C Change
Moderator: GVN
C Change
Iemand ervaring met de nieuwe membraan technologie C Change ? Zou - naar verluidt - beter zijn dan Goretex en wordt reeds door BMW in een aantal pakken verwerkt. Deze schijnt zelfs stilletjes aan Goretex te verlaten tvv dit nieuw spul.
GS 1200 - Go with the flow

-
props-n-blades
Re: C Change
Ik heb nog geen ervaring met de C-change, maar heb de C-change jas van Richa wel eens aan gehad. Volgens Richa zijn zij en BMW de enige verdelers van het C-change materiaal. Richa is wel een stuk goedkoper dan BMW (what else is new...). Zeker de moeite om eens te proberen. Een volledig C-change pak bij Richa kost +/- 800 Euro. Ik heb nog maar sinds een jaar een nieuw pak, anders was ik zeker voor de C-change van Richa gegaan!
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
-
Iron Gonzo
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
wel ik heb sedert november een c-change van Richa en ik moet zeggen dat ik er super tevreden van ben ik heb er deze winter door weer en wind mee gereden, en alleen maar positief, binnenkort ga ik mij ook de broek aanschaffen( deze was nog niet beschikbaar in november).
perfect water en wind dicht, de "voering" kan mooi als aparte jas gedragen worden alles sluit mooi aan.
het water word al direkt door de buitenlaag afgestoten zodat de jas na een stevige regenrit in korte tijd droog is en je minder afkoelt.
sinds ik met deze jas rij haal ik mijn regenpak niet meer uit.
Nu nog testen bij zomertemperaturen maar ik denk dat dit zal meevallen, zonder binnenjas is hij lekker licht om te dragen.
groeten
perfect water en wind dicht, de "voering" kan mooi als aparte jas gedragen worden alles sluit mooi aan.
het water word al direkt door de buitenlaag afgestoten zodat de jas na een stevige regenrit in korte tijd droog is en je minder afkoelt.
Nu nog testen bij zomertemperaturen maar ik denk dat dit zal meevallen, zonder binnenjas is hij lekker licht om te dragen.
groeten
-
Toogzweire
waar heb je deze van?grandru schreef:wel ik heb sedert november een c-change van Richa en ik moet zeggen dat ik er super tevreden van ben ik heb er deze winter door weer en wind mee gereden, en alleen maar positief, binnenkort ga ik mij ook de broek aanschaffen( deze was nog niet beschikbaar in november).
groeten
sc
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window. [unknown]
-
webcommerce
Beste grandru,
Ik heb ook interesse in die c-change.
Heb een paar vraagjes:
- heb je al gereden bij echt lage temperaturen, -5 of zo?
- hoe is de waterdichtheid? Ik bedoel niet 10 minuten in de regen maar een paar uur..
- is het een z-liner of laminaat?
- als je die insert verwijderd is het dan nog waterdicht?
Groetjes,
Peter
Ik heb ook interesse in die c-change.
Heb een paar vraagjes:
- heb je al gereden bij echt lage temperaturen, -5 of zo?
- hoe is de waterdichtheid? Ik bedoel niet 10 minuten in de regen maar een paar uur..
- is het een z-liner of laminaat?
- als je die insert verwijderd is het dan nog waterdicht?
Groetjes,
Peter
hallo,
minimum temperatuur gereden -19°C de vest houd zeer goed warm en sluit overal perfect aan en dat is wel het belangrijkste bij koudere temperaturen.
De waterdichtheid is super, als ik bedoel met in de regen rijden is het géén zomerbui maar uren in de (stort)regen.
ook de zakken zijn waterdicht, zo had ik deze winter in Oostenrijk in mijn bovenzak laten openstaan, door de sneeuw gereden en toen ik s'avonds thuis kwam stond er +/- een glas water in zonder dat het langsbinnen nat was.
als je de binnenvest verwijdert is ze nog steeds waterdicht, de waterdichte laag zit volledig aan de buitenzijde zodat de vest ook niet meer absorbeert zoals mijn vorige IXS.
Zoals ik al geschreven heb, vroeger als er een grote regenbui was deden wij onze regenkledij aan nu doe ik ze zelf niet meer mee.
sinds november een 10000km met gereden in alle weersomstandigheden
ik was al ongeveer 1.5jaar op zoek naar een nieuwe vest en broek maar deze was de eerste die aan al mijn eisen voldoet,
vb mouwen langgenoeg, vest laaggenoeg komen, goed aansluiten aan de nek, niet te veel afkoelen bij regen etc..
voordeel van de "voering" annex binnenvest is dat je die ook apart kan dragen, weer wat bagage uitgespaart op reis.
ps eind januari hebben wij ons ook een verwarmde vest gekocht en ik had dat eigenlijk al 15 jaar geleden moeten doen.
ja het is zoals een reklametekst maar het is wel de realiteit.
testfoto

minimum temperatuur gereden -19°C de vest houd zeer goed warm en sluit overal perfect aan en dat is wel het belangrijkste bij koudere temperaturen.
De waterdichtheid is super, als ik bedoel met in de regen rijden is het géén zomerbui maar uren in de (stort)regen.
ook de zakken zijn waterdicht, zo had ik deze winter in Oostenrijk in mijn bovenzak laten openstaan, door de sneeuw gereden en toen ik s'avonds thuis kwam stond er +/- een glas water in zonder dat het langsbinnen nat was.
als je de binnenvest verwijdert is ze nog steeds waterdicht, de waterdichte laag zit volledig aan de buitenzijde zodat de vest ook niet meer absorbeert zoals mijn vorige IXS.
Zoals ik al geschreven heb, vroeger als er een grote regenbui was deden wij onze regenkledij aan nu doe ik ze zelf niet meer mee.
sinds november een 10000km met gereden in alle weersomstandigheden
ik was al ongeveer 1.5jaar op zoek naar een nieuwe vest en broek maar deze was de eerste die aan al mijn eisen voldoet,
vb mouwen langgenoeg, vest laaggenoeg komen, goed aansluiten aan de nek, niet te veel afkoelen bij regen etc..
voordeel van de "voering" annex binnenvest is dat je die ook apart kan dragen, weer wat bagage uitgespaart op reis.
ps eind januari hebben wij ons ook een verwarmde vest gekocht en ik had dat eigenlijk al 15 jaar geleden moeten doen.
ja het is zoals een reklametekst maar het is wel de realiteit.
testfoto

YOO
En over welke vest hebben we 't dan
Want ik kan me voorstellen dat er waarschijnlijk nog vesten zijn die die eigenschappen hebben, maar dan in warme omstandigheden als een sweat-suit werken
Trouwens, gij hebt wel een aparte kijk op wintersport, normaal doen ze dat op twee latten ivp. twee wielen
Grtz, Philip!
En over welke vest hebben we 't dan
Want ik kan me voorstellen dat er waarschijnlijk nog vesten zijn die die eigenschappen hebben, maar dan in warme omstandigheden als een sweat-suit werken
Trouwens, gij hebt wel een aparte kijk op wintersport, normaal doen ze dat op twee latten ivp. twee wielen
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
-
webcommerce
He bedankt, dat is nu eens een reactie waar ik iets aan heb.
Groetjes en hou het veilig,
Peter
Groetjes en hou het veilig,
Peter
De C-change van Richa,
Ja warm in de zomer dat zal afwachten worden, maar ik heb een goed oog in,
als je ze zonder de binnenvest draagt is het een heel lichte en luchtige vest en normaal
zou de vest door het materiaal ook luchtiger moeten worden bij warmere temperaturen,
dus afwachten.
groeten
Ja warm in de zomer dat zal afwachten worden, maar ik heb een goed oog in,
als je ze zonder de binnenvest draagt is het een heel lichte en luchtige vest en normaal
zou de vest door het materiaal ook luchtiger moeten worden bij warmere temperaturen,
dus afwachten.
groeten
Ik rij al bijna drie jaar in een C-Change jas en broek van BMW (3-seizoenen, dus geen echt winterpak) Eerste jas had een 'lek' waardoor mijn GSM ook waterstanden vertoonde na een goede regenbui. De nieuwe jas had dit probleem niet. De broek is redelijk vlot in de vouwen gaan slijten, maar binnen de twee jaar, en dus garantie. (Maar ik rij ongeveer 40000 per jaar, dus slijtage is onoverkombaar en ik schrijf pakken af in twee jaar)
'S zomers is het een erg goed pak tot aan zo'n 25 graden. Redelijk koel door de structuur die open gaat staan. Mijn pak heeft dan ook nog de extra ritsen om door te luchten. 'S winters moet je er toch enkele pullekes onder doen, maar zelfs dan is het nog wind- en waterdicht (Zelfs na 4 uur autobahn met -10 en regen op de terugweg enkele dagen later). Enige nadeel voor mij is de kraag die erg kort is en waar het bij echt hevige regen (stortbui) nog binnen kan sijpelen.
Ik ben de laatste drie maanden twee keer onderuit gegaan (E40 met sneeuw en landweggetje tegen 70/uur) en het pak heeft geen krimp gegeven. Wel enkele schaafplekken, maar nog steeds waterdicht en dus bruikbaar. Ik zal eens moeten gaan zien naar de Richa, maar met de service die BMW op z'n pakken geeft en mijn eigen ervaring, zou ik je aanraden een C-Change pak te kopen.
'S zomers is het een erg goed pak tot aan zo'n 25 graden. Redelijk koel door de structuur die open gaat staan. Mijn pak heeft dan ook nog de extra ritsen om door te luchten. 'S winters moet je er toch enkele pullekes onder doen, maar zelfs dan is het nog wind- en waterdicht (Zelfs na 4 uur autobahn met -10 en regen op de terugweg enkele dagen later). Enige nadeel voor mij is de kraag die erg kort is en waar het bij echt hevige regen (stortbui) nog binnen kan sijpelen.
Ik ben de laatste drie maanden twee keer onderuit gegaan (E40 met sneeuw en landweggetje tegen 70/uur) en het pak heeft geen krimp gegeven. Wel enkele schaafplekken, maar nog steeds waterdicht en dus bruikbaar. Ik zal eens moeten gaan zien naar de Richa, maar met de service die BMW op z'n pakken geeft en mijn eigen ervaring, zou ik je aanraden een C-Change pak te kopen.
@ yellow,yellow schreef:Ik rij al bijna drie jaar in een C-Change jas en broek van BMW (3-seizoenen, dus geen echt winterpak) Eerste jas had een 'lek' waardoor mijn GSM ook waterstanden vertoonde na een goede regenbui. De nieuwe jas had dit probleem niet. De broek is redelijk vlot in de vouwen gaan slijten, maar binnen de twee jaar, en dus garantie. (Maar ik rij ongeveer 40000 per jaar, dus slijtage is onoverkombaar en ik schrijf pakken af in twee jaar)
Ik veronderstel dat je de Comfortshell van BMW bedoelt?
Ik denk er ook aan om dit pak te kopen.
Het antwoord op mijn nog niet gestelde vraag staat er ook in....is het mogelijk om bij lichte vries temperaturen dit ook te dragen?.....mits enkele pulls blijkbaar wel dus
Ik zal de motor slechts gebruiken voor vrije tijd en kleine reizen. Woon-werk is met de firma wagen. Dus in extreme weersomstandigheden kom ik (normaal gezien) niet buiten
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
Klopt, is de ComfortShell. Ennu vanochtend, met -3 was het genoeg om een t-shirt, dress-shirt en een pulleke onder de jas te dragen.
Ik heb het pak van Richa sinds een paar maand.
De waterdichtheid is gegarandeerd. Alhoewel...
In de twee ferme regenbuien dat we hebben meegemaakt met de Alpenlutsers is er vooraan vocht binnen gedrongen. Ik denk via de kraag en de buff. Dus denk ik dat mits een waterdichte buff over de jas dit probleem kan opgelost worden.
Het draagcomfort is prima tot rond de 26 graden, zolang je rijdt.
Sta je stil, dan is het zweten geblazen.
En van koud aanvoelen is er geen sprake, dankzij de isolerende binnevest en -broek.
De (hoge) aanschafprijs is voor mij dus gerechtvaardigd
De waterdichtheid is gegarandeerd. Alhoewel...
In de twee ferme regenbuien dat we hebben meegemaakt met de Alpenlutsers is er vooraan vocht binnen gedrongen. Ik denk via de kraag en de buff. Dus denk ik dat mits een waterdichte buff over de jas dit probleem kan opgelost worden.
Het draagcomfort is prima tot rond de 26 graden, zolang je rijdt.
Sta je stil, dan is het zweten geblazen.
En van koud aanvoelen is er geen sprake, dankzij de isolerende binnevest en -broek.
De (hoge) aanschafprijs is voor mij dus gerechtvaardigd
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...
Lid BMW MC VL
Lid BMW MC VL
Een waterdichte buff heb ik eigenlijk ook nodig.
Waar vind ik zoiets ??
Waar vind ik zoiets ??
Bij RAD bv.petervdc schreef:Een waterdichte buff heb ik eigenlijk ook nodig.
Waar vind ik zoiets ??
Goretex hoeft voor mij niet. Hier komt wat textiel 3 seizoens/regen of regenjas enkel nog DAINESE binnen. Die hebben hun eigen systeem - D DRY. Ik heb er 30.000 km mee opzitten op 2 jaar en die jas is nog als nieuw. Kostte ongeveer 450 € (inclusief protectoren) en heeft perfecte pasvorm.
Nee hoor, die hebben dat niet.RBee schreef:Bij RAD bv.petervdc schreef:Een waterdichte buff heb ik eigenlijk ook nodig.
Waar vind ik zoiets ??
Tenzij jij een merk & model kunt noemen ?
Je hebt gelijk is niet waterdicht.petervdc schreef:Nee hoor, die hebben dat niet.RBee schreef:Bij RAD bv.petervdc schreef:Een waterdichte buff heb ik eigenlijk ook nodig.
Waar vind ik zoiets ??
Tenzij jij een merk & model kunt noemen ?
-
flupke1200
En wat zegt het pak bij warme temperaturen (+25) e.d.?
Kheb iets gevonden : de Stadler goretex collar.RBee schreef:Je hebt gelijk is niet waterdicht.
Een extra woordje over de c-change broek: gegarandeerd waterdicht, zowel van buiten naar binnen als omgekeerd.
En daar zit hem nu net het akkefietje. Tijdens de voorbije dagen van +30 graden in het buitenland en het bijkomende zweten, verzamelt de broek een laat ons zeggen niet aangenaam zweetluchtje, die zelfs na een nachtje verluchting niet direct verdwijnt...
En daar zit hem nu net het akkefietje. Tijdens de voorbije dagen van +30 graden in het buitenland en het bijkomende zweten, verzamelt de broek een laat ons zeggen niet aangenaam zweetluchtje, die zelfs na een nachtje verluchting niet direct verdwijnt...
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...
Lid BMW MC VL
Lid BMW MC VL
nu de c change pak van richa al poosje op markt is wat zijn nu de opmerkingen daar ik ook aanschaf overweeg
thanks luky
thanks luky
Heb dit pak nu ongeveer 6 maanden, en tot nu toe super content van. Zit goed, niet te warm (deze zomer Pyreneeën gedaan) maar toch goed isolerend. Is heel goed afgewerkt, met veel beschermstukken.
Super is de waterdichtheid. De C Change zit verwerkt in de buitenlaag, dus als het regent dan loopt deze gewoon van je af zoals het van een eend afdruipt. M.a.w. je kledij wordt nooit nat, erg aangenaam als je na een regenbui ergens toekomt.
Super is de waterdichtheid. De C Change zit verwerkt in de buitenlaag, dus als het regent dan loopt deze gewoon van je af zoals het van een eend afdruipt. M.a.w. je kledij wordt nooit nat, erg aangenaam als je na een regenbui ergens toekomt.
GS 1200 - Go with the flow

-
GSrijder
- Contacteer:
Ben aan het sparen voor het pak. Als iemand wil sponseren laat maar weten.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS