14 - 15 07 2007 = Zwart motorweekend
Moderator: GVN
tzal cru klinken, maar 3 van de vijf zijn hun eigen schuld, eentje met pech en de vijfde een twijfelgeval...
° tegen verhoogde berm rijden en worden weggekatapulteerd...,
°voorbijsteken en tegen een tegenligger knallen,
°bestuurder van de "wagen" raakte zwaargewond....
Dit zal niet zijn van de wegcode hoog in het vaandel te dragen...
Voor de anderen: innige deelneming aan vrienden en familie.
Dit is idd cru. Van mijn kant deelneming aan vrienden en familie van al deze slachtoffers.JH. schreef: Voor de anderen: innige deelneming aan vrienden en familie.
En ja het is weer mooi weer. Ideaal voor onervaren motorrijders om hun stalen ros nog eens buiten te halen. Spijtig genoeg maar al te vaak met nefaste gevolgen.
-
Iron Gonzo
over de verongelukte autobestuurders wordt niets gezegd
en zo komen de motorrijders terug in slecht daglicht
deelneming aan iedereen die zo iets tegenkomt
en zo komen de motorrijders terug in slecht daglicht
deelneming aan iedereen die zo iets tegenkomt
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Het is cru, maar ik volg JH toch.
Gisteren, op de baan Herselt - Olen, waar een snelheidsbeperking 70 km geldt, zijn drie rijstkokers me voorbijGEVLOGEN. Natuurlijk in T-shirt, jeans en basketkes
én dan maar 't zotteke uithangen. En aan hun figuur te zien, waren het geen jonge gasten.
Wanneer zullen die mooi-weer-rijders het nu eindelijk eens leren
Of zou 't aan mij liggen, ben ik mss een ouwe zak aan 't worden
Greetz, J-P
Gisteren, op de baan Herselt - Olen, waar een snelheidsbeperking 70 km geldt, zijn drie rijstkokers me voorbijGEVLOGEN. Natuurlijk in T-shirt, jeans en basketkes
Wanneer zullen die mooi-weer-rijders het nu eindelijk eens leren
Of zou 't aan mij liggen, ben ik mss een ouwe zak aan 't worden
Greetz, J-P
-
sprint
Innige deelneming aan vrienden en familie.
Ik heb dit weekend 2 dagen gaan rijden in onze Ardennen speeltuin, zoals naftje al zei, daar ook veel T-shirt, jeans en basketsloefkes gezien als beschermende kledij.
Ik reed voor een scherpe rechtse ( onoverzichtelijke) bocht achter 2 auto's, volle witte lijn op de weg.
Toch moeten racers het presteren om mij en die autos voorbij te vliegen.
Pffffffffffffff dan denk ik steeds aan dat filmpjedie hier laatst nog op't forum was.
Ik heb dit weekend 2 dagen gaan rijden in onze Ardennen speeltuin, zoals naftje al zei, daar ook veel T-shirt, jeans en basketsloefkes gezien als beschermende kledij.
Ik reed voor een scherpe rechtse ( onoverzichtelijke) bocht achter 2 auto's, volle witte lijn op de weg.
Toch moeten racers het presteren om mij en die autos voorbij te vliegen.
Pffffffffffffff dan denk ik steeds aan dat filmpjedie hier laatst nog op't forum was.
Marnix.

Tligt niet aan het type moto sprint maar aan diegene die er mee rijden. Rij met mijne 998 even verantwoord als mijn R1100S. Wanneer gaan ze het leren naftje?...Nooit. Voor en tijdens mijn generatie was het al zo en het zal altijd zo blijven tenzij ze alles zo aan banden leggen dat de fun er voor iedereen af is.
Epica rocks my world
-
Consigliori Wim
- Contacteer:
-
Bananatuffer
misschien moest die mens uitwijken, en kwam zo in de problemen en tegen de berm?JH. schreef:tzal cru klinken, maar 3 van de vijf zijn hun eigen schuld, eentje met pech en de vijfde een twijfelgeval...
misschien nam een auto ineens voorrang, en is de motor ongeremd door de deur van de bestuurder geknald? Ook tegen 85per uur is dit voor beide bestuurders wellicht dodelijk.
Mocht jij ooit verongelukken, zou je familie het ongetwijfeld ook wel apprecieren dat iemand louter op basis van snertberichtgeving in het laagste nieuws komt vertellen dat het je verdiende loon is.
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Collega hier op het werk... Ducati Monster S4, is nu een stukje kleiner... gelukkig had hij z'n beschermende kledij aan en hebben de zachte weiden van de Vlaamse Ardennen z'n val geabsorbeerd, hij komt er vanaf met wat spierpijn. De motor daarentegen heeft zowat 4.000 EUR kosten...
Traktor kwam gisteren van het boerenerf gereden en hij kon kiezen, ofwel de wei in, ofwel er recht op rijden. Volledig in zijn recht, maar ja, ondertussen sta je er wel mee...
Hij is bij deze ook weer iets wijzer geworden dat hij wat langzamer door die baantjes zal rijden, zo ben je nooit te oud om te leren.
Maar zoals gezegd, sommigen leren nooit, en "God schept de dag, en moeder de soepe"... Ik doe het liever op de manier waarbij men het maximum aan risico's al uitsluit, zonder afbreuk te doen aan het rijplezier.
Deelneming aan de getroffen families.
Traktor kwam gisteren van het boerenerf gereden en hij kon kiezen, ofwel de wei in, ofwel er recht op rijden. Volledig in zijn recht, maar ja, ondertussen sta je er wel mee...
Hij is bij deze ook weer iets wijzer geworden dat hij wat langzamer door die baantjes zal rijden, zo ben je nooit te oud om te leren.
Maar zoals gezegd, sommigen leren nooit, en "God schept de dag, en moeder de soepe"... Ik doe het liever op de manier waarbij men het maximum aan risico's al uitsluit, zonder afbreuk te doen aan het rijplezier.
Deelneming aan de getroffen families.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

is dat niet een beetje kort door de bocht? ik zou precies pas een oordeel vellen als ik er zelf bij was als getuige...JH. schreef:tzal cru klinken, maar 3 van de vijf zijn hun eigen schuld, eentje met pech en de vijfde een twijfelgeval...
misschien toch wat verstrooing of toch een appelflauwte![]()
misschien kwam die tegenligger links of rechts uit een straat![]()
niet echt, maar je moet eens naar de beelden kijken op de site van het nieuwsblad.be en dan oordelen...stefke schreef:heb het al begrepen, waarschijnlijk zijt gij ne geweldig goeie piloot die nooit fouten maakt en altijd volgens de wegcode rijdt.
Daar is DUIDELIJK te zijn, dat een volle witte lijn werd overschreden, geen enkele baan de rijweg kruist en het overduidelijk over een bebouwde kom situatie gaat...
Hopelijk heb je het nu begrepen...
Persoonlijke mening?
Dergelijk ongeval zal mij inderdaad niet overkomen, daar ik niet inhaal over volle witte lijnen, onoverzichtelijk bochten, en de nabijheid van zijstraten (staat zelfs aangeduidt met een verkeersbord...)
en rijden volgens de wegcode... zo hoort het toch? of niet soms...
-
Werner Von C.
- Contacteer:
poll op HBVL.beBedankt om aan deze poll deel te nemen
Dit weekend verongelukten drie motorrijders in Limburg. Moeten motards meer specifieke rijoefeningen krijgen?
ja (70,55%)
nee (29,45%)
Da's wat de "publieke opinie" ervan denkt hé...hetzelfde geldt in mijn ogen echter eveneens voor iedereen die op de baan komt, ongeacht zijn/haar voertuig...
Vrijheid, niet iedereen kan ermee om...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
ja miserie troef... gewild of niet gewild , snel of traag, veilig of roekeloos ... er zijn nog mooie weekends in het vooruitzicht en ik vrees dat er nog veel tegen de grond zullen gaan en er misschien het leven bij laten.
Ik bekijk het zo een beetje...
indien de dag moest komen dat ik moet verongelukken met de motor...awel weet dan dat ik tot op het laatste GENOTEN heb.
Ik bekijk het zo een beetje...
indien de dag moest komen dat ik moet verongelukken met de motor...awel weet dan dat ik tot op het laatste GENOTEN heb.
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
-
Bananatuffer
-
Boskrabber
Wat de anderen dragen (short - t-shirt enz) moeten zij zelf maar bepalen, dat is hun eigen beslissing en ik zorg wel voor de mijne met mijn beschermende kleding.
Wat de ongevallen betreft, verschiet ik daar niet van als ik sommige van hen niet-ongevaarlijke maneuvres zie uitvoeren. Van de andere kant is het ook niet steeds de schuld van de motorrijder hetgeen ik ook gelukkig meermaals heb kunnen vermijden na een niet-gezien situatie.
Wat de ongevallen betreft, verschiet ik daar niet van als ik sommige van hen niet-ongevaarlijke maneuvres zie uitvoeren. Van de andere kant is het ook niet steeds de schuld van de motorrijder hetgeen ik ook gelukkig meermaals heb kunnen vermijden na een niet-gezien situatie.
R1200RT
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Lid BMW Motorclub Vlaanderen