remblokken K 1600GTL
Moderator: GVN
remblokken K 1600GTL
Hoi,
heeft er iemand weet welk merk en type van remblokken BMW origineel plaatst.
Zijn er beter merken. Ik heb vernomen dat LUCAS nogal hard is. Wat is het beste materiaal en beste koop gezien de originele van BMW toch in een zeer hoge prijsklasse zitten???
heeft er iemand weet welk merk en type van remblokken BMW origineel plaatst.
Zijn er beter merken. Ik heb vernomen dat LUCAS nogal hard is. Wat is het beste materiaal en beste koop gezien de originele van BMW toch in een zeer hoge prijsklasse zitten???
-
®win
- Contacteer:
Re: remblokken K 1600GTL
Beste keus: TRW / Lucas MCB 736 SV voor de voorremmen. TRW Lucas is voor o.a. de R1200GS als beste getest, waarbij die van BMW als redelijk uit de test kwam. Slijtage aan remschijf was niet merkbaar hoger / lager dan bij de BMW blokken.
Ik heb er toevallig nog te koop, verzenden naar B is helaas niet zo goedkoop (€ 9,60), al met al denk ik nog goedkoper dan nieuw kopen.
http://link.marktplaats.nl/748529299" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb er toevallig nog te koop, verzenden naar B is helaas niet zo goedkoop (€ 9,60), al met al denk ik nog goedkoper dan nieuw kopen.
http://link.marktplaats.nl/748529299" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
of je neemt organische of gesinterde (meest voorkomende in de handel)Ik heb vernomen dat LUCAS nogal hard is
organische zullen sneller slijten, gesinterde is toch wel de maatstaf momenteel en die zijn allemaal hard.
Ik ga voor goed remmen en direct aangrijpen, dat m'n schijven dan op 100.000km versleten zijn neem ik erbij.
Je kan moelijk altijd bang hebben om te remmen omdat er wat zou slijten
Welke remblokken zijn de standaard van BMW want er is toch wel een groot prijsverschil. Is dit omdat het BMW is of is er wel degelijk kwaliteitsverschil. Gezien BMW ze ook wel invoert van één of ander merk is het misschien interessant ze rechtstreeks aan te kopen
Groetjes
BMWpat
Groetjes
BMWpat
-
®win
- Contacteer:
ja en ja. Is duurder omdat ze van BMW komen en ja er is kwaliteitsverschil: de goedkopere zijn beterbmwpa schreef:Is dit omdat het BMW is of is er wel degelijk kwaliteitsverschil.
Groet,
Erwin
Erwin
Ik koop mijn blokjes al verschillende jaren bij RAD. Van tijd tot tijd in promotie en dan koop ik ineens een hele set...
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
-
patrickvandenbranden
Weet er iemand van welke producent BMW zijn remblokken afneemt?
Welk merk geeft de beste kwaliteit en heeft weinig invloed op de remschrijven anders wordt goedkoop een dure koop
Welk merk geeft de beste kwaliteit en heeft weinig invloed op de remschrijven anders wordt goedkoop een dure koop
Groeten
Patrick Beemer
Patrick Beemer
-
®win
- Contacteer:
Ik vrees van niet. Is al een paar keer gevraagd en niemand heeft geantwoord. Ben het overigens ook nog niet eerder op buitenlandse forums tegengekomen.patrickvandenbranden schreef:Weet er iemand van welke producent BMW zijn remblokken afneemt?
Wat ik al aangaf, eerdere tests bij o.a. de R1200GS gaven het volgende resultaat:Welk merk geeft de beste kwaliteit en heeft weinig invloed op de remschrijven anders wordt goedkoop een dure koop
- * Brembo € 87,99, zeer goed
* Lucas € 69.90, zeer goed
* Braking €83,05, zeer goed
* Ferodo, 66,52, goed
* EBC, €92,50, goed
* Carbone Lorraine, €89,25, goed
* BMW orig, €154,32, voldoende
Groet,
Erwin
Erwin
-
Dirk Pauwels
Ik denk dat de huis leverancier Brembo is.patrickvandenbranden schreef:Weet er iemand van welke producent BMW zijn remblokken afneemt?
Zelf heb ik heel goeie ervaringen met EBC gesinterd. Slechtste ervaringen met Carbone Lorraine, dat waren destijds remschijf vreters. toch moet je rekenen dat een goed remblok en een goede schijf die een goeie remwerking opleveren altijd onderhevig zijn aan slijtage. Het is niet ongewoon dat verschillende automerken elke 100k remschijven vervangen.
slijtage is ook afhankelijk van het gebruik, als je bv veel lange ritten autostrade doet of je remt veel op de motor zullen je remblokken en schijven minder hard slijten.
Met de hier vermelde remblokken ga je geen extra of overmaatse slijtage vd remschijven hebben.
De prijzen die de eerdere post vermelden zijn de officiele prijzen, je kan ze overal goedkoper vinden. zie PB
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project