Praag

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Vanguard

Praag

Bericht door Vanguard »

Ik ben van plan om in de maand mei eens de stad Praag gaan te bezichtigen. Normaal doe ik mijn reizen met het tentje, maar de paar dagen die ik nodig heb om de stad te bezichtigen zou ik rond of in Praag een hotel(letje) willen opzoeken waar ik mijn moto kan stallen en overnachten.
Iemand ervaring en eventueel adressen?
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
John
Contacteer:

Bericht door John »

Persoonlijk zou ik het een beetje buiten Praag gaan zoeken. Op voorhand boeken zou ik niet doen omdat mij dat is tegen gevallen. Je mag niet verwachten dat je bediend én service krijgt zoals bvb in Oostenrijk of Zuid-Duitsland. Want de fotokes op hun website zijn altijd mooier dan in het echt. Dit neemt niet weg dat de meeste uitbaters van kleine pensions niet vriendelijk zouden zijn. Maar de mentaliteit is toch nog altijd anders. Dus mijn tweede keer was zonder boekingen en veel beter mee gevallen dan de eerste keer. Dit om twee redenenen, 1) véél goedkoper en 2), je kan eerst eens een kijkje nemen wat je krijgt voor je (welliswaar luttele) bedrag dat je daar spendeert. Plus je ook nog eens kan afdingen. Op één plaats kreeg ik de eigenaares zo ver dat ze haar garage leeg maakte om plaats te maken voor mijn motor. Want dat was de voorwaarde om bij haar te verblijven. Haar eenige sleutel werd voor één nacht de mijne :lol:
Nu moet ik er wel bij vertellen dat mijn toenmalig vriendinneke uit Polen mij meermaals uit de nood heeft geholpen. Want die taal ben ik nog steeds niet machtig :oops:
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

ik heb ook reeds tsjechië bezocht, inclusief praag uiteraard, altijd op goed geluk slaapplaats gezocht, en zonder probleem gevonden. ik moet john bijtreden, best een stukje buiten praag zoeken. veel goedkoper, gastvriendelijker, rustiger,etc.. qua taal konden we ons meestal verhelpen met duits, wel begin je best eerst in het engels, niet dat ze dit verstaan, maar dan horen ze dat je geen duitser bent, ze durven wel eens raar doen tegen duitsers, vandaar..

mvg
leejoogs

Bericht door leejoogs »

Was vorig jaar met de moto in Praag en heb juist buiten Praag verbleven in een pensionetje. Ligt op loopafstand van station en je bent op 10 min in hartje van Praag. Kost zo goed als niets. In Praag een dagticktet voor de metro nemen en je komt waar je wil. Indien je interesse hebt voor pensionetje wil ik het wel even opzoeken.

Groetjes
de Ron

Bericht door de Ron »

Overnachten in Praag is peperduur ! Ook opletten met de moto, ze rijden je daar gewoon van je sokken !!
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

Naast het centrum van praag is een camping.
Goed restaurant aan , maar sla me dood hoe het noemt.
Is niet ver van een park, zwembad. ernaast is een golf terein (om te leren)Tram rijd tot daar.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Leejoogs, als het niet te lastig is mag je mij het adres van het hotel doorsturen.

Witten, tentje en slaapzak gaan in ieder geval mee. Zal die camping wel vinden als het nodig is. Maar ik heb al zoveel verhalen gehoord over diefstallen in die regio dat ik in dit geval mijne moto toch liever op een veilige plaats zou willen stallen. Maar dat kan misschien op die camping ook.

In ieder geval allen al duizend keer bedankt voor de nuttige info. :D :D :D
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
leejoogs

Bericht door leejoogs »

Hallo

Hier het adres van het pensionetje: Pension Pod orechem
Familie DOLEZAL
Fugnerova 195
252 29 DOBRICHOVICE
Tel +420/257 712 376
Fax +420/257 712 396

Zeer vriendelijke mensen en wat ook handig kan zijn: ze spreken beide Duits. Pensionetje ligt ongeveer 20 km buiten Praag. In het dorpje zelf is niets te zien of te beleven. Maar je bent hier toch alleen maar voor te slapen en te ontbijten, veronderstel ik. Motor kan binnen afgesloten omheining geplaatst worden.

Veel plezier!!!!!!!!!!!

LeejooGS

YOU NEVER KWOW IF YOU NEVER GO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

Vanguard schreef:Leejoogs, als het niet te lastig is mag je mij het adres van het hotel doorsturen.

Witten, tentje en slaapzak gaan in ieder geval mee. Zal die camping wel vinden als het nodig is. Maar ik heb al zoveel verhalen gehoord over diefstallen in die regio dat ik in dit geval mijne moto toch liever op een veilige plaats zou willen stallen. Maar dat kan misschien op die camping ook.

In ieder geval allen al duizend keer bedankt voor de nuttige info. :D :D :D
Op de camping kon dat niet.
Als ik daar was was de camping de 1/2 gevuld met zigeuners, dus ver kon hij niet lopen hé.
Ik heb mijn moto daar overal gezet en geen problemen gehad.
Zette hem wel op toeristische plaatsen hé.
Dus meestal waar hij niet mocht staan :oops: .
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Van zondag terug thuis, samen met Bruno RT een toffe ervaring. Tjechië is een mooi land, we hebben ongeveer 1/3e van het land verkend en het ruikt naar meer....
Praag hebben we bezocht vanuit Karlstejn, moto's op de camping laten staan en met de trein naar Praag. Werkelijk een bezoek waard!
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
John
Contacteer:

Bericht door John »

Vanguard schreef:Van zondag terug thuis, samen met Bruno RT een toffe ervaring. Tjechië is een mooi land, we hebben ongeveer 1/3e van het land verkend en het ruikt naar meer....
Praag hebben we bezocht vanuit Karlstejn, moto's op de camping laten staan en met de trein naar Praag. Werkelijk een bezoek waard!
En??? Hoe was´t vrouwvolk?
Vanguard

Bericht door Vanguard »

John schreef:
Vanguard schreef:Van zondag terug thuis, samen met Bruno RT een toffe ervaring. Tjechië is een mooi land, we hebben ongeveer 1/3e van het land verkend en het ruikt naar meer....
En??? Hoe was´t vrouwvolk?
Schoon, heel schoon, maar ik versta ze ni!
Maar alle gekheid op een stokje, toen we na een tankbeurt een koffie gingen drinken in het benzinestation, werd ik toch door een meisje van plezier in het tjechie's verwittig toen een oudere vrouw mijne tankzak aan het bewonderen was, toen ik naar mijne moto ging verdween de oudere vrouw in een oude Manta...
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Plaats reactie