Kleppen?? Klepveer??
Moderator: GVN
Kleppen?? Klepveer??
Een paar honderd km geleden net voor mijn onderhoud van 50.000km tikte mijn kleppen (dacht ik) in mijn rechter cyl van mijn GSA 2007.
Kon niet wachten tot onderhoud en geraakte ook niet bij Mabbe. Ik heb wel mijn kleppen laten stellen er zat naar het schijnt 0,45 speling op (wat dat ook mag zijn?)
300km later weer hetzelfde, een gerammel van jewelste in de rechterlong van mijn brommerke.
Zou het een klepveer kunnen zijn die het aan het begeven is?
J
Kon niet wachten tot onderhoud en geraakte ook niet bij Mabbe. Ik heb wel mijn kleppen laten stellen er zat naar het schijnt 0,45 speling op (wat dat ook mag zijn?)
300km later weer hetzelfde, een gerammel van jewelste in de rechterlong van mijn brommerke.
Zou het een klepveer kunnen zijn die het aan het begeven is?
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
Dirk Pauwels
Re: Kleppen?? Klepveer??
Inlaat mag 0.15 hebben en uitlaat 0.30, 0.45 is dus te veel. Reden? ingeslagen klepzitting, klepveer? Geen idee, in ieder geval eens goe laten checken, ge zou den eerste nie zijn met afgebroken kleppen en alle gevolgen van dien op nen 1200
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Relax
Jo, ik zou er geen meter meer op rijden. Als die klep afbreekt, ben je nog verder van huis.
Maak gewoon gebruik van je bijstand van BMW en laat 'm takelen naar Mabbe. Of ze sturen zelf iemand.
Maak gewoon gebruik van je bijstand van BMW en laat 'm takelen naar Mabbe. Of ze sturen zelf iemand.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Zo te horen aan je uitleg denk ik dat de schroefdraad in je motorblok aan het los komen is.
een van die 4 draadstangen die in je blok zitten die los komt.
Niet meer rijden of zo weinig mogelijk en geen gaas geven.
Tot de oorzaak bekend is.
Mvg
Rudi
een van die 4 draadstangen die in je blok zitten die los komt.
Niet meer rijden of zo weinig mogelijk en geen gaas geven.
Tot de oorzaak bekend is.
Mvg
Rudi
yep heb ik gedaan,Relax schreef:Jo, ik zou er geen meter meer op rijden. Als die klep afbreekt, ben je nog verder van huis.
ben met de auto naar het werk, lijkt al een jaar geleden.
straks bellen naar Mabbe. Ik denk dat ik al geluk heb dat ik nog 1000km gereden heb met dat ding. Is al enkele weken. Vrijdag laten regelen, maar nadien direct weer.
Nu staat hij thuis en kan hem zelf wel brengen naar Mabbe met remork. Ik heb wel 'geen' vier jaar garantie. Kijken wat ze zeggen. Hij moet er nog vier worden.
J
Bmw assistance gebeld
touring is thuis geweest op uur dat gevraagd was
40 minuten later een takelwagen
en morgen brengen ze de GS naar Mabbe. Hopelijk is hij snel genezen en vallen de ziekenhuiskosten wat mee.
knap van BMW assistance, en zit blijkbaar in de prijs van de moto.
J
touring is thuis geweest op uur dat gevraagd was
40 minuten later een takelwagen
en morgen brengen ze de GS naar Mabbe. Hopelijk is hij snel genezen en vallen de ziekenhuiskosten wat mee.
knap van BMW assistance, en zit blijkbaar in de prijs van de moto.
J
-
Werner Von C.
- Contacteer:
'k Wil je niet nodeloos angst bezorgen, maar de meeste gevallen "gebroken klep" zijn rechts te vinden...hopelijk ben ik verkeerd
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
yep Werner is ook rechts maar er is nog niets gebroken. Ik heb hem om die reden laten slepen en niet zelf meer naar Mabbe gereden. Hij is hier alleszins zo vertrokken. Hopelijk blijft het zo.
J
J
-
Relax
Tot hier draait alles gesmeerd.
nog geen nieuws; Moto is pas heel laat vandaag toegekomen in Wielsbeke met de takeldienst. Mabbe is gesloten tot dinsdag.
ben eens benieuwd.
J
ben eens benieuwd.
J
verleden week terug gekomen van Santiago de compostella (heen en terug 4600 km)
op de terugweg vanaf Limoges (800 km naar huis) snelweg genomen en bij het stoppen aan de péage net voor Parijs ook een geluid aan de rechterkant
gewoon verder gereden naar huis zonder probleem
als de moto terug afgekoeld is en na het starten is het geluid weg
als het blok goed warm is komt het geluid terug
kleppen geregeld maar geen verbetering
van 't weekend nog 450 km gereden met geluid maar zonder problemen
gisteren terug kleppendeksel afgenomen en de axiale speling van de tuimelaarsas gecontroleerd
deze was aan de grote kant
axiale speling afgesteld motor heel warm laten draaien en het geluid is weg
deze morgen naar men werk gereden en het geluid is nog steeds weg
dus ik wacht nog wat af maar ik hoop dat het tikkend geluid weg blijft
misschien bij u hetzelfde probleem
groeten
andré
op de terugweg vanaf Limoges (800 km naar huis) snelweg genomen en bij het stoppen aan de péage net voor Parijs ook een geluid aan de rechterkant
gewoon verder gereden naar huis zonder probleem
als de moto terug afgekoeld is en na het starten is het geluid weg
als het blok goed warm is komt het geluid terug
kleppen geregeld maar geen verbetering
van 't weekend nog 450 km gereden met geluid maar zonder problemen
gisteren terug kleppendeksel afgenomen en de axiale speling van de tuimelaarsas gecontroleerd
deze was aan de grote kant
axiale speling afgesteld motor heel warm laten draaien en het geluid is weg
deze morgen naar men werk gereden en het geluid is nog steeds weg
dus ik wacht nog wat af maar ik hoop dat het tikkend geluid weg blijft
misschien bij u hetzelfde probleem
groeten
andré
R 1250 GS '2021
K 100 basic '84
K 100 basic '84
hoop het André, ik heb nog geen nieuws (Mabbe was in verlof van de 2juni tot vandaag) Morgen gaan ze er naar kijken.
Ik hoop het echt dat het niet meer is. Ik mis dat kreng, ik moet nu elke dag met de auto, en ik vertrek om 6u naar Brussel (kan niet goed meer verdragen dat er iemand voor mij rijd)
J
Ik hoop het echt dat het niet meer is. Ik mis dat kreng, ik moet nu elke dag met de auto, en ik vertrek om 6u naar Brussel (kan niet goed meer verdragen dat er iemand voor mij rijd)
J
Heb nieuws,
de cylinderkop is uitgesleten aan de uitgaande klep, net zoals bij de anderen hier op het forum en NL forum. Dit op 50K km. (als de speling te groot wordt, breekt de klep met alle gevolgen vandien)
het stuk alleen al kost meer dan 600€. Het nieuwe stuk is zelfs een ander type legering heeft zelfs een ander nummer gekregen bij de stocklijst van BMW, zou er dan toch iets aan de productie van de oude gescheeld hebben?
Mijn moto is uit garantie, maar als ik de kosten zelfs mag ophoesten zal dit de laatste BMW worden vrees ik. Zowel van auto's als moto's. Dit kan toch niet 50K Km en de kop versleten.
Voila daarmee weten we dit nu ook weer.
J
de cylinderkop is uitgesleten aan de uitgaande klep, net zoals bij de anderen hier op het forum en NL forum. Dit op 50K km. (als de speling te groot wordt, breekt de klep met alle gevolgen vandien)
het stuk alleen al kost meer dan 600€. Het nieuwe stuk is zelfs een ander type legering heeft zelfs een ander nummer gekregen bij de stocklijst van BMW, zou er dan toch iets aan de productie van de oude gescheeld hebben?
Mijn moto is uit garantie, maar als ik de kosten zelfs mag ophoesten zal dit de laatste BMW worden vrees ik. Zowel van auto's als moto's. Dit kan toch niet 50K Km en de kop versleten.
J
-
tweecilinderke
even bornem raadplegen?Heb nieuws,
J
Ge zijt er op tijd bij, als ge de brokken ziet van jp enz.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
-
Relax
Wordt er over garantie gepraat als het een gekend probleem is?
Daarvoor zou ik zelf contact moeten opnemen met Bornem. Ze gaan het alleszins wel al voorstellen.
In elk geval volgend jaar is hij afgeschreven, en veel van deze zaken zullen meebepalen wat er dan in de garage komt.
Ik moet nu wel zeggen dat via veel getrek en gezaag en veel tussenkomst van de goede klantendienst in Bornem, de perikelen met mijn 520 wel in orde gekomen zijn.
Ik wacht eerst af wat ze tegen de dealer zeggen, en da misschien weeral beginnen.
Ge moet er wel wat voor over hebben om met die Duitsers te rijden, lijkt al even erg dan destijds met mijn Range.
J
In elk geval volgend jaar is hij afgeschreven, en veel van deze zaken zullen meebepalen wat er dan in de garage komt.
Ik moet nu wel zeggen dat via veel getrek en gezaag en veel tussenkomst van de goede klantendienst in Bornem, de perikelen met mijn 520 wel in orde gekomen zijn.
Ik wacht eerst af wat ze tegen de dealer zeggen, en da misschien weeral beginnen.
Ge moet er wel wat voor over hebben om met die Duitsers te rijden, lijkt al even erg dan destijds met mijn Range.
J
bedoelt u dat de klepsteelgeleiders zijn uitgesleten?
als dat zo is kan men dan geen andere klepsteelgeleiders plaatsen?
zal in elk geval geen 600 euro kosten
groeten
andré
groeten
andré
R 1250 GS '2021
K 100 basic '84
K 100 basic '84
-
Dirk Pauwels
Da's dus het gekende probleem, door iedereen gekend behalve door BMW als het op coulance op aan komt (garantie als je buiten de garantie periode zit)
Het is goedkoper voor hen om de garantie kosten te dragen op moto's met weinig kms dei nog in garantie zijn(, ze weten toch dat de meesten al uit garantie zullen zijn als ze da probleem voor hebben), dan om het probleem bij de basis aan te pakken. Ze hadden gewoon al die moto's van die serie moeten terugroepen, maar da kost geld en is slechte publiciteit. Ze hebben liever een ontevreden klant minder, daar liggen ze nie wakker van. Dollars , daar draait het allemaal om..
Hopelijk komt het goed, als niets helpt, dreigen om een mailke naar de motorbladen en de krant te sturen wil al eens helpen....
Het is goedkoper voor hen om de garantie kosten te dragen op moto's met weinig kms dei nog in garantie zijn(, ze weten toch dat de meesten al uit garantie zullen zijn als ze da probleem voor hebben), dan om het probleem bij de basis aan te pakken. Ze hadden gewoon al die moto's van die serie moeten terugroepen, maar da kost geld en is slechte publiciteit. Ze hebben liever een ontevreden klant minder, daar liggen ze nie wakker van. Dollars , daar draait het allemaal om..
Hopelijk komt het goed, als niets helpt, dreigen om een mailke naar de motorbladen en de krant te sturen wil al eens helpen....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Doeme !! kut probleem dit (excuus voor taal gebruik)
Ik had t zelfde met mijn 2007 GSA en slechts 22k km op de tellert, wel geluk dat delen door BMW en uren door mijn dealer vergoed zijn
Ik had t zelfde met mijn 2007 GSA en slechts 22k km op de tellert, wel geluk dat delen door BMW en uren door mijn dealer vergoed zijn
I respect your shit. But I don't have an opinion.
Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
nee het zijn de klepzittingen. het gedeelde in uw cylinderkop waar uw klep op rust als ze dicht is.andrevh schreef:bedoelt u dat de klepsteelgeleiders zijn uitgesleten?
groeten
andré
BTW Ook mijn dealer vind dat dit niet kan, en gaat nu contact opnemen. Er is wel nog geen nieuws. Miss maken ze er wel geen probleem van in Bornem. We weten nog geen antwoord.
Tot nu toe is het altijd wel al in orde geweest, maar voor sommige dingen moest ik wel even aan de klantendienst passeren (die trouwens wel super is in Bornem)
J
zijn die klepzittingen dan los gekomen?
heeft men de cilinderkop al gedemoneerd?
inlopen van de kleppen in de zittingen kan normaal geen geluid geven
als kleppen inlopen in de zitting krijg je minder klepspeling in plaats van meer klepspeling
groeten
andré
als kleppen inlopen in de zitting krijg je minder klepspeling in plaats van meer klepspeling
groeten
andré
R 1250 GS '2021
K 100 basic '84
K 100 basic '84
ja alles is al gedemonteerd en ook de nieuwe kop wordt er morgen op geplaatst.andrevh schreef:zijn die klepzittingen dan los gekomen?
groeten
andré
Ik ben eens benieuwd om de oude kop te zien. Ik post wel het verder verloop, en als ik de kans heb neem ik enkele foto's met mijn gsm.
J
-
Motard de l'Allier
- Contacteer:
Nog een geluk Jo dat je er in tijd bij was.
heb ook de foto's gezien van J-P's motorblok,
bijna alles om zeep.
Succes met de afloop.
Mvg Motard de l'Allier
heb ook de foto's gezien van J-P's motorblok,
bijna alles om zeep.
Succes met de afloop.
Mvg Motard de l'Allier
CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0
Ja zoals Relax kon zien is hij gemaakt. Ben hem met de remork gaan halen.
De twee uitlaatkleppen kan je meer dan een mm naar links en rechts duwen. Dit is in de cylkop volledig uitgesleten. Zou op nog bet geen 50.000km niet mogen voorvallen. Heb filmpje gemaakt. Zet het morgen online want dat gaat niet met telefoon.
De bon is naar Bmw gestuurd. We wachten af. Wat ik daar gezien heb was wel niet normaal. Heb heel heel veel geluk gehad.
De twee uitlaatkleppen kan je meer dan een mm naar links en rechts duwen. Dit is in de cylkop volledig uitgesleten. Zou op nog bet geen 50.000km niet mogen voorvallen. Heb filmpje gemaakt. Zet het morgen online want dat gaat niet met telefoon.
De bon is naar Bmw gestuurd. We wachten af. Wat ik daar gezien heb was wel niet normaal. Heb heel heel veel geluk gehad.