Spaakwielen GSA krom!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GSA_danny

Spaakwielen GSA krom!

Bericht door GSA_danny »

Onlangs pas gemerkt bij het monteren van nieuwe banden, achtervelg redelijk krom en voorvelg een beetje. Ben op zoek naar iemand die deze terug kan recht zetten. Nog iemand ervaring mee? Naar het schijnt kunnen ze da bij motocare in Diest, iemand al geweest? Enig idee van prijzen of andere firma's die dit doen?
grts,
Danny
Danny

Re: Spaakwielen GSA krom!

Bericht door Danny »

wat is krom? een slagje erin en je merkt er niks van maw je moest het zien of je had het nooit geweten??
't risico van bijtrekken is makkelijker een spaakbreuk... als 't maar een slagske is van een halve centimeter en je merkt er bij 't rijden niks van dan kan je ook gerust verder rijden, wil je er toch aan laten werken dan kan elke dealer je wiel wat rechten.

je kan ook elke spaak loszetten en aantrekken op moment, zo worden ze nieuw gemaakt of je slag er dan uit is geen idee maar 't is een leuke klus en 't proberen waard :mrgreen:
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Bij Winge motors en Motocare konden ze dat over een goed jaar toch niet, heb ik voor gebeld. (zou eentje bij motocare gezeten hebben, maar die zou er niet meer werken)
Het is niet zo simpel omdat het anders is dan een gewoon wiel, die van BMW zijn gekruist gespaakt...vraagd een andere techniek.
Ik heb van BMW al twee voorste gedaan, alle spaken los en heb ze recht gekregen tot op een paar mm...het is inderdaad een leuke klus. :mrgreen:
Er zullen niet te veel hier in Belgie zijn die het kunnen, in Nederland zit Haans Weels, die kan het ook. (denk dat de zoon nu de handel heeft overgenomen en verhuisd is?)
In Antwerpen zou er ook eentje zitten, maar daar blijf je met een redelijke "slag" zitten heb ik al gelezen.

Het probleem is...als je het niet regelmatig doet, je er nogal lang aanzit.
Maar zoals Danny zegt, als je de slag niet voelt, niet te veel aan denken. :wink:

En elke spaak los zetten en dan op moment zetten, werkt niet... :wink:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Danny

Bericht door Danny »

En elke spaak los zetten en dan op moment zetten, werkt niet...

weeral een illusie armer :wink:

probeer deze eens als je persé wil draaien aan die dingen

http://www.haanwheels.com/en/sport/
GSA_danny

Bericht door GSA_danny »

Met Haan wheels had ik al contact maar dat is minstens 14d wachten en wielen binnen zonder band. Vandaar dat ik effe via deze weg wilde polsen wat er in Belgenland beschikbaar is!
bosuil1880

Bericht door bosuil1880 »

Ik heb net 1 spaak besteld bij AMS...
Dus het moet mogelijk zijn...
tommyvdv

Bericht door tommyvdv »

Ooit oplossing gevonden voor de slag in je wiel(en)?
Ben op zoek naar iemand die m'n wielen weer helemaal recht kan zetten. Zonder dat ik een paar weken zonder wielen moet rondrijden :)

Alle advies is welkom.
T
GSA_danny

Bericht door GSA_danny »

tommyvdv schreef:Ooit oplossing gevonden voor de slag in je wiel(en)?
Ben op zoek naar iemand die m'n wielen weer helemaal recht kan zetten. Zonder dat ik een paar weken zonder wielen moet rondrijden :)

Alle advies is welkom.
T
Neen de slag is er nog altijd in maar je voelt het niet tijdens rijden, alleen veel lood bij balanceren!
Heb nog via andere fora gepolst en zo te horen is Haan Wheels wel een heel goe adres, hier in België is er nog Top Wheels in Borsbeek en nen zekere Jan luyten uit Turnhout die da ook zou kunnen (info@luytenimport.be)
Plaats reactie