Shoei Multitec

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

erteetje

Shoei Multitec

Bericht door erteetje »

Papa ik wil een Shoei Multitec! Papa, krijg ik een Shoei Multitec ? Papa, ik kan niet zonder een Shoei Multitec! Papa, iedereen lacht mij uit omdat ik geen Shoei Multitec heb. Papa, al mijn vriendjes hebben wel een Shoei Multitec !!!! Papa, ik verjaar toch binnenkort (nog maar 300 dagen te gaan).

Allez vriendjes, zeg eens tegen mijn Papa dat jullie ook een Shoei Multitec gekregen hebben, en waarom dat het de beste helm is (en dat jullie papa dus beter is dan de mijne!).

En waar kan je zo een Shoei Multitec kopen het dichtst bij Maaseik?

(psssst, en als je geen Shoei Multitec hebt, dan mag je dat niet zeggen, want dan krijg ik er zeker geen hé!!!)
11rt

Bericht door 11rt »

Dichtbij Maaseik:
Bij Louis of anderen? in Aken ?

op het duitse boxerforum staan enkele summiere eerste ervaringen.
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

Bij Felix en Jos in Beringen verkopen ze Shoei. Heb de mijne (Shoei Syncrotec) daar ook gehaald. Goeie service. Ook naderhand.

http://www.felix-jos.be/2005-2006/index.php
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
erteetje

Bericht door erteetje »

De Sychrotec was de voorganger van de Multitec nietwaar? Ben je tevreden ? Dampt hij aan? Even goede kwaliteit als een shubert? Dank je
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

Is mijn tweede Shoei helm. Telkens heel tevreden van.
Ik heb er een scherm met pinlock op staan (standaard bij de synchrotec), en van aandampen geen sprake, in tegenstelling tot wat ik hier soms lees over Shubert helmen.
Als ik nog eens een nieuwe helm nodig heb, zal ik zeker terug gaan kijken bij Shoei.
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

Het ziet er goed uit, spijtig dat er geen zonnevizier bij is en ook die D-sluiting. Het is wel een van de veiligste sluitingen want ik heb dat al op mijn XR1000, maar als je in groep meerijdt moet ik mij steeds haasten omdat het wat langer duurt dan een snelsluiting.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

@Boskrabber: zonnevizier is voor mij niet nodig omdat ik steeds met zonnebril en open vizier rij.
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

GS 'er schreef:@Boskrabber: zonnevizier is voor mij niet nodig omdat ik steeds met zonnebril en open vizier rij.
Voor mij is het wel nodig als brildrager, want die verkleurende glazen komen nooit tot de sterkte van een goeie zonnebril.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
erteetje

Bericht door erteetje »

Zou je een snelsluiting mogen monteren en bijvoorbeeld van een andere gekeurde helm afhalen en door een schoenmaker stevig laten monteren? Ik weet wel dat dat misschien niet meer overeenkomt met de keuring, maar zou dat bij een ongeval in je nadeel kunnen zijn?

Wat betreft Shubert : ik heb er een, zonnevizier is fantastisch, maar maakt de helm volgens mij ook breder en windgevoeliger. Maar aandampen, jongens toch! Bij regenweer gebruik ik een lange witte stok zodat ik de weg voor me kan aftasten, zo dampt hij aan. Open zetten dan maar, maar in de winter is dat koud en mijn sinussen zijn daar gevoelig voor (komt misschien doordat ik weinig hersenen heb en dus grote sinusholten :P )
CROW

Bericht door CROW »

erteetje schreef:Zou je een snelsluiting mogen monteren en bijvoorbeeld van een andere gekeurde helm afhalen en door een schoenmaker stevig laten monteren? Ik weet wel dat dat misschien niet meer overeenkomt met de keuring, maar zou dat bij een ongeval in je nadeel kunnen zijn?

Wat betreft Shubert : ik heb er een, zonnevizier is fantastisch, maar maakt de helm volgens mij ook breder en windgevoeliger. Maar aandampen, jongens toch! Bij regenweer gebruik ik een lange witte stok zodat ik de weg voor me kan aftasten, zo dampt hij aan. Open zetten dan maar, maar in de winter is dat koud en mijn sinussen zijn daar gevoelig voor (komt misschien doordat ik weinig hersenen heb en dus grote sinusholten :P )
Neuskapje inzetten, probleem aandampen opgelost
11rt

Bericht door 11rt »

aandampen:Hein-Gericke Hasselt verkocht een dubbelvizier=Xpeed ,Ultra Clear Shield.Ik vindt de invoerder niet meer terug.Splash-design blijkbaar niet ,volgens hun web.Web van HG =dikke nul.
Het is een antifogvizier( met een o geschreven!) ,met aan de rand rondom een kleine plakrand.Werkte prima.
De gekende Pinlock :dikke folie,vastgezet met twee excenter pinnen.
Kan te dik zijn op Schuberth? proberen? Kan problemen zijn bij montage op een 3D vizier.???

Ik wil het zonnevizier niet meer missen.De helm is iets dikker vooraan.Dit zal bij alle merken zo zijn.Voordeel is dat de rand boven de ogen breder is,en daardoor de zon merkelijk lager moet staan dan bij mijn bmw-klaphelm bv.Het zonnevizier miniem naar beneden is dikwijls al voldoende.
Ik ben brildrager,jammer genoeg.Hou niet van zonnebril ,enkel indien echt nodig bij lage ondergaande zon.Komt nogal regelmatig voor als ik terugkeer van de Eifel/Ardennen/Lux naar Limburg.Een klip-zonnebril draag ik liever niet,slechte ervaringen mee.En ik zie liever ongefilterd daglicht( ...eh ... de opkomende zon zie ik zo dikwijls niet .Het is ofwel de opkomende ,ofwel de ondergaande op een toerrit.Beide op één dag is wat veel voor me,zolang kan ik niet (veilig/fris) rijden)
GSven

Bericht door GSven »

11rt schreef: Het is een antifogvizier( met een o geschreven!) ,met aan de rand rondom een kleine plakrand.Werkte prima.
Fog City heet dat, oa te verkrijgen bij RAD, maar het is erg krasgevoelig. Als er er met iets harder dan zacht wc-papier over wrijft heb je krassen...
Maar het werkt perfect.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
erteetje

Bericht door erteetje »

Akkoord, ik ben ook erg verkocht aan het zonnevizier. Maar kan je een degelijke pinlock zetten op een shubert C2? Ik lees daar tegenstrijdige dingen over. Als dat kan, dan is mijn keuze gemaakt.
Harald

Bericht door Harald »

erteetje schreef:Akkoord, ik ben ook erg verkocht aan het zonnevizier. Maar kan je een degelijke pinlock zetten op een shubert C2? Ik lees daar tegenstrijdige dingen over. Als dat kan, dan is mijn keuze gemaakt.
Ik heb enkele jaren geleden een Shubert gekocht, zo'n mat zilveren ding.
Prima helm , maar dat scherm heb ik vervloekt.
Dan een nueskapje gekocht en uiteindelijk rechtstreeks bij Pin-lock een universeel scherm besteld ( gewoon via mail)
Het ding op z'n plaats gezeten "no problem " met aandamping.

Ze hebben me wel gewaarschuwd voor het volgende.
De schermen van Shubert zijn behandeld met een product.
Na enkele jaren zou het vizier door gebruik van de pin-lock beginnen
mat worden.

Maar tegen dan hebje mijn inziens al wat krassen en koop je gewoon een nieuw vizier néé :wink:

De prijs , net géén 30€ met verzendkosten uit Nederland.

Ik heb de helm doorverkocht, aangezien ik te veel last had van turbulentie op m'n RT.

De toenmalige koper zit of zat hier op 'tforum.
Was iemand uit de buurt van St Niklaas
Wanneer hij zich hier herkent, kan hij misschien laten weten hoe het nu zit met dat scherm :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Seven

Bericht door Seven »

Ja dat kan .
Heb er al 3 geplaatst op een C2.
Je mag NIET de universele pinlock nemen.
Maar de grootste die je kan krijgen.
Shuberth geeft een zeer groot scherm.
Plaats u pinlock zo hoog mogelijk.
Maar mag niet haperen aan de boven rand als je u scherm open doet.
Teken nu af en boor het eerste gaatje.
Kontroleer of u tweede aftekening klopt.
Boor dan ook dit gaatje.
De 2 stukjes voor in de gaatjes zijn exetriek, zo kan u het vizier laten passen.
Als je het niet ziet zitten gan naar een dealer.
Zij doen het voor u.
Motoreflex kortrijk doet het met veel plezier.
Denk eraan laat u geen klein vizier aansmeren.

Suc6
Seven

Bericht door Seven »

Ohja je kan me ook een pm sturen.
En dan kan je eens afspreken.
Om te komen zien.
Heb er hier trouwens een te koop liggen ne C2 met pinlock kleur rood.
erteetje

Bericht door erteetje »

Pech zeg, mijn tuf is blauw, kleur zal niet staan, jammer. Kan je er de maat bij zetten voor andere geïnteresseerden? Of is het maat SEVEN? :)
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Fantastische helm! Wordt in NL geleverd met Blank Pinlock vizier en een getint vizier die reeds voorbereid is op de Pinlock. Hier heb ik direct een extra Pinlock voor aangeschaft. Ook de whisperkit wordt meegeleverd en die heb ik er momenteel opzitten. Wat een heerlijk stille helm en wat een draagcomfort. Die dubbel-D sluiting vind ik fantastisch. De ene keer heb je immers je kolletje onder de sluiting en de volgende keer geen kol. Bij een snelsluiting moet je dan eigenlijk verstellen en deze zit altijd goed. Voor de iets warmere dagen (15+) heb ik een Schuberth J1. Idd fantastisch dat zonnebrilletje en had ook graag de C2 gekocht. Hier heb ik echter vanaf gezien door de verschillende geluiden over het aandampen en problemen met de viziercoating bij gebruik van een Pinlock. Ik heb de afgelopen jaren ervaring opgedaan met de volgende helmen. BMW III en IV Evo en systeem V met WCS1 de laatste teruggebracht en geld retour ivm de bekende problemen en daarnaast het lekken van regenwater via de afdichting tussen helm en vizier. De Multitec is mijn fijnste helm ooit! Via de op dat moment van kracht zijnde actieaanbieding kreeg ik ook nog een gratis geel pinlock vizier.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Seven

Bericht door Seven »

maat van mijn helm is 62/63.
geinterseerden sturen ne pm of mail.
Mark

Bericht door Mark »

Volgende kan je misschien interesseren: Momenteel bij Vanzeebroeck Motors (Sint Pietersleeuw) tot einde van de maand (maart) 10% korting op het hele Shoei gamma.
erteetje

Bericht door erteetje »

Jammer dat zijn site er niets over zegt. Niet zo een goede site vind ik, zal nog in ontwikkeling zijn. Is ook tamelijk ver van mij af. Ik zie dat in Aken een grote winkel "Louis" ligt. Misschien ga ik daar eens kijken. Thx.
11rt

Bericht door 11rt »

@Obiwan : dat is goede informatie.Wat misschien ontbreekt:op welke moto rij je , GS,RT11,RT12? standaard scherm? uw eigen lengte ?

Is het nog zo ,dat de Shoei nogal strak aansluit tegen de onderkaken.
De vorige ,SynchroII had dat fenomeen vind ik.Terwijl de Schuberth meer om het hoofd sluit en de kaken "vrij "zijn.Enfin ,op mij kop toch.

@erteetje:
Aken ,kan je een dag moto-shoppen.(mits zin,tijd en centen):
uiteraard BMW Kohl Zweiradgruppe met oa de Schnäppchenmarkt (aanbieding/eindereeks) en ook Touratech steunpunt, en Louis ,Hein-Gericke ,Polo , FC Moto .
Als je die alle doet op een dag ,past geen helm meer ,zo'n dikke kop heb je dan. :-)
En even opletten;het kan dat aanbiedingen op Louis ONLINE ,enkel ONLINE ,via post dus, gelden.Geen probleem,moet je enkel weten ,en je maat vooraf exact kennen.
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Ik rij (nu nog :D ) op een R1200 GS met zowel de ruit als het zadel in de hoogste stand en ben 1.80 m. Mocht je druk op de kaken ervaren kun je ook dunnere wangkussens overwegen.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Hmm, klinkt interresant, zit nog altijd te twijfelen welke de opvolger van m'n huidige Nolan gaat worden, heb 't persoonlijk nogal voor de C2, maar als dan lees wat er allemaal gezegd en geklaagd wordt ivm 't aandampen :?

Airoh heeft ook een nieuwe leuke helm uit, denk dat 't TR1 is, moe 'k ook is testen eerst, 't oog wil ook wat hé :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
viper

Bericht door viper »

5 jaar met Nolan gereden en uiteindelijk enkele weken eigenaar van de Multitec. Zit lekker, is vrij stil en aandampen is er niet bij. Vergeleken met de Nolan is hij echt wel een stuk stiller. De helm zit stabiel op het hoofd ook met de windvlagen van de laatste tijd.
Ik vreesde ook een beetje voor de knellende wangstukken, maar na enkele weken bleek ik er toch geen last meer van te hebben.
Ik vind het een aanrader.
Plaats reactie