Benzinelek R1100RS

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Husafan450

Benzinelek R1100RS

Bericht door Husafan450 »

Hallo,

Mijn R1100RS lekt benzine :drunken: :drunken: aan de darmpjes die aan de zijkant aan de pikkel uit komen.
Dacht eerst dat dit was met te veel benzine maar doet dit ook als de tank bijna leeg is.
Weet iemand een oplossing en of dit zelf op te lossen is??? :?: :?: :?:
Bedankt op voorhand

Groetjes,
Luc
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
UpJohn

Re: Benzinelek R1100RS

Bericht door UpJohn »

Dacht eerst dat dit was met te veel benzine maar doet dit ook als de tank bijna leeg is.
Dan vermoed ik dat het geen benzine is. :-|
Husafan450

UpJohn schreef:
Dan vermoed ik dat het geen benzine is. :-|
Wat zou hetdan wel kunnen zijn , waterkoeling heeft ie niet en het ruikt toch ferm naar benzine :idea: :idea: :idea:
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
John
Contacteer:

Bericht door John »

Je ziet en ruikt benzine...maar eigenlijk aan de verkeerde kant! Wat je negen van de tien voorhebt zijn versleten O-ringetjes aan de snelkoppelingen van je benzineleidingen.
Dus tuperware er af en de benzineleidingen lostrekken. Dan nieuwe ringetjes steken en het zou opgelost moeten zijn.
Enheuu...waarschijnlijk drupt dat ergens op je versnellingsbak en omdat je motor scheef helt naar links zie je daar wat benzine druppelen. De koppelingen zitten echter aan de andere kant, rechts dus :wink:
R12RT

Bericht door R12RT »

Bij m'n R11S was er na 5 jaar een lek in de benzinetoevoerleiding (leiding verstorven door benzine)
De dealer waar ik m'n nieuwe slang haalde was niet verrast dit te horen, had dit reeds meer gezien??
Gelukkig geen brand gehad.
585cc links - 585cc rechts
Husafan450

John schreef:Je ziet en ruikt benzine...maar eigenlijk aan de verkeerde kant! Wat je negen van de tien voorhebt zijn versleten O-ringetjes aan de snelkoppelingen van je benzineleidingen.
Dus tuperware er af en de benzineleidingen lostrekken. Dan nieuwe ringetjes steken en het zou opgelost moeten zijn.
Enheuu...waarschijnlijk drupt dat ergens op je versnellingsbak en omdat je motor scheef helt naar links zie je daar wat benzine druppelen. De koppelingen zitten echter aan de andere kant, rechts dus :wink:
@John
Die darmpjes komen wel degelijk langs de rechterzijde naar beneden ,en het drupt wel degelijk uit die darmpjes.
Er staan zelfs geen snelkoppelingen op de darmen van de benzinetank :cyclopsani: :cyclopsani: , zijn gewone spanners die er op staan en die heb ik nagezien.
Volgens mij zijn dit darmpjes van de overloop van de benzinetank die onderaan de moto uitkomen aan de rechterzijde en het is wel degelijk daaruit dat de benzine druppelt.
Ik vraag me alleen af hoe die benzine daar in raakt zelfs als de tank bijna leeg is :?: :?: :?:
Als ik morgen op tijd thuis ben van het werk zal ik is proberen een paar foto's te nemen en proberen hier te plaatsen ,want ik denk dat we elk over andere darmpjes bezig zijn.
Ps:De motor staat recht want hij staat steeds op zijn hoofdpikkel.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Luc
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Yep ,

rechts onderaan , aan de cardan zijn inderdaad overloopjes van benzine en water uit de tankdop.
Ik zou eens kijken of de tankontluchting niet dicht zit , het gaatje in de binnenkant van de vuldop .
Ik had vroeger iets gelijkaardig met de 1100GS daar zat het overloopsystem verwrongen in de tank

Afbeelding

het ovale stuk op nr 4 zat te laag
Husafan450

Jo De Paepe schreef:Yep ,

rechts onderaan , aan de cardan zijn inderdaad overloopjes van benzine en water uit de tankdop.
Ik zou eens kijken of de tankontluchting niet dicht zit , het gaatje in de binnenkant van de vuldop .
Ik had vroeger iets gelijkaardig met de 1100GS daar zat het overloopsystem verwrongen in de tank

Afbeelding

het ovale stuk op nr 4 zat te laag
@Jo
Bedankt voor de tip ,zal eens mijn tankstop demonteren en nakijken hoe het er uitziet binnenin maar zal dan eerst maar een dichtingsring gaan halen voor op de tankstop te zetten want veel kans dat de oude niet meer past.
Ik laat wel iets weten in het week-end waarschijnlijk als de dichting op stock is in de winkel.

bedankt en groetjes,

Luc
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,

Als je dichting een nachtje op een warme plaats legt , krimpt ze terug tot de originele grootte
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Als je die zooi uit elkaar hebt en je boort een gaatje in de pijp die de tank insteekt, dan kun je de tank sneller en hoger vuillen met benzine.
Husafan450

CeesBmw schreef:Als je die zooi uit elkaar hebt en je boort een gaatje in de pijp die de tank insteekt, dan kun je de tank sneller en hoger vuillen met benzine.
Dat was ik van plan maar was aan het wachten tot ik aan de tank moest werken , zal het dan nu maar ineens doen dan is het gedaan met dat voldruppellen van die rottank.

Bedankt nogmaals voor de tips

Luc
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

best mogelijk dat de zwarte balg bevestigd aan Nr 4 (de trechter) is afgebroken (ik heb dit ook voorhad met mijn RS)

de nieuwe modellen hebben een verstevigde buis zoals op de tekening.

en anders gok ik op de leidingen die verstorven zijn, is veel voorkomend probleem
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
MrUfip
Contacteer:

Bericht door MrUfip »

IRON GONZO schreef:best mogelijk dat de zwarte balg bevestigd aan Nr 4 (de trechter) is afgebroken (ik heb dit ook voorhad met mijn RS)

de nieuwe modellen hebben een verstevigde buis zoals op de tekening.

en anders gok ik op de leidingen die verstorven zijn, is veel voorkomend probleem
Heb ik ook gehad, na een service beurt, kwam ik thuis met lekkende leidingen, deze bleken uitgedroogd te zijn.
Daarna zijn deze kosteloos vervangen door de dealer en was het probleem opgelost.
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
lowrider

Bericht door lowrider »

lekt het altijd ? of alleen maar als je getankt hebt ?
Husafan450

lowrider schreef:lekt het altijd ? of alleen maar als je getankt hebt ?
Het lekt altijd,maar probleemis opgelost , het was wel degelijk een afgebroken stuk en verduurde leidingenin de bak zelf.

Iedereen bedankt voor de hulp. :-) :-) :-) :-) :-) :-)
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Husafan450

o
Laatst gewijzigd door Husafan450 op 18 feb 2010, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Husafan450

Husafan450 schreef:
Husafan450 schreef:
lowrider schreef:lekt het altijd ? of alleen maar als je getankt hebt ?
Het lekte altijd,maar probleem is opgelost , het was wel degelijk een afgebroken stuk en verduurde leidingen in de bak zelf.

Iedereen bedankt voor de hulp. :-) :-) :-) :-) :-) :-)
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Plaats reactie