Mio 269 Plus
Moderator: GVN
mio in reklam
de kado aanbiedingen vallen in de bus , €399 voor zo een ding.
In de Lidl is er ook een toestel voor €250 ..
ik wil graag een gps toestel , maar die zijn toch zo duur(garmin) allemaal.
Die Mio is wel stukken goedkoper , dus als er iemend ervaring en/of
aan/af raders weet ?
thanks
In de Lidl is er ook een toestel voor €250 ..
ik wil graag een gps toestel , maar die zijn toch zo duur(garmin) allemaal.
Die Mio is wel stukken goedkoper , dus als er iemend ervaring en/of
aan/af raders weet ?
thanks
Midlife-crisis , tis van da
mio
Blijf erbij voor op de moto is garmin het beste, maar iedereen is vrij van (mis)kopen.
Duur ja maar dat is met alles zo, er zijn ook dure moto's terwijl er ook zijn die 3x minder kosten en die ook rijden.
Paul
Duur ja maar dat is met alles zo, er zijn ook dure moto's terwijl er ook zijn die 3x minder kosten en die ook rijden.
Paul
Your heart is free, have the courage to follow it!
Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
juist daarom mijn vraag , hier zijn mensen genoeg met heel wat ervaring op gps gebied, mijn gps ervaring blijft bij een blaupunkt radio met gps die ik erbij gekregen heb in de auto.Daarmee ga je van A naar B en thats it.
Verschillende verdelers geven wat uitleg van welk type voor welke behoefte etc , op het forum gaat het steeds over garmin .
Wat zijn de ervaringen met andere gps systemen , wat heb je nodig om enkel plezierritjes uit te stippelen , wat heb je nodig om een reis te maken, etc...
En ja , inderdaad , goedkoop is dikwijls miskoop , dat heb ik gemerkt aan mijn WC pot die ik ooit bij Wickes heb aangeschaft , die is van de 1ste verdieping de straat opgedonderd(kwestie van gemakkelijker in het containerpark te krijgen).
Hugo
Verschillende verdelers geven wat uitleg van welk type voor welke behoefte etc , op het forum gaat het steeds over garmin .
Wat zijn de ervaringen met andere gps systemen , wat heb je nodig om enkel plezierritjes uit te stippelen , wat heb je nodig om een reis te maken, etc...
En ja , inderdaad , goedkoop is dikwijls miskoop , dat heb ik gemerkt aan mijn WC pot die ik ooit bij Wickes heb aangeschaft , die is van de 1ste verdieping de straat opgedonderd(kwestie van gemakkelijker in het containerpark te krijgen).
Hugo
Midlife-crisis , tis van da
Hugo, een eerlijk antwoord al ben ik als dealer niet onverdacht.
Elke gps rijdt van A naar B, je blaupunkt, een DVD systeem van 3000 euro, een garmin, een mio of noem maar op daar zit het verschil niet in.
Waarom is Garmin marktleider bij de motoren
1 waterdicht, en dat is echt waterdicht, ik gooi ze op de demos gewoon het water in, de norm is IPX 7 en dat betekent een half uur lang op een meter diepte en geen krimp geven.
2 je krijgt er heel europa bij op detailkaart, en niet benelux detail + europa op hoofdwegen
3 je hebt er een computerprogramma bij waar je makkelijk motorroutes mee kan ontwerpen, dat is niet meer van A naar B rijden, maar ... de weg is het doel, en dat zonder intikken van adressen maar gewoon klikken op de kaart
4 gezien de meerderheid der motorrijders er mee werkt, staat het internet vol met motorroutes, en kan je bv de ritten van de BMW club vooraf in je mailbox krijgen, even downloaden naar je gps en klaar is Kees
Van een MIO kan je verwachten dat hij je van A naar B brengt en dat doet hij blijkbaar wel goed, al vind ik de instelbaarheid van een Garmin toch wel beter maar dan ook wat ingewikkelder
je bent altijd welkom om het eens te komen bekijken, info en advoes zijn gratis, Garmin is dat niet, maar eigenlijk is daar een goede reden voor.
Elke gps rijdt van A naar B, je blaupunkt, een DVD systeem van 3000 euro, een garmin, een mio of noem maar op daar zit het verschil niet in.
Waarom is Garmin marktleider bij de motoren
1 waterdicht, en dat is echt waterdicht, ik gooi ze op de demos gewoon het water in, de norm is IPX 7 en dat betekent een half uur lang op een meter diepte en geen krimp geven.
2 je krijgt er heel europa bij op detailkaart, en niet benelux detail + europa op hoofdwegen
3 je hebt er een computerprogramma bij waar je makkelijk motorroutes mee kan ontwerpen, dat is niet meer van A naar B rijden, maar ... de weg is het doel, en dat zonder intikken van adressen maar gewoon klikken op de kaart
4 gezien de meerderheid der motorrijders er mee werkt, staat het internet vol met motorroutes, en kan je bv de ritten van de BMW club vooraf in je mailbox krijgen, even downloaden naar je gps en klaar is Kees
Van een MIO kan je verwachten dat hij je van A naar B brengt en dat doet hij blijkbaar wel goed, al vind ik de instelbaarheid van een Garmin toch wel beter maar dan ook wat ingewikkelder
je bent altijd welkom om het eens te komen bekijken, info en advoes zijn gratis, Garmin is dat niet, maar eigenlijk is daar een goede reden voor.
Hoi
wat men van de Garmin zegt zal allemaal wel kloppen: die is speciaal ontworpen om waterdicht te zijn, de mio niet. MAAR een collega van me kocht zo'n MIO 269 en monteerd 'm toch op z'n moto. Hij blijkt er erg tevreden van te zijn. Vorig jaar trok hij er mee naar Zwitserland en hij had het "geluk" om de godganse heenreis in de regen te rijden (waarvan enkele hele zware buien). Hij wist dat de mio enkel spatwaterdicht was en dus trok hij er een diepvriesplastiekzakje over. In Zwitserland werkt 'm nog steeds. Zijn besluit: voor 500 € (want dat was het verschil tussen een nieuwe mio269+ en een vergelijkbaar Garmin produkt) koop je al heel veel plastiekzakjes. Mijn besluit: wie dat ding dagelijks nodig heeft koopt misschien toch beter de Garmin maar wie daar 5 keer per jaar gebruik van maakt of vooral rijdt als het goed weer is: aan U de keuze.
wat men van de Garmin zegt zal allemaal wel kloppen: die is speciaal ontworpen om waterdicht te zijn, de mio niet. MAAR een collega van me kocht zo'n MIO 269 en monteerd 'm toch op z'n moto. Hij blijkt er erg tevreden van te zijn. Vorig jaar trok hij er mee naar Zwitserland en hij had het "geluk" om de godganse heenreis in de regen te rijden (waarvan enkele hele zware buien). Hij wist dat de mio enkel spatwaterdicht was en dus trok hij er een diepvriesplastiekzakje over. In Zwitserland werkt 'm nog steeds. Zijn besluit: voor 500 € (want dat was het verschil tussen een nieuwe mio269+ en een vergelijkbaar Garmin produkt) koop je al heel veel plastiekzakjes. Mijn besluit: wie dat ding dagelijks nodig heeft koopt misschien toch beter de Garmin maar wie daar 5 keer per jaar gebruik van maakt of vooral rijdt als het goed weer is: aan U de keuze.
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Garmin heeft heel geschikte modellen voor de moto.
Maar ik heb toch maar een Medion van de Makro gekocht die toen 500 euro goedkoper was dan de Garmin.
Voor die 500 euro moet ik weinig inboeten. Ik heb zelf een plastic overtrekje gemaakt om hem te beschermen tegen stof en regen. Wat ik niet kan is routes klaarmaken op de PC (en bijgevolg uitwisselen met anderen) Bij de routes die ik op het toestel zelf ineenknutsel moeten ik even halthouden bij elke waypoint omdat hij tijd nodig heeft om de route naar de volgende waypoint te berekenen en dat kan wel enkele tientallen seconden duren. Een ander hinder is dat ik bij een grensovergang een andere kaart moet selecteren. En hij spreekt enkel Nederlands.
Qua schok en andere gevoeligheden is het spul OK. Ik gebruik hem ook veel op de fiets. Autonomie weet ik niet maar na 3 uur staat de batterij nog op 66%. Firmware upgrades zijn online beschikbaar bij Medion.
Ik heb voor 399 euro al heel wat verrassende ontdekkingen gedaan. Mijn GPS is mijn beste vriend onderweg

Maar ik heb toch maar een Medion van de Makro gekocht die toen 500 euro goedkoper was dan de Garmin.
Voor die 500 euro moet ik weinig inboeten. Ik heb zelf een plastic overtrekje gemaakt om hem te beschermen tegen stof en regen. Wat ik niet kan is routes klaarmaken op de PC (en bijgevolg uitwisselen met anderen) Bij de routes die ik op het toestel zelf ineenknutsel moeten ik even halthouden bij elke waypoint omdat hij tijd nodig heeft om de route naar de volgende waypoint te berekenen en dat kan wel enkele tientallen seconden duren. Een ander hinder is dat ik bij een grensovergang een andere kaart moet selecteren. En hij spreekt enkel Nederlands.
Qua schok en andere gevoeligheden is het spul OK. Ik gebruik hem ook veel op de fiets. Autonomie weet ik niet maar na 3 uur staat de batterij nog op 66%. Firmware upgrades zijn online beschikbaar bij Medion.
Ik heb voor 399 euro al heel wat verrassende ontdekkingen gedaan. Mijn GPS is mijn beste vriend onderweg

Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
TheViking
- Contacteer:
't Is waar, Garmin is veel duurder. (tenzij je hem 2de hands koopt zoals ik)
Vroeger werkte ik met Tomtom op een pda en stak hem in een plastiek zakske in mijn tanktas.(waar je normaal je kaart steekt)
Ik vond het leuk werken en je kan terwijl je pda ook mp3s laten afspelen.
Maar daar sta je dan op een BMW groepsrit, waar de gbp (of is't gdb) bestandjes worden uitgedeeld. Ook het zelf plannen van routes is een hoop werk op die kleine dingen als je dat vergelijkt met mapsource bij Garmin.
Hoe zit het met updates van kaarten eigenlijk bij MIO? Kun je die van een website downloaden?
Viking.
Vroeger werkte ik met Tomtom op een pda en stak hem in een plastiek zakske in mijn tanktas.(waar je normaal je kaart steekt)
Ik vond het leuk werken en je kan terwijl je pda ook mp3s laten afspelen.
Maar daar sta je dan op een BMW groepsrit, waar de gbp (of is't gdb) bestandjes worden uitgedeeld. Ook het zelf plannen van routes is een hoop werk op die kleine dingen als je dat vergelijkt met mapsource bij Garmin.
Hoe zit het met updates van kaarten eigenlijk bij MIO? Kun je die van een website downloaden?
Viking.
Laatst gewijzigd door TheViking op 15 jan 2006, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Met computers gaat alles automatisch maar niks vanzelf !
Natuurlijk, iedereen heeft gelijk.
Ik ben in het bezit van een Garmin Streetpilot 2610.
Tussen haakjes "prachtig speeltje"
.
Toch even een bedenking;
Het is wel zo dat een bedrijf dat innoveerd en zijn producten alzo constant tracht te verbeteren, zijn producten duurder zal moeten verkopen dan de anderen, omdat ze telkens iets nieuws moeten zoeken en vinden en dat kost natuurlijk ook geld, veel geld .
Daarom kunnen de "naäpers" hun producten dikwijls goedkoper op de markt brengen en eventueel zelfs meer en beter verkopen dan het originele product. Zij verdienen ook een pak geld op die producten zonder het geld te steken in research en innovatie.
Toch een kanttekening voor Fluppie.
Ik heb in mei 2005 mijn toestel (nieuw gekocht), niet op de hoogte van de gevolgen, geregistreerd. Ik loop nu wel de nieuwere versie 8 van CN mis. Is dat definitief of bestaat er mischien toch nog een mogelijkheid deze te updaten?
Ik ben in het bezit van een Garmin Streetpilot 2610.
Tussen haakjes "prachtig speeltje"
Toch even een bedenking;
Het is wel zo dat een bedrijf dat innoveerd en zijn producten alzo constant tracht te verbeteren, zijn producten duurder zal moeten verkopen dan de anderen, omdat ze telkens iets nieuws moeten zoeken en vinden en dat kost natuurlijk ook geld, veel geld .
Daarom kunnen de "naäpers" hun producten dikwijls goedkoper op de markt brengen en eventueel zelfs meer en beter verkopen dan het originele product. Zij verdienen ook een pak geld op die producten zonder het geld te steken in research en innovatie.
Toch een kanttekening voor Fluppie.
Ik heb in mei 2005 mijn toestel (nieuw gekocht), niet op de hoogte van de gevolgen, geregistreerd. Ik loop nu wel de nieuwere versie 8 van CN mis. Is dat definitief of bestaat er mischien toch nog een mogelijkheid deze te updaten?
STer - Ex-VFR
-
sprint
Een update van het kaartmateriaal kan je altijd doen hoor, maar als je toestel nog geen jaar is geregistreerd, kan het zijn dat je dit nog kosteloos kan doen.STer schreef: Toch een kanttekening voor Fluppie.
Maar zoals je al aangeeft, Fluppie zal dat wel met meer zekerheid kunnen zeggen.
Marnix.

Het is nog niet met zekerheid geweten wanneer de nieuwe update er komt, maar ik zet het hier op het forum.
Het is zeker niet altijd nodig om die kaartupdates te volgen. Vooral in de landen van de oude zes van de EEG is het kaartmateriaal ondertussen zo goed dat er met de updates nog weinig veranderd.
Ondertussen de toestellen niet registreren, maar dat wisten jullie al.
greetz
Fluppie
Het is zeker niet altijd nodig om die kaartupdates te volgen. Vooral in de landen van de oude zes van de EEG is het kaartmateriaal ondertussen zo goed dat er met de updates nog weinig veranderd.
Ondertussen de toestellen niet registreren, maar dat wisten jullie al.
greetz
Fluppie
En nu ik de slapers uit mijn ogen wis, mei is vast en zeker al te lang. Spijtig, maar zoals ik al eerder zei, je hoeft niet elke keer een update te volgen en...... je kan een update delen met iemand anders... , dus....op zoek naar een partner..... lekker spannend.
Fluppie die nu de slapers gaat terugsteken
Greetz
Fluppie die nu de slapers gaat terugsteken
Greetz
de update van de kaartsoftware City Select en City Navigator, gaat samengevoegd worden in de nieuwe City Navigator NT+ 8. Het fijne nieuws is dat de prijs van update maar 75 $ gaat bedragen wat overeenkomt (huidige wisselkoers) met 63 €, dus minder dan de helft van de prijs van de voorgaande jaren en dit uiteraard voor gans Europa.
Voordeel Garmin :
- Mapsource programma om zelf routes te creeren op de pc en te downloaden in de GPS.
- Topomaps(stafkaarten) van Belgie en andere landen zijn in te laden.
- waterdicht (geen geklooi met zakjes) en degelijk schokvrij.
- jaarlijkse kaartupdate
- regelmatige updates van firmware
- gebruiksvriendelijk
- zeer goed ingeburgerd bij motorrijders en daardoor zeer veel routes te vinden op internet die je kan na rijden.
- degelijke support en service en dealernetwerk.
- aftermarket voor schokbestendige steunen voor op de motor.
Nadeel Garmin :
- duurder dan de concurenten (is nu eenmaal marktleider en ontwikkelaar in GPS systemen en dat betaal je mee)
- nog geen vlaamse stembegeleiding maar dat is op komst.
- Streetpilot heeft geen batterij en dus enkel te gebruiken via 12V batterij.
mijn Conclusie:
Voor combinatie gebruik in de wagen en motor is Garmin de beste keus.
Als je goed uitkijkt dan vindt je al tweedehands Streetpilots 2610 voor 500 euro,nieuwprijs schommeld in het buitenland rond de 700 euro,in Belgie rond de 800 euro?
Ik stel mij de vraag hoe de support en kaartupdates gaan zijn van merken zoals Mio ea.?
Motorrijders doen het met Garmin.
nee ik heb daar geen aandelen.
Voordeel Garmin :
- Mapsource programma om zelf routes te creeren op de pc en te downloaden in de GPS.
- Topomaps(stafkaarten) van Belgie en andere landen zijn in te laden.
- waterdicht (geen geklooi met zakjes) en degelijk schokvrij.
- jaarlijkse kaartupdate
- regelmatige updates van firmware
- gebruiksvriendelijk
- zeer goed ingeburgerd bij motorrijders en daardoor zeer veel routes te vinden op internet die je kan na rijden.
- degelijke support en service en dealernetwerk.
- aftermarket voor schokbestendige steunen voor op de motor.
Nadeel Garmin :
- duurder dan de concurenten (is nu eenmaal marktleider en ontwikkelaar in GPS systemen en dat betaal je mee)
- nog geen vlaamse stembegeleiding maar dat is op komst.
- Streetpilot heeft geen batterij en dus enkel te gebruiken via 12V batterij.
mijn Conclusie:
Voor combinatie gebruik in de wagen en motor is Garmin de beste keus.
Als je goed uitkijkt dan vindt je al tweedehands Streetpilots 2610 voor 500 euro,nieuwprijs schommeld in het buitenland rond de 700 euro,in Belgie rond de 800 euro?
Ik stel mij de vraag hoe de support en kaartupdates gaan zijn van merken zoals Mio ea.?
Motorrijders doen het met Garmin.
nee ik heb daar geen aandelen.
-
sprint
Naar het schijnt zou dezeManitou schreef:de update van de kaartsoftware City Select en City Navigator, gaat samengevoegd worden in de nieuwe City Navigator NT+ 8. Het fijne nieuws is dat de prijs van update maar 75 $ gaat bedragen wat overeenkomt (huidige wisselkoers) met 63 €, dus minder dan de helft van de prijs van de voorgaande jaren en dit uiteraard voor gans Europa.
Marnix.

-
sprint
Naar het schijnt zou deze CN v8 met NT niet werken op mijn SPIII, hoe gaan ze dat oplossen.Manitou schreef:de update van de kaartsoftware City Select en City Navigator, gaat samengevoegd worden in de nieuwe City Navigator NT+ 8. Het fijne nieuws is dat de prijs van update maar 75 $ gaat bedragen wat overeenkomt (huidige wisselkoers) met 63 €, dus minder dan de helft van de prijs van de voorgaande jaren en dit uiteraard voor gans Europa.
Ik wil ook wel een update naar versie 8, daar ik momenteel met v6 werk
Marnix.

Manitou schreef:
Nadeel Garmin :
- Streetpilot heeft geen batterij en dus enkel te gebruiken via 12V batterij
Geldt voor 2610 e.v.
De Streetpilot III+ werkt op batterijen, 12 Volt en netspanning!!
helemaal mee eensVoor combinatie gebruik in de wagen en motor is Garmin de beste keus
Bijkomend voordeel: met een Garmin heb je de grootste kans effectief online geholpen te worden
GPS Workshop
GPS Forum Notter
groeten
Eelco o.a. K75/2 Garmin SP 2820 met LTU. Op de computer MapSource 6.12.4 en OnRouteMotorkaart 2.10
Eelco o.a. K75/2 Garmin SP 2820 met LTU. Op de computer MapSource 6.12.4 en OnRouteMotorkaart 2.10
-
Synchro Bob
- Contacteer:
[quote="Manitou"]
[quote]
Medion (Aldi en Makro) blijven hun producten opvolgen. Firmware en handleidingen uiteraard gratis online. Accessoires en upgrades van kaartmateriaal ook beschikbaar. (Vb Waterdichte hoes 15 EUR, Upgrade kaarten Europa 159 EUR). Je moet natuurlijk alles via Internet doen. Je kan geen babbelke met een man achter de toonbank doen.
Zie https://navigation.medion.com/site/int/nl/shop/consumer
[quote]
Medion (Aldi en Makro) blijven hun producten opvolgen. Firmware en handleidingen uiteraard gratis online. Accessoires en upgrades van kaartmateriaal ook beschikbaar. (Vb Waterdichte hoes 15 EUR, Upgrade kaarten Europa 159 EUR). Je moet natuurlijk alles via Internet doen. Je kan geen babbelke met een man achter de toonbank doen.
Zie https://navigation.medion.com/site/int/nl/shop/consumer
Synchro Bob
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74