R1150RT - Verhoogd scherm

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Scarto

R1150RT - Verhoogd scherm

Bericht door Scarto »

Beste forumbezoekers,

Sedert korte tijd rij ik met de R1150RT, bouwjaar 2003. Ik ben er héél tevreden over, enkel de windbescherming is voor mijn gestalte nog niet optimaal :shock: . Ik meet 1,85m. Het zadel in de laagste stand en de ruit in de hoogste, zijn nog niet voldoende. Ik vraag me af of dit probleem opgelost zou zijn indien ik het hogere BMW-scherm ( + 5 cm. ) zou monteren? Heeft iemand weet van nadelige invloeden bij gebruik van dit hogere scherm? Het heeft niet veel zin een hoger scherm aan te kopen ( nieuw 276 euro ) als men er meer last dan baat bij heeft.
Graag reacties aub.

Ps. Heeft iemand een hoger scherm ( BMW-makelij ) te koop voor een 1150RT, bj. 2003 , in perfecte staat?
@R100R

Re: Verhoogd scherm R1150RT

Bericht door @R100R »

Martin M. schreef:Beste forumbezoekers,

Sedert korte tijd rij ik met de R1150RT, bouwjaar 2003. Ik ben er héél tevreden over, enkel de windbescherming is voor mijn gestalte nog niet optimaal :shock: . Ik meet 1,85m. Het zadel in de laagste stand en de ruit in de hoogste, zijn nog niet voldoende. Ik vraag me af of dit probleem opgelost zou zijn indien ik het hogere BMW-scherm ( + 5 cm. ) zou monteren? Heeft iemand weet van nadelige invloeden bij gebruik van dit hogere scherm? Het heeft niet veel zin een hoger scherm aan te kopen ( nieuw 276 euro ) als men er meer last dan baat bij heeft.
Graag reacties aub.

Ps. Heeft iemand een hoger scherm ( BMW-makelij ) te koop voor een 1150RT, bj. 2003 , in perfecte staat?
waarom probeer je het niet zelf uit :?: door een stevig stuk karton oid op je ruit te plakken en voel het verschil (voor je zo'n verhoogde ruit koopt) :wink:
Airheads believe that the simplest engineering solutions are the best.
BasMan

Re: Verhoogd scherm R1150RT

Bericht door BasMan »

@R100R schreef:waarom probeer je het niet zelf uit :?: door een stevig stuk karton oid op je ruit te plakken en voel het verschil (voor je zo'n verhoogde ruit koopt) :wink:
Helaas kun je dan die stilstaande auto een paar meter verderop niet meer zien... :wink:

Testrijden is het devies, als iemand zo'n 2e hands scherm voor je heeft zal een proefritje geen probleem zijn. Sommige dealers hebben ook nog wel eens een motor staan met verhoogd scherm voor testritjes.
Wachten...wachten...even wachten nog...RT! Geplande levering vrijdagmiddag 1 februari!
AdventureQ

Bericht door AdventureQ »

Martin, jouw vraag is al beantwoord:

http://www.bmw-mc-vl.be/ned/forum/viewt ... ght=secdem
Scarto

Verhoogd scherm R1150RT

Bericht door Scarto »

Thanks vrienden,

Laat de reacties maar komen !! :D

Ik volg de situatie op de voet.

Groeten

Martin
AdventureQ

Bericht door AdventureQ »

de hogere ruit van bmw levert niks op. behalve armoede :?

bij de secdem zijn het de bovenste 'gekromde' 5cm die voor de rust zorgen :wink:
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

Er is idd keuze genoeg, maar wie heeft er ervaring met welk scherm ?
BMW type 1 : 5 cm hoger
BMW type 2 : hoger en breder
Wunderlich : verschillende tot 10cm ? hoger
Cee Baileys : verschillende
Secdem : gegolfde bovenboord
en dan de kostprijs : BMW alweer duurst en niet het technisch beste ?
Idd, graag nog wat reacties,
want ik ben geïnteresseerd voor montage op mijn R1100RT
die enkele cm maken hét verschil, mijn zithouding en windruis zijn niet ideaal te noemen !!!
CU
Georgie
yann
Contacteer:

Verhoogd scherm

Bericht door yann »

Ik heb een CeeBaileys verhoogd scherm gemonteerd met 4 1/2" hoger dan standaardscherm. Het enige wat me ervan tegenvalt is een gietfoutje in m'n scherm van 1/2 cm diameter, gelukkig niet in het zichtveld als ik motorrij. Voor de rest een pracht van een scherm. Oh ja, wat er ook nog van belang is: Ik ben 1m88 en m'n zadelstand staat halfweg. 'k Ben eerst eens gaan kijken bij een medeforumlid hoe dat het scherm er op zijn RT uitzag en dit valt met het oog op design reuze mee, want ik vind die Secdem schermen verschrikkelijk lelijk op de snuit van een RT. Les gouts et les couleurs...
Mijn scherm hoeft zelfs niet helemaal naar boven te staan om ideaal wind te vangen. 'k Ben er mee naar Garmish Partenkirchen gereden deze zomer (af en toe aan 180km/h) heen en terug zonder dat ik er een migraine heb aan overgehouden. 'k zal eens kijken hoe ik een foto op 't web krijg dan krijg je ze eens alletwee naast elkaar te zien. Het mooiste is dan het Ceebaileys scherm :D
Afbeelding
Afbeelding
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
Scarto

Verhoogd windscherm R1150RT

Bericht door Scarto »

Beste Yann,

Die Cee Bailey's ogen wel mooi op de RT. Ik vermoed dat de RT, rechts op de foto' is uitgerust met zo'n exemplaar.
Op de site ervan heb je wel 2 verschillende soorten; de standaard en de euro cut versie.
Mag ik van jou weten hoe jij in het bezit gekomen bent van uw scherm en wat uiteindelijk de kostprijs was. U bent woonachtig te Belsele, bij St. Niklaas, dus niet ver van Merelbeke, mijn woonplaats. Misschien kan ik bij jou even langs komen om dat eens van dichterbij te bekijken.

Groeten

Martin
yann
Contacteer:

CeeBaileys

Bericht door yann »

Martin,

Wat ik er juist voor betaald heb weet ik je niet zo direct meer te zeggen, ik denk rond de € 225 in totaal. En 'k heb geen eurocut genomen en heb het scherm gewoon besteld via de site van CeeBaileys.
http://www.ceebaileys.com/wsdesign2-euro.htm
'k heb je in ieder geval een mail gestuurd om verder af te spreken.

groeten,

Yann
Laatst gewijzigd door yann op 05 okt 2004, 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
R1200GSA LC TB '16
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

yann, ziet er inderdaad goed uit. hoeveel hoger is het scherm ? ik zie dat je maten kan kiezen op de site ?
thx voor de info :wink:
yann
Contacteer:

aan Xa4

Bericht door yann »

Xa4,

4 1/2" hoger dan standaard.

groeten,

Yann
R1200GSA LC TB '16
WiGo

Bericht door WiGo »

Beste luitjes
Ik heb ook een secdem scherm aangeschaft en wel via Motobins in Engeland. Zij sturen het scherm keurig netjes op en de prijs ligt behoorlijk gunstig. Het is een verademing om met dit scherm rond te rijden maar er zijn ook wat negatieve puntjes. Zo is de afwerking van dit scherm aan de magere kant. Sommige delen van het scherm zijn vertroebeld, met name aan de randen en ook rust het scherm in de laagste stand niet op alle vier de rubberen nokjes maar slechts op de bovenste twee. Het past dus allemaal niet zo mooi als het originele scherm. Ondanks dit heb ik zeker geen spijt van de aanschaf. :D

Groetjes

Willem
Sventje

Bericht door Sventje »

Ikzelf heb sinds gisteren een Cee-Bailey's scherm gemonteerd. 5 1/2" hoger dan standaard en lichtgrijs getint. Perfect afgewerkt, perfecte pasvorm en met een aanmerkelijk betere windbescherming dan met het standaard scherm als resultaat. 165$ (205€) en daar kwam dan nog eens 58€ douanekosten bij. Ah ja, ik ben 1,86m groot en heb het zadel in de middelste stand staan.

Voordien heb ik eens kunnen proefrijden dankzij een bereidwillige mede-forummer.

Sventje
Nolle

Bericht door Nolle »

Sventje schreef:Ikzelf heb sinds gisteren een Cee-Bailey's scherm gemonteerd. 5 1/2" hoger dan standaard en lichtgrijs getint. Perfect afgewerkt, perfecte pasvorm en met een aanmerkelijk betere windbescherming dan met het standaard scherm als resultaat. 165$ (205€) en daar kwam dan nog eens 58€ douanekosten bij. Ah ja, ik ben 1,86m groot en heb het zadel in de middelste stand staan.

Voordien heb ik eens kunnen proefrijden dankzij een bereidwillige mede-forummer.

Sventje
wat ik bij Jullie nergens kan terugvinden is hoe het dan zit met de duo na de montage van een hogere ruit.....ik heb op mijn vorige moto ( Pan 1100 st ) ook een verhoogde ruit gemonteerd en voor mij prima maar t'vrouwke kreeg vanaf zo'n 100 km per uur serieuze optaters rond haar helm !
ik denk eraan om een Eurocut ruit , niet getint en 4 1/2" groot te kopen , ik ben 1.79 m groot....wat denken Jullie ervan ?
prettige eindejaarsfeesten en een veilig 2005 !
Walt

Re: CeeBaileys

Bericht door Walt »

yann schreef:Martin,

Wat ik er juist voor betaald heb weet ik je niet zo direct meer te zeggen, ik denk rond de € 225 in totaal. En 'k heb geen eurocut genomen en heb het scherm gewoon besteld via de site van CeeBaileys.
http://www.ceebaileys.com/wsdesign2-euro.htm
'k heb je in ieder geval een mail gestuurd om verder af te spreken.

groeten,

Yann
Ik ben eens gaan rondneuzen op de site van ceebaileys. Wat ik raar vind bij een bestelling is dat er een verschil zou zijn tussen een R1150RT van 1996 tot 2003 en 2004 en later? Zijn er verschillen in de bevestiging van de schermen tussen de 1150RT's wat het bouwjaar betreft?
Mijn interesse gaat uit naar een +5 1/2 clear euro cut en mijn BMW is van 2003.
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Scarto

Bericht door Scarto »

Vrienden,

Begin vorige heb ik mijn windscherm besteld bij Cee Baley's. Een Standaard Cut Clear, 4 # hoger, 1# breder.
De tassen zijn terzelfdertijd ook besteld.

Ik laat jullie iets weten als dat zaakje is toegekomen.

Groeten en prettige feestdagen.

Martin M.
Nolle

Bericht door Nolle »

Martin M. schreef:Vrienden,

Begin vorige heb ik mijn windscherm besteld bij Cee Baley's. Een Standaard Cut Clear, 4 # hoger, 1# breder.
De tassen zijn terzelfdertijd ook besteld.

Ik laat jullie iets weten als dat zaakje is toegekomen.

Groeten en prettige feestdagen.

Martin M.
kun je iets laten weten als ze gemonteerd is ? ik wacht Jouw oordeel af om dan ook te bestellen , ik ben 1.79 m groot.
een gezond & veilig nieuwjaar 2005 !
Scarto

Bericht door Scarto »

Arnold,

Da's afgesproken dan. Na een proefrit met dat scherm, zal ik je iets laten weten.

Groeten en prettige eindejaarsfeesten :P

Martin M.
Scarto

Bericht door Scarto »

Walt,

Wat het verschil tussen de 2003 en de 2004 moet zijn weet ik ook niet.
Ik lees wel op de Ameikaanse BMW-site dat het 2003-model nog is uitgerust met een single spark en die van 2004 met de twin spark. :?

Mijn RT is ook een 2003 twin spark. Ik hoop dus dat ik de juiste heb gekozen.

Groeten en prettige eindejaarsfeesten. :P

Martin M.
Walt

Bericht door Walt »

Martin M. schreef:Walt,

Wat het verschil tussen de 2003 en de 2004 moet zijn weet ik ook niet.
Ik lees wel op de Ameikaanse BMW-site dat het 2003-model nog is uitgerust met een single spark en die van 2004 met de twin spark. :?

Mijn RT is ook een 2003 twin spark. Ik hoop dus dat ik de juiste heb gekozen.

Groeten en prettige eindejaarsfeesten. :P

Martin M.
Inderdaad Martin, ik rijd ook met een twin spark van 2003 . Ik denk niet dat er verschillen zijn voor de bevestiging van het scherm .
Wil je me ook op de hoogte houden van de resultaten na de testrit met je verhoogd scherm? Heb er ook interesse in.

mvg en prettige eindejaarsfeesten. :wink:

Walter
R1150RT
Scarto

Bericht door Scarto »

No problem Walt. :wink:
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Heb mijn scherm van R1100RT(99) naar R1150RT(04) overgeplaatst zonder één probleem,de bevestigingspunten zijn altijd dezelfde gebleven
Andalousie 09/2018
Walt

Bericht door Walt »

bmwfreakske schreef:Heb mijn scherm van R1100RT(99) naar R1150RT(04) overgeplaatst zonder één probleem,de bevestigingspunten zijn altijd dezelfde gebleven
Thx voor de info bmwfreakske :)
R1150RT
Scarto

Bericht door Scarto »

Kijk eens aan Walt,

Nog een helpende hand hier op het forum. :)
Plaats reactie