speling op achterwiel?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Wingman X
Contacteer:

speling op achterwiel?

Bericht door Wingman X »

Yo all,

Daarnet de tijd genomen om de RT eens te wassen en te inspecteren voor onze trip naar Toscane.. Ik kan het achterwiel heel zachtjes bewegen en ik hoor 'tok-tok' :? Iets wat ik nog nooit heb gevoeld.

Meer dan het verder in de gaten houden kan ik niet. Dealers dicht morgen -en wellicht toch volzet voor de komende weken- en donderdag staan we aan de start van 8d rijden. Iemand ervaringen daarmee? Oja, RT telt 80.000km.
Laatst gewijzigd door Wingman X op 06 mar 2017, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
landloper

Bericht door landloper »

Als je hem op de bok zet en zachtjes op het achterwiel laat stuiteren, moet je het ook horen. Met je vinger tussen het wiel en kardanhuis kan je het voelen. Indien speling: achterwiellager vervangen.
...dus eerst was er niks en dat is ook nog ontploft?
John
Contacteer:

Bericht door John »

Als ge Tok-Tok hoort is het niet pluis hé Xavierke! :lol: Maar je zal die acht dagen wel uit denderen zekers? Ben je goed verzekert? :lol: :roll:
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

:evil:

Voel het alleen op 'kwart na negen' en niet op 'half twaalf'.. doet me vermoeden dat 't niet de wiellager is want dan zou 't altijd moet bewegen.
Straks eens binnen bij een BMW boer vlakbij...
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

En terug een satijnen sjaaltje verdienen?
Desnoods kan je nog achterop bij mij zitten, plaats zat ...
Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

:evil: :evil: het lijkt erop dat het iets is met de kardan...
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Oef Very Happy Very Happy Very Happy
Dankzij Motorrad Latem worden mijn plannen door technische perikelen alvast niet gedwarsboomd! Deze namiddag -zoals beloofd door hen- het verlossende belleke gehad dat ze mij er tussen konden nemen. Is al de 2e keer dat ik getuige ben van op en top service ondanks hun overvolle planning en bijhorende drukte. Dit mag dus gezegd worden.

Als een Rossi dus naar Latem gesjeesd voor een second opinion. Speling wel degelijk niet in mijn kop. Grote wiellager alsook wellicht 2 kleintjes achteraan de cardan worden gecheckt en vervangen wanneer nodig.

Morgen nog gauw even gaan werken met de... R1200R, daarnet er al even mee gebold: is prachtig rijwiel. Vakantie lijkt begonnen...
RBee

Bericht door RBee »

Wingman X schreef:Oef Very Happy Very Happy Very Happy
Dankzij Motorrad Latem worden mijn plannen door technische perikelen alvast niet gedwarsboomd! Deze namiddag -zoals beloofd door hen- het verlossende belleke gehad dat ze mij er tussen konden nemen. Is al de 2e keer dat ik getuige ben van op en top service ondanks hun overvolle planning en bijhorende drukte. Dit mag dus gezegd worden.

Als een Rossi dus naar Latem gesjeesd voor een second opinion. Speling wel degelijk niet in mijn kop. Grote wiellager alsook wellicht 2 kleintjes achteraan de cardan worden gecheckt en vervangen wanneer nodig.

Morgen nog gauw even gaan werken met de... R1200R, daarnet er al even mee gebold: is prachtig rijwiel. Vakantie lijkt begonnen...
Zou hier toch ook een second opinion vragen hoor. :lol:

Allee goe verlof hé.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

goed idee, vrienden en familie hebben dat allang opgegeven :lol:
11rt

Bericht door 11rt »

Neen ,je kop lijkt ok,gezien het feit dat je VOOR de reis de motor in orde hebt (laten) zetten.Verstandig koppeke.
Mijn motto:vertrekken is mooi,...thuiskomen ook!

Ook toon je het nut van kuisen en dan basiszaken even controleren aan.
(speling,lagertik her of der,banden eens nakijken,remmen eens bezien,geen kabel die raakt of knelt ? enz.)

Pechloze,regenvrije en veilige reis toegewenst.
Plaats reactie