starten
Moderator: GVN
- 
				boxer short
 - Berichten: 43
 - Lid geworden op: 29 mar 2006, 20:45
 
starten
Een vraagje: als ik mijn 1200 rt snel moet herstarten (nadat ik even stilgevallen ben, ja dat gebeurt nog) en ik doe dat té snel na het afslaan van de motor, dan wil hij niet meer. Hij heeft voldoende kracht in de batterij, dat hoor je, maar 't is precies of hij krijgt onvoldoende benzine. Dus startmotor en de hele reutepeteut werken, maar hij wil gewoon niet aanslaan. Even wachten, en dan wil hij wel. Onlangs heb ik even de sleutel moeten uit het contact halen, sleutel er terug in, en weg. Dat laatste was bij een koudstart. Vocht? Typisch voor de electronica? Iemand met ervaring hieromtrent?
			
			
									
						
							Niets is geheel waar, en zelfs dit niet.
Gewone fiets - racefiets - Yamaha Diversion - BMW R 1200 RT
			
						Gewone fiets - racefiets - Yamaha Diversion - BMW R 1200 RT
- 
				Iron Gonzo
 - Berichten: 9612
 - Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
 
je moet de electronica wat tijd geven volgens mij  
 
vermoedelijk bij aanzetten doet hij een zelf controle van het systeem
 
zolang de controle niet is gedaan of wordt onderbroken ga je niet kunnen starten.
			
			
									
						
							vermoedelijk bij aanzetten doet hij een zelf controle van het systeem
zolang de controle niet is gedaan of wordt onderbroken ga je niet kunnen starten.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
			
						TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
- 
				Dirk_1150rt
 - Berichten: 60
 - Lid geworden op: 31 mei 2007, 09:33
 - Locatie: Hasselt
 
Ijzeren,..IRON GONZO schreef:je moet de electronica wat tijd geven volgens mij![]()
.
Dat electronica tijd nodig heeft...???? Ik speel met treintjes, die hele baan is gestuurd met de pc, daar zijn op de baan alleen meer dan 64 meldpunten, er zijn 22 wissels, er rijden minimaal 5 digitale loks, die elk een decoder hebben die lichten snelheid tot 128 stappen regelt verscheidene functies en geluiden, en dat geheel wordt continu uitgelezen per microseconde, en dan kan een motor electromica dat niet in meer dan 2 seconden...dat lijkt me sterk, de electronica regelt toch ook de inspuiting, de ontsteking etc en dat tegen 8000rpm.
Ik vindt de 1200 een prachtmachientje, maar ik lees toch wel veel klachten. Ik vindt mijn BMW prachtig maar ik zou toch twijfelen voor een 1200. Mss wachten tot een 1200 versie 1.2 update als het de electronica is.
mvg
Dirk
- 
				Iron Gonzo
 - Berichten: 9612
 - Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
 
ik heb met de moderste apparatuur gewerkt in mijn vorig militair jobke
en dit doet ook een SELF TEST voor je kon opstarten.
gewoon uit zekerheids overwegingen
dus mijn vermoeden is zeer sterk dat de electonica van een 1200 dit ook doet
			
			
									
						
							en dit doet ook een SELF TEST voor je kon opstarten.
gewoon uit zekerheids overwegingen
dus mijn vermoeden is zeer sterk dat de electonica van een 1200 dit ook doet
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
			
						TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
- 
				Dirk_1150rt
 - Berichten: 60
 - Lid geworden op: 31 mei 2007, 09:33
 - Locatie: Hasselt
 
Wachten
Kijk eens in uw handleiding. Hetgeen IRON GONZO zegt kan er goed instaan, namelijk de 3 en 5 seconden regel bij starten.IRON GONZO schreef:je moet de electronica wat tijd geven volgens mij
Inderdaad, maar enkel voor diegene die met treintjes in den bar speelden....Dirk_1150rt schreef:modernste apparatuur en Belgisch leger...Dat is een contradictio in terminus....
die test/doorloop-periode is naar mijn mening het enige plausibel antwoord in deze affaire... bij het drukken op het startknopje 
 
Mbt de treintjes... als ge uw pc openzet om alles te doen draaien komt men er waarschijnlijk niet met zijn 3 seconden.... bij het drukken op het startknopje
 
Vergelijkbaar toch, of nog wat uitleg erbij?
Hier komt ie dan:
Als men met zijn treintje wil spelen en met zet de computer aan... duwt men op het knoppeke, bios loopt, booting, windows start op... duwen op het icoontje van de treintjes en spelen.....vraagt men nog eens "nieuw spelleke" of "opstarten vorig spel"... men maakt een keuze, klikt met de linkermuisknop en het spel loopt (hopelijk als er geen virussen op de pc zitten) maar ondertussen is de koffie wel koud
Als men met zijn beemer wil spelen en met zet het contact aan... duwt men op het knoppeke, testprocedure loopt... startmotor doet tik en beemer loopt.... Oeps... lippen verbrand aan de overhete koffie...
De haas en de schildpad dus... enne de beemer heeft een minuut voorsprong in starten
			
			
									
						
										
						Mbt de treintjes... als ge uw pc openzet om alles te doen draaien komt men er waarschijnlijk niet met zijn 3 seconden.... bij het drukken op het startknopje
Vergelijkbaar toch, of nog wat uitleg erbij?
Hier komt ie dan:
Als men met zijn treintje wil spelen en met zet de computer aan... duwt men op het knoppeke, bios loopt, booting, windows start op... duwen op het icoontje van de treintjes en spelen.....vraagt men nog eens "nieuw spelleke" of "opstarten vorig spel"... men maakt een keuze, klikt met de linkermuisknop en het spel loopt (hopelijk als er geen virussen op de pc zitten) maar ondertussen is de koffie wel koud
Als men met zijn beemer wil spelen en met zet het contact aan... duwt men op het knoppeke, testprocedure loopt... startmotor doet tik en beemer loopt.... Oeps... lippen verbrand aan de overhete koffie...
De haas en de schildpad dus... enne de beemer heeft een minuut voorsprong in starten
- 
				Iron Gonzo
 - Berichten: 9612
 - Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
 
ik zal U eens moeten voorstellen aan mijn oudere broerDirk_1150rt schreef:Ijzeren,..IRON GONZO schreef:je moet de electronica wat tijd geven volgens mij![]()
.
Dat electronica tijd nodig heeft...???? Ik speel met treintjes, die hele baan is gestuurd met de pc, daar zijn op de baan alleen meer dan 64 meldpunten, er zijn 22 wissels, er rijden minimaal 5 digitale loks, die elk een decoder hebben die lichten snelheid tot 128 stappen regelt verscheidene functies en geluiden, en dat geheel wordt continu uitgelezen per microseconde, en dan kan een motor electromica dat niet in meer dan 2 seconden...dat lijkt me sterk, de electronica regelt toch ook de inspuiting, de ontsteking etc en dat tegen 8000rpm.
Ik vindt de 1200 een prachtmachientje, maar ik lees toch wel veel klachten. Ik vindt mijn BMW prachtig maar ik zou toch twijfelen voor een 1200. Mss wachten tot een 1200 versie 1.2 update als het de electronica is.
mvg
Dirk
was als kindsbeen zijn hobby en is onlangs opnieuw gestart
nu heeft hij een kamer des huises volledig ingericht met zijn sporen en andere bijkomstigheden
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
			
						TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JH. schreef:die test/doorloop-periode is naar mijn mening het enige plausibel antwoord in deze affaire... bij het drukken op het startknopje![]()
Mbt de treintjes... als ge uw pc openzet om alles te doen draaien komt men er waarschijnlijk niet met zijn 3 seconden.... bij het drukken op het startknopje![]()
Vergelijkbaar toch, of nog wat uitleg erbij?
Hier komt ie dan:
Als men met zijn treintje wil spelen en met zet de computer aan... duwt men op het knoppeke, bios loopt, booting, windows start op... duwen op het icoontje van de treintjes en spelen.....vraagt men nog eens "nieuw spelleke" of "opstarten vorig spel"... men maakt een keuze, klikt met de linkermuisknop en het spel loopt (hopelijk als er geen virussen op de pc zitten) maar ondertussen is de koffie wel koud
Als men met zijn beemer wil spelen en met zet het contact aan... duwt men op het knoppeke, testprocedure loopt... startmotor doet tik en beemer loopt.... Oeps... lippen verbrand aan de overhete koffie...
De haas en de schildpad dus... enne de beemer heeft een minuut voorsprong in starten
oeps... nog vergeten te roeren voor de suiker
- 
				Dirk_1150rt
 - Berichten: 60
 - Lid geworden op: 31 mei 2007, 09:33
 - Locatie: Hasselt
 
JH,
Ja ja ik snap wel wat je wil zeggen, maar de software die gebruikt wordt om de moto te laten bollen moet toch niet "geladen" worden, die zit in rom, Ik vind het gewoon vreemd dat zo iets simpel als een checkup seconden moet duren. Als ik mijn 1150 kontakt geef dan hoor ik onmiddellijk de rem-servo's. Als ik stilval, bvb de zijpoot niet ingeklapt, dan kan ik onmiddellijk weer starten. Gewoon koppeling trekken starten en dan de zijpoot inklappen en rijden. Mijn reactie is eigelijk een laten blijken van mijn twijfel ivm de electra sturing van de 1200.(ik ben de naam van het beestje even kwijt) Als ik zo de reacties en de probs lees ivm het installeren van xenon dan vraag ik me af of er niet een beetje veel electronica gebruikt is... Het is toch geen spaceshuttle waar we mee rijden. (alhoewel sommigen toch wel in de buurt komen)
mvg
Dirk
			
			
									
						
										
						Ja ja ik snap wel wat je wil zeggen, maar de software die gebruikt wordt om de moto te laten bollen moet toch niet "geladen" worden, die zit in rom, Ik vind het gewoon vreemd dat zo iets simpel als een checkup seconden moet duren. Als ik mijn 1150 kontakt geef dan hoor ik onmiddellijk de rem-servo's. Als ik stilval, bvb de zijpoot niet ingeklapt, dan kan ik onmiddellijk weer starten. Gewoon koppeling trekken starten en dan de zijpoot inklappen en rijden. Mijn reactie is eigelijk een laten blijken van mijn twijfel ivm de electra sturing van de 1200.(ik ben de naam van het beestje even kwijt) Als ik zo de reacties en de probs lees ivm het installeren van xenon dan vraag ik me af of er niet een beetje veel electronica gebruikt is... Het is toch geen spaceshuttle waar we mee rijden. (alhoewel sommigen toch wel in de buurt komen)
mvg
Dirk
Neenee, iedereen heeft zichzelf gesust met dat antwoord. Er rijden heus nog wel meer werken rond tjokvol electronica hoor....die hebben dat verschijnsel allemaal nietPatrick V schreef:Dit is al besproken op het GS-forum. Ze zijn toen al tot het besluit gekomen dat de uitleg van JH en Gonzo de juiste is.
Ik vrees ook dat de zelf-testen vóór het (her)starten eigenlijk te lang duren.
Vervelend probleem ,vooral als je eens stilvalt in het verkeer. Meestal is het dan niet de moment om lang te wachten ,of koffie te drinken zoals hier gezegd wordt.
Voor mijn part ondoordacht ontworpen.Een moto/auto is voor in het hedendaags verkeer.Het is geen pc op je tafel thuis.
Maar ,het enige wat je doen kan ,is duidelijk reklameren en navragen bij de dealer.Hoe meer mensen daarop zinvol reageren,hoe groter de kans dat bij een volgend ontwerp,of update ?, de ontwikkeling even rekening houd met de praktijk-ervaringen en wensen van HUN klanten.
			
			
									
						
										
						Vervelend probleem ,vooral als je eens stilvalt in het verkeer. Meestal is het dan niet de moment om lang te wachten ,of koffie te drinken zoals hier gezegd wordt.
Voor mijn part ondoordacht ontworpen.Een moto/auto is voor in het hedendaags verkeer.Het is geen pc op je tafel thuis.
Maar ,het enige wat je doen kan ,is duidelijk reklameren en navragen bij de dealer.Hoe meer mensen daarop zinvol reageren,hoe groter de kans dat bij een volgend ontwerp,of update ?, de ontwikkeling even rekening houd met de praktijk-ervaringen en wensen van HUN klanten.
In feite vergeten de critici enkele zaken.... net diegene die voor hun gedaan worden, en die je vroeger allemaal zelf moest uitvoeren.
enkele voorbeelden:
benzinekraan/toevoer opendraaien
choque-handel aanzetten
lichten controleren
bandendruk controleren
vering controleren
oliepeil controlereen
...
en dan vergeten we nog de elementaire, die in feite voor elk vertrek met de motor zou moeten uitvoeren... (maar tja... wie doet het?)
staat van de banden
staat van de remmen
hoeveelheid benzine
hoeveelheid olie
werken de lichten goed
werken de knipperlichten
enz enz enz
Nog aan te vullen en over het hoofd geziene zaken ten spijt....
Juist... al deze dingen doet "de computer" voor je tegenwoordig.
In plaatst van 5 minuten voor je kunt vertrekken en weten of alles veilig is, verloopt het nu allemaal automatisch in 5 seconden...
en dan gaat men beginnen zagen over die 4 minuten en 55 seconden minder dan in de goeie oude tijd.
Leer eens accepteren dat die zaken gewoon gebeuren voor je eigen veiligheid in plaats van te zeuren dat het allemaal zo lang duurt... Nou ja lang 5 seconden maximum.
Om het dan maar niet te hebben over "stilvallen in het verkeer of aan de lichten..." Mijn mening hierover: tenzij het van technische aard is, is stilvallen veelal te wijten aan een verkeerde handeling van de rijder zelf
  
			
			
													enkele voorbeelden:
benzinekraan/toevoer opendraaien
choque-handel aanzetten
lichten controleren
bandendruk controleren
vering controleren
oliepeil controlereen
...
en dan vergeten we nog de elementaire, die in feite voor elk vertrek met de motor zou moeten uitvoeren... (maar tja... wie doet het?)
staat van de banden
staat van de remmen
hoeveelheid benzine
hoeveelheid olie
werken de lichten goed
werken de knipperlichten
enz enz enz
Nog aan te vullen en over het hoofd geziene zaken ten spijt....
Juist... al deze dingen doet "de computer" voor je tegenwoordig.
In plaatst van 5 minuten voor je kunt vertrekken en weten of alles veilig is, verloopt het nu allemaal automatisch in 5 seconden...
en dan gaat men beginnen zagen over die 4 minuten en 55 seconden minder dan in de goeie oude tijd.
Leer eens accepteren dat die zaken gewoon gebeuren voor je eigen veiligheid in plaats van te zeuren dat het allemaal zo lang duurt... Nou ja lang 5 seconden maximum.
Om het dan maar niet te hebben over "stilvallen in het verkeer of aan de lichten..." Mijn mening hierover: tenzij het van technische aard is, is stilvallen veelal te wijten aan een verkeerde handeling van de rijder zelf
					Laatst gewijzigd door JH. op 25 jun 2007, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
									
			
						
										
						- 
				Bruno 1200 RT
 - Berichten: 67
 - Lid geworden op: 09 aug 2005, 22:48
 - Locatie: Omgeving Overijse
 
starten
Boxer short,
Ken dat fenomeen (probleem?). Gewoon even gas geven terwijl je start en het starten gaat dan vanzelf. (starten en gasgeven tegelijk gaat wel moeilijk, bedien de startknop bvb met je linkerhand) Probeer maar en je zal zien dat dat (her)staten (na eerst koud te zijn stilgevallen) geen probleem meer vormt.
			
			
									
						
										
						Ken dat fenomeen (probleem?). Gewoon even gas geven terwijl je start en het starten gaat dan vanzelf. (starten en gasgeven tegelijk gaat wel moeilijk, bedien de startknop bvb met je linkerhand) Probeer maar en je zal zien dat dat (her)staten (na eerst koud te zijn stilgevallen) geen probleem meer vormt.
- 
				boxer short
 - Berichten: 43
 - Lid geworden op: 29 mar 2006, 20:45
 
Bedankt mensen! Ik vind ook dat dat heropstarten eigenlijk te lang duurt als je midden in het verkeer zit. Ja, stilvallen kan aan een menselijke fout te wijten zijn, maar wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Missen is menselijk. Als hij het nog eens doet, dan probeer ik even je raad Bruno 1200 rt!
			
			
									
						
							Niets is geheel waar, en zelfs dit niet.
Gewone fiets - racefiets - Yamaha Diversion - BMW R 1200 RT
			
						Gewone fiets - racefiets - Yamaha Diversion - BMW R 1200 RT
al meegemaakt op verschillende BMW's met het nieuwe SW systeem (single wire) het te snel herstarten resulteert af en toe in het falen van het ABS systeem. (knipperen rood alarm driehoekje en ABS). Motor terug afleggen, 3 sec wachten en dan all ok...
			
			
									
						
							R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
			
						