Hallo,
Ter opvolging had ik hier nog een enkele foto's van in m'n cameraatje.

Remblokken zijn ook ongelijk afgesleten maar mag niet zeggen dat de remklauw in goede staat is.
De rem doet het "goed" maar heeft wel tet meegemaakt.
Gezien de aard van de beschadigingen aan velg en cardan (en klauw dus) vermoed ik dat de beemer van zen centrale standaard is geduwd met gedemonteerde achterklauw (dat moet zeer gedaan hebben

).
Toegegeven, hier zijn we dus geen stap mee verder maar toch het volgende:
Xa4
aawel se ... ik zen verschoten van tkan niemeer !
Ik had dus in duitsland deze zomer nieuw remblokken gestoken. Had toen 41.000km met de originele BMW blokskes.
Doordat niet overal alles in voorraad was heb ik de achterste set bij Louis gekocht en de voorste bij HG.
De voorste zijn (voorlopig) nog ok. De achterste ... hoewel ook sintermetaal en al wa ge wilt, zo versleten als wat ! Dus die hebben exact 11.000 km meegegaan. Ze waren 1/3 van de prijs van de BMW blokjes, maar ze gaan dus ook maar 1/4 van de tijd mee ... triestig

Aan nieuwe blokken ben je zowiezo aan toe maar? 7400K? Hoe lang horen die dingen mee te gaan? Ni negeren zou ik zo zeggen.
stefke
volgens mij volstrekt normaal. nieuwe remblokken worden zefs asymmetrisch geleverd om dit probleem op te vangen.
Stefke, soort remblok en remgedrag zal wel verschil maken aangaande slijtage maar je zegt "zelfs", dus dit zijn geen standaard blokken of?
Het is me niet duidelijk aan welke kant de slijtage zit in de verschillende gevallen. Verkrijgbaar "in spiegelbeeld"?