Geen geld meer voor veiligheidscampagne motards
Moderator: GVN
-
Eddy K
- Contacteer:
De overheid noemt de motorrijders al jarenlang één van de meest kwetsbare groepen en dus worden er elk jaar, zodra de eerste lentezon begint te schijnen, speciale rijvaardigheidscursussen gegeven. Dat zal ook dit weekend het geval zijn, alleen trekt de overheid dit jaar haar staart in volgens de Belgische motorbond. ‘Terwijl wij het al vijf jaar organiseren op vraag van de Vlaamse overheid, kunnen we dit jaar op geen cent overheidssteun rekenen’, zegt MAG-woordvoerder Erwin Steegmans. ‘Is minister Crevits niet meer geïnteresseerd in de veiligheid van de motor? We weten het niet. Maar nochtans kunnen we dankzij die opstartdagen echt wel voor minder slachtoffers zorgen.’
De Belgische motorbond legt nu zelf 10.000 euro op tafel om dit weekend toch aan haar veiligheidscampagne te kunnen beginnen. Vlaams mobiliteitsminister Hilde Crevits (CV&V) laat weten dat ze subsidies niet uitsluit, maar nog altijd wacht op een uitgebreid dossier van de motorbond. (dhh)
Bron: Het Nieuwsblad.
De overheid noemt de motorrijders al jarenlang één van de meest kwetsbare groepen en dus worden er elk jaar, zodra de eerste lentezon begint te schijnen, speciale rijvaardigheidscursussen gegeven. Dat zal ook dit weekend het geval zijn, alleen trekt de overheid dit jaar haar staart in volgens de Belgische motorbond. ‘Terwijl wij het al vijf jaar organiseren op vraag van de Vlaamse overheid, kunnen we dit jaar op geen cent overheidssteun rekenen’, zegt MAG-woordvoerder Erwin Steegmans. ‘Is minister Crevits niet meer geïnteresseerd in de veiligheid van de motor? We weten het niet. Maar nochtans kunnen we dankzij die opstartdagen echt wel voor minder slachtoffers zorgen.’
De Belgische motorbond legt nu zelf 10.000 euro op tafel om dit weekend toch aan haar veiligheidscampagne te kunnen beginnen. Vlaams mobiliteitsminister Hilde Crevits (CV&V) laat weten dat ze subsidies niet uitsluit, maar nog altijd wacht op een uitgebreid dossier van de motorbond. (dhh)
Bron: Het Nieuwsblad.
Proud to be a Biker
Re: Geen geld meer voor veiligheidscampagne motards
Ik twijfel geen moment aan uw correcte weergave van het bericht in Het Nieuwsblad, maar ik slaag er niet
in om het bericht uit een andere bron te bevestigen. Komt het bericht volgens Het Nieuwsblad van de BMB?
in om het bericht uit een andere bron te bevestigen. Komt het bericht volgens Het Nieuwsblad van de BMB?
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Kan ze NOG meer verprutsen. Wat is dat toch een pokkewijfEddy K schreef:Vlaams mobiliteitsminister Hilde Crevits (CV&V)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Breek me de mond niet open over politici. Vandaag de dag is het blijkbaar alleen maar belangrijk als je smoel op tv komt en je erg populair bent. Kijk maar naar Peeters, die is zelfs fier dat 'm van zijn ros is gestuikt. Te gek voor woorden, maar wij betalen als belastingbetaler wel zijn moderne video persmededeling vanuit zijn ziekbed.
Ik ben al lang niet meer geïnteresseerd in politiek. En je staat relatief machteloos. Gewoon omdat er geen publieke durf is om het eens echt anders aan te pakken. Wij Vlamingen zijn sterk in het roepen van aan de zijlijn maar laten het wel liever door andere opknappen, al zijn we de besten in commentaar geven.
Ik ben al lang niet meer geïnteresseerd in politiek. En je staat relatief machteloos. Gewoon omdat er geen publieke durf is om het eens echt anders aan te pakken. Wij Vlamingen zijn sterk in het roepen van aan de zijlijn maar laten het wel liever door andere opknappen, al zijn we de besten in commentaar geven.
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
Belgische Motorbond kan dus fluiten achter de subsidies en dan worden we op de koop nog toe aangevallen door de boobytraps(lees valkuilen) in de wegen.
Go Crevits go,ge zijt goe bezig
Ja,mediageil zijn ze allemaal wel maar hoe komt het da ze de plak zwaaien?
Liegt toch dan ook aan de gemiddelde Vlaming/Belg die steeds op dezelfde kandidaten/partijen stemmen,daarmee krijgt m'n hier zo ne knoeiboel.
Als de meerderheid da nu eens begon in te zien da die meeste traditionele partijen er aan zitten voor hun zakken te vullen + wij zijn hier het enige land, dat dan trouwens ne zakdoek groot is,met 5 regeringen:Vlaamse,Waalse,Brusselse,Federale en Europese regering en dan krijgen ze nog niks voor elkaar buiten onze zakken te legen ...
Apenland mé sjoemelaars aan de macht
Grtz
Geert KR
Go Crevits go,ge zijt goe bezig
Ja,mediageil zijn ze allemaal wel maar hoe komt het da ze de plak zwaaien?
Liegt toch dan ook aan de gemiddelde Vlaming/Belg die steeds op dezelfde kandidaten/partijen stemmen,daarmee krijgt m'n hier zo ne knoeiboel.
Als de meerderheid da nu eens begon in te zien da die meeste traditionele partijen er aan zitten voor hun zakken te vullen + wij zijn hier het enige land, dat dan trouwens ne zakdoek groot is,met 5 regeringen:Vlaamse,Waalse,Brusselse,Federale en Europese regering en dan krijgen ze nog niks voor elkaar buiten onze zakken te legen ...
Apenland mé sjoemelaars aan de macht
Grtz
Geert KR
Ik zeg het, wij zijn goed in commentaar geven, maar dikke schijters. Er is geen politieke wil en durf, ook niet van de kiezers.
Geert KR schreef:Als de meerderheid da nu eens begon in te zien da die meeste traditionele partijen er aan zitten voor hun zakken te vullen
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
Ik heb nog NOOIT op de traditionele partijen gestemd hoor, maar ja ..... 

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

WimLT schreef:Ik heb nog NOOIT op de traditionele partijen gestemd hoor, maar ja .....
Ik ook NOOIT,daar ben ik vel te rebels voor...
Grtz
Geert KR
Niet meer als normaal dat de centen op zijn.Al die excellenties moeten toch zeker hun broek niet gratis verslijten of hun krant lezen en niet betaald worden.
Ooit eens gelezen dat indien China verhoudings gewijs evenveel ministers zou hebben als Belgie ze zouden uitkomen op ver boven de tienduizend.En dan zeggen dat het vertrouwen in de politiek historisch laag is;hoe zou dat toch komen?
Ooit eens gelezen dat indien China verhoudings gewijs evenveel ministers zou hebben als Belgie ze zouden uitkomen op ver boven de tienduizend.En dan zeggen dat het vertrouwen in de politiek historisch laag is;hoe zou dat toch komen?
Aangezien er blijkbaar nergens een tweede bron van de info ivm met het schrappen van de veiligheidscampagnes te
vinden is en ik berichtgeving in de krant altijd met een dosis wantrouwen lees heb ik, om te weten te komen of het
al dan niet over een ongefundeerd bericht gaat, de minister maar zelf aangeschreven, dit is het antwoord dat ik gekregen heb:
--------------------
Vlaams minister Hilde Crevits heeft uw vraag omtrent de veiligheidscampagne voor motorrijders in goede orde ontvangen en met aandacht doorgenomen.
Net als u lazen wij inderdaad de door u aangebrachte informatie in de krant.
Deze informatie is onjuist.
Mogelijkerwijs wordt met het bericht - verkeerdelijk - verwezen naar een hangend dossier van MAG dat momenteel door de betrokken administratie wordt behandeld en waar omtrent tijdens de lopende procedure door de Inspectie Financiën vragen werden gesteld die verdere aanvulling van het dossier vereisen.
In het dossier is tot op heden nog geen beslissing gevallen.
Met vriendelijke groeten,
Damien Benoit
--------------------
Zo staan de zaken er dus (althans voporlopig) voor.
Het valt me wel op dat er nogal weinig aandacht besteedt wordt aan het al dan niet juist zijn van zo'n bericht,
als er maar op de overheid kan geschoten worden. In dit geval lijkt het dus beter om de munitie te sparen
vinden is en ik berichtgeving in de krant altijd met een dosis wantrouwen lees heb ik, om te weten te komen of het
al dan niet over een ongefundeerd bericht gaat, de minister maar zelf aangeschreven, dit is het antwoord dat ik gekregen heb:
--------------------
Vlaams minister Hilde Crevits heeft uw vraag omtrent de veiligheidscampagne voor motorrijders in goede orde ontvangen en met aandacht doorgenomen.
Net als u lazen wij inderdaad de door u aangebrachte informatie in de krant.
Deze informatie is onjuist.
Mogelijkerwijs wordt met het bericht - verkeerdelijk - verwezen naar een hangend dossier van MAG dat momenteel door de betrokken administratie wordt behandeld en waar omtrent tijdens de lopende procedure door de Inspectie Financiën vragen werden gesteld die verdere aanvulling van het dossier vereisen.
Met vriendelijke groeten,
Damien Benoit
--------------------
Zo staan de zaken er dus (althans voporlopig) voor.
Het valt me wel op dat er nogal weinig aandacht besteedt wordt aan het al dan niet juist zijn van zo'n bericht,
als er maar op de overheid kan geschoten worden. In dit geval lijkt het dus beter om de munitie te sparen
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Als je politieke wetenschappen volgt, zijn dit de twee eerste zinnetjes die je vanbuiten moet lerenGaby schreef:Deze informatie is onjuist.

Daarna volgen pas de lessen 'zuipen', 'in welke houding slaap ik het best op mijn parlementszetel', 'excuses verzinnen algemeen' en 'postjes pakken'

-
Nascar
- Contacteer:
Ik vind nergens berichtgeving over het definitief schrappen van veiligheidscampagnes.
Het wordt echter wel in vraag gesteld omdat er tot op heden nog steeds geen beslissing is en het motorseizoen is reeds begonnen
Ik weet dus niet welke informatie het kabinet van de minister onjuist vindt want het artikel van Het nieuwsblad en het antwoord zeggen beide hetzelfde
Wat mij wel opvalt is dat er voorlopig niet veel aandacht meer aan besteed wordt. Dit zou kunnen dienen als aanleiding om de subsidie toch wel te schrappen
Want door de crisis zoekt men nog steeds achter besparende maatregelen.
Hopelijk komt er snel een beslissing en weten we als motorrijder waar we staan.
Het wordt echter wel in vraag gesteld omdat er tot op heden nog steeds geen beslissing is en het motorseizoen is reeds begonnen
Ik weet dus niet welke informatie het kabinet van de minister onjuist vindt want het artikel van Het nieuwsblad en het antwoord zeggen beide hetzelfde
Wat mij wel opvalt is dat er voorlopig niet veel aandacht meer aan besteed wordt. Dit zou kunnen dienen als aanleiding om de subsidie toch wel te schrappen
Want door de crisis zoekt men nog steeds achter besparende maatregelen.
Hopelijk komt er snel een beslissing en weten we als motorrijder waar we staan.
-
Frans
liever geen campagne
Dan laten die lullen ons ook gerust
t enigste dat ze kunnen is geld uit uw zakken kloppen
Dan laten die lullen ons ook gerust
t enigste dat ze kunnen is geld uit uw zakken kloppen
-
John
- Contacteer:
Enkele jaren geleden hadden we vanuit onze club een dagje behendigheid via STAM (of MAG als je wil) ter onze beschikking.
Ik dacht dat het voor velen onder ons niet slecht zou zijn om dat jaarlijks te laten terugkeren. Wat denken jullie (bestuur incl.) er van ?
Ik dacht dat het voor velen onder ons niet slecht zou zijn om dat jaarlijks te laten terugkeren. Wat denken jullie (bestuur incl.) er van ?
John schreef:Enkele jaren geleden hadden we vanuit onze club een dagje behendigheid via STAM (of MAG als je wil) ter onze beschikking.
Binnen de club zitten verschillende bekwame rijinstructeurs.
Waarom geen cursus organiseren via de onhaalavonden, dus per provincie.
Van en voor de club.....
-
John
- Contacteer:
t´Ja...dat heb je inderdaad goed gezien! Maarheuu...veel gebeurd er niet meer hé nonkel!!Harald schreef:John schreef:Enkele jaren geleden hadden we vanuit onze club een dagje behendigheid via STAM (of MAG als je wil) ter onze beschikking.
Van en voor de club.....
Geen probleem hé ouwe 
-
Frans
John schreef:Harald schreef:John schreef:Enkele jaren geleden hadden we vanuit onze club een dagje behendigheid via STAM (of MAG als je wil) ter onze beschikking.
Van en voor de club.
Een veel beter idee
-
Eddy K
- Contacteer:
Inderdaad nog geen beslissing, en wanneer denk je die te krijgen, tijdens of na het motorseizoen. Andere jaren hadden we die beslissing al lang voor het seizoen begon. Het opstartweekend hebben we gelukkig zelf betaald, als we moeten wachten op de beslissingen van Brussel dan zal er niet veel meer gebeuren.In het dossier is tot op heden nog geen beslissing gevallen.
Uitstellen is de nieuwe trend geloof ik, kunnen ze zich nog lang achter verschuilen.Zo staan de zaken er dus (althans voorlopig) voor.
Proud to be a Biker
Jamaar hola, das niet echt een oplossing, hé. We krijgen geen geld meer dus betalen (organiseren) we het zelf maar. Nog wat meer geld dat in hun zakken kan verdwijnen. Te zien dat gij voor de staat werktHarald schreef:Binnen de club zitten verschillende bekwame rijinstructeurs.

wel ik moest verleden week toch wel een lachje onder drukken ik reed jaren dagelijks naar Sint niklaas via de N16 ,toen ik van de week nog eens langs daar reed was de gevaarlike bocht bewerkt met die speciale wegbermen ter bescherming van motars die waar je niet onder kan schuiven om je nek te breken, leuk toch
WimLT schreef:Jamaar hola, das niet echt een oplossing, hé. We krijgen geen geld meer dus betalen (organiseren) we het zelf maar. Nog wat meer geld dat in hun zakken kan verdwijnen. Te zien dat gij voor de staat werktHarald schreef:Binnen de club zitten verschillende bekwame rijinstructeurs.
Wie spreekt er van betalen.
Ik zei : van en voor motards.
Mekaar helpen, naastenliefde, gelijke zielen enz...
Ge leest weer met een half oog en ge maakt er uw eigen ding van.
Heeft dus in de verste verte niets met de staat te zien.
Ik heb al 2 maal zo'n cursus op poten gezet. ( met en voor forumleden )
Geheel gratis,zomaar voor niks.
Nee, ik had het wel degelijk goed gelezen en uiteraard is het een 'oplossing' met héél goede bedoelingenHarald schreef:Wie spreekt er van betalen.
Ik zei : van en voor motards.
Mekaar helpen, naastenliefde, gelijke zielen enz...

Voor de overheid is er geen probleem.
Motorrijders worden aanzien als een lastige minderheid
binnen een grote groep.
Motorrijders worden aanzien als een lastige minderheid
binnen een grote groep.