Moto niet op trottoir parkeren in antwerpen: kost 50 euro

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Jan Somers

Moto niet op trottoir parkeren in antwerpen: kost 50 euro

Bericht door Jan Somers »

Beste,

Ja lap...ik heb mijn RT geparkeerd op den trottoir aan de Ernest Van Dijckkaai en nu krijg ik een boete van 50 euro. En ik die dacht dat moto's op den trottoir in Antwerpen getolereerd worden. Oppassen dus !
Eerste moto was Deauville (Honda) nu R1150RT
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Ge hebt nog geluk gehad .... 50 euro.
Bij mij stond er in de buurt ook nog ergens zo'n gele buis met een plakkaat eraan, in zo'n afgedankte gele auto-velg (= tijdelijke bushalte),
en ik moest daar eigenlijk nog 15 meter vandaan blijven. Kostte nog eens 160 euro. Ik had toevallig net die dag mijn rolmeter niet bij, normaal zit die altijd in de linkerkoffer, maar de controleur had de zijne wel bij en die heeft 10 meter gemeten.
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

Op mijnen RT heb ik de ruitenwisser afgepakt zodat ze het ticket der niet onder kunnen steken.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Walt

Bericht door Walt »

de witten schreef:Op mijnen RT heb ik de ruitenwisser afgepakt zodat ze het ticket der niet onder kunnen steken.
De voorste- of achterste ruitenwisser? :lol:
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

de witten schreef:Op mijnen RT heb ik de ruitenwisser afgepakt zodat ze het ticket der niet onder kunnen steken.
Warr zitten die sproeiers.. ??? :) :P :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jan Somers

Bericht door Jan Somers »

Ik realiseer mij nu :oops: dat ik nadien nog eens op ongeveer dezelfde plaats heb geparkeerd. Hopelijk zijn de collega's van den Harald er weer niet gepasseerd. Ik hoop dat ik weer niets in de post mag ontvangen van die mannen. :evil:
Eerste moto was Deauville (Honda) nu R1150RT
wsegers1

Parkeren te Antwerpen

Bericht door wsegers1 »

Hoewel het niet mijn gewoonte is om het beleid op de korrel te nemen is mij een tijdje geleden dit overkomen.

Als brave burger wou ik mij reglementair parkeren en nam contact op met het gemeentelijk parkeerbedrijf Antwerpen en kwam na de nodige vragen en véééééle telefoontjes tot de volgende conclusie

1. Parkeren op de trottoir mag niet.
2. Parkeren in een motostalling gaat niet, er zijn er namelijk geen.
3. Parkeren in een parkeergarage gaat niet, de automaat levert u geen ticket.
4. Parkeren naast de weg waar men een parkeerticket moet nemen en binnenin de wagen leggen is bij een moto om een voor de handliggende reden niet mogelijk.

Oplossing van de ambtenaar aan de telefoon, parkeer op de trottoir de Antwerpse politie zegt er niets van.

Misschien kunnen we eens een mailtje sturen naar de verantwoordelijke schepen en vragen of hij een oplossing heeft.

Groeten Willem
Frank K

Bericht door Frank K »

dirk bruijns

Geplaatst: Vr Apr 22, 2005 10:01 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Bij mij stond er in de buurt ook nog ergens zo'n gele buis met een plakkaat eraan, in zo'n afgedankte gele auto-velg (= tijdelijke bushalte),
en ik moest daar eigenlijk nog 15 meter vandaan blijven. Kostte nog eens 160 euro. Ik had toevallig net die dag mijn rolmeter niet bij, normaal zit die altijd in de linkerkoffer, maar de controleur had de zijne wel bij en die heeft 10 meter gemeten.
Een haltepaal op een velg is een verplaatsbare halte -waarschijnlijk een tijdelijke halte. Het is best mogelijk dat iemand de haltepaal, al was het maar voor de grap, verplaatst (dit is niet moeilijk, staat op een velg) en zo komt je voertuig binnen de 15 meter.
Dus als ik jouw was, zou ik in beroep gaan tegen deze vaststelling aangezien niemand kan bewijzen dat de halte op exact dezelfde plaats stond toen jij te moto daar parkeerde en de vaststelling van de controleur.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Lukas

Bericht door Lukas »

Frank K schreef:
dirk bruijns

Geplaatst: Vr Apr 22, 2005 10:01 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Een haltepaal op een velg is een verplaatsbare halte -waarschijnlijk een tijdelijke halte. Het is best mogelijk dat iemand de haltepaal, al was het maar voor de grap, verplaatst (dit is niet moeilijk, staat op een velg) en zo komt je voertuig binnen de 15 meter.
Dus als ik jouw was, zou ik in beroep gaan tegen deze vaststelling aangezien niemand kan bewijzen dat de halte op exact dezelfde plaats stond toen jij te moto daar parkeerde en de vaststelling van de controleur.
Super :twisted:
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

deze vervelende situatie hangt af van de goodwill van de controleurs.
bedrijven die boetes uitschrijven mogen normaal niets.
enkel de officieele instanties "politie" dus mag boetes innen.
uit ervaring weet ik dat.
als ik een ticket thuis krijg van een bedrijf dat mijn motor verkeerd stond en ik een boete moet betalen, ewel:
nooit van zijn leven krijgt dit bedrijf geld van mij.
en ook nooit iets verder van gehoord.
geen officeel politie ticket = geen boete betalen is mijn advies.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Consigliori Wim
Contacteer:

Bericht door Consigliori Wim »

R1100RS schreef:deze vervelende situatie hangt af van de goodwill van de controleurs.
als ik een ticket thuis krijg van een bedrijf dat mijn motor verkeerd stond en ik een boete moet betalen, ewel:
Klopt, ik lig in discussie met 'Parketing N.V' die mij even 40€ wou laten betalen wegens een niet goed zichtbare parkeerschijf op een privéparking ! - Probeer dat maar eens met een R1150R ... Hier is het antwoord van de economische inspectie dat ik hen ook doorgestuurd heb ... Nooit meer iets van die mannen gehoord :twisted:
U stelde echter de vraag of een privé-onderneming, zoals de N.V. Parketing, gemachtigd is om parkeerboetes uit te schrijven en te innen. Op grond van deze vraag kan ik u verwijzen naar een nota van de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer, dd. 30 augustus 2004.

Voor meer informatie kunt u terecht bij de volgende contactpersoon :

Jacques GALLIEN – Adjunct-Adviseur
Tel : 02/ 287 45 86
Fax : 02/ 287 43 80
e-mail : jacques.gallien@mobilit.fgov.be
site internet : http://www.mobilit.fgov.be

De voornoemde nota vermeld uitdrukkelijk dat de problematiek van de identificatie van de schuldenaars van parkingretributies problemen met zich meebrengt, vooral sinds het vonnis van de vrederechter van Aarlen van 14 mei 2004, dat het initiële advies overneemt, dat gegeven werd op de vraag van 28 augustus 2003 door de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levensfeer.

Deze Commissie oordeelde dat artikel 6, § 2, 2° van het Koninklijk Besluit van 20 juli 2001 betreffende de inschrijving van voertuigen ( gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad op 8 augustus 2001 ), geen toegang toestaat tot het register van de DIV (Dienst voor inschrijving van de voertuigen) voor de identificatie van de schuldenaars van parkingretributies. Deze retributies kunnen in de praktijk enkel opgelegd worden door de bevoegde gezagsdragers, zijnde de gemeentelijke ontvanger of de verantwoordelijke voor de autonome gemeentebedrijven, die praktisch hetzelfde statuut hebben.

De private parkingondernemingen, die privé-parkings uitbaten, mogen geen retributies innen in de zin van artikel 6, § 2, 2° van het voornoemde KB, aangezien hun klanten in feite schuldenaars zijn van commerciële vorderingen en dus zeker niet van retributies in de zin van het administratieve recht. Zij kunnen binnen hun onderneming wel parkingtarieven ontvangen, door bijvoorbeeld een controle te laten uitvoeren door hun personeel aan de uitgang van de privé-parking ( bijv. het plaatsen van barrières en betaalautomaten ). Deze werkwijzen zijn zoals voor elke handelszaak, de enige manier om het hen verschuldigde te ontvangen. Het register van de DIV is dus niet toegankelijk voor dergelijke private doeleinden.

De beheerder van een privé-parking heeft bijgevolg geen recht, nog rechtstreeks, noch onrechtstreeks, op informatie uit het register op basis van artikel 6, §b 2, 2° van het KB.

In uw geval komt dit erop neer dat u de boete niet hoeft te betalen, aangezien het geen rechtmatig gevorderde boete is.
BMW K1200R / VW Touareg 2.5 /
There can be only one ! - Highlander. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Frank K

Bericht door Frank K »

R1100RS Geplaatst: Za Apr 23, 2005 12:44 pm Onderwerp:

deze vervelende situatie hangt af van de goodwill van de controleurs.
De Lijn schrijft 'pro-justitias' uit. Dus het is niet De Lijn als bedrijf die een parkeerboete uitschrijft. Alles gaat via het parket.
De Lijn verdient geen eurocent aan boetes van foutparkeeders.
De controleur bij De Lijn hebben een mandaat van gerechtelijke politie.
De een boete, die door een controleur of een ander gemachtigd personeelslid van De Lijn heeft uitgeschreven, zomaar negeren en zonder commentaar niet betalen is om problemen vragen. Maar, waar het hier eigenlijk om ging, de verplaatsbare haltepaal, kan je steeds in beroep gaan tegen een vaststelling. Je zal dan waarschijnlijk wel voor de politierechter je uitleg komen geven
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

JüRgen schreef:
Warr zitten die sproeiers.. ??? :) :P :wink:
Op de auto voor jou,
daarom die wissers :P :P :P

CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Boete 160 euro is al betaald, overtreding dateert van half januari.
De Lijn stuurt invulblad, k'heb dat braaf en properkes ingevuld , en nadien komt het de Pro Justitia in de bus. 50 euro tot daar , maar 160 euro is erover.
De haltepaal stond er al langer, nu nog trouwens.

Allemaal in functie voor de verkeersveiligheid é !
Plaats reactie