K100RS - Een mug in mijn tank ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
BEER
Contacteer:

K100RS - Een mug in mijn tank ?

Bericht door BEER »

8) Enkele maanden geleden kocht ik me een K100rs uit 1984 met slechts 34000 Km. op de teller . Een hele verandering ( én verbetering ! ) t.o.v. de Kawa ZL900 Eliminator waar ik voordien mee rondsjeesde :twisted: ...

:arrow: Wat me echter redelijk irriteerd aan mijn aanwinst is het hoogzoemende geluid dat uit de tank blijkt te komen . Op de ( overigens prachtige- ) site van Bert Meijerink las ik dat dit een probleem zou zijn met de benzinepomp . Men schrijft ook dat het vooral bij een halflege tank voorkomt , ... awel , bij mij zoemt het altijd :roll: !
Ik heb de hele handel reeds twee keer gedemonteerd , uitgekuist en zorgvuldig teruggeplaatst , de ambetante mug blijft echter zoemen ...
Heeft iemand tips en/of een oplossing hiervoor ? :?:
PatricK/GS

Bericht door PatricK/GS »

Zeg Beertje,

Ik zou me pas zorgen beginnen te maken als je de benzinepomp / mug niet meer hoort. Als het nog niet gebeurd is, misschien best eens de benzinefilter vervangen.
Als je de tank al 2 keer gereinigd hebt, weet je ook al waar die zit ;-)
Trouwens oordopjes helpen ook en zorgen ervoor dat je in de zomer noch echte muggen kunt horen.
Groetjes,
Patrick
R 1200 GSA
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Het probleem kan ontstaan als de tank nagenoeg leeg is gereden. Dan gaat de benzinepomp een hoge zingende toon maken. Het kan geen kwaad, en zal iha na verloop van tijd weer verdwijnen. Ik heb van enkelen vernomen dat het uiteennemen van de benzinepomp en het smeren van enkele delen ook soelaas kan bieden.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
BEER
Contacteer:

Bericht door BEER »

Alvast bedankt voor deze antwoorden :wink: :idea:
... Voor oordopjes ben ik echter niet echt te vinden , daarvoor hoor ik mijn motortje te graag ronken :twisted:
... De pomp uit elkaar nemen en alles es goed smeren ga ik idd. ook nog es proberen , goeie winter-bezigheid , en alles gaat toch uit elkaar voor een grondige opkuis :!:
Willy

Bericht door Willy »

Je kan dat van die oordopjes ook anders bekijken: door ze te dragen heb je meer kans om binnen vele jaren nog een motor te kùnnen horen :wink:
Alle gekheid op een stokje, het rijden op een motorfiets kan toch schade aan het gehoor berokkenen (zie oa een artikel in Motoren&Toerisme van enkele jaren terug). Het dragen van oordopjes (eigenlijk filters) is dan ook een "gezonde" zaak. Vraagt wel enige gewenning, dat wel :shock:
Willy
LJ

Bericht door LJ »

Mijn motor (K1100rs)maakt dit zoemend geluid ook maar enkel als ik héél,héél dringend moet gaan tanken. Voor de rest niet ook al hoor je de benzinepomp wel duidelijk als je het contact aanlegt.
Plaats reactie