Moto niet op trottoir parkeren in antwerpen: kost 50 euro
Moderator: GVN
-
Jan Somers
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 15:19
- Locatie: Borsbeek
Moto niet op trottoir parkeren in antwerpen: kost 50 euro
Beste,
Ja lap...ik heb mijn RT geparkeerd op den trottoir aan de Ernest Van Dijckkaai en nu krijg ik een boete van 50 euro. En ik die dacht dat moto's op den trottoir in Antwerpen getolereerd worden. Oppassen dus !
Ja lap...ik heb mijn RT geparkeerd op den trottoir aan de Ernest Van Dijckkaai en nu krijg ik een boete van 50 euro. En ik die dacht dat moto's op den trottoir in Antwerpen getolereerd worden. Oppassen dus !
Eerste moto was Deauville (Honda) nu R1150RT
-
dirk bruijns
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 07:53
- Locatie: 2845 Niel
- Contacteer:
Ge hebt nog geluk gehad .... 50 euro.
Bij mij stond er in de buurt ook nog ergens zo'n gele buis met een plakkaat eraan, in zo'n afgedankte gele auto-velg (= tijdelijke bushalte),
en ik moest daar eigenlijk nog 15 meter vandaan blijven. Kostte nog eens 160 euro. Ik had toevallig net die dag mijn rolmeter niet bij, normaal zit die altijd in de linkerkoffer, maar de controleur had de zijne wel bij en die heeft 10 meter gemeten.
Bij mij stond er in de buurt ook nog ergens zo'n gele buis met een plakkaat eraan, in zo'n afgedankte gele auto-velg (= tijdelijke bushalte),
en ik moest daar eigenlijk nog 15 meter vandaan blijven. Kostte nog eens 160 euro. Ik had toevallig net die dag mijn rolmeter niet bij, normaal zit die altijd in de linkerkoffer, maar de controleur had de zijne wel bij en die heeft 10 meter gemeten.
-
Jan Somers
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 15:19
- Locatie: Borsbeek
Parkeren te Antwerpen
Hoewel het niet mijn gewoonte is om het beleid op de korrel te nemen is mij een tijdje geleden dit overkomen.
Als brave burger wou ik mij reglementair parkeren en nam contact op met het gemeentelijk parkeerbedrijf Antwerpen en kwam na de nodige vragen en véééééle telefoontjes tot de volgende conclusie
1. Parkeren op de trottoir mag niet.
2. Parkeren in een motostalling gaat niet, er zijn er namelijk geen.
3. Parkeren in een parkeergarage gaat niet, de automaat levert u geen ticket.
4. Parkeren naast de weg waar men een parkeerticket moet nemen en binnenin de wagen leggen is bij een moto om een voor de handliggende reden niet mogelijk.
Oplossing van de ambtenaar aan de telefoon, parkeer op de trottoir de Antwerpse politie zegt er niets van.
Misschien kunnen we eens een mailtje sturen naar de verantwoordelijke schepen en vragen of hij een oplossing heeft.
Groeten Willem
Als brave burger wou ik mij reglementair parkeren en nam contact op met het gemeentelijk parkeerbedrijf Antwerpen en kwam na de nodige vragen en véééééle telefoontjes tot de volgende conclusie
1. Parkeren op de trottoir mag niet.
2. Parkeren in een motostalling gaat niet, er zijn er namelijk geen.
3. Parkeren in een parkeergarage gaat niet, de automaat levert u geen ticket.
4. Parkeren naast de weg waar men een parkeerticket moet nemen en binnenin de wagen leggen is bij een moto om een voor de handliggende reden niet mogelijk.
Oplossing van de ambtenaar aan de telefoon, parkeer op de trottoir de Antwerpse politie zegt er niets van.
Misschien kunnen we eens een mailtje sturen naar de verantwoordelijke schepen en vragen of hij een oplossing heeft.
Groeten Willem
Een haltepaal op een velg is een verplaatsbare halte -waarschijnlijk een tijdelijke halte. Het is best mogelijk dat iemand de haltepaal, al was het maar voor de grap, verplaatst (dit is niet moeilijk, staat op een velg) en zo komt je voertuig binnen de 15 meter.dirk bruijns
Geregistreerd op: 2-2-2005
Berichten: 80
Woonplaats: 2845 Niel
Geplaatst: Vr Apr 22, 2005 10:01 am Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Ge hebt nog geluk gehad .... 50 euro.
Bij mij stond er in de buurt ook nog ergens zo'n gele buis met een plakkaat eraan, in zo'n afgedankte gele auto-velg (= tijdelijke bushalte),
en ik moest daar eigenlijk nog 15 meter vandaan blijven. Kostte nog eens 160 euro. Ik had toevallig net die dag mijn rolmeter niet bij, normaal zit die altijd in de linkerkoffer, maar de controleur had de zijne wel bij en die heeft 10 meter gemeten.
_________________
Motards op post! Postkaarten thuisblijven !
Dus als ik jouw was, zou ik in beroep gaan tegen deze vaststelling aangezien niemand kan bewijzen dat de halte op exact dezelfde plaats stond toen jij te moto daar parkeerde en de vaststelling van de controleur.




SuperFrank K schreef:Een haltepaal op een velg is een verplaatsbare halte -waarschijnlijk een tijdelijke halte. Het is best mogelijk dat iemand de haltepaal, al was het maar voor de grap, verplaatst (dit is niet moeilijk, staat op een velg) en zo komt je voertuig binnen de 15 meter.dirk bruijns
Geregistreerd op: 2-2-2005
Berichten: 80
Woonplaats: 2845 Niel
Geplaatst: Vr Apr 22, 2005 10:01 am Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Ge hebt nog geluk gehad .... 50 euro.
Bij mij stond er in de buurt ook nog ergens zo'n gele buis met een plakkaat eraan, in zo'n afgedankte gele auto-velg (= tijdelijke bushalte),
en ik moest daar eigenlijk nog 15 meter vandaan blijven. Kostte nog eens 160 euro. Ik had toevallig net die dag mijn rolmeter niet bij, normaal zit die altijd in de linkerkoffer, maar de controleur had de zijne wel bij en die heeft 10 meter gemeten.
_________________
Motards op post! Postkaarten thuisblijven !
Dus als ik jouw was, zou ik in beroep gaan tegen deze vaststelling aangezien niemand kan bewijzen dat de halte op exact dezelfde plaats stond toen jij te moto daar parkeerde en de vaststelling van de controleur.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
-
Iron Gonzo
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
deze vervelende situatie hangt af van de goodwill van de controleurs.
bedrijven die boetes uitschrijven mogen normaal niets.
enkel de officieele instanties "politie" dus mag boetes innen.
uit ervaring weet ik dat.
als ik een ticket thuis krijg van een bedrijf dat mijn motor verkeerd stond en ik een boete moet betalen, ewel:
nooit van zijn leven krijgt dit bedrijf geld van mij.
en ook nooit iets verder van gehoord.
geen officeel politie ticket = geen boete betalen is mijn advies.
bedrijven die boetes uitschrijven mogen normaal niets.
enkel de officieele instanties "politie" dus mag boetes innen.
uit ervaring weet ik dat.
als ik een ticket thuis krijg van een bedrijf dat mijn motor verkeerd stond en ik een boete moet betalen, ewel:
nooit van zijn leven krijgt dit bedrijf geld van mij.
en ook nooit iets verder van gehoord.
geen officeel politie ticket = geen boete betalen is mijn advies.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Consigliori Wim
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 10:44
- Locatie: Deinze-Astene
- Contacteer:
Klopt, ik lig in discussie met 'Parketing N.V' die mij even 40€ wou laten betalen wegens een niet goed zichtbare parkeerschijf op een privéparking ! - Probeer dat maar eens met een R1150R ... Hier is het antwoord van de economische inspectie dat ik hen ook doorgestuurd heb ... Nooit meer iets van die mannen gehoordR1100RS schreef:deze vervelende situatie hangt af van de goodwill van de controleurs.
bedrijven die boetes uitschrijven mogen normaal niets.
enkel de officieele instanties "politie" dus mag boetes innen.
uit ervaring weet ik dat.
als ik een ticket thuis krijg van een bedrijf dat mijn motor verkeerd stond en ik een boete moet betalen, ewel:
nooit van zijn leven krijgt dit bedrijf geld van mij.
en ook nooit iets verder van gehoord.
geen officeel politie ticket = geen boete betalen is mijn advies.
U stelde echter de vraag of een privé-onderneming, zoals de N.V. Parketing, gemachtigd is om parkeerboetes uit te schrijven en te innen. Op grond van deze vraag kan ik u verwijzen naar een nota van de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer, dd. 30 augustus 2004.
Voor meer informatie kunt u terecht bij de volgende contactpersoon :
Jacques GALLIEN – Adjunct-Adviseur
Tel : 02/ 287 45 86
Fax : 02/ 287 43 80
e-mail : jacques.gallien@mobilit.fgov.be
site internet : http://www.mobilit.fgov.be
De voornoemde nota vermeld uitdrukkelijk dat de problematiek van de identificatie van de schuldenaars van parkingretributies problemen met zich meebrengt, vooral sinds het vonnis van de vrederechter van Aarlen van 14 mei 2004, dat het initiële advies overneemt, dat gegeven werd op de vraag van 28 augustus 2003 door de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levensfeer.
Deze Commissie oordeelde dat artikel 6, § 2, 2° van het Koninklijk Besluit van 20 juli 2001 betreffende de inschrijving van voertuigen ( gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad op 8 augustus 2001 ), geen toegang toestaat tot het register van de DIV (Dienst voor inschrijving van de voertuigen) voor de identificatie van de schuldenaars van parkingretributies. Deze retributies kunnen in de praktijk enkel opgelegd worden door de bevoegde gezagsdragers, zijnde de gemeentelijke ontvanger of de verantwoordelijke voor de autonome gemeentebedrijven, die praktisch hetzelfde statuut hebben.
De private parkingondernemingen, die privé-parkings uitbaten, mogen geen retributies innen in de zin van artikel 6, § 2, 2° van het voornoemde KB, aangezien hun klanten in feite schuldenaars zijn van commerciële vorderingen en dus zeker niet van retributies in de zin van het administratieve recht. Zij kunnen binnen hun onderneming wel parkingtarieven ontvangen, door bijvoorbeeld een controle te laten uitvoeren door hun personeel aan de uitgang van de privé-parking ( bijv. het plaatsen van barrières en betaalautomaten ). Deze werkwijzen zijn zoals voor elke handelszaak, de enige manier om het hen verschuldigde te ontvangen. Het register van de DIV is dus niet toegankelijk voor dergelijke private doeleinden.
De beheerder van een privé-parking heeft bijgevolg geen recht, nog rechtstreeks, noch onrechtstreeks, op informatie uit het register op basis van artikel 6, §b 2, 2° van het KB.
In uw geval komt dit erop neer dat u de boete niet hoeft te betalen, aangezien het geen rechtmatig gevorderde boete is.
De Lijn schrijft 'pro-justitias' uit. Dus het is niet De Lijn als bedrijf die een parkeerboete uitschrijft. Alles gaat via het parket.R1100RS Geplaatst: Za Apr 23, 2005 12:44 pm Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
deze vervelende situatie hangt af van de goodwill van de controleurs.
bedrijven die boetes uitschrijven mogen normaal niets.
enkel de officieele instanties "politie" dus mag boetes innen.
uit ervaring weet ik dat.
als ik een ticket thuis krijg van een bedrijf dat mijn motor verkeerd stond en ik een boete moet betalen, ewel:
nooit van zijn leven krijgt dit bedrijf geld van mij.
en ook nooit iets verder van gehoord.
geen officeel politie ticket = geen boete betalen is mijn advies.
De Lijn verdient geen eurocent aan boetes van foutparkeeders.
De controleur bij De Lijn hebben een mandaat van gerechtelijke politie.
De een boete, die door een controleur of een ander gemachtigd personeelslid van De Lijn heeft uitgeschreven, zomaar negeren en zonder commentaar niet betalen is om problemen vragen. Maar, waar het hier eigenlijk om ging, de verplaatsbare haltepaal, kan je steeds in beroep gaan tegen een vaststelling. Je zal dan waarschijnlijk wel voor de politierechter je uitleg komen geven




-
dirk bruijns
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 07:53
- Locatie: 2845 Niel
- Contacteer:
Boete 160 euro is al betaald, overtreding dateert van half januari.
De Lijn stuurt invulblad, k'heb dat braaf en properkes ingevuld , en nadien komt het de Pro Justitia in de bus. 50 euro tot daar , maar 160 euro is erover.
De haltepaal stond er al langer, nu nog trouwens.
Allemaal in functie voor de verkeersveiligheid é !
De Lijn stuurt invulblad, k'heb dat braaf en properkes ingevuld , en nadien komt het de Pro Justitia in de bus. 50 euro tot daar , maar 160 euro is erover.
De haltepaal stond er al langer, nu nog trouwens.
Allemaal in functie voor de verkeersveiligheid é !





