Heb indertijd eens vanuit Denderleeuw (toen het nog kon) tot in Narbonne gespoord. Vond dit zeer duur zeker op weekends.
Was slaaptrein met cabines voor 6 personen zoals op de Zeebrugge - Hull boot.
We waren zo een 15 uur onderweg...
Nu enkel nog vanuit Duitsland en Nederland dacht ik, dus nog een paar uurtjes langer sporen.
Ik heb het nu zo 10 keer gedaan, eerst was ik enthousiast maar zo langzamerhand begint de ergernis de overhand te krijgen! Het lange wachten in je motorpak, ook in Hamburg, Dusseldorf, Munchen, Narbonne of Avignon, voordat je de trein op mag met je motor, is echt belachelijk. Dan de matige slaapplaatsen en het steeds vaker ontbreken van een restauratie rijtuig (wel aangegeven dat het er was) deed het plezier zo langzamerhand verdampen.... Bij aankomst bv in Alexandrie slaat de stommiteit van de Italiaanse mederwerkers/sters helemaal door en duurt het nog veel langer! !
Ook staan de treinen onderweg vaker stil en stappen rovers op de trein die de auto's leeg struinen, bij de volgende stop gaan ze er weer af! De paden van de wagons liggen af en toe vol met resten autoglas.... Nee, ik rij voortaan relaxed naar de Alpen of Pyrineen.
louis2m schreef:Ik heb het nu zo 10 keer gedaan, eerst was ik enthousiast maar zo langzamerhand begint de ergernis de overhand te krijgen! Het lange wachten in je motorpak, ook in Hamburg, Dusseldorf, Munchen, Narbonne of Avignon, voordat je de trein op mag met je motor, is echt belachelijk. Dan de matige slaapplaatsen en het steeds vaker ontbreken van een restauratie rijtuig (wel aangegeven dat het er was) deed het plezier zo langzamerhand verdampen.... Bij aankomst bv in Alexandrie slaat de stommiteit van de Italiaanse mederwerkers/sters helemaal door en duurt het nog veel langer! !
Ook staan de treinen onderweg vaker stil en stappen rovers op de trein die de auto's leeg struinen, bij de volgende stop gaan ze er weer af! De paden van de wagons liggen af en toe vol met resten autoglas.... Nee, ik rij voortaan relaxed naar de Alpen of Pyrineen.
Het is inderdaad niet meer wat het geweest is. Gebruik de Autozug nu al een jaar of 15 en zie de kwaliteit stelselmatig achteruit gaan, terwijl de prijs stijgt. Ook is het aantal bestemmingen steeds minder. Probleem is dat ze zowat het enige handige alternatief vormen voor het vermijden van 1000 km saaie autostrade. De treinen blijven dus goed vol zitten.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
GVN schreef:
Het is inderdaad niet meer wat het geweest is. Gebruik de Autozug nu al een jaar of 15 en zie de kwaliteit stelselmatig achteruit gaan, terwijl de prijs stijgt. Ook is het aantal bestemmingen steeds minder. Probleem is dat ze zowat het enige handige alternatief vormen voor het vermijden van 1000 km saaie autostrade. De treinen blijven dus goed vol zitten.
Er is nochtans wel een alternatief. Vertrek 2 of 3 dagen eerder en rij langs de kleine wegen met een overnachting in een pittoresk hotelletje. Komt waarschijnlijk zelfs goedkoper uit dan die verdomde trein.
Er is nochtans wel een alternatief. Vertrek 2 of 3 dagen eerder en rij langs de kleine wegen met een overnachting in een pittoresk hotelletje
Doe ik ook, daarvoor rijden/reizen we toch met de moto.
Maar is mss. een beetje kort door den bocht, omdat ik veronderstel dat niet iedereen die tijd heeft of verplichtingen/compromissen moet sluiten met andere medereizigers/familieleden ...
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017) Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Er is nochtans wel een alternatief. Vertrek 2 of 3 dagen eerder en rij langs de kleine wegen met een overnachting in een pittoresk hotelletje
Doe ik ook, daarvoor rijden/reizen we toch met de moto.
Maar is mss. een beetje kort door den bocht, omdat ik veronderstel dat niet iedereen die tijd heeft of verplichtingen/compromissen moet sluiten met andere medereizigers/familieleden ...
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je je vakantie beleeft. Als je als een gek naar het zuiden wil rijden om daar zo veel mogelijk dagen op het strand te liggen wil je er inderdaad snel zijn. Maar ik denk dat niemand van mensen die met de motor op reis gaan zo denken. Als ik minder tijd heb rij ik dan liever want minder ver in afstand om toch op mijn gemak te kunnen rijden. Bij mij begint mijn reis als ik van mijn oprit rij. Zelfs met de auto is dat zo. Ik ga binnenkort met de kids naar Barcelona met de auto. Wel, ik rij dat in 2 dagen en doe dat op mijn gemak. Veel ontspannender en veiliger dan 12 uur aan een stuk achter het stuur te zitten.
GVN schreef:
Er is nochtans wel een alternatief. Vertrek 2 of 3 dagen eerder en rij langs de kleine wegen met een overnachting in een pittoresk hotelletje. Komt waarschijnlijk zelfs goedkoper uit dan die verdomde trein.
Als ik nu 20 dagen meer verlof had...
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Als je 1 week verlof hebt om naar bv Italie te gaan, dan is 4 dagen heen en terug natuurlijk veel.
Maar het motorrijden begint inderdaad al vanaf je oprit (of is het dan afrit... )
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS Lid BMW MC VL.