caferacer project "het vervolg" update 22-03 bijna af

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Rakthi

Re: caferacer project "het vervolg" update 22-03 bijna af

Bericht door Rakthi »

...
Laatst gewijzigd door Rakthi op 12 jan 2020, 18:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

Fantastische motor - gedufde kleuren - schitterend project.

Ik ben blij voor jou dat hij in deze staat geraakt is. Een tijd geleden zag het er anders uit.
Ik hoop ook dat jouw portie pech opgebruikt is en blijft!
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Carlito

Bericht door Carlito »

vandaag m'n voorrem aangesloten en nieuwe remolie ingedaan, plezant werkje... :lol:

heb er al eens mee gereden op privé terrein :grin: (Ik kon het niet laten..)
Carlito

Bericht door Carlito »

de lente is in het land en de moto is niet af..

Snel verandering in brengen, ik heb mijn remolie vervangen, maar ben niet overtuigd, ik ga het nog eens opnieuw doen, deze keer met een speciaal ontluchtingssetje. Dan nog een achterlichtje, luchtfilters en een dashboard en ik kan de baan op (verzekering uiteraard niet vergeten :grin: )
John
Contacteer:

Bericht door John »

Fotokes, fotokes?? :wink:
ECM
Contacteer:

Bericht door ECM »

Van de remolie ? :roll:
Carlito

Bericht door Carlito »

luchtfilters en dashboard zijn besteld, ik ben in blije verwachting :cool: :D

kuipje ging deze week eveneens overtrokken zijn

dan nog een mooi achterlicht bestellen en een kentekenplaathouder en ik kan de baan op

(natuurlijk eerst afstellen en verzekeren en mijn voorrem goed ontluchten, want voor de moment heb ik zeer weinig remvermogen op de voorrem)
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Carlito schreef:luchtfilters en dashboard zijn besteld, ik ben in blije verwachting :cool: :D

dan nog een mooi achterlicht bestellen en een kentekenplaathouder en ik kan de baan op

(natuurlijk eerst afstellen en verzekeren en mijn voorrem goed ontluchten, want voor de moment heb ik zeer weinig remvermogen op de voorrem)
Koop een vacuumpompje, (jij zit toch in de garage business, kost 2 keer niets bij HG of motozoom) trek je alle olie en lucht zo uit de leidingen (wel zorgen dat je op tijd bijvult in het reservoir natuurlijk.....
en als het nog de originele leidingen zijn, dringend vervangen! heb je voldoende druk of niet? Als de met duim en wijsvinger een rubber remleiding stevig vastneemt en tegelijk (met je andere hand natuurlijk) stevig in de rem knijpt ga je bij oude leidingen de remleiding zo voelen uitzetten....Steek er maar meteen stalen remleidingen op. Heb je ook nieuwe remblokken gestoken? De oude kunnen verglaasd zijn, opruwen vd blokken zou dan kunnen helpen....
Nu is het wel zo dat de originele remmen van een oude 2v boxer eigenlijk geen stoppers zijn maar vertragers, zeker niet zoals jij gewoon bent (of was) op je Ducati, dus kan best zijn dat alles naar verhouding normaal is
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Carlito

Bericht door Carlito »

Dirk Pauwels schreef:
Carlito schreef:luchtfilters en dashboard zijn besteld, ik ben in blije verwachting :cool: :D

Koop een vacuumpompje, (jij zit toch in de garage business, kost 2 keer niets bij HG of motozoom) trek je alle olie en lucht zo uit de leidingen (wel zorgen dat je op tijd bijvult in het reservoir natuurlijk.....
en als het nog de originele leidingen zijn, dringend vervangen! heb je voldoende druk of niet? Als de met duim en wijsvinger een rubber remleiding stevig vastneemt en tegelijk (met je andere hand natuurlijk) stevig in de rem knijpt ga je bij oude leidingen de remleiding zo voelen uitzetten....Steek er maar meteen stalen remleidingen op. Heb je ook nieuwe remblokken gestoken? De oude kunnen verglaasd zijn, opruwen vd blokken zou dan kunnen helpen....
Nu is het wel zo dat de originele remmen van een oude 2v boxer eigenlijk geen stoppers zijn maar vertragers, zeker niet zoals jij gewoon bent (of was) op je Ducati, dus kan best zijn dat alles naar verhouding normaal is
Er zitten reeds stalen remleidingen op, het vacuumpompje is ook reeds geregeld. Er zitten tevens nieuwe remblokken op. Ik zal mij zondag eens bezig houden met remmen ontluchten en het afstellen van de moto. Alles komt in orde :-)
Carlito

Bericht door Carlito »

Nog steeds aan het wachten, iemand ervaring met 'motozoom'? Ik heb er geen idee van hoelang de levertermijn is..
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Alleen slechte. Is eigenlijk een spin-off van Louis in Duitsland, maar dan ..... trager, duurder ..... :pig:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

WimLT schreef:Alleen slechte. Is eigenlijk een spin-off van Louis in Duitsland, maar dan ..... trager, duurder ..... :pig:
:withstupid:
Ik heb wel nog niets gekocht bij motozoom om de simpele reden dat exact hetzelfde bij Louis meestal aanzienlijk goedkoper is. Als duits niet helemaal je ding is, dan zoek je op motozoom op wat je allemaal wil en ga dan gericht op zoek naar die dingen op Louis.de.

Een simpel voorbeeld:
bij Louis en bij Motozoom.
Ik heb speciaal iets gepakt waar geen promotie op staat...
Verzending van NL naar B is bij mijn weten niet direct duurder dan van D naar B... :wink:

PS: knap spul die cafe racer!!! :shock: :shock:
GS staat voor geil speelgoed
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Smullie schreef:Verzending van NL naar B is bij mijn weten niet direct duurder dan van D naar B... :wink:
Sorry :bsofftopic: maar heu ... nogal wat zelfs. Nederland is bij mijn weten het duurste land kwestie verzendingskosten in de EU. Zelfs USA is goedkoper moest je telkens niet geript worden door de douane :twisted:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

WimLT schreef:
Smullie schreef:Verzending van NL naar B is bij mijn weten niet direct duurder dan van D naar B... :wink:
Sorry :bsofftopic: maar heu ... nogal wat zelfs. Nederland is bij mijn weten het duurste land kwestie verzendingskosten in de EU. Zelfs USA is goedkoper moest je telkens niet geript worden door de douane :twisted:
:drunken: :drunken: :drunken:
Foutje bij het neertypen...
Aangezien het een tip is om WEL in D te kopen en niet in NL bedoel ik wel degelijk dat het bij mijn weten niet direct duurder is om iets van D naar B te zenden dan van NL naar B, zodat daarmee niet kan goedgepraat worden dat je bij Motozoom de dingen duurder betaalt... :drunken:

PS: is iets laten opsturen vanuit de UK niet nog duurder? Ik heb me daar toch 1 keer in laten vangen dat ik meer betaalde om het te laten opsturen dan wat ik voor het item zelf betaalde... :evil:
GS staat voor geil speelgoed
Carlito

Bericht door Carlito »

En ik heb nog steeds niets ontvangen :-x
Ik heb vandaag een mail gezonden naar motozoom om eens te horen hoe het zit met mijn bestelling..
Hopelijk krijg ik snel respons.

Uit verveling heb ik een afdekplaat gemaakt uit aluminium om de plaats waar het luchtfilterhuis zat af te dekken.
Iemand trouwens een idee waar het zwart buisje die uit het blok komt en in het luchtfilterhuis loopt toe dient?
Maak ik best een uitsparing in het aluminium om het buisje er uit te laten komen?
Moet hier ook een filter op?
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

zwart buisje die uit het blok komt en in het luchtfilterhuis loopt

Dit is de carterontluchting . Best het darmpje in een klein reservoirtje laten uitkomen .
Af en toe kan er wel eens wat oliedampen of in het slechtste geval wat olie uitkomen.
Carlito

Bericht door Carlito »

50€ uitgespaard door zelf het nummerplaathoudertje te maken :grin:
ook is het afdekplaatje aan het blok mooi te zien op de foto 8-)

Vandaag om een nieuwe motovest geweest bij rad, mooi retro vestje aangeschaft :mrgreen:

Afbeelding

Nu nog steeds wachten op het dashboard, luchtfilters en het achterlichtje van bij motozoom...
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Het idee is goed, maar ik hoop voor u dat dat beugelke niet gemaakt is uit aluminium strips. Anders zijt ge binnen 1000km uw nummerplaat en alles wat er nog aanhangt gewoon kwijt.

Zoiets maakt ge beter in 3mm RVS :wink: ...
Nil volentibus arduum
Carlito

Bericht door Carlito »

Raketman schreef:Het idee is goed, maar ik hoop voor u dat dat beugelke niet gemaakt is uit aluminium strips. Anders zijt ge binnen 1000km uw nummerplaat en alles wat er nog aanhangt gewoon kwijt.

Zoiets maakt ge beter in 3mm RVS :wink: ...

Will do, ik heb inderdaad de indruk dat de nummerplaat nogal trilt :-)

Het zadeltje is overtrokken, echt deftig vakwerk. Ik heb ook nieuws van motozoom, het pakje die ik 3 weken geleden besteld heb is in retour teruggekomenbij motozoom. Het wordt opnieuw verzonden. Nog even geduld en ik kan de baan op 8-)
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Carlito schreef:Ik heb ook nieuws van motozoom, het pakje die ik 3 weken geleden besteld heb is in retour teruggekomenbij motozoom. Het wordt opnieuw verzonden.
Het BLIJVEN knoeiers, maar daar kwam ik jàren geleden al achter :roll:

Carlito

Bericht door Carlito »

WimLT schreef:
Carlito schreef:Ik heb ook nieuws van motozoom, het pakje die ik 3 weken geleden besteld heb is in retour teruggekomenbij motozoom. Het wordt opnieuw verzonden.
Het BLIJVEN knoeiers, maar daar kwam ik jàren geleden al achter :roll:
Om nog maar te zwijgen van hun '0900' hulplijn, waarschijnlijk 10 minuten aan de telefoon geweest met een meisje die me niet heeft kunnen verder helpen..
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Hàd ik je niet aangeraden om het bij Louis te bestellen ?!? :geek: :lol: :lol:

Carlito

Bericht door Carlito »

Ik heb pas vernomen dat alles sneller en goedkoper gaat bij lois na ik mijn bestelling op motozoom heb geplaatst :-|
Carlito

Bericht door Carlito »

luchtfilters na een lange tijd eindelijk ontvangen :wink:
Carlito

Bericht door Carlito »

en de nummerplaathouder is na enige tijd rijden afgekraakt, na mijn vakantie nog eens een nieuwtje maken en eens fotokes posten van de rijklare moto :-)

De moto rijdt zalig, enkel nog eens grotere sproeiers steken, momenteel trekt hij niet mooi door als ik kort gas geef.
voor de rest heb ik echt niet te klagen! :-)
Plaats reactie