Netbook

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
WIMGSA1200

Netbook

Bericht door WIMGSA1200 »

Hoe krijg ik Mapsource op een netbook? (zonder cd-rom)
aan welke eisen moet een netbook voldoen om vlot te werken met mapsource?
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
mdc
Webmaster
Webmaster

Re: Netbook

Bericht door mdc »

Een image (iso) maken van uw dvd op een SD kaart. Kan met elk cd/dvd copy programma.
In je netbook stoppen, mounten met een virtual cd/dvd pakket zoals Virtual CloneDrive of MagicIso, en de installatie laten lopen.

Bij mij draait versie 6.14 vlot op een 1.6GHz Atom met 1 Gb ram
Marc

R1250RT 2020
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Ik heb de dvd gekopieerd naar een usb-stick. Stick in de netbook en geinstalleerd.

Ook bij mij versie 6.14 op netbook van de Aldi.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

Bij mij draait MapSource 6.14 op een Asus Eee PC 900HD. Daarin zit een simpele Celeron processor van 900 mHZ en 1 GB intern geheugen. ik koos voor de 900HD omdat er een harddisk van 160 GB in zit zodat ik meer dan genoeg ruimte heb voor het kaartmateriaal en de routes.
Mocht je nog wat euries over hebben dan zou ik een externe slimline CDbrander/DVDspeler aanschaffen (ongeveer 29 euro). Mocht je thuis de beschikking hebben over een (draadloos) netwerkje, dan kan je natuurlijk ook een CDspeler van een tweede PC 'sharen' en dus de handel via het netwerk installeren.
Don't fix it if it ain't broken...
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Ik draai Mapsource 6.13.7 (de laatste niet-grafische versie) perfect op een Asus eeepc 900. Om het erop te krijgen kan je:

- de DVD inlezen via een USB DVD speler
- de DVD inlezen over een thuisnetwerk (de cdrom delen van een andere computer)
- de DVD op een andere computer als ISO bestand wegschrijven en op een SD kaartje zetten
- de DVD op een andere computer als ISO bestand wegschrijven en op een USB stick zetten of USB harde schijf

Mapsource doet het redelijk goed op de Asus netbook. Het is een ideale reisgenoot op de motor, ik werk ook met een HSDPA modem voor draadloos breedband internet. Zalig. Ik wou net GEEN harddisk maar enkel solid state disks, zodat ik minder stroom verbruik en alles schokbestendig blijft. Mijn netbook is speciaal voor op de motor. Met een 8GB highspeed sd kaart en in totaal 20GB sdd kom ik ruimschoots toe, zelfs voor beroepsdoeleinden.
Plaats reactie