Slechte of helemaal geen satellietontvangst bij warm weer
Moderator: GVN
-
Herman1200RT
Slechte of helemaal geen satellietontvangst bij warm weer
Zoals vermeld in de titel heb ik bij warm weer zoals vandaag en gisteren bijna geen ontvangst op de gps ( zumo550 en inforad v1. Zijn er nog personen die ook deze problemen hebben of moet ik de oorzaak elders gaan zoeken?
-
Dirk Pauwels
Re: Slechte of helemaal geen satellietontvangst bij warm weer
zondag. Zumo 220 zeer traag en raakte volledig in de war als je in de eifel die kleine kronkel weggetjes met een paar hairpins doet. Zij om de haverklap "herberekenen" ,terwijl we wel juist zaten. herberekenen dan maar uitgezet... klotezooi...
is de eerste keer in 3 jaar dat ik dat voorheb.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Man in Black
Satellieten mss uitgeschakeld om een of andere militaire reden?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Moed jong,moed! Galileo heeft er al 4 in de lucht hangen en tegen dat de 32 ste gelanceerd wordt zullen de 4 eerste buiten dienst zijn voor onderhoud.Dat is allemaal de schuld van de jankie's, ipv onze gesprekken en @ af te luisteren/lezen, hebben ze nu iets gevonden om alkaieda's die zonder gps hun doelwit niet meer vinden !
Hier idem met de Zumo550. Geen of zeeeer traag eer deze satelliet ontvangst heeft. En bluetooth verbinding met de scala valt ook regelmatig weg. Deze middag toereke doen richting kust, ben benieuwd.... 
Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
Success Only Comes With Failure
-
Man in Black
Langer wachten op satellietontvangst heb ik ook wel eens, maar onderweg uitvallen nog niet voor gehad.
Wel bluetooth uitvallen, volgens mij doet die trut dat opzettelijk als ik (zoals elke man
) niet de instructies correct volg
Wel bluetooth uitvallen, volgens mij doet die trut dat opzettelijk als ik (zoals elke man
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
heb er zondag ook last van gehad , satelliet verbinding slecht of helemaal geen .
Denk niet dat het met de warmte te maken had ( had ie vroeger toch geen last van )
Denk niet dat het met de warmte te maken had ( had ie vroeger toch geen last van )
zx6r - zx9r -cbr929 2x - speed triple 1050 - moto morini granpasso - K1200r sport - Tiger Explorer
-
costerke
Inderdaad, ook last gehad. Ik was een rit rond Dinant aan 't rijden toen de straten op het scherm
verdwenen. Dacht eerst dat het te maken had omdat ik tussen de bergskes en in de bossen zat (vond het wel vreemd, want twee jaar terug in Oostenrijk, Italie veel hoger gezeten in de bergen) en door het feit dat de GPS ingebouwd zit.
Groeten Rudy.
verdwenen. Dacht eerst dat het te maken had omdat ik tussen de bergskes en in de bossen zat (vond het wel vreemd, want twee jaar terug in Oostenrijk, Italie veel hoger gezeten in de bergen) en door het feit dat de GPS ingebouwd zit.
Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
vandaag weer véél last gehad met de gps . Mss dat de laatste update niet zo schitterend is ?
grtz niko
grtz niko
zx6r - zx9r -cbr929 2x - speed triple 1050 - moto morini granpasso - K1200r sport - Tiger Explorer
Met TT niks probleem !
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
ronnyb schreef:Met TT niks probleem !
goed om weten
heb hard reset gedaan maar de kaarten blijven dan wel up to date en bij aan zetten binnen in huis meteen 5 strepen ontvangst
Naar mijn gedacht geeft die laatste update daar toch iets mee te maken
-
Herman1200RT
Vandaag ook weer een hele hoop problemen gehad met de satellietontvangst. Wat blijkt nu: GPS opgezet en 3 à 4 blokjes ontvangst, dan zet ik het contact aan en de ontvangst valt helemaal weg, zelfs als het toestel niet in de houder zit. Het lijkt wel of de motorfiets( R1200RT van 2011) het satellietsignaal stoort. Wanneer de canbus alles afsluit na een paar sec. terug ontvangst, terug contact op en alles weer weg. Iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Ook de inforad radarverklikker weigert dienst.
Herman1200RT schreef:Vandaag ook weer een hele hoop problemen gehad met de satellietontvangst. Wat blijkt nu: GPS opgezet en 3 à 4 blokjes ontvangst, dan zet ik het contact aan en de ontvangst valt helemaal weg, zelfs als het toestel niet in de houder zit. Het lijkt wel of de motorfiets( R1200RT van 2011) het satellietsignaal stoort. Wanneer de canbus alles afsluit na een paar sec. terug ontvangst, terug contact op en alles weer weg. Iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Ook de inforad radarverklikker weigert dienst.
das inderdaad raar
Heb jij onlangs een update gedaan van uw zumo ?
Hoop dat het opgelost word / is nu want zo kan ik geen ritten maken , heb vandaag mijn rit ergens aan sluis moeten stoppen vermits ik geen idee meer had hoe de route loopt. Dus maar richting Belgie gereden en vriendenbezoekje gedaan
-
Herman1200RT
Heb een tijdje terug versie CN Europe NT 2013.30 geinstalleerd. Vorige maand in de Ardèche ook problemen gehad, in het naar huis komen tot aan péage in Lyon, daar gepasseerd alles terug normaal.
Vorige week zondag is de miserie terug begonnen.
Vorige week zondag is de miserie terug begonnen.
dat heb ik dus ook gedaan en gisteren de nog eens gekeken of er geen update was , er was dus nog een kaart update CN Europe NT 2014.10
Heb deze dan ook maar uitgevoerd maar had vandaag toch nog problemen .
Deze avond hard reset gedaan en hoop dat dit helpt , zal het dit weekend weten (post dan wel mijn bevindingen )
grtz niko
Heb deze dan ook maar uitgevoerd maar had vandaag toch nog problemen .
Deze avond hard reset gedaan en hoop dat dit helpt , zal het dit weekend weten (post dan wel mijn bevindingen )
grtz niko
-
Man in Black
Met de coyote in de auto ook probleem met satelliet ontvangst, zal mss toch niet aan de ZUMO liggen?
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
Jo De Paepe
waar staat je coyote ??
probeer eens in de linker hoek onderaan , de meeste auto's met athermisch glas hebben een coating die de ontvangst belemmert.
In de hoek links onderaan is een opening om eventuele electronische pasjes (vb autoroute pas) te kunnen lezen.
probeer eens in de linker hoek onderaan , de meeste auto's met athermisch glas hebben een coating die de ontvangst belemmert.
In de hoek links onderaan is een opening om eventuele electronische pasjes (vb autoroute pas) te kunnen lezen.
-
Man in Black
Coyote staat midden in dash, voorruit is het probleem niet, GPS en coyote werken normaal perfect.
Is sinds een week of zo af en toe de kluts kwijt. Kan ook toeval zijn natuurlijk.
Is sinds een week of zo af en toe de kluts kwijt. Kan ook toeval zijn natuurlijk.
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Ik heb dat ook al voorgehad met de 550, de 660 en gisteren nog met de BMW Navigator IV tijdens de KM-vreterrit.Dirk Pauwels schreef:zondag. Zumo 220 zeer traag en raakte volledig in de war als je in de eifel die kleine kronkel weggetjes met een paar hairpins doet. Zij om de haverklap "herberekenen" ,terwijl we wel juist zaten. herberekenen dan maar uitgezet... klotezooi...
Gebeurt wel vaker als je meerdere hairpins kort na elkaar neemt, op de Stelvio bv. waar de bochten toch wat verder uit elkaar liggen ga je dat normaal niet voorhebben.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Voor motortoertochten wordt al jaren geadviseerd om het herberekenen uit te zetten. Bij de meesten duurt het geen 3 jaar voordat ze dat door hebbenDirk Pauwels schreef:zondag. Zumo 220 zeer traag en raakte volledig in de war als je in de eifel die kleine kronkel weggetjes met een paar hairpins doet. Zij om de haverklap "herberekenen" ,terwijl we wel juist zaten. herberekenen dan maar uitgezet... klotezooi...
-
V
Nog nooit dat probleem gehad maar ik heb dan ook Tripy II.
Grtz V
Grtz V
-
costerke
Ge zijdt er vet mee als uw vering het laat afweten.V schreef:Nog nooit dat probleem gehad maar ik heb dan ook Tripy II.![]()
Grtz V
Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
-
V
Was ook bmw vering die het liet afweten, stoker!!!
Grtz V
Grtz V
-
Herman1200RT
Vandaag nog eens de test gedaan, zelfs nu de inforad k1 van in de wagen erbij gehaald. Met twee toestellen goede ontvangst, contact op en alles weg. Heb zelfs de ringantenne losgekoppeld en canbus laten open gaan via druppellader, zelfde resultaat, ontvangst weg. Wat zou deze storing kunnen veroorzaken? Misschien motor eens aan diagnosetoestel laten hangen bij de dealer?Herman1200RT schreef:Vandaag ook weer een hele hoop problemen gehad met de satellietontvangst. Wat blijkt nu: GPS opgezet en 3 à 4 blokjes ontvangst, dan zet ik het contact aan en de ontvangst valt helemaal weg, zelfs als het toestel niet in de houder zit. Het lijkt wel of de motorfiets( R1200RT van 2011) het satellietsignaal stoort. Wanneer de canbus alles afsluit na een paar sec. terug ontvangst, terug contact op en alles weer weg. Iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Ook de inforad radarverklikker weigert dienst.
-
Dirk Pauwels
Hunter6 schreef:Voor motortoertochten wordt al jaren geadviseerd om het herberekenen uit te zetten. Bij de meesten duurt het geen 3 jaar voordat ze dat door hebbenDirk Pauwels schreef:zondag. Zumo 220 zeer traag en raakte volledig in de war als je in de eifel die kleine kronkel weggetjes met een paar hairpins doet. Zij om de haverklap "herberekenen" ,terwijl we wel juist zaten. herberekenen dan maar uitgezet... klotezooi...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project