Ik ben laborant van opleiding en heb dus enige ervaring met bepaalde poets en kuisproducten aangezien dit nu eenmaal mijn ding was beroepshalve destijds.
Een van deze producten die ik reeds jaren met 100% voldoening gebruik is SILICO 123 (adviesprijs +- 16 euro voor 1 liter) te vinden bij oa COLRUYT.
Dit is een op basis van natuurlijke was en natuurlijke siliconen gemengd product. Het maakt letterlijk alles schoon en met een langdurige beschermlaag tegen zowel regen (loopt er vanaf dus) als zowel zouten, pek, pekel, modder enz.... Ik doe zelfs het schermpje (vizier) van mijn helmen, mijn bril enz met dit wondermiddel. Je moet echter wel krasvrije vodden gebruiken zoals een microvezeldoek.
Het is zelfs NIET nodig om eerst te wassen tenzij je fiets heeeeeeeel vuil is natuurlijk.
Een auto kan je op minder dan 1 uur volledig in de was zetten. Geen gedoe met hard wrijven, doorblinken enz.... gewoon op vod 1 en insmeren je oppervlak.... met vod 2 gewoon met draaiende beweging effe doorpoetsen zonder hard te moeten drukken zoals de meeste producten wel vereisen en dat is het.... Voor weken ben je noemenswaardig vrij van die vervelende druppels - aflopers van water enz...
Silico 123 biedt is een beschermwas die uitstekend weerstand biedt tegen zure regen, sneeuw, zout, teer, insecten, olie …
Een uitzonderlijke combinatie van siliconen en was maakt van SILICO 123 POLISH een sensationeel gemakkelijk te gebruiken autowas. In een onafhankelijke test bedroeg de gemiddelde tijd die nodig was voor het in de was zetten van elk type auto minder dan 60 minuten.
SILICO 123 POLISH is niet alleen snel en gemakkelijk, het geeft bovendien een prachtige glans en bescherming tegen regen, sneeuw, zout, teer, olie, zure regen enz....

Grtz
Bmwmotard