route des grandes Alpes - logement
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
route des grandes Alpes - logement
Hallo,
ik ben op zoek naar logement (liefst een Chambres/tables d'hotes, ofwel een charmehotel) langs de route des grandes Alpes, dit in de buurt van volgende plaatsen
- Saint-sauveur-sur-Tinée
- le monêtier-les-bains
- bourg-saint-maurice
- Thonon-les-bains
Iemand met goede voorstellen/ervaringen, alle tips zijn welkom
groeten
DM
ik ben op zoek naar logement (liefst een Chambres/tables d'hotes, ofwel een charmehotel) langs de route des grandes Alpes, dit in de buurt van volgende plaatsen
- Saint-sauveur-sur-Tinée
- le monêtier-les-bains
- bourg-saint-maurice
- Thonon-les-bains
Iemand met goede voorstellen/ervaringen, alle tips zijn welkom
groeten
DM
-
Relax
Re: route des grandes Alpes - logement
Als je niet in juli of augustus gaat, hoef je je alleszins geen zorgen te maken over logement. En zonder reservering ben je vrijer te doen en laten wat je wil.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Na ja,
Het is in juli, met 5 personen
Dan denk ik dat het toch beter is om vooraf iets te reserveren, of ...?
DM
Het is in juli, met 5 personen
Dan denk ik dat het toch beter is om vooraf iets te reserveren, of ...?
DM
-
Relax
Persoonlijk zou ik gokken, maar wél op tijd beginnen zoeken. Voor mij hoort dat bij de reis. Als het tegenvalt, is het 'ns een duur hotel, maar voor die ene keer...
Wij vroegen het dikwijls gewoon in de kleinere dorpen, waar een gesloten chambre d'hotes zelfs opendeed voor ons en waar lekker eten op tafel kwam.
Wij vroegen het dikwijls gewoon in de kleinere dorpen, waar een gesloten chambre d'hotes zelfs opendeed voor ons en waar lekker eten op tafel kwam.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
mecapuet
Dat is waar, niet reserveren ben je vrijer, maar ben in september 2006 ook zo geweest en elke dag goed moeten zoeken...was dikwijls volzet.Relax schreef:Als je niet in juli of augustus gaat, hoef je je alleszins geen zorgen te maken over logement. En zonder reservering ben je vrijer te doen en laten wat je wil.
Weet niet wat er fout was, betrouwde ze onze kop niet...of waren we telkens op de verkeerde plek.
Moet zeggen dat we toen nog geen gps hadden en telkens goed moesten zoeken achter een hotel.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Niet reserveren.
Het zoeken naar een leuke overnachtings plaats hoort bij het motorrijden en mocht het al eens moeilijk zijn, uiteindelijk lukt het altijd.
Wij gaan al jaren in het hoogseizoen en hebben het nog niet meegemaakt dat we onder de sterren moesten slapen.
Het zoeken naar een slaaplek is een deel van het "avontuur" wat bij het motorrijden hoort
Het zoeken naar een leuke overnachtings plaats hoort bij het motorrijden en mocht het al eens moeilijk zijn, uiteindelijk lukt het altijd.
Wij gaan al jaren in het hoogseizoen en hebben het nog niet meegemaakt dat we onder de sterren moesten slapen.
Het zoeken naar een slaaplek is een deel van het "avontuur" wat bij het motorrijden hoort
Het ziet er dus naar uit dat niet reserveren de boodschap is (up den rutl goan int westvloams)
Ik had wel gehoopt ook enkele goede adressen te krijgen, ....
Groeten
DM
Ik had wel gehoopt ook enkele goede adressen te krijgen, ....
Groeten
DM
-
janneman
- Contacteer:
Ik kan spijtig genoeg geen adressen leveren. Maar ...
Mijn ervaring leert mij toch te reserveren. En zeker met 5 personen in het hoogseizoen !
Alleen of met 2 ... ja dat gaat nog.
Ik vind het eerder weinig avontuurlijk iedere avond te moeten zoeken naar een geschikte slaapplaats. Zeker niet na een hele dag gereden te hebben.
Heb dit al spijtig genoeg verschillende keren mogen ervaren, en ik kan je verzekeren dat na, op een aantal adressen bot te vangen, de fun snel verdwenen is. Er is wel altijd iemand (en zeker in een groep van 5) die honger heeft of moe is.
Alternatief is een tentje mee te nemen, voor de noodgevallen.
Het is mijn persoonlijke ervaring, en een goed bedoelde tip ! Het is zeker geen wet(enschap)
j.
Mijn ervaring leert mij toch te reserveren. En zeker met 5 personen in het hoogseizoen !
Alleen of met 2 ... ja dat gaat nog.
Ik vind het eerder weinig avontuurlijk iedere avond te moeten zoeken naar een geschikte slaapplaats. Zeker niet na een hele dag gereden te hebben.
Heb dit al spijtig genoeg verschillende keren mogen ervaren, en ik kan je verzekeren dat na, op een aantal adressen bot te vangen, de fun snel verdwenen is. Er is wel altijd iemand (en zeker in een groep van 5) die honger heeft of moe is.
Alternatief is een tentje mee te nemen, voor de noodgevallen.
Het is mijn persoonlijke ervaring, en een goed bedoelde tip ! Het is zeker geen wet(enschap)
j.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
- Thonon-les-bains
http://www.alombredeskiwis.com/?lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Zalige B&B om je RDGA te starten.
Plaats om de moto's te stallen.
http://www.gite-terrerouge.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ligt niet in je buurt maar als je kan: even bij Michel langs gaan om te overnachten.
Je krijgt sloefkes op maat (hij heeft er een 40-tal) en al wat je eet hebben ze zelf gemaakt.
Cheers,
Dim
http://www.alombredeskiwis.com/?lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Zalige B&B om je RDGA te starten.
Plaats om de moto's te stallen.
http://www.gite-terrerouge.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ligt niet in je buurt maar als je kan: even bij Michel langs gaan om te overnachten.
Je krijgt sloefkes op maat (hij heeft er een 40-tal) en al wat je eet hebben ze zelf gemaakt.
Cheers,
Dim
Ride like the wind
Dank voor de tip
Straks in juli zullen we ook genieten onder de kiwi- boom
DM
Straks in juli zullen we ook genieten onder de kiwi- boom
DM
Wees maar zeker. Volgens Margot had ze honderden kiwi's per jaar.DM schreef: Straks in juli zullen we ook genieten onder de kiwi- boom
Ze heeft veel variatie maar je kan in alles een kiwi-selectie maken.
voorsmaakje ? (klik dan op diavoorstelling, Li-boven)
Cheers,
Dim
Ride like the wind
In elk geval hartelijk dank voor al die info hier
Hiermee kan je 'n keuze maken om te gaan wanneer het je uitkomt.
Helaas heb ik er zelf weinig ervaring mee, vandaar m'n bedankje.
Wie weet komen we elkaar wel ergens tegen
mvg Nico
Hiermee kan je 'n keuze maken om te gaan wanneer het je uitkomt.
Helaas heb ik er zelf weinig ervaring mee, vandaar m'n bedankje.
Wie weet komen we elkaar wel ergens tegen
mvg Nico
MG Breva 850
hotel (alte neve) in morzine
http://www.alte-neve.com/fr/hotel/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.alte-neve.com/fr/hotel/" onclick="window.open(this.href);return false;