Viaduct van Wilrijk/Banden
Moderator: GVN
Viaduct van Wilrijk/Banden
Vorig jaar kocht ik dus mij R850RT met nog heel goeie (Bridgestone) banden, al zijn het BT21 banden.
Zo'n 5000km later stellen ze in de garage vast dat plots mijn voorband vol "kappen" zit, plaatsen waar het rubber dieper was uitgesleten.
Heb dan maar een nieuwe laten plaatsen, en op aanraden een BT23 GT Touring laten plaatsen, omdat die blijkbaar veel sterker is opgebouwd dan de BT21 (140 euro).
Nu weer zo'n 5000km verder, stelde ik zaterdag vast tijdens het wassen van mijn RT, dat door de voorband nat was, er weer van die "kappen" in mijn voorband zitten. Ik vandaag naar de bandenzaak, waar ze meteen zegden, dat deze onregelmatige slijtage zeker niet meer aan de kwaliteit van de band kon liggen, wat ik ook al wel gedacht had. Van de bandenzaak dan maar naar garage Jorsen in Aarselaar, waar de meestergast mij liet weten, dat dit deels met opbouw en tekening van de band te maken heeft, en de kleinere vlakken op sommige momenten al eens zwaardere slechte wegen of schokken te verduren krijgen, en sneller meegeven, wat klopt puur technisch gezien, daar waar het raakvlak van een band nog geen 5cm is. We zijn naar enkele RT's van klanten gaan zien, en die vertoonden ook wel die slijtage, op diverse bandenmerken.
Nu was ik daar vandaag verder over aan het nadenken, en stond er bij stil dat ik die motor in Vilvoorde kocht, en die persoon hem enkel maar gebruikte voor woon- werkverkeer naar Brussel.
Tja, daarvoor gebruik ik hem ook vooral voor, en leg dagelijks het traject Ekeren-Aarselaar af, en rijd dus dagelijks over het viaduct van Wilrijk, maar dan in "Jockey style," want daar krijg je pas kloppen.
Nu ga ik er al bijna zo goed als zeker vanuit, dat die onregelmatige slijtage wel eens vanwege het rijden over dat viaduct zou komen? Ik reed anders vanmorgen achter een "zwaantje," aan hem kon ik zijn mening niet vragen over de kwaliteit van het viaduct, want hij leek nogal gehaast en had zijn blauwe lichtjes aan.
Nu is mijn vraag of er hier nog zijn met een RT of andere, die ook regelmatig over het viaduct in Wilrijk rijden, het probleem kennen, en ook die onregelmatige slijtage aan de voorband opgemerkt hebben. Als dat zo zou zijn, dan overweeg ik om proces verbaal te laten opmaken, en wie weet mijn/onze schade te recupereren.
Groetjes,
Wago
Zo'n 5000km later stellen ze in de garage vast dat plots mijn voorband vol "kappen" zit, plaatsen waar het rubber dieper was uitgesleten.
Heb dan maar een nieuwe laten plaatsen, en op aanraden een BT23 GT Touring laten plaatsen, omdat die blijkbaar veel sterker is opgebouwd dan de BT21 (140 euro).
Nu weer zo'n 5000km verder, stelde ik zaterdag vast tijdens het wassen van mijn RT, dat door de voorband nat was, er weer van die "kappen" in mijn voorband zitten. Ik vandaag naar de bandenzaak, waar ze meteen zegden, dat deze onregelmatige slijtage zeker niet meer aan de kwaliteit van de band kon liggen, wat ik ook al wel gedacht had. Van de bandenzaak dan maar naar garage Jorsen in Aarselaar, waar de meestergast mij liet weten, dat dit deels met opbouw en tekening van de band te maken heeft, en de kleinere vlakken op sommige momenten al eens zwaardere slechte wegen of schokken te verduren krijgen, en sneller meegeven, wat klopt puur technisch gezien, daar waar het raakvlak van een band nog geen 5cm is. We zijn naar enkele RT's van klanten gaan zien, en die vertoonden ook wel die slijtage, op diverse bandenmerken.
Nu was ik daar vandaag verder over aan het nadenken, en stond er bij stil dat ik die motor in Vilvoorde kocht, en die persoon hem enkel maar gebruikte voor woon- werkverkeer naar Brussel.
Tja, daarvoor gebruik ik hem ook vooral voor, en leg dagelijks het traject Ekeren-Aarselaar af, en rijd dus dagelijks over het viaduct van Wilrijk, maar dan in "Jockey style," want daar krijg je pas kloppen.
Nu ga ik er al bijna zo goed als zeker vanuit, dat die onregelmatige slijtage wel eens vanwege het rijden over dat viaduct zou komen? Ik reed anders vanmorgen achter een "zwaantje," aan hem kon ik zijn mening niet vragen over de kwaliteit van het viaduct, want hij leek nogal gehaast en had zijn blauwe lichtjes aan.
Nu is mijn vraag of er hier nog zijn met een RT of andere, die ook regelmatig over het viaduct in Wilrijk rijden, het probleem kennen, en ook die onregelmatige slijtage aan de voorband opgemerkt hebben. Als dat zo zou zijn, dan overweeg ik om proces verbaal te laten opmaken, en wie weet mijn/onze schade te recupereren.
Groetjes,
Wago
-
Jo De Paepe
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
Re: Viaduct van Wilrijk/Banden
Ik ken Uw probleem ,maar ik rijd niet over het viaduct van Wilrijk.
Mijn GT heeft dat alle 3000km en mijn zoon zijn RT met BT23 al na 4000km. Bandenspanning is OK wordt wekelijks maniakaal gecontroleerd.
Uw idee om een klacht in te dienen lijkt mij absurd
U zegt zelf dat daar meerdere RT's met cupping op de voorband stonden , dat zou betekenen dat ze dan allemaal over het viaduct van Wilrijk rijden
Gebruik eventjes de zoekfunctie op "cupping "
je zal een deel wijzer worden
Mijn GT heeft dat alle 3000km en mijn zoon zijn RT met BT23 al na 4000km. Bandenspanning is OK wordt wekelijks maniakaal gecontroleerd.
Uw idee om een klacht in te dienen lijkt mij absurd
U zegt zelf dat daar meerdere RT's met cupping op de voorband stonden , dat zou betekenen dat ze dan allemaal over het viaduct van Wilrijk rijden
Gebruik eventjes de zoekfunctie op "cupping "
je zal een deel wijzer worden
Re: Viaduct van Wilrijk/Banden
Een deel van die slijtage heeft ook te maken met optrekken en remmen.
Niet opgewarmde banden enz.
Het enen merk heeft er meer last van dan het andere.
Ik heb ook die Bridstone's gehad op mijn RT
nadien de metzler's en dan de Michelins PR2 en 3.
de laatste hebben er het minst last van.
op mijn 1200RT , waren de banden ook weg na 3.000Km.
Kijk ook ééns of uw vering nog 100% ok is,
want ook nemen een deel van de slijtage voor hun rekening.
Niet opgewarmde banden enz.
Het enen merk heeft er meer last van dan het andere.
Ik heb ook die Bridstone's gehad op mijn RT
nadien de metzler's en dan de Michelins PR2 en 3.
de laatste hebben er het minst last van.
op mijn 1200RT , waren de banden ook weg na 3.000Km.
Kijk ook ééns of uw vering nog 100% ok is,
want ook nemen een deel van de slijtage voor hun rekening.
Re: Viaduct van Wilrijk/Banden
Heb het item slijtage banden onlangs nog gezet onder het item voor mijn K /
Heb metzeler en ligt er al 26000 op vooraan en vetrek nu donderdag naar de uk voor 5 dagen en hoop dat het nog lukt .
Heb op mijn 850 rt net een Metzeler laten leggen en heb nu een 2500 km zonder enige slijtage !
groeten
patrick en daniella
Heb metzeler en ligt er al 26000 op vooraan en vetrek nu donderdag naar de uk voor 5 dagen en hoop dat het nog lukt .
Heb op mijn 850 rt net een Metzeler laten leggen en heb nu een 2500 km zonder enige slijtage !
groeten
patrick en daniella
BLAFFENDE HONDEN BIJTEN NIET
K 1200 LT-R 850 RT
K 1200 LT-R 850 RT
-
tweecilinderke
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
- Locatie: gentbrugge
Re: Viaduct van Wilrijk/Banden
ik hoop het voor u, maar met die km stand zou ik zeker spelen en een nieuwke plaatsen!Heb metzeler en ligt er al 26000 op vooraan en vetrek nu donderdag naar de uk voor 5 dagen en hoop dat het nog lukt
Beter voorkomen dan achteraf moeten genezen
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Re: Viaduct van Wilrijk/Banden
Ik heb ook 2 R850RT's gehad, en ik moet zeggen dat ik ook meer kappen in mijn banden had dan op mijn huidige R1200RT
als ik mij nog goed herinner, lagen er toen ook Metzeler op.
Ik denk dat het toch een beetje aan de motor zelf ligt.
En uw banden zijn dat die banden speciaal voor BMW ?
Bart
als ik mij nog goed herinner, lagen er toen ook Metzeler op.
Ik denk dat het toch een beetje aan de motor zelf ligt.
En uw banden zijn dat die banden speciaal voor BMW ?
Bart
Re: Viaduct van Wilrijk/Banden
[quote="Jo De Paepe"]
U zegt zelf dat daar meerdere RT's met cupping op de voorband stonden , dat zou betekenen dat ze dan allemaal over het viaduct van Wilrijk rijden
Wel ja, 't is ook maar 2km van de garage, en op dat viaduct passeer je meer van die uitzetstukken, waar het wegdek 4cm hoger zit, en dan nog de gaten die er zijn;
U zegt zelf dat daar meerdere RT's met cupping op de voorband stonden , dat zou betekenen dat ze dan allemaal over het viaduct van Wilrijk rijden
Wel ja, 't is ook maar 2km van de garage, en op dat viaduct passeer je meer van die uitzetstukken, waar het wegdek 4cm hoger zit, en dan nog de gaten die er zijn;
Re: Viaduct van Wilrijk/Banden
[quote="MHV642"]
En uw banden zijn dat die banden speciaal voor BMW ?
Ik dacht dat er 2 merken worden aangehaald in het boekje, maar weet niet of Bridgestone erbij staat.
Zou je je echt daaraan moeten houden, denk je?
En uw banden zijn dat die banden speciaal voor BMW ?
Ik dacht dat er 2 merken worden aangehaald in het boekje, maar weet niet of Bridgestone erbij staat.
Zou je je echt daaraan moeten houden, denk je?
Re: Viaduct van Wilrijk/Banden
is de viaduct van Vilvoorde ook geldig?
Sinds ik andere vering heb is het minder, maar het is er nog hoor.
J
Sinds ik andere vering heb is het minder, maar het is er nog hoor.
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Re: Viaduct van Wilrijk/Banden
ik woon in Aartselaar,
ik gebruik dus quasi dagelijks de brug (is speciaal voor mij aangelegd
)
's morgens richting Antwerpen als 's avonds richting Brussel,
ik gebruik zowel de rechter als de linkerrijvakken en soms kom je me tegen tussen de twee
,
maar aan mijn banden is niets abnormaal te zien.
Ik rijd nu met een GS/A op Tourance EXP's, daarvoor met een GS op Tourance, Tourance EXP en Anakee 2, en daarvoor met een RT1150 op BT?

ik gebruik dus quasi dagelijks de brug (is speciaal voor mij aangelegd
's morgens richting Antwerpen als 's avonds richting Brussel,
ik gebruik zowel de rechter als de linkerrijvakken en soms kom je me tegen tussen de twee
maar aan mijn banden is niets abnormaal te zien.
Ik rijd nu met een GS/A op Tourance EXP's, daarvoor met een GS op Tourance, Tourance EXP en Anakee 2, en daarvoor met een RT1150 op BT?
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Re: Viaduct van Wilrijk/Banden
jij smeerlapke, ik woon naast die brug in wilrijk en wenstte dat die nooit gebouwd wasZeppe schreef:ik woon in Aartselaar,
ik gebruik dus quasi dagelijks de brug (is speciaal voor mij aangelegd)
het wordt tijd voor een (open) tunnel zoals in Boom of is het Schelle , dan kunnen we zagen over iets anders
groeten
imac
discodriver"at"telenet.be
imac
discodriver"at"telenet.be
Re: Viaduct van Wilrijk/Banden
Ik weet niet of alle merken een type "speciaal voor BMW" hebben, maar dit soort banden zou meer aangepast zijn aan onze boxersWago schreef:MHV642 schreef:
En uw banden zijn dat die banden speciaal voor BMW ?
Ik dacht dat er 2 merken worden aangehaald in het boekje, maar weet niet of Bridgestone erbij staat.
Zou je je echt daaraan moeten houden, denk je?
Bart
Re: Viaduct van Wilrijk/Banden
Ik heb het zelfde voor met mijn 1150rt, cupping van de voorste band. Men vorige motor (oude gsxf 750) had er ook last van. Ik heb er nu michelin road pilot 2 op staan en ga binnenkort naar de pilot 3 overstappen, misschien helpt dit wel een beetje. Het is al wel meer bekend dat de rt's last hebben van cupping, ik heb er weinig last van. Lichtjes onstabiel aan 120-130 maar is maar een vals gevoel van onstabiliteit, eens je deftig bochten neemt rijdt ze als een trein.
Re: Viaduct van Wilrijk/Banden
Oei, die kent u.imac schreef:jij smeerlapkeZeppe schreef:ik woon in Aartselaar,
ik gebruik dus quasi dagelijks de brug (is speciaal voor mij aangelegd)
Re: Viaduct van Wilrijk/Banden
Nog niet bij benadering,
want dan zou er iets anders staan ipv "smeerlapke"

want dan zou er iets anders staan ipv "smeerlapke"
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
