Nieuwe kentekenplaten
Moderator: GVN
-
jpblocken
- Contacteer:
Nieuwe kentekenplaten
Vandaag de nieuwe kentekenplaten kunnen bewonderen. Wat staat er ons te wachten? Voor de motoren worden de platen wit met robijnrode tekens. De plaat zal bestaan uit 7 tekens, t.t.z. een cijfer (1) om te beginnen, drie letters en vervolgens terug drie cijfers. Bovendien een B omringd met 12 gele sterren op blauwe achtergrond. De oude nummerplaat blijft voorlopig geldig. Maar zodra je te maken krijgt met DIV - bijvoorbeeld omdat je een andere motorfiets wil inschrijven - dan krijg je een nieuwe. Die gaat 20 € kosten "cash on delivery". Je betaalt dus aan de postbode als hij ze bij je thuis brengt. Je kan ze niet meer afhalen bij de antennes van DIV. Ze worden daar immers niet meer gemaakt. Je oude kentekencombinatie (desgevallend met een 9 ervoor) behouden kan,maar dan wordt het een gepersonaliseerde plaat en die kost je ... 1000 (duizend) € extra!
Rond de reeds bestaande gepersonaliseerde kentekenplaten is nog heel wat te doen.
Het formaat van de kentekenplaat moto is iets groter (breder) dan de huidige, anders konder de 7 tekens en de B er niet op. De FOD mobiliteit heeft heel wat verzet om de motards ter wille te zijn. Er moesten onder andere speciaal andere matrijzen gekocht worden voor de motorkentekenplaat.
Rond de reeds bestaande gepersonaliseerde kentekenplaten is nog heel wat te doen.
Het formaat van de kentekenplaat moto is iets groter (breder) dan de huidige, anders konder de 7 tekens en de B er niet op. De FOD mobiliteit heeft heel wat verzet om de motards ter wille te zijn. Er moesten onder andere speciaal andere matrijzen gekocht worden voor de motorkentekenplaat.
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
-
jpblocken
- Contacteer:
Re: Nieuwe kentekenplaten
Nog even een detail. Normaal gezien zullen vanaf 15 november 2010 geen oude (gratis) kentekens meer afgeleverd worden. Vanaf dan worden de 20 € kostende nieuwe platen uitgereikt.
Begrijp ik dat goed,De oude nummerplaat blijft voorlopig geldig. Maar zodra je te maken krijgt met DIV - bijvoorbeeld omdat je een andere motorfiets wil inschrijven - dan krijg je een nieuwe. Die gaat 20 € kosten "cash on delivery".
onze oude gele kleine motornummerplaat blijft enkel geldig als we met onze huidige motor blijven rondtuffen.
Van zodra je een andere aanschaft, kan deze inschrijving niet meer op de bestaande nummerplaat ?
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
-
V
Blijf maar verder rijden met de 1200GS en stel de aankoop 800 GS maar uit.tricky schreef:Begrijp ik dat goed,De oude nummerplaat blijft voorlopig geldig. Maar zodra je te maken krijgt met DIV - bijvoorbeeld omdat je een andere motorfiets wil inschrijven - dan krijg je een nieuwe. Die gaat 20 € kosten "cash on delivery".
onze oude gele kleine motornummerplaat blijft enkel geldig als we met onze huidige motor blijven rondtuffen.
Van zodra je een andere aanschaft, kan deze inschrijving niet meer op de bestaande nummerplaat ?
Grtz V.
Ofwel beslissen vóór 15 november.V schreef:Blijf maar verder rijden met de 1200GS en stel de aankoop 800 GS maar uit.
Grtz V.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
-
jpblocken
- Contacteer:
Klopt Tricky. Nieuwe inschrijving betekent andere kentekenplaat. Ook voor auto's trouwens. Zo wil men op termijn alle oude nummerplaten "liquideren".
Goei ding, zijn ook beter te flitsenjpblocken schreef:Klopt Tricky. Nieuwe inschrijving betekent andere kentekenplaat. Ook voor auto's trouwens. Zo wil men op termijn alle oude nummerplaten "liquideren".
MG Breva 850
-
aantzeetje
kan ook niet anders met die afmetingenGoei ding, zijn ook beter te flitsen
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
[/quote]
Goei ding, zijn ook beter te flitsen
[/quote]
Gelukkig maar voor de algemene verkeersveiligheid !
Goei ding, zijn ook beter te flitsen
Gelukkig maar voor de algemene verkeersveiligheid !
Wat is ocharme 20 euro...
Als je volgende moto van pakweg 16000 euro ineens 20 euro duurder zou worden, zou dat 'n reden zijn om 'm niét te kopen ?
En als ik het goed versta betreft het ook maar een eenmalige omruiling, als je daarna nog tien jaar moto wil rijden kost die plaat je uiteindelijk 2 euro per jaar, is ocharme één pintje per jaar...
Als je volgende moto van pakweg 16000 euro ineens 20 euro duurder zou worden, zou dat 'n reden zijn om 'm niét te kopen ?
En als ik het goed versta betreft het ook maar een eenmalige omruiling, als je daarna nog tien jaar moto wil rijden kost die plaat je uiteindelijk 2 euro per jaar, is ocharme één pintje per jaar...
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
... én het is nog altijd een pak minder geld dan de 2500 Bfr die we er tot voor enkele jaren voor moesten neertellen.p@rick schreef:Wat is ocharme 20 euro...
Bob
Miljaar, wat zijn dat hier weer voor typische brave 'vlaamsche' reacties. Zijn ze begot de regeringsbeslissingen aan't goed praten in die zakkenvullers hun plaats. Niet moeilijk dat wij al heel de geschiedenis op onze kop gescheten worden door veroveraars, plunderaars en nu immigranten allerhande. Wij zijn gewoon veel te tam van karakter en klaar voor de slacht. Hoeveel kost dat meneer? Alstemblieft meneer. Dank u meneer 
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
Relax
Met 20 euro uit jouw zak kan je niet leven, maar als mensen om financiële reden liever met de auto + aanhangwagen op reis gaan, dan toon je evenmin begrip.
Draai je klak 'ns in één richting en laat ze staan. Consequent zijn is een mooie deugd.
Draai je klak 'ns in één richting en laat ze staan. Consequent zijn is een mooie deugd.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Relax schreef:Met 20 euro uit jouw zak kan je niet leven, maar als mensen om financiële reden liever met de auto + aanhangwagen op reis gaan, dan toon je evenmin begrip.
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Relax schreef:Met 20 euro uit jouw zak kan je niet leven, maar als mensen om financiële reden liever met de auto + aanhangwagen op reis gaan, dan toon je evenmin begrip.
Beetje teveel aan de paddo's gezeten
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
Success Only Comes With Failure
En ik heb hier weer iets in gang gestoken geloof ikKmax schreef:Ik heb hier iets gerateerd geloof ik....
Greetz,
P@trick
P@trick
-
props-n-blades
Back on topic,
Ik ben al heel content dat dat eerste formaat er niet door gekomen is (280x210).
De plaat wordt dus nu wel iets groter maar toch nog een beetje "normaal" gedimensioneerd.
't Zal wel raar doen als het geel verandert in wit...
Ik ben al heel content dat dat eerste formaat er niet door gekomen is (280x210).
De plaat wordt dus nu wel iets groter maar toch nog een beetje "normaal" gedimensioneerd.
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
De duitsers rijden al jaaaaaren met een witte achtergrond op de motoplatenprops-n-blades schreef:Back on topic,
Greetz,
P@trick
P@trick
waarom hebben we ze in 45 teruggestuurd denk je ?p@rick schreef:De duitsers rijden al jaaaaaren met een witte achtergrond op de motoplatenprops-n-blades schreef:Back on topic,
grt
de klei'n
R100RT 1980 met zijspan
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
-
Relax
Als je ff je grijze massa laat werken, zul je wel inzien dat de vergelijking wél opgaat.WimLT schreef:Relax schreef:Met 20 euro uit jouw zak kan je niet leven, maar als mensen om financiële reden liever met de auto + aanhangwagen op reis gaan, dan toon je evenmin begrip.Over appelen met peren vergelijken gesproken, ség
![]()
Je Tirolerhoedje draait té vlot rond.
En verder zal die plaat me roesten. Belangrijker dingen in 't leven.
Toch niet echt. Onder die 20 € kàn niemand meer onderuit ! Willen of niet, plots zul je betalen, waar het vroeger wèl gratis kon.Relax schreef:Als je ff je grijze massa laat werken, zul je wel inzien dat de vergelijking wél opgaat.
Om met die aanhanger op te reis te kunnen, zijn alle drogredenen goed: goedkoper, bandensleet, ronde banden, minder benzine, vignettten ... you name it. Ze vinden er dagelijks nieuwe uit. Allemaal uitvluchten wat mij betreft zolang er niet echt een gegronde gezondheidsreden achter zit. Liever lui wat in die auto rondhangen, dan de heen- en terugrit een beetje geconcentreerd op hun motor te moeten zitten. Wie weet zelfs nat worden onderweg God verhoedde en intussen kan madam ook weer een pak bagage meer meesleuren ! Doch in heel deze materie heb je nog altijd een persoonlijke keuze.
Wat betreft kentekenplaten: wij moeten wereldwijd de laatste jaren toch wel het meest van platen veranderd zijn dan wie ook (auto/moto)

-
Relax
Dat bedoel ik niet eens. Wat ik wél bedoel is het volgende: als jij 20€ uit je zak moet halen, is het kot te klein. Al dan niet terecht.
Maar waar je de arrogantie vandaan haalt om mensen die om financiële redenen (al dan niet terecht, maar da's onze zaak niet) te gaan veroordelen, hun rekening te maken, hen bijna te kennen te geven dat ze wat jou betreft dan niet meer hoeven mee te gaan, dat vind ik er érg ver over. Je hebt geen greintje inlevingsvermogen, integendeel. Alhoewel zij daar ook een keuze maken, die evenveel recht van bestaan heeft dan die van jou. Misschien zelfs meer.
Dat je een ander idee hebt daarover, geen probleem, maar om iemand anders z'n rekening te maken...
Ventileer je mening, maar doe het wat genuanceerder. Jij zou ook niet willen dat ik, telkens als je hengelt achter goedkoper of gratis, ff je rekening ga maken.
Maar waar je de arrogantie vandaan haalt om mensen die om financiële redenen (al dan niet terecht, maar da's onze zaak niet) te gaan veroordelen, hun rekening te maken, hen bijna te kennen te geven dat ze wat jou betreft dan niet meer hoeven mee te gaan, dat vind ik er érg ver over. Je hebt geen greintje inlevingsvermogen, integendeel. Alhoewel zij daar ook een keuze maken, die evenveel recht van bestaan heeft dan die van jou. Misschien zelfs meer.
Dat je een ander idee hebt daarover, geen probleem, maar om iemand anders z'n rekening te maken...
Ventileer je mening, maar doe het wat genuanceerder. Jij zou ook niet willen dat ik, telkens als je hengelt achter goedkoper of gratis, ff je rekening ga maken.
-
sabke69
Man, man wat een discussie
Ik maak niemand zijn rekening, maar vind het een spijtige zaak dat we onze kentekenplaat niet kunnen behouden bij aankoop nieuwe motor.
Het gaat me allemaal niet zozeer om de kleur of die 20€, maar gewoon de combinatie van letters en cijfers die ik dan kwijt ben.
Ik had zééééér graag de mijne gehouden als ik ooit een nieuwe koop.
Maar wet is wet voor iedereen he, niets aan te doen, of je er nu groen
grijs
of rood
van wordt, ga ik mij geen kwaad bloed om zetten, er zijn ergere dingen in het leven.
En wat mij betreft mogen ze de kentekenplaten wat doen kosten als ze het geld dan ook besteden aan preventie campagnes om de automobilist attent te maken op het motorverkeer, want daar is nog veel werk aan.
Ik maak niemand zijn rekening, maar vind het een spijtige zaak dat we onze kentekenplaat niet kunnen behouden bij aankoop nieuwe motor.
Het gaat me allemaal niet zozeer om de kleur of die 20€, maar gewoon de combinatie van letters en cijfers die ik dan kwijt ben.
Ik had zééééér graag de mijne gehouden als ik ooit een nieuwe koop.
Maar wet is wet voor iedereen he, niets aan te doen, of je er nu groen
En wat mij betreft mogen ze de kentekenplaten wat doen kosten als ze het geld dan ook besteden aan preventie campagnes om de automobilist attent te maken op het motorverkeer, want daar is nog veel werk aan.
Sabke
BMW Vlaanderen lid[/size][/i]
BMW Vlaanderen lid[/size][/i]
Omdat ik gewoon niet geloof dat die keuze zozeer financieel is dan wel louter en alleen uit gemakzucht en daardoor de vergelijking dus niet opgaat. Gelukkig leven we in een vrij land en doet ieder er idd mee wat hij wil, maar dan liever zonder mij blaaskes proberen wijs te maken, hé. Er zijn er trouwens ook best die het wél gewoon toegeven, hoor. Daar kan ik dan weer wel respect voor opbrengen. Begrijpen is nog iets anders. Moest IK een reis organiseren zou het tot bestemming rijden met de motor nu idd al een voorwaarde zijn en dit louter uit praktische redenen ter plaatse. Echt chaotische toestanden, jongRelax schreef:Maar waar je de arrogantie vandaan haalt om mensen die om financiële redenen (al dan niet terecht, maar da's onze zaak niet) te gaan veroordelen, hun rekening te maken, hen bijna te kennen te geven dat ze wat jou betreft dan niet meer hoeven mee te gaan, dat vind ik er érg ver over.
Nu gaat dit topic daar eigenlijk helemaal niet over, dus laten we het het misschien best hierbij houden en ons terug op die stomme platen concentreren
Dat zou idd een verzoenbaar en edel doel zijn, maar waarschijnlijk eerder een utopiesabke69 schreef:En wat mij betreft mogen ze de kentekenplaten wat doen kosten als ze het geld dan ook besteden aan preventie campagnes om de automobilist attent te maken op het motorverkeer, want daar is nog veel werk aan.