R1150R trilling op autostrade

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Baloe_82

R1150R trilling op autostrade

Bericht door Baloe_82 »

Heykes,

Ik zit met een vraagje over mijn R1150R. Als ik op de autostrade 130 km/u rijd (op gps 120 dan :wink: ) zit ik met een constante vibratie. Op zich vind ik dat niet zo erg maar dat ik niet zo heel veel in mijn spiegels zie vind ik wat minder. Nu mijn eigenlijke vraag: is dit normaal? Ik heb wel mijn uitlaat erafgenomen (misschien belangrijke info dacht ik zo ineens).
jupke

Re: R1150R trilling op autostrade

Bericht door jupke »

ik heb een rockster.
bij 120/130 heb ik ook lichte vibraties .
mijn handen gaan er echter niet van slapen.
bij 140 niets meer.
140 is dus de fijnste snelheid om te rijden, op gps 130 ongeveer.
ideaal voor duitsland ed, iets minder voor ons belgenlandje. :-(
ik denk dat dit normaal is.
tss ( ) , mijn demper is ook gedemonteerd.
gr rob.
Laatst gewijzigd door jupke op 23 sep 2010, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
broem..broem..GAAAAZ
Danny

Bericht door Danny »

Ik heb wel mijn uitlaat erafgenomen (misschien belangrijke info dacht ik zo ineens)
Als hij het voorheen niet deed (met de uitlaat erop) dan is 't belangrijke informatie maar als ie 't voorheen ook had dan...

Ik denk dat trillingen aan bepaalde snelheden een beetje eigen zijn aan boxers en -irritant- trillende spiegels zijn daar een gevolg van.

Zoals ik reeds vroeg: is 't pas opgetreden of had ie het ervoor ook of heb je deze motor nog niet lang?? :wink:

er zijn in de handel rubberen bussen om je spiegel in te monteren verkrijgbaar om eventuele ergernissen te verminderen maar je zal een meer trillingvrij toerengebied moeten rijden vrees ik... :mrgreen:
Baloe_82

Bericht door Baloe_82 »

Awel hé, ik heb mijn bmw sinds februari, maar eigenlijk sinds mijn vakantie eind augustus rij ik er constant mee (mijn auto wordt al een beetje depressief :lol: ). Bij de eerste kuisbeurt heb ik direct die uitlaat erafgehaald dus eigenlijk moet ik toegeven dat ik nog (bijna) nooit met die uitlaat op autostrades ben gaan rijden :oops: .
Slapende handen krijg ik er ook niet van, enkel die spiegels enerveert mij soms een beetje. Tja zal ik dan maar 140 km/u beginnen te rijden zeker :-) .
Danny

Bericht door Danny »

:mrgreen:
daveman

Bericht door daveman »

Ik heb een R1100S. Had ook last da mijn linker spiegelglas serieus meer trilde dan rechts. Op autostrade zag ik hierdoor veel minder.

Heb dit probleem kunnen verhelpen! Tussen het spiegelglas zelf en de "armatuur" zit een soort boordje. Als ik mijn vinger tegen het spiegelglas duwde merkte ik dat het spiegelglas niet helemaal vast zat. Kon dit zo wat heen en weer schuiven.

Heb gewoon in de ruimte tussen het spiegelglas en de "armatuur" een stukje rubber geprutst met een fijn schroevendraaiertje. Zo zit het glas stevig vast en geen trilling meer !
dragon

Bericht door dragon »

Wat bedoelen jullie met demper demonteren ?Is dat de volledige achterdemper?

Met mijn rockster heb ik meer last van trillingen in de voetsteunen op lange snelwegtrajecten.
IK denk dat de rt een langer gearing heeft ,dus minder toeren .

grt
rocky
jupke

Bericht door jupke »

dragon schreef:Wat bedoelen jullie met demper demonteren ?Is dat de volledige achterdemper?

Met mijn rockster heb ik meer last van trillingen in de voetsteunen op lange snelwegtrajecten.
IK denk dat de rt een langer gearing heeft ,dus minder toeren .

grt
Ja, de volledige demper demonteren.
is zo gebeud hoor.
van trilingen in de vioetsteunen heb ik geen last.
zelfs niet na 1150km op een dag.
gr rob.
broem..broem..GAAAAZ
Plaats reactie