als je spreekt van pech,ik had vandaag dikke pech. Hier mijn verhaal.
Vorig jaar september heb ik een K1100lT gekocht, bwj 95,13000 echte km en is in zeer goede staat. Na de normale
onderhoudswerken draait deze weer zoals het hoort, alleen de banden waren nog aan vervanging toe.Voorband was nog
van bwj 95, Achterband van 2001.Deze ochtend naar Quikly in Beveren voor niewe banden,Peter kon zijn ogen niet
geloven toen hij er aan bezig was. hij levert trouwens altijd proper werk af. Ik rij buiten met een beter gevoel,
ondertussen ben ik te Bornem en zou even langs Robby Brijs langs gaan om wat info te vragen. Vertrek daar terug huiswaarts en ben nog geen 500 meter verder plots een luide knal, gelukkig reed ik nog niet te snel. Eerste gedacht was een fout in de band,
motor rustig aan de kant gezet en na controle bleek er in de achterband een ijzer staaf te zitten van ongeveer 15cm
lang en 1.5 cm doormeter.
. Voelde de grond even onder mijn voeten weggaan, daar stond ik dan met een band die 12 km gereden had.
Ondertussen vrouwtje gebeld, wat kunnen ze soms toch nuttig zijn. Band was toch niet meer te herstellen en ben dan
terug naar Robby gereden en heeft de band eraf gehaald, vandaar naar Quikly en terug naar Robby. Deze heeft hem er
terug opgezet, waarvoor hartelijk dank voor de spontane service. Normaal gezegde 2 betalen 3 meenemen, hier was het
3 betalen 2 meenemen. Ondertussen terug thuis geraakt.
ge moet maar pech hebben
Moderator: GVN
-
patrick de cock
Re: ge moet maar pech hebben
Dat is inderdaad pech hebben.
maar de vraag is , van waar kwam die ijzeren staaf?
Heb je die niet zien liggen op de baan?
Of is het iets dat aan uw beestje hoort te hangen, maar is afgebroken?
maar de vraag is , van waar kwam die ijzeren staaf?
Heb je die niet zien liggen op de baan?
Of is het iets dat aan uw beestje hoort te hangen, maar is afgebroken?
Wil ik van de week 'n tourke gaan doen, staat de achterste op de velling
Terug op de bok, wiel gedraaid, 'n schroef erin, opgepompt en liep langzaam leeg.
Er mee naar 'n auto-garage gereden en 'n veter gestoken, band had net 2000km mee gegaan.
Hoe hard mag je rijden met zo'ne veter ?
mvg Nico
Terug op de bok, wiel gedraaid, 'n schroef erin, opgepompt en liep langzaam leeg.
Er mee naar 'n auto-garage gereden en 'n veter gestoken, band had net 2000km mee gegaan.
Hoe hard mag je rijden met zo'ne veter ?
mvg Nico
MG Breva 850
Oerend hard. 
-
xantingo
- Contacteer:
Ik heb er nog nooit harder dan 210 mee gereden, ik weet het dus niet...Wiedewa schreef:Hoe hard mag je rijden met zo'ne veter ?
...R1200RT... -
patrick de cock
Nee harald, vanwaar de staaf kwam weet ik niet, maar leek op een U profiel. Misschien ben ik er eerst over gereden met
mijn voorwiel en heb ik hem omhoog geworpen. Ik heb hem ook niet zien liggen want was juist naar rechts gedraaid en
had nog enigzins het verkeer van links in het oog, het is zeker niet van de moto zelf. Eigenlijk nog geluk gehad,alleen 150
eurokes in de vuilbak he.
mijn voorwiel en heb ik hem omhoog geworpen. Ik heb hem ook niet zien liggen want was juist naar rechts gedraaid en
had nog enigzins het verkeer van links in het oog, het is zeker niet van de moto zelf. Eigenlijk nog geluk gehad,alleen 150
eurokes in de vuilbak he.