Repatriëring moto

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

GSMax

Repatriëring moto

Bericht door GSMax »

Stel, je rijdt achteraan in met de moto op een stilstaande moto aan een licht. Moto kapot en staat bij dépanneur in Frankrijk. Verzekering dekt repatriëring niet. Bij wie moet ik zijn om dergelijk repatriëring te kunnen verzekeren :?: Iemand ervaring mee of iemand die wat raad kan geven :?: Kostprijs van dergelijke service :?: Alle info is welkom 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
ReeF

Re: Repatriëring moto

Bericht door ReeF »

Ik heb een gezinspolis bij VAB + vervangwagen
Je geniet ondermeer van deze waarborgen:
Pechverhelping in heel Europa
Repatriëring van het voertuig en de verzekerde inzittenden
Waarborgen buiten België:
Terbeschikkingstelling van vervangingschauffeur
Overnachtingskosten voor het wachten op herstelling van voertuig of vervangend vervoer
Hospitalisatiekosten t.g.v. ziekte of lichamelijk ongeval: € 250.000
Dokterskosten
Nabehandelingskosten (incl. kine) in België na ongeval in het buitenland: € 6.200
Medische repatriëring
Verplaatsingskosten voor het bezoek van een familielid bij hospitalisatie
Telefoonkosten
Terugbetaling tot € 250 voor je skipas en skilessen bij ski-ongeval
En je kan nog een leuke korting krijgen als je BMW VL Lid bent ;)
I respect your shit. But I don't have an opinion.

Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

Wij hebben een goede ervaring met touring!
vorig jaar ongeval in duitsland op nen zondag en de dinsdag stond de beemer terug thuis. :wink:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
GSMax

Bericht door GSMax »

volgens mij zijn deze polissen voor wagen + moto. Ik heb een firmawagen en mijn vrouw een full omnium door werk betaald, dus voor mij zou het enkel een repatriëring voor de motor zijn :-?
Grtz
Marc

ReeF

Bericht door ReeF »

Ik heb mijn polis alleen voor de moto afgesloten, dat ik er gratis een 2e voertuig op kan zetten is leuk, maar nie zo belangrijk voor mij

Bob

Bericht door Bob »

www.ethias.be schreef:Met Ethias Assistance zijn u, uw gezinsleden en uw voertuig(en) in goede handen, 24 uur per dag, overal in België en in het buitenland. Een lekke band op uw oprit of een repatriëring van uw wagen vanuit Italië? Wij schieten meteen in actie. En daar houdt het niet mee op. Wereldwijd beschermen wij u en uw gezinsleden bij ziekte of ongeval. Een ongeëvenaarde service voor een ongelooflijk lage prijs. Want voor slechts € 90 per jaar zijn uw hele gezin en twee voertuigen verzekerd!
Ook geldig voor motorfietsen
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Kries

Bericht door Kries »

ADAC. Daar ben je verzekerd als bestuurder. Dus met alle voertuigen(tot 7.5t) (ook die die niet op jouw naam staan) waar je op dat moment mee onderweg bent.

Dus motor van een vriend, auto van madam enz....allemaal verzekerd op het ogenblik dat jij bestuurder bent.

Kostprijs : 79 euro/jaar.
p@rick

Bericht door p@rick »

Kmax schreef:Stel, je rijdt achteraan in met de moto op een stilstaande moto aan een licht. Moto kapot en staat bij dépanneur in Frankrijk. Verzekering dekt repatriëring niet. Bij wie moet ik zijn om dergelijk repatriëring te kunnen verzekeren :?: Iemand ervaring mee of iemand die wat raad kan geven :?: Kostprijs van dergelijke service :?: Alle info is welkom 8-)
Ik veronderstel dat je ook niet kan genieten van de BMW Servicecard ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Frank K

Bericht door Frank K »

Kmax schreef:Stel, je rijdt achteraan in met de moto op een stilstaande moto aan een licht. Moto kapot en staat bij dépanneur in Frankrijk. Verzekering dekt repatriëring niet. Bij wie moet ik zijn om dergelijk repatriëring te kunnen verzekeren :?: Iemand ervaring mee of iemand die wat raad kan geven :?: Kostprijs van dergelijke service :?: Alle info is welkom 8-)
Stel? Of is het werkelijkeheid en had je geen verzekering voor repatriëring.... je zou niet de eerste zijn..
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
K1200GT

Bericht door K1200GT »

:idea: Wordt dit soort incidenten niet gedekt door een... euh :scratch: reisverzekering (Europ Assistance etc)!! Heb me ooit laten vangen toen ik nog de RD had.... Half loss gereden in Grenoble. en natuurlijk niet voor dit soort dingen verzekerd... moto terplaatse verkocht :oops: Nadien steeds een reisverzekering genomen (die ik natuurlijk tot nu toe nooit nodig heb gehad...).. Je kan ze zelfs via het internet afsluiten voor enkele dagen, weken, maanden, jaar
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
peterprovoost

Bericht door peterprovoost »

Net even het boekje van de Bmw servicekaart bekeken. Dit zou gedekt zijn door de servicekaart indien de kost van de repatriering niet meer bedraagt dan de verkoopprijs van de motorfiets.
R1100RT '96 (verkocht), R100GS PARIS DAKAR '90 (verkocht), R1200GS '10
K1200GT

Bericht door K1200GT »

peterprovoost schreef:Net even het boekje van de Bmw servicekaart bekeken. Dit zou gedekt zijn door de servicekaart indien de kost van de repatriering niet meer bedraagt dan de verkoopprijs van de motorfiets.
Dekt de servicecard ook repatriering ingeval van verkeersongeval :?:
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
p@rick

Bericht door p@rick »

K1200GT schreef:
peterprovoost schreef:Net even het boekje van de Bmw servicekaart bekeken. Dit zou gedekt zijn door de servicekaart indien de kost van de repatriering niet meer bedraagt dan de verkoopprijs van de motorfiets.
Dekt de servicecard ook repatriering ingeval van verkeersongeval :?:
Zou in mijn papieren moeten kijken, maar dacht het wel.
Greetz,

P@trick
peterprovoost

Volgens mij dekt de servicekaart dit. Ben hier niet van plan om de hele tekst uit het boekje over te typen.
Wil er nog eens iemand in zijn boekje kijken en zijn gedacht geven hierover. Staat volgens mij in hoofdstuk 2.2 van de algemene voorwaarden.
peterprovoost

peterprovoost schreef:Volgens mij dekt de servicekaart dit. Ben hier niet van plan om de hele tekst uit het boekje over te typen.
Wil er nog eens iemand in zijn boekje kijken en zijn gedacht geven hierover. Staat volgens mij in hoofdstuk 2.2 van de algemene voorwaarden.
Niet overgetypt maar fotootje van genomen.
Afbeelding
Afbeelding
Chris Wils

Bericht door Chris Wils »

Ik ben reeds lid van Touring sinds 1984,en heb ze al een paar keer nodig gehad. Den eerste keer,op weg naar het BMW treffen in Kassel (Duitsland) na 198.000km brak er een as in de versnellingsbak,nog op het treffen geraakt en van daaruitTouring gebeld,het was wel grappig eigenlijk. Hallo Touring Assistance,met wat kunen wij u helpen? Ik leg het geval uit met de versellingsbak,en dat ik in Kassel sta,vraagt die man van Touring,hoe ver dat van de Belgische grens was?Toen ik,m vertelde 400km,kwam er de eerste 5 seconden niks,en dan het paniekerige antwoord¨WAT DOET U ZO VER VAN HUIS MIJNHEER¨. Ik vroeg hem toen wat hij zou zeggen dat ik aan de Noordkaap,of in zuid Spanje zou staan? Ze zijn de motor in Kassel komen halen,met een vrachtwagen en bij mij voor de deur afgezet.In2007 was ik op de Europese HOG Rally,met de Harley,in Frankrijk een krakend geluid uit de motor gehoord,in Spanje was het even weg,maar op de HOG Rally de motor toch eens binnengedaan in de mecaniekers tent(ge weet nooit na 158.000km)Volgens de mecanieker had ik oliedruk,en zou wel thuis geraken,en kon rijden,maar ik dacht:Ik heb Touring,dus even bellen,het geval uitgelegd,en als het door een officiele dealer in een week niet kan gemaakt worden,komen ze de motor halen.(kan het binnen de week wel gemaakt worden sturen ze een treinticket op om de motor zelf te gaan halen) De hoofdmecanieker van Harley Spanje heeft verklaart dat het niet kon gemaakt worden(het was een probleem met de nokkenas) en 2 weken later stond mijn motor in Gullegem op de werkbank. Ik ben de Zondag avond om 10 uur vanuit Malaga naar Brussel gevlogen,en vanuit Zaventem met de taxi naar huis,kostprijs: niks.Conclusie van Touring:Ze zijn ZEER goed; maar het moet via officiele dealers,t,is niet van, kom mijn motor eens halen want het is te slecht weer om met de motor naar huis te rijden, ik neem het vliegtuig,en jullie halen de motor op,dat pakt niet(en terecht)Ik heb vandaag de rekeing aangekregen en ga ze direkt betalen;106€ , de persoon is gedekt in de hele wereld(ook alle medische kosten) en 2 voertugen in Europa(uitgezonderd België). T,is mischien veel geld maar ALS ge ze eens nodig hebt, zijn ze er.
Salu.
Chris.
Weet er iemand een adres in Belgie, Nederland of Duitsland, waar ik posters kan kopen van BMW boxer motoren uit de jaren 70 en 80? om op te sturen naar een BMW shop in Melbourne, Australie.
K1200GT

Bericht door K1200GT »

peterprovoost schreef:
peterprovoost schreef:Volgens mij dekt de servicekaart dit. Ben hier niet van plan om de hele tekst uit het boekje over te typen.
Niet overgetypt maar fotootje van genomen.
Afbeelding
Afbeelding
ok ok got it :oops:.... :wink:
Zeppe

Bericht door Zeppe »

Chris Wils schreef:Ik ben reeds lid van Touring sinds 1984,en heb ze al een paar keer nodig gehad. Den eerste keer,op weg naar het BMW treffen in Kassel (Duitsland) na 198.000km brak er een as in de versnellingsbak,nog op het treffen geraakt en van daaruitTouring gebeld,het was wel grappig eigenlijk. Hallo Touring Assistance,met wat kunen wij u helpen? Ik leg het geval uit met de versellingsbak,en dat ik in Kassel sta,vraagt die man van Touring,hoe ver dat van de Belgische grens was?Toen ik,m vertelde 400km,kwam er de eerste 5 seconden niks,en dan het paniekerige antwoord¨WAT DOET U ZO VER VAN HUIS MIJNHEER¨. Ik vroeg hem toen wat hij zou zeggen dat ik aan de Noordkaap,of in zuid Spanje zou staan? Ze zijn de motor in Kassel komen halen,met een vrachtwagen en bij mij voor de deur afgezet.In2007 was ik op de Europese HOG Rally,met de Harley,in Frankrijk een krakend geluid uit de motor gehoord,in Spanje was het even weg,maar op de HOG Rally de motor toch eens binnengedaan in de mecaniekers tent(ge weet nooit na 158.000km)Volgens de mecanieker had ik oliedruk,en zou wel thuis geraken,en kon rijden,maar ik dacht:Ik heb Touring,dus even bellen,het geval uitgelegd,en als het door een officiele dealer in een week niet kan gemaakt worden,komen ze de motor halen.(kan het binnen de week wel gemaakt worden sturen ze een treinticket op om de motor zelf te gaan halen) De hoofdmecanieker van Harley Spanje heeft verklaart dat het niet kon gemaakt worden(het was een probleem met de nokkenas) en 2 weken later stond mijn motor in Gullegem op de werkbank. Ik ben de Zondag avond om 10 uur vanuit Malaga naar Brussel gevlogen,en vanuit Zaventem met de taxi naar huis,kostprijs: niks.Conclusie van Touring:Ze zijn ZEER goed; maar het moet via officiele dealers,t,is niet van, kom mijn motor eens halen want het is te slecht weer om met de motor naar huis te rijden, ik neem het vliegtuig,en jullie halen de motor op,dat pakt niet(en terecht)Ik heb vandaag de rekeing aangekregen en ga ze direkt betalen;106€ , de persoon is gedekt in de hele wereld(ook alle medische kosten) en 2 voertugen in Europa(uitgezonderd België). T,is mischien veel geld maar ALS ge ze eens nodig hebt, zijn ze er.
Salu.
Chris.
Ik val hier toch over iets heel raar ('t kan ook altijd aan mij liggen).
Als je in Kassel staat, vragen ze "Wat doet u zo ver van huis"
en verder in je tekst lees ik, dekking : ...2 voertuien in Europa (UITGEZONDERD BELGIE)
dat is dan weer te dicht bij huis, of wat?
Als je in Oostende woont, en je staat in panne in Arlon, dan moet ge ook uwen plan trekken, want dan komen ze niet :scratch: :scratch:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
GSMax

Bericht door GSMax »

Frank K schreef:
Stel? Of is het werkelijkeheid en had je geen verzekering voor repatriëring.... je zou niet de eerste zijn..
:oops: :oops: Beetje beschamend en ik zit in principe altijd gecontreerd op mijn motor, maar vorige week woensdagavond van 't werk naar Le Touquet gereden met een collega, om aldaar een door het werk georganiseerde conferentie bij te wonen, in Marck net voor Calais, achteraan bij mijn collega ingereden. Hij stond plots stil voor een verkeerslicht, en ik had het absoluut niet gezien (laagstaande avondzon vol in het verlengde van de weg) tot ik op 3m van hem kwam. Nog naar links uitgeweken, maar die koffers van een GSA zijn zo groot meneer, en dus tegen 40 à 50km/u vol op de linkerkoffer. Mijn collega met andere collega bijrijdster op den beton en ik met nog een collega bijrijdster, ook op den beton. Wij hadden niks, zelfs geen sporen op onze lederen pakken, maar de aangereden collega's met zijn 2 naar hospitaal in Calais. De K1200S en de GSA geduwd tot bij dépanneur 50m verder en vandaag zelf met remorque van Twopence Kontich gaan halen in Marck. Ik heb dus gewone BA verzekering en mijn collega had full omnium voor zijn 1 jaar oude GSA, maar repatriëring niet gedekt (en hij wou deze niet laten repareren door een lokale BMW dealer, dus geen gebruik gemaakt van de BMW repatriëring).... Onze werkgever had de dag voor vertrek nog een speciale verzekering afgesloten omdat we met privé voertuigen naar Le Touquet reden voor een door het werk georganiseerde bijeenkomst, maar die schijnen nu een beetje moeilijk te doen, door te zeggen dat moto's niet inbegrepen zouden zijn, alhoewel er in de polis wel degelijk over voertuigen wordt gesproken en ze wel wisten dat we met motoren gingen. Afin, mijn collega's zijn allen gedekt door mijn BA, maar best mogelijk (weet ik nog niet) dat ik opdraai voor eigen schade :-( Volgende week waarschijnlijk bestek van Antwerp Moto Store... :-? :-?
Grtz
Marc

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Ai ai ai ...
en dat kan iedereen gebeuren hé.
Succes man !
j.
:oops: :oops: Beetje beschamend en ik zit in principe altijd gecontreerd op mijn motor, maar vorige week woensdagavond van 't werk naar Le Touquet gereden met een collega, om aldaar een door het werk georganiseerde conferentie bij te wonen, in Marck net voor Calais, achteraan bij mijn collega ingereden. Hij stond plots stil voor een verkeerslicht, en ik had het absoluut niet gezien (laagstaande avondzon vol in het verlengde van de weg) tot ik op 3m van hem kwam. Nog naar links uitgeweken, maar die koffers van een GSA zijn zo groot meneer, en dus tegen 40 à 50km/u vol op de linkerkoffer. Mijn collega met andere collega bijrijdster op den beton en ik met nog een collega bijrijdster, ook op den beton. Wij hadden niks, zelfs geen sporen op onze lederen pakken, maar de aangereden collega's met zijn 2 naar hospitaal in Calais. De K1200S en de GSA geduwd tot bij dépanneur 50m verder en vandaag zelf met remorque van Twopence Kontich gaan halen in Marck. Ik heb dus gewone BA verzekering en mijn collega had full omnium voor zijn 1 jaar oude GSA, maar repatriëring niet gedekt (en hij wou deze niet laten repareren door een lokale BMW dealer, dus geen gebruik gemaakt van de BMW repatriëring).... Onze werkgever had de dag voor vertrek nog een speciale verzekering afgesloten omdat we met privé voertuigen naar Le Touquet reden voor een door het werk georganiseerde bijeenkomst, maar die schijnen nu een beetje moeilijk te doen, door te zeggen dat moto's niet inbegrepen zouden zijn, alhoewel er in de polis wel degelijk over voertuigen wordt gesproken en ze wel wisten dat we met motoren gingen. Afin, mijn collega's zijn allen gedekt door mijn BA, maar best mogelijk (weet ik nog niet) dat ik opdraai voor eigen schade :-( Volgende week waarschijnlijk bestek van Antwerp Moto Store... :-? :-?
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Chris Wils

Bericht door Chris Wils »

Tricky
Dat is wat de man aan de telefoon zei toen ik belde vanuit Kassel(dat was in 1989)
Men kan een verzekering nemen bij Touring voor Belgie+Europa(kost 144€)
Ofwel 2 voertuigen Europa zonder Belgie(kost 106€) dat heb ik dus,ik ben van mening,in Belgie geraak ik wel thuis, we hebben aanhangwagens en camionetten genoeg in de familie,of bij vrienden.
Vandaar.
Salu.
Chris.
Weet er iemand een adres in Belgie, Nederland of Duitsland, waar ik posters kan kopen van BMW boxer motoren uit de jaren 70 en 80? om op te sturen naar een BMW shop in Melbourne, Australie.
Harald

Bericht door Harald »

gewoon gaan tanken bij Total.
Een tankkaart aanvragen, en ge hebt een gratis depanagedienst. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Zeppe

Bericht door Zeppe »

Harald schreef:gewoon gaan tanken bij Total.
Een tankkaart aanvragen, en ge hebt een gratis depanagedienst. :wink:
100% correct.
Gebruik deze ook voor mijn "old-timer"
voor mijn GS'ke heb ik de BMW-assistance

die van Total heb ik nog niet moeten aanspreken, weet dus niet hoe goed ze werkt.
de BMW assistance daarentegen heb ik al eens moeten oproepen, en eerlijk is eerlijk, perfecte service gekregen. :thumleft: :thumleft: :thumleft:

grt
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
p@rick

Bericht door p@rick »

tricky schreef:die van Total heb ik nog niet moeten aanspreken, weet dus niet hoe goed ze werkt.
Voor mijn vorige moto heb ik een paar keer BMW Mobility moeten bellen, altijd zeer goed geholpen. Met de auto een keer Europ Assistance gebeld omdat BMW Mobility liet weten dat ze de eerste drie a vier uren niet ter plaatse konden zijn (was midden in de vakantieperiode).
Met de Total Assistance heb ik ook nog geen ervaring, maar ik geloof dat ze daar werken volgens het principe : tot de dichtstbijzijnde garage... Je kan dus evengoed terechtkomen bij 'n lokale verdeler van Lada :-?
Greetz,

P@trick
ReeF

Bericht door ReeF »

Het is Touring die de Service uitvoert voor Total, ik kan jullie vertellen dat het regelement er toch goed uit ziet en ik overweeg om bij afloop van mijn huidige dekking bij VAB hier op over te stappen. Tanken moet ik toch :D

Plaats reactie