Windscherm

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
BRACE

Windscherm

Bericht door BRACE »

Kent er iemand een goed (en betaalbaar) product om het windscherm terug op te frissen? (krassen e.d.)
Heb al enkele jaren een R1100RT en ik begin er nu stilaan wat "moeilijk" door te zien... :shock:
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Hier wat tips

doch let wel... het scherm dient in feite niet om 'erdoor te kijken'... Het beste is er net over te kunnen kijken met als schermhoogte ongeveer de onderkant van de helm.

een tip is oa: de zoekfunctie gebruiken :wink:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
BRACE

Bericht door BRACE »

Bedankt voor de tip JH
PS: natuurlijk weet ik dat je niet "echt" door het windscherm kijkt, maar je mist al vlug 1,5 à 2m net voor je motor, vooral bij het parkeren (vooral bij mij thuis een precisiewerkje), en dan is het wel prettig een beetje zicht te hebben... :shock:
R12RT

Bericht door R12RT »

In m'n jonge jaren (lang geleden) nog bezig geweest met plexiglas en om de gezaagde vlakken helder te krijgen
in verschillende korrels schuren van 200 tot 1000 of 2000 (nat schuren) zodat alle vorige krassen van de
vorige korrelgrootte zijn verdwenen.

Vervolgens had ik polierpasta Poly glans voor polyester van Voss Chemie waarbij ik de vlakken zo helder kon krijgen
als de onbehandelde vlakken.
Dit weekend nog gebruikt voor het polieren van m'n R11S carbon onderbuik die mat was geworden van het voorwiel.

Echt diepe krassen zal je er niet mee wegwerken maar wel de oppervlakkige krassen.

Er is wel geduld en elbowgrease ;-) voor nodig.

Voss Chemie is vertegenwoordigd rond het Antwerpse maar in mijn streek
is het te verkrijgen bij
Polyester De Maere
Brusselsestwg (nr onbekend, ik weet het zijn dus niet nodig)
Ledeberg.

Suc6
2cylinder

Windscherm

Bericht door 2cylinder »

BRACE,
Begin van het jaar heb ik mijn 1100 rt vervangen door een 1200.
Mijn vorige motor is de deur uitgegaan met een verhoogd scherm, het originele is nog in mijn bezit en in zeer goede staat.
Het is tekoop voor een zacht prijsje.
Dat spaart je een hoop werk.
Indien interesse laat maar iets weten.
HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

Ik gebruik dezelfde 'harde' was als waarmee ik af en toe de gelakte plastic delen van de motor mee behandel. Ordinaire autowas dus. Met schoon poetskatoen inwrijven, wit op laten drogen en dan met een schone katoenen doek uitwrijven. Gebruik hetzelfde recept voor het vizier van de helm. Geen krasje te zien en de vliegen koeken ook niet zo snel aan. Bovendien rollen de regendruppels er zeer vlot van af.
Don't fix it if it ain't broken...
Ed Vollegaas
Contacteer:

Re: Windscherm

Bericht door Ed Vollegaas »

BRACE schreef:Kent er iemand een goed (en betaalbaar) product om het windscherm terug op te frissen? (krassen e.d.)
Heb al enkele jaren een R1100RT en ik begin er nu stilaan wat "moeilijk" door te zien... :shock:
Sidal of Sidol, weet het niet meer van buiten, maar gewone ordinaire koperpoets, gegarandeerd prima resultaat. Laat het maar weten als ge het geprobeerd hebt.

Grtz Ed
X-aantal rijstraketten, 2 spaghetti skate-boards, R100RS, F650GS, R1100S, R1200GS, R1200RT, V7racer, 800xc.
Back to basics...
O4
Contacteer:

polycarbonaat schermen

Bericht door O4 »

Goedenavond,

Polycarbonaat schermen dienen beschermd te zijn met een coating. Als deze beschadigd is is het onmogelijk om deze te herstellen.

Met gegoten plexiglas is dat niet zo.

Daarom zijn onze producten niet gepolierd. Dit maakt het wel nog mogelijk dit later te doen. Zo kan uw scherm een tweede leven krijgen.

groeten,

Olivier
wind protection and aerodynamic solutions
911turbo

Re: Windscherm

Bericht door 911turbo »

BRACE schreef:Kent er iemand een goed (en betaalbaar) product om het windscherm terug op te frissen? (krassen e.d.)
Bij motozaak GSM in Beringen heb ik onlangs nog een product gevonden om windschermen terug krasvrij te maken, Ik weet niet meer hoe het spul heet maar op de balie voor motoronderdelen staat aan de rechterkant een display met dit produkt in. :wink:

MOTORPALEIS GSM
Nijverheidspark Noord 2
3580 Beringen
Jan en Greet

Bericht door Jan en Greet »

Niet té ver gaan zoeken en zotte kosten doen :roll: ...gewone,ordinaire koperpoets voldoet (zoals Ed Vollegaas óók weet te zeggen)
Resultaat als nieuw!
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Unipol: 4.95 Euro bij tante Louis; oud, maar goed http://www.louis.de/_105ca7c4022900e2cd ... r=10004101

Xerapol: om krasjes te verwijderen; 9.95 Euro by tante Louis: http://www.louis.de/_105ca7c4022900e2cd ... r=10004318
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Plaats reactie