verkiezing lelijkste motorfiets
Moderator: GVN
verkiezing lelijkste motorfiets
Zojuist in de Delhaize een motorboekje vastgenomen (ik dacht motorwereld) met een artikel ivm de verkiezing van de lelijkste motorfiets ooit:
Op nummer 1: BMW K1
Op nummer 3: BMW ST
Op nummer 4: BMW CL

-
janneman
- Contacteer:
des gouts et des couleurs ...
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Re: verkiezing lelijkste motorfiets
En de GS staat hier niet in het lijstjeFrank K schreef:Zojuist in de Delhaize een motorboekje vastgenomen (ik dacht motorwereld) met een artikel ivm de verkiezing van de lelijkste motorfiets ooit:
Daar verschiet ik van want toen ze in den tijd uitkwamen met de eerste foto's van de vierklepper werd deze zijn uiterlijk zwaar bekritiseerd in de pers.
Er werden uitspraken gedaan in de vakpers als: spuuglelijk en onverkoopbare eendebek enz.
Gelukkig hadden ze toch wel wat ongelijk vond ik persoonlijk.
Ik was de eerste in mijn vriendenkring die met een 1100 GS tussen de racers kwam rijden.... De comentaren waren toen niet uit de lucht... Als twintiger met zone bompamoto afkomen en dan die janettenmancheten. Om maar over zijn uiterlijk te zwijgen... lelijke eendebek of moto voor blinden, ge moet uwe voelspriet nog wit schilderen enz.... Na een dagje raggen in de Ardennen piepten ze wel helemaal anders en een jaar later reden er al veel meer GSen dan racers rond bij mijn maten
GRTS Danny
-
DJAIRO
Re: verkiezing lelijkste motorfiets
Wat is lelijk?Wat is mooi?Frank K schreef:Zojuist in de Delhaize een motorboekje vastgenomen (ik dacht motorwereld) met een artikel ivm de verkiezing van de lelijkste motorfiets ooit:
In England zegt men"Beauty is in the eye of the beholder"!!
En dat kan ik volledig bijtreden!
Frank
Ik heb geen BMW-bril, en smaken verschillen, maar na lezing lijkt me dit een overbodig artikel, slecht in elkaar gezet, de heren wisten zeker niet meer wat te schrijven, compliment aan de journalistiek... 
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
-
den Bullet
Veel heeft ook te maken met mode-looks ...
Het vierkantige/hoekige '80's design heb ik altijd mottig gevonden (en daar valt o.m. de K1 onder).
Komt daar bij dat ik altijd al old-timer liefhebber ben geweest en dus altijd een ietsiepietsie voorkeur heb voor retro-modellen, of toch tenminste voor rondingen
Van alle BMW's die ik gehad heb, zijn er maar twee die mij qua uiterlijk konden bekoren: de 60/5 en de 1150 GS (dus nope voor de K100RT of de 80/7 RT en nog minder voor de R 65).
En als Ducati-lover (vooral dan de bevelheads) heb ik zelfs een Duc als spuuglelijkste aller tijden gepost (op een ander forum). 't Was wel (gelukkiglijk) maar een prototype.
De huidige Pokemon-achtige vormgeving vind ik ook knudde, en blijkbaar zijn alle merken in da beddeke ziek
Ook die sjoppertoestanden die de laatste jaren gemaakt worden en waar de fabrikanten dingen naar het hoogste Surdiac-gehalte, vinnek spuuglelijk ...
Het vierkantige/hoekige '80's design heb ik altijd mottig gevonden (en daar valt o.m. de K1 onder).
Komt daar bij dat ik altijd al old-timer liefhebber ben geweest en dus altijd een ietsiepietsie voorkeur heb voor retro-modellen, of toch tenminste voor rondingen
Van alle BMW's die ik gehad heb, zijn er maar twee die mij qua uiterlijk konden bekoren: de 60/5 en de 1150 GS (dus nope voor de K100RT of de 80/7 RT en nog minder voor de R 65).
En als Ducati-lover (vooral dan de bevelheads) heb ik zelfs een Duc als spuuglelijkste aller tijden gepost (op een ander forum). 't Was wel (gelukkiglijk) maar een prototype.
De huidige Pokemon-achtige vormgeving vind ik ook knudde, en blijkbaar zijn alle merken in da beddeke ziek
Ook die sjoppertoestanden die de laatste jaren gemaakt worden en waar de fabrikanten dingen naar het hoogste Surdiac-gehalte, vinnek spuuglelijk ...
Ik ben hier volledig mee eens, alhoewel iets soms zo lelijk kan zijn dat het op den duur mooi word...den Bullet schreef:Komt daar bij dat ik altijd al old-timer liefhebber ben geweest en dus altijd een ietsiepietsie voorkeur heb voor retro-modellen, of toch tenminste voor rondingen![]()
De huidige Pokemon-achtige vormgeving vind ik ook knudde, en blijkbaar zijn alle merken in da beddeke ziek![]()
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Inderdaad, ik was vroeger een lelijke baby.Vanguard schreef:Ik ben hier volledig mee eens, alhoewel iets soms zo lelijk kan zijn dat het op den duur mooi word...den Bullet schreef:Komt daar bij dat ik altijd al old-timer liefhebber ben geweest en dus altijd een ietsiepietsie voorkeur heb voor retro-modellen, of toch tenminste voor rondingen![]()
De huidige Pokemon-achtige vormgeving vind ik ook knudde, en blijkbaar zijn alle merken in da beddeke ziek![]()
inderdaad, toen ik met mijn gsxf reed vond ik de GS lelijk tot ik zag hoe men er mee reed en wat men er mee kon doen. Na de testrit was verloren en vind mijn moto super mooi .. shit zou geen andere meer willen dan een GSAVanguard schreef:Ik ben hier volledig mee eens, alhoewel iets soms zo lelijk kan zijn dat het op den duur mooi word...den Bullet schreef:Komt daar bij dat ik altijd al old-timer liefhebber ben geweest en dus altijd een ietsiepietsie voorkeur heb voor retro-modellen, of toch tenminste voor rondingen![]()
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
Je moet alles eens bekijken in "de tijd van toen"...
Wat dan IN was is nu compleet uit den boze... (witte sokjes, hoepelrok,...)
Zo is het met alles.
Binnen 20 jaar zullen onze beemers en auto's, kledij, computers, interieur ook in de tijdschriften vermeld staan alszijnde... "lelijkste ooit".
Ik vind het wel erg dat een genomineerd tijdschrift dergelijke bladvulling in hun oplage opneemt... Waarschijnlijk bij gebrek aan up-to-date artikelen en schrijfvoer wegens het nakende motorsalon?
Zo is het met alles.
Binnen 20 jaar zullen onze beemers en auto's, kledij, computers, interieur ook in de tijdschriften vermeld staan alszijnde... "lelijkste ooit".
Ik vind het wel erg dat een genomineerd tijdschrift dergelijke bladvulling in hun oplage opneemt... Waarschijnlijk bij gebrek aan up-to-date artikelen en schrijfvoer wegens het nakende motorsalon?
JH:
't probleem is (als het al een probleem is natuurlijk) dat die dingen na een tijd terugkomen...
Nu wat betreft de winnaar, BMW K1, wel, in die tijd van ik deze moto spuuglelijk maar nu kan het design mij zeer bekoren en zou ik hem graag in mijn garage hebben staan, mocht mijn budget en mijn vrouw dit toestaan. Dit wil misschien zeggen dat BMW in die tijd ver vooruit stond.
Laat ons hopen dat dit ook zo is met de ST en de CL want die vind ik (sorry voor de eigenaars, maar goesting is koop) spuuglelijk.
Maar dit is, zoals eerder gezegd in andere topics, allemaal erg subjectief.
Het toffe aan het artikel vond ik de foto's van lang vervlogen tijden....
Je moet alles eens bekijken in "de tijd van toen"...
't probleem is (als het al een probleem is natuurlijk) dat die dingen na een tijd terugkomen...
Nu wat betreft de winnaar, BMW K1, wel, in die tijd van ik deze moto spuuglelijk maar nu kan het design mij zeer bekoren en zou ik hem graag in mijn garage hebben staan, mocht mijn budget en mijn vrouw dit toestaan. Dit wil misschien zeggen dat BMW in die tijd ver vooruit stond.
Laat ons hopen dat dit ook zo is met de ST en de CL want die vind ik (sorry voor de eigenaars, maar goesting is koop) spuuglelijk.
Maar dit is, zoals eerder gezegd in andere topics, allemaal erg subjectief.
Het toffe aan het artikel vond ik de foto's van lang vervlogen tijden....

-
johan reynders
-
bahnstormer
- Contacteer:
Jouw top drie in de garage
Ik vond dat negatief artikel in Motorwereld over de 50 lelijkste motoren maar niets. De truuk met de doos was trouwens geïnspireerd op een oud nummer van een Engels tijdschrift toen de R1100S uitkwam. Ik had liever een artikel gezien met de 50 mooiste/ beste motoren aller tijden. Daarom een voorstel voor een topic hier: als je uit alle motoren er drie kon kiezen voor in jou garage wat zou je keuze zijn? Dit is mijn keuze:
1: R75/5 met R90S motorblok, Kayser versnellingsbak en Heinrich tank, kortom het mooiste en beste uit de BMW seventies.
2: Een R1150 of R1200 GS Adventure: omdat je er alles mee kunt doen: reizen, racen, woon-werkverkeer, lange autostradetrajecten, door de beek, door het bospad, woestijn, met of zonder veel bagage of passagier. En je moet zoiets maar 1x per jaar kuisen.
3: Moto Guzzi 1100 Sport Injection '98: omdat die zo mooi is en door de bocht gaat als een boxer. Ideaal om te bewonderen vanop het terras.
Niet in de garage maar wel genomineerd: R100GS met HPN tuning, R100CS, Brough Superior SS100 '26, Honda CBX 1000 '77, R80GS basic, Munch Mammuth 1200, Ducati 900 SS '73, K75basic, Honda CB750, Triton caféracer, ...
Ben benieuwd naar jullie keuze!
Bahnstormer
1: R75/5 met R90S motorblok, Kayser versnellingsbak en Heinrich tank, kortom het mooiste en beste uit de BMW seventies.
2: Een R1150 of R1200 GS Adventure: omdat je er alles mee kunt doen: reizen, racen, woon-werkverkeer, lange autostradetrajecten, door de beek, door het bospad, woestijn, met of zonder veel bagage of passagier. En je moet zoiets maar 1x per jaar kuisen.
3: Moto Guzzi 1100 Sport Injection '98: omdat die zo mooi is en door de bocht gaat als een boxer. Ideaal om te bewonderen vanop het terras.
Niet in de garage maar wel genomineerd: R100GS met HPN tuning, R100CS, Brough Superior SS100 '26, Honda CBX 1000 '77, R80GS basic, Munch Mammuth 1200, Ducati 900 SS '73, K75basic, Honda CB750, Triton caféracer, ...
Bahnstormer
wel , in mijn garage staan een K1 en een K1200 RS , de eerste rood met geel en de tweede grijs met blauw.
Vind de K1 nog steeds een mooi machien
De K1200RS is voor mij een practmachien , zowel uiterlijk als qua rijervaring
meer moet dat voor mij niet zijn en wat er in één of ander boekske over geschreven staat da's nu echt het laatste van mijn zorgen
trouwens, als je je als journalist verlaagd tot dit soort negatieve artikels dan zegt dat alles over de schrijver , maar die is waarschijnlijk van het type dat de mooiste auto , vrouw en moto heeft ...... volgens hem !!!!
Vind de K1 nog steeds een mooi machien
De K1200RS is voor mij een practmachien , zowel uiterlijk als qua rijervaring
meer moet dat voor mij niet zijn en wat er in één of ander boekske over geschreven staat da's nu echt het laatste van mijn zorgen
trouwens, als je je als journalist verlaagd tot dit soort negatieve artikels dan zegt dat alles over de schrijver , maar die is waarschijnlijk van het type dat de mooiste auto , vrouw en moto heeft ...... volgens hem !!!!
K1 en K1200RS
altijd te vinden voor een ritje
BMW Motor Club Vlaanderen lid
altijd te vinden voor een ritje
BMW Motor Club Vlaanderen lid
bahnstormer
En namen zeggen niet altijd genoeg, misschien heb je nog wel een foto..wel zet die er dan bij dat maakt het voor vele duidelijk.
Vind ik een heel goed voorstel maar start dan ajb wel een nieuw topic onder de naam 'jouw drie mooiste motoren' of zoiets.Daarom een voorstel voor een topic hier: als je uit alle motoren er drie kon kiezen voor in jou garage wat zou je keuze zijn? Dit is mijn keuze:
En namen zeggen niet altijd genoeg, misschien heb je nog wel een foto..wel zet die er dan bij dat maakt het voor vele duidelijk.

-
Werner Von C.
- Contacteer:
Waarom reageert men hier zo negatief op, als dit nu de resultaten zijn dan is dat toch zo...who the f*ck cares ?
Dit resultaat hoeft niét per sé verdedigd te worden omdat wij nou toevallig Bmw rijden...zoals eerder geschreven hier...
Dit resultaat hoeft niét per sé verdedigd te worden omdat wij nou toevallig Bmw rijden...zoals eerder geschreven hier...
Beauty is in the eye of the beholder"!!
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
Iron Gonzo
toch vind ik dat de ST de schoonste is en de gedurfste in ontwerp, van het jaar.
ik kan er niet aan doen maar ik ben er nog altijd zot van

ik kan er niet aan doen maar ik ben er nog altijd zot van

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
DJAIRO
Re: Jouw top drie in de garage
Straf hé!!!!bahnstormer schreef:3: Moto Guzzi 1100 Sport Injection '98: omdat die zo mooi is en door de bocht gaat als een boxer. Ideaal om te bewonderen vanop het terras.
Bahnstormer
Maar we hebben "krak" dezelfde smaak(wat moto's betreft toch!)
In mijn garage staat nen basic K75,maar dat wist je al zeker!!!
Groetjes Frank
PS open een Topic"top 10 van de mooieste moto's"en ik spring meteen mee op de kar!!
Hier ga ik géén vrienden mee maken, vrees ik, maar ik vind de ST (zie foto van 2 schopjes omhoog) één van de lelijkste Beemers óóit.
Dat ligt voornamelijk aan die (lelijke
) koplamp; sorry, ik kan er niets aan doen, maar ik moet altijd aan een 'kerkraam' denken, zo één met glas- en lood, als ik er ééntje zie
Misschien moet 't wennen, want dat heb ik wel vaker met 'nieuwigheden', maar in dit geval dénk ik van niet
Groet, Mathé
.... en uhhh, ik vul ook liever de (10?) mooiste in
Dat ligt voornamelijk aan die (lelijke
Misschien moet 't wennen, want dat heb ik wel vaker met 'nieuwigheden', maar in dit geval dénk ik van niet
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.
-
Iron Gonzo
toch blijf je een vriend
het is ieder zijn gedacht
als de tijd rijp is dan komt hier een R1200ST in huis
het is ieder zijn gedacht
als de tijd rijp is dan komt hier een R1200ST in huis
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Daar zit teminste nog een lijn in.....wat gedacht van de gsa zo nen hoop plastiek en ijzeren buizen in alle mogelijke dikten en kleuren heb ik nog nooit gezien Bah!!Mathé schreef:Hier ga ik géén vrienden mee maken, vrees ik, maar ik vind de ST (zie foto van 2 schopjes omhoog) één van de lelijkste Beemers óóit.
Dat ligt voornamelijk aan die (lelijke) koplamp; sorry, ik kan er niets aan doen, maar ik moet altijd aan een 'kerkraam' denken, zo één met glas- en lood, als ik er ééntje zie
![]()
Misschien moet 't wennen, want dat heb ik wel vaker met 'nieuwigheden', maar in dit geval dénk ik van niet![]()
Groet, Mathé