K100RS - aandachtspunten

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
DirK12RS
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 okt 2004, 20:30
Locatie: Beringen

K100RS - aandachtspunten

Bericht door DirK12RS »

Ne maat van mij wil een K100RS-16V kopen van 1991 met 25.000km op de teller. Zijn er speciale dingen waar hij moet op letten bij de aankoop? Zijn er verder bij de K100RS-16V nog problemen die veel voorkomend zijn of waar extra aandacht aan moet geschonken worden?
Alvast dank voor de reactie
Danny
Berichten: 6517
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

ik wil (voorlopig) maar één ding weten ...wat moet ie ervoor neertellen???
DirK12RS
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 okt 2004, 20:30
Locatie: Beringen

Bericht door DirK12RS »

3000 € vraagt hij ervoor
DirK12RS
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 okt 2004, 20:30
Locatie: Beringen

Bericht door DirK12RS »

er zitten 2 zijkoffers op en een onderkuip (ik weet wel nie of dit een optie is)
Danny
Berichten: 6517
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

als ie in goeie staat is is't zeker een goeie prijs
let toch op voor gescheurde uitlaat, achterveer kapot (lek) evt.ongevallen motor want 't is nie erg duur...
de onderkuip hoort er standaart bij, koffers zijn meegenomen
toine
Berichten: 265
Lid geworden op: 12 okt 2004, 18:54
Locatie: brugge

Bericht door toine »

idd een zeer scherpe prijs!!!


maar 25000km?? toch even proberen te checken
~~ BMW K100RS, Ducati ST2, BMW R1100S, BMW R1150GS ~~
DREE
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Vlaardingen NL

Bericht door DREE »

25000 is nog niet geheel ingereden gaat makkelijk het tienvoudige mee.
Verder alleen standaart dingen checken zoals schade en werkelijke km's
Dree
K100 RS 1988
Erik
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:51
Woonplaats: mol

Bericht door Erik »

Een site met nuttige aankooptips is die van Bert Meijerink ook voor een 16 klepper.
Het grootste verschil zit hem in de paralever en de cardan. Stucturele problemen daarmee zijn me niet bekend. Eerder het tegendeel, wat slijtage van de spievertandingen van de cardan aangaat zijn de K's zonder paralever gevoeliger.
Het olieverbruik is vaak wel hoger dan bij 8 kleppers.
Succes :D'
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
Plaats reactie