Ne maat van mij wil een K100RS-16V kopen van 1991 met 25.000km op de teller. Zijn er speciale dingen waar hij moet op letten bij de aankoop? Zijn er verder bij de K100RS-16V nog problemen die veel voorkomend zijn of waar extra aandacht aan moet geschonken worden?
Alvast dank voor de reactie
als ie in goeie staat is is't zeker een goeie prijs
let toch op voor gescheurde uitlaat, achterveer kapot (lek) evt.ongevallen motor want 't is nie erg duur...
de onderkuip hoort er standaart bij, koffers zijn meegenomen
Een site met nuttige aankooptips is die van Bert Meijerink ook voor een 16 klepper.
Het grootste verschil zit hem in de paralever en de cardan. Stucturele problemen daarmee zijn me niet bekend. Eerder het tegendeel, wat slijtage van de spievertandingen van de cardan aangaat zijn de K's zonder paralever gevoeliger.
Het olieverbruik is vaak wel hoger dan bij 8 kleppers.
Succes '
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime. FlyingBrick K-Technik