Schuberth op de grond

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Marieke GS

Schuberth op de grond

Bericht door Marieke GS »

Heeft iemand van jullie ervaring met het afschilferen van verf op een helm na het vallen op de grond? Er is geen echte barst in, maar ik zie het wit er door, daar waar de helm op de achterzijde een verdikking heeft. Volgens de verkoper (Motocare Diest) zou dit aan de veiligheid van de helm niets afdoen. Hij raadt me aan de helm eens binnen te steken gezien hij met het blote oog al heel wat hieromtrent zou kunnen vaststellen. Ik heb trouwens 3 jaar garantie op deze helm en had niet verwacht dat hij ingevolge het vallen van zo'n geringe hoogte al een barst zou vertonen. Probleem is wel dat ik aan de kust woon en Diest dus niet bij de deur is.
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Elke helm die op de grond is gekletst vraagt een goede blik en zou eigenlijk moeten vervangen worden. Soms is het zo miniem dat vervangen niet zonodig hoeft. Schubert wordt overal verkocht, je kan die dus ook eens gaan tonen aan bv Ingelbrecht bij jullie daar.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Naar wat ik weet is 't enkel nodig een helm te vervangen in twee gevallen.

't Eerste is als den helm ergens afdokkert, en hij een BARST in de buitenschaal zou hebben, niet zo'n putje in de verf waardoor ge de schaal ziet, maar echt een barstje in de schaal zelf, dat zou de structuur v.d helm, en de sterkte ervan bij impact serieus verminderen.

't Tweede geval is indien men er tijdens een val ergens mee tegen geboenkt is, dan is er veel kans dat tijdens de impact de binnenschaal (bestaande uit een soort van isimo, maar 't is nog net iets anders) ingedrukt is, da's uiteindelijk de bedoeling want da's zowat de schokdemper van uwen helm, spijtig genoeg komt diene isismo niet meer terug op z'n originele plaats, en op die plaats zou het dempend effect dus verdwenen zijn. Plus dat 'm misschien niet zo goed meer past en aansluit op uw hoofd, kortom, de veiligheid (de reden waarom we uiteindleijk een helm dragen) zou in 't gedrang komen.

Alle andere fabeltjes, zoals nen helm moogt ge nooit laten herschilderen etc. geloof ik niet in, nen helm is sterker dan men denkt, maar als "te" is, dan is 't wel degelijk "te" :roll:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Plaats reactie