bestemmingen via de PC en dan naar buitenland vliegen en SP2610 op dashboard van huurwagen. Robuust en altijd betrouwbaar. Hij is momenteel zo populair dat ik de aankoop van een derde toestel overweeg.
2. voor collega's op het werk. Eenvoudig vooraf te voorzien van bestemmingen via de PC en dan naar buitenland vliegen en SP2610 op dashboard van huurwagen. Robuust en altijd betrouwbaar. Hij is momenteel zo populair dat ik de aankoop van een derde toestel overweeg.
En een vierde toestel om uit lenen aan de Forumrijders. Ikke eerstFox30 schreef:Heb zelf twee exemplaren 2610 met een 2 GB Compact Flash kaart waarop alle kaarten van CN7 staan.
Stoffel