Iemand ervaring mee of iemand die wat raad kan geven
   Iemand ervaring mee of iemand die wat raad kan geven  Kostprijs van dergelijke service
   Kostprijs van dergelijke service  Alle info is welkom
   Alle info is welkom 
Moderator: GVN
 Iemand ervaring mee of iemand die wat raad kan geven
   Iemand ervaring mee of iemand die wat raad kan geven  Kostprijs van dergelijke service
   Kostprijs van dergelijke service  Alle info is welkom
   Alle info is welkom 
En je kan nog een leuke korting krijgen als je BMW VL Lid bentJe geniet ondermeer van deze waarborgen:
Pechverhelping in heel Europa
Repatriëring van het voertuig en de verzekerde inzittenden
Waarborgen buiten België:
Terbeschikkingstelling van vervangingschauffeur
Overnachtingskosten voor het wachten op herstelling van voertuig of vervangend vervoer
Hospitalisatiekosten t.g.v. ziekte of lichamelijk ongeval: € 250.000
Dokterskosten
Nabehandelingskosten (incl. kine) in België na ongeval in het buitenland: € 6.200
Medische repatriëring
Verplaatsingskosten voor het bezoek van een familielid bij hospitalisatie
Telefoonkosten
Terugbetaling tot € 250 voor je skipas en skilessen bij ski-ongeval

Ook geldig voor motorfietsenwww.ethias.be schreef:Met Ethias Assistance zijn u, uw gezinsleden en uw voertuig(en) in goede handen, 24 uur per dag, overal in België en in het buitenland. Een lekke band op uw oprit of een repatriëring van uw wagen vanuit Italië? Wij schieten meteen in actie. En daar houdt het niet mee op. Wereldwijd beschermen wij u en uw gezinsleden bij ziekte of ongeval. Een ongeëvenaarde service voor een ongelooflijk lage prijs. Want voor slechts € 90 per jaar zijn uw hele gezin en twee voertuigen verzekerd!
Ik veronderstel dat je ook niet kan genieten van de BMW Servicecard ?Kmax schreef:Stel, je rijdt achteraan in met de moto op een stilstaande moto aan een licht. Moto kapot en staat bij dépanneur in Frankrijk. Verzekering dekt repatriëring niet. Bij wie moet ik zijn om dergelijk repatriëring te kunnen verzekerenIemand ervaring mee of iemand die wat raad kan geven
Kostprijs van dergelijke service
Alle info is welkom
Stel? Of is het werkelijkeheid en had je geen verzekering voor repatriëring.... je zou niet de eerste zijn..Kmax schreef:Stel, je rijdt achteraan in met de moto op een stilstaande moto aan een licht. Moto kapot en staat bij dépanneur in Frankrijk. Verzekering dekt repatriëring niet. Bij wie moet ik zijn om dergelijk repatriëring te kunnen verzekerenIemand ervaring mee of iemand die wat raad kan geven
Alle info is welkom

Wordt dit soort incidenten niet gedekt door een...  euh
 Wordt dit soort incidenten niet gedekt door een...  euh  reisverzekering (Europ Assistance etc)!! Heb me ooit laten vangen toen ik nog de RD had.... Half loss gereden in Grenoble. en natuurlijk niet voor dit soort dingen verzekerd... moto terplaatse verkocht
  reisverzekering (Europ Assistance etc)!! Heb me ooit laten vangen toen ik nog de RD had.... Half loss gereden in Grenoble. en natuurlijk niet voor dit soort dingen verzekerd... moto terplaatse verkocht  Nadien steeds een reisverzekering genomen (die ik natuurlijk tot nu toe nooit nodig heb gehad...).. Je kan ze zelfs via het internet afsluiten voor enkele dagen, weken, maanden, jaar
  Nadien steeds een reisverzekering genomen (die ik natuurlijk tot nu toe nooit nodig heb gehad...).. Je kan ze zelfs via het internet afsluiten voor enkele dagen, weken, maanden, jaar , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
 , (E36/8; F25), Lid BMW MCVLDekt de servicecard ook repatriering ingeval van verkeersongevalpeterprovoost schreef:Net even het boekje van de Bmw servicekaart bekeken. Dit zou gedekt zijn door de servicekaart indien de kost van de repatriering niet meer bedraagt dan de verkoopprijs van de motorfiets.

, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
 , (E36/8; F25), Lid BMW MCVLZou in mijn papieren moeten kijken, maar dacht het wel.K1200GT schreef:Dekt de servicecard ook repatriering ingeval van verkeersongevalpeterprovoost schreef:Net even het boekje van de Bmw servicekaart bekeken. Dit zou gedekt zijn door de servicekaart indien de kost van de repatriering niet meer bedraagt dan de verkoopprijs van de motorfiets.
Niet overgetypt maar fotootje van genomen.peterprovoost schreef:Volgens mij dekt de servicekaart dit. Ben hier niet van plan om de hele tekst uit het boekje over te typen.
Wil er nog eens iemand in zijn boekje kijken en zijn gedacht geven hierover. Staat volgens mij in hoofdstuk 2.2 van de algemene voorwaarden.

ok ok got itpeterprovoost schreef:Niet overgetypt maar fotootje van genomen.peterprovoost schreef:Volgens mij dekt de servicekaart dit. Ben hier niet van plan om de hele tekst uit het boekje over te typen.
Wil er nog eens iemand in zijn boekje kijken en zijn gedacht geven hierover. Staat volgens mij in hoofdstuk 2.2 van de algemene voorwaarden.
 ....
....  
 , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
 , (E36/8; F25), Lid BMW MCVLIk val hier toch over iets heel raar ('t kan ook altijd aan mij liggen).Chris Wils schreef:Ik ben reeds lid van Touring sinds 1984,en heb ze al een paar keer nodig gehad. Den eerste keer,op weg naar het BMW treffen in Kassel (Duitsland) na 198.000km brak er een as in de versnellingsbak,nog op het treffen geraakt en van daaruitTouring gebeld,het was wel grappig eigenlijk. Hallo Touring Assistance,met wat kunen wij u helpen? Ik leg het geval uit met de versellingsbak,en dat ik in Kassel sta,vraagt die man van Touring,hoe ver dat van de Belgische grens was?Toen ik,m vertelde 400km,kwam er de eerste 5 seconden niks,en dan het paniekerige antwoord¨WAT DOET U ZO VER VAN HUIS MIJNHEER¨. Ik vroeg hem toen wat hij zou zeggen dat ik aan de Noordkaap,of in zuid Spanje zou staan? Ze zijn de motor in Kassel komen halen,met een vrachtwagen en bij mij voor de deur afgezet.In2007 was ik op de Europese HOG Rally,met de Harley,in Frankrijk een krakend geluid uit de motor gehoord,in Spanje was het even weg,maar op de HOG Rally de motor toch eens binnengedaan in de mecaniekers tent(ge weet nooit na 158.000km)Volgens de mecanieker had ik oliedruk,en zou wel thuis geraken,en kon rijden,maar ik dacht:Ik heb Touring,dus even bellen,het geval uitgelegd,en als het door een officiele dealer in een week niet kan gemaakt worden,komen ze de motor halen.(kan het binnen de week wel gemaakt worden sturen ze een treinticket op om de motor zelf te gaan halen) De hoofdmecanieker van Harley Spanje heeft verklaart dat het niet kon gemaakt worden(het was een probleem met de nokkenas) en 2 weken later stond mijn motor in Gullegem op de werkbank. Ik ben de Zondag avond om 10 uur vanuit Malaga naar Brussel gevlogen,en vanuit Zaventem met de taxi naar huis,kostprijs: niks.Conclusie van Touring:Ze zijn ZEER goed; maar het moet via officiele dealers,t,is niet van, kom mijn motor eens halen want het is te slecht weer om met de motor naar huis te rijden, ik neem het vliegtuig,en jullie halen de motor op,dat pakt niet(en terecht)Ik heb vandaag de rekeing aangekregen en ga ze direkt betalen;106€ , de persoon is gedekt in de hele wereld(ook alle medische kosten) en 2 voertugen in Europa(uitgezonderd België). T,is mischien veel geld maar ALS ge ze eens nodig hebt, zijn ze er.
Salu.
Chris.

Frank K schreef:Stel? Of is het werkelijkeheid en had je geen verzekering voor repatriëring.... je zou niet de eerste zijn..Kmax schreef:Stel, je rijdt achteraan in met de moto op een stilstaande moto aan een licht. Moto kapot en staat bij dépanneur in Frankrijk. Verzekering dekt repatriëring niet. Bij wie moet ik zijn om dergelijk repatriëring te kunnen verzekerenIemand ervaring mee of iemand die wat raad kan geven
Alle info is welkom

Beetje beschamend en ik zit in principe altijd gecontreerd op mijn motor, maar vorige week woensdagavond van 't werk naar Le Touquet gereden met een collega, om aldaar een door het werk georganiseerde conferentie bij te wonen, in Marck net voor Calais, achteraan bij mijn collega ingereden.  Hij stond plots stil voor een verkeerslicht, en ik had het absoluut niet gezien (laagstaande avondzon vol in het verlengde van de weg) tot ik op 3m van hem kwam.  Nog naar links uitgeweken, maar die koffers van een GSA zijn zo groot meneer, en dus tegen 40 à 50km/u vol op de linkerkoffer.  Mijn collega met andere collega bijrijdster op den beton en ik met nog een collega bijrijdster, ook op den beton.  Wij hadden niks, zelfs geen sporen op onze lederen pakken, maar de aangereden collega's met zijn 2 naar hospitaal in Calais.  De K1200S en de GSA geduwd tot bij dépanneur 50m verder en vandaag zelf met remorque van Twopence Kontich gaan halen in Marck.  Ik heb dus gewone BA verzekering en mijn collega had full omnium voor zijn 1 jaar oude GSA, maar repatriëring niet gedekt (en hij wou deze niet laten repareren door een lokale BMW dealer, dus geen gebruik gemaakt van de BMW repatriëring)....  Onze werkgever had de dag voor vertrek nog een speciale verzekering afgesloten omdat we met privé voertuigen naar Le Touquet reden voor een door het werk georganiseerde bijeenkomst, maar die schijnen nu een beetje moeilijk te doen, door te zeggen dat moto's niet inbegrepen zouden zijn, alhoewel er in de polis wel degelijk over voertuigen wordt gesproken en ze wel wisten dat we met motoren gingen.  Afin, mijn collega's zijn allen gedekt door mijn BA, maar best mogelijk (weet ik nog niet) dat ik opdraai voor eigen schade
  Beetje beschamend en ik zit in principe altijd gecontreerd op mijn motor, maar vorige week woensdagavond van 't werk naar Le Touquet gereden met een collega, om aldaar een door het werk georganiseerde conferentie bij te wonen, in Marck net voor Calais, achteraan bij mijn collega ingereden.  Hij stond plots stil voor een verkeerslicht, en ik had het absoluut niet gezien (laagstaande avondzon vol in het verlengde van de weg) tot ik op 3m van hem kwam.  Nog naar links uitgeweken, maar die koffers van een GSA zijn zo groot meneer, en dus tegen 40 à 50km/u vol op de linkerkoffer.  Mijn collega met andere collega bijrijdster op den beton en ik met nog een collega bijrijdster, ook op den beton.  Wij hadden niks, zelfs geen sporen op onze lederen pakken, maar de aangereden collega's met zijn 2 naar hospitaal in Calais.  De K1200S en de GSA geduwd tot bij dépanneur 50m verder en vandaag zelf met remorque van Twopence Kontich gaan halen in Marck.  Ik heb dus gewone BA verzekering en mijn collega had full omnium voor zijn 1 jaar oude GSA, maar repatriëring niet gedekt (en hij wou deze niet laten repareren door een lokale BMW dealer, dus geen gebruik gemaakt van de BMW repatriëring)....  Onze werkgever had de dag voor vertrek nog een speciale verzekering afgesloten omdat we met privé voertuigen naar Le Touquet reden voor een door het werk georganiseerde bijeenkomst, maar die schijnen nu een beetje moeilijk te doen, door te zeggen dat moto's niet inbegrepen zouden zijn, alhoewel er in de polis wel degelijk over voertuigen wordt gesproken en ze wel wisten dat we met motoren gingen.  Afin, mijn collega's zijn allen gedekt door mijn BA, maar best mogelijk (weet ik nog niet) dat ik opdraai voor eigen schade  Volgende week waarschijnlijk bestek van Antwerp Moto Store...
  Volgende week waarschijnlijk bestek van Antwerp Moto Store...  

Beetje beschamend en ik zit in principe altijd gecontreerd op mijn motor, maar vorige week woensdagavond van 't werk naar Le Touquet gereden met een collega, om aldaar een door het werk georganiseerde conferentie bij te wonen, in Marck net voor Calais, achteraan bij mijn collega ingereden. Hij stond plots stil voor een verkeerslicht, en ik had het absoluut niet gezien (laagstaande avondzon vol in het verlengde van de weg) tot ik op 3m van hem kwam. Nog naar links uitgeweken, maar die koffers van een GSA zijn zo groot meneer, en dus tegen 40 à 50km/u vol op de linkerkoffer. Mijn collega met andere collega bijrijdster op den beton en ik met nog een collega bijrijdster, ook op den beton. Wij hadden niks, zelfs geen sporen op onze lederen pakken, maar de aangereden collega's met zijn 2 naar hospitaal in Calais. De K1200S en de GSA geduwd tot bij dépanneur 50m verder en vandaag zelf met remorque van Twopence Kontich gaan halen in Marck. Ik heb dus gewone BA verzekering en mijn collega had full omnium voor zijn 1 jaar oude GSA, maar repatriëring niet gedekt (en hij wou deze niet laten repareren door een lokale BMW dealer, dus geen gebruik gemaakt van de BMW repatriëring).... Onze werkgever had de dag voor vertrek nog een speciale verzekering afgesloten omdat we met privé voertuigen naar Le Touquet reden voor een door het werk georganiseerde bijeenkomst, maar die schijnen nu een beetje moeilijk te doen, door te zeggen dat moto's niet inbegrepen zouden zijn, alhoewel er in de polis wel degelijk over voertuigen wordt gesproken en ze wel wisten dat we met motoren gingen. Afin, mijn collega's zijn allen gedekt door mijn BA, maar best mogelijk (weet ik nog niet) dat ik opdraai voor eigen schade
Volgende week waarschijnlijk bestek van Antwerp Moto Store...

100% correct.Harald schreef:gewoon gaan tanken bij Total.
Een tankkaart aanvragen, en ge hebt een gratis depanagedienst.

Voor mijn vorige moto heb ik een paar keer BMW Mobility moeten bellen, altijd zeer goed geholpen. Met de auto een keer Europ Assistance gebeld omdat BMW Mobility liet weten dat ze de eerste drie a vier uren niet ter plaatse konden zijn (was midden in de vakantieperiode).tricky schreef:die van Total heb ik nog niet moeten aanspreken, weet dus niet hoe goed ze werkt.