Mijn R1100RS lekt benzine
Dacht eerst dat dit was met te veel benzine maar doet dit ook als de tank bijna leeg is.
Weet iemand een oplossing en of dit zelf op te lossen is???
Bedankt op voorhand
Groetjes,
Luc
Moderator: GVN
Dan vermoed ik dat het geen benzine is.Dacht eerst dat dit was met te veel benzine maar doet dit ook als de tank bijna leeg is.
Wat zou hetdan wel kunnen zijn , waterkoeling heeft ie niet en het ruikt toch ferm naar benzineUpJohn schreef:Dan vermoed ik dat het geen benzine is.Dacht eerst dat dit was met te veel benzine maar doet dit ook als de tank bijna leeg is.
@JohnJohn schreef:Je ziet en ruikt benzine...maar eigenlijk aan de verkeerde kant! Wat je negen van de tien voorhebt zijn versleten O-ringetjes aan de snelkoppelingen van je benzineleidingen.
Dus tuperware er af en de benzineleidingen lostrekken. Dan nieuwe ringetjes steken en het zou opgelost moeten zijn.
Enheuu...waarschijnlijk drupt dat ergens op je versnellingsbak en omdat je motor scheef helt naar links zie je daar wat benzine druppelen. De koppelingen zitten echter aan de andere kant, rechts dus

@JoJo De Paepe schreef:Yep ,
rechts onderaan , aan de cardan zijn inderdaad overloopjes van benzine en water uit de tankdop.
Ik zou eens kijken of de tankontluchting niet dicht zit , het gaatje in de binnenkant van de vuldop .
Ik had vroeger iets gelijkaardig met de 1100GS daar zat het overloopsystem verwrongen in de tank
het ovale stuk op nr 4 zat te laag
Dat was ik van plan maar was aan het wachten tot ik aan de tank moest werken , zal het dan nu maar ineens doen dan is het gedaan met dat voldruppellen van die rottank.CeesBmw schreef:Als je die zooi uit elkaar hebt en je boort een gaatje in de pijp die de tank insteekt, dan kun je de tank sneller en hoger vuillen met benzine.
Heb ik ook gehad, na een service beurt, kwam ik thuis met lekkende leidingen, deze bleken uitgedroogd te zijn.IRON GONZO schreef:best mogelijk dat de zwarte balg bevestigd aan Nr 4 (de trechter) is afgebroken (ik heb dit ook voorhad met mijn RS)
de nieuwe modellen hebben een verstevigde buis zoals op de tekening.
en anders gok ik op de leidingen die verstorven zijn, is veel voorkomend probleem
Het lekt altijd,maar probleemis opgelost , het was wel degelijk een afgebroken stuk en verduurde leidingenin de bak zelf.lowrider schreef:lekt het altijd ? of alleen maar als je getankt hebt ?
Husafan450 schreef:Husafan450 schreef:Het lekte altijd,maar probleem is opgelost , het was wel degelijk een afgebroken stuk en verduurde leidingen in de bak zelf.lowrider schreef:lekt het altijd ? of alleen maar als je getankt hebt ?
Iedereen bedankt voor de hulp.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()