ReCyclizer

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

fRaaS

Re: ReCyclizer

Bericht door fRaaS »

is er een verschil tussen de ReCyclizer en de Accelerator qua wat ze doen en werkwijze, qua degelijkheid ?
Is dit toestel ook geschikt voor kleinere boxers (1100) die het KFR effect niet hebben,
beter draaien in laag toerental is steeds mooi meegenomen !
R1200RT - R60/7 - F650GS- ST50 (in een te kleine garage :-))
Gaby

Bericht door Gaby »

BeemerBert schreef: Ik denk dat "diagonaal"doornemen voldoende is :-)

Waar ik tegenaan hikte was dat KFR hoofdzakelijk optreed bij bepaalde constante toeren.
Terwijl ons toverblokje alleen werkt bij wisselende gasstanden volgens de beschrijving.

En toch is er een duidelijke verbetering met Recyclizer.
Hoef ik het toch niet helemaal door te lezen, oef :-)
Van KFR heb ik gelukkig geen last (1200), maar een verbetering is uiteraard nooit weg :wink:
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Luc VG

Bericht door Luc VG »

fRaaS schreef:is er een verschil tussen de ReCyclizer en de Accelerator qua wat ze doen en werkwijze, qua degelijkheid ?
Is dit toestel ook geschikt voor kleinere boxers (1100)[/ die het KFR effect niet hebben,
beter draaien in laag toerental is steeds mooi meegenomen !
Wellicht niet omdat deze een andere 'Temperatuursensor' gebruiken.

Gemakkelijkheidshalve volgend een lijstje van motoren met deze(lfde) 'Temperatuursensor'

Mvg, Luc VG

Opgelet ik weet niet of je op al deze motoren de ReCyclizer en/of de Accelerator kan gebruiken.

K14 F650CS Europa
K14 F650CS/M Europa

K15 G650 Xchallenge Europa
K15 G650 Xmoto Europa
K15 Xcountry -10/07 Europa
K15 Xcountry 10/07- Europa

K25 HP2 Enduro Europa
K25 HP2 Megamoto Europa
K25 R1200GS Europa
K25 R1200GS Adv Europa
K25 R1200GS Adv/M Europa
K25 R1200GS/M Europa

K26 R1200RT Europa
K26 R900RT Europa

K27 R1200R Europa

K28 R1200ST Europa

K29 HP2Sport Europa
K29 R1200S Europa

K40 K1200S Europa
K40 K1300S Europa

K43 K1200R Europa
K43 K1300R Europa
K43 K1200R Sport Europa

K44 K1200GT Europa
K44 K1300GT Europa

K71 F800 S Europa
K71 F800 ST Europa

K72 F650GS Europa
K72 F800GS Europa

K78 F650Dak/M Europa
K78 F650Dakar Europa
K78 F650GS Europa
K78 F650GS/M Europa

K79 C1/125 Europa
K79 C1/200 Europa

R13 G650GS (0178) Europa
R13 G650GS (0180) Europa
R1150RS ... R1150RT .... R1200RT .... en opnieuw een R1200RT ....
MAVN

Bericht door MAVN »

Eenmaal je de type NTC kent, kan je een module maken met gelijkaardige karakteristieken. Zo is deze van de 1150 verschillend van de 1200 enzovoort.

Dus voor 1100 is er ook geen probleem...
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

ik heb een ReCyclizer voor mijn R1150R & deze werkt goed :grin:

bougimain :-o
Afbeelding
Husafan450

Bericht door Husafan450 »

Ik heb er een op mijn R1100RS en werkt tot nu toe heel goed.
Hangt beter aan het gas en het beruchte kfr syndroom is nagenoeg verdwenen,mede dank zij een zeer goede syncronisatie doet dit apparaatje wonderen.
Doe gewoon een mail naar ginder met het type van uw motor en hij gaat u wel zeggen of hij u kan verder helpen.

Groetjes

Luc
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Luc VG

Bericht door Luc VG »

Luc VG schreef:
Gaby schreef:Eeuuh, is het niet gewoon hetzelfde ding, zeker voor de R1200 serie?
Klopt idd. Heb een mail gestuurt naar Marc vernackt http://www.sol2.be/Accelerator/Nederlands/index.html

Kreeg bijna onmiddelijk een antwoord. Ik citeer:
'Luc, In de R1200RT zit dezelfde luchttemperatuur sensor (partnr 13621739510) van
de R1200GS. Dit zou in principe zonder problemen moeten werken.
Indien je zou beslissen om te bestellen en tot de bevinding mocht komen dat
het niet werkt (wat ik dus betwijfel) mag je het steeds terug sturen en stort ik het geld terug'

Heb dan ook meteen de bestelling gedaan. Kostprijs 27€ verzending inbegrepen.
Ben benieuwd naar het resultaat. Update volgt later nog als ik getest heb.

Mvg, Luc VG
.
Dus nu de update van de Accelerator op R1200RT:
- plaatsing is geen probleem (fiche v/d sensor los maken, kabeltje ertussen en klaar)
- starten is geen enkel probleem
- op stationair toerental draait hij zeer mooi en met minder trillingen
- bij vertrek voel je onmiddelijk dat de gasrespons veel beter is
- geen FRK meer en het geluid van de motor is veel mooier, zachter, (nog) aangenamer om te rijden
- hernemingen in alle versnellingen gaan beter en vloeiender
- ik rij automatisch in een hogere versnelling dan voordien in dezelfde situatie
- vroeger reed ik zelden in 5de of 6de dat is nu andersom
- een rondpunt kan ik nu dikwijls in 3de pakken t.o.v van 2de vroeger
- ondertussen het verbruik gemeten en raar maar waar. Nu slechts 4.6 l. en vroeger 4.8 l.

Voorlopig blijft hij erop zitten. Ik ben een tevreden man.

Mvg, Luc VG
.
Laatst gewijzigd door Luc VG op 26 okt 2009, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
edargpu

Bericht door edargpu »

Vandaag de ReCyclizer ook getest op m'n R1100Rt en goed bevonden.
Weeral een nuttige investering gedaan :thumleft:
Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Gaby

Bericht door Gaby »

't Zou interessant zijn om te weten of de Recyclizer en de Accelerator dezelfde "inhoud"
hebben. Moesten er van beiden gebruikers zijn die met een universeel meettoestel
kunnen omgaan dan zou er een vergelijking kunnen plaatsvinden (volgens een nog
te bepalen "procedure").
Luc VG

Bericht door Luc VG »

Gaby schreef:'t Zou interessant zijn om te weten of de Recyclizer en de Accelerator dezelfde "inhoud"
hebben. Moesten er van beiden gebruikers zijn die met een universeel meettoestel
kunnen omgaan dan zou er een vergelijking kunnen plaatsvinden (volgens een nog
te bepalen "procedure").
Mijn bedenking.

Alhoewel ik er het belang niet van in zie. Maar mss is dit voor sommige leuk om te weten.

Er zit in beiden een weerstandje dat de meting van de sensor met +/- 20 verlaagd (lees vervalst)
Met als gevolg dat er een rijker mengsel word aangemaakt. Ik vergelijk het altijd met een koudstart.
Dan rijden de meeste motoren ook beter omdat ze dan zowiezo een rijker mengesel krijgen anders vallen sommige zelfs stil.

Meer is het niet.
Daar kan dus weinig of geen verschil in zitten omdat ze beiden een weerstandje gebruiken met hezelfde resultaat.

Er is maar één procedure om te meten:
- doormeten op dezelfde plaats met hetzelfde toestel op hetzelfde moment.
- anders krijg je zeker verschillende resultaten (is tempereatuurgevoelig zoals je wellicht kon lezen)
- ik heb de mijne doorgemeten en kom uit op +/- 8K

Ik weet wat er bij mij insteekt en sta nog altijd even ver. Maar dat is voor mij ook van geen belang.

Voor de zekerheid (nog eens) mijn ervaringen met de Accelerator: (http://www.sol2.be/Accelerator/Nederlands/index.html

- snelle levering binnen de 4 dagen (betaling inbegrepen) + teruggave recht indien niet tevreden
- plaatsing is geen probleem (fiche v/d sensor los maken, kabeltje ertussen en klaar)
- starten is geen enkel probleem
- op stationair toerental draait hij zeer mooi en met minder trillingen
- bij vertrek voel je onmiddelijk dat de gasrespons veel beter is
- geen KFR meer en het geluid van de motor is veel mooier, zachter, (nog) aangenamer om te rijden
- hernemingen in alle versnellingen gaan beter en vloeiender
- ik rij automatisch in een hogere versnelling dan voordien in dezelfde situatie
- vroeger reed ik zelden in 5de of 6de dat is nu andersom
- een rondpunt kan ik nu dikwijls in 3de pakken t.o.v van 2de vroeger
- ondertussen het verbruik gemeten en raar maar waar. Nu slechts 4.6 l. en vroeger 4.8 l.

Voorlopig blijft hij erop zitten. Ik ben een tevreden man. Meer moet dat niet zijn

Mvg, Luc VG
.
timon

Bericht door timon »

k dacht niet dat het alleen 1weerstandje was, werd onder de 0graden beetje afgevlakt omdat er anders bij vries weer veel teveel ingespoten word..
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ik heb zojuist 3 accelerators besteld, voor alle GSsen hier in de schuur, ben benieuwd.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Luc VG

Bericht door Luc VG »

De temperatuursensor meet alleen maar en de weerstand brengt die waarde met +/- 20 ° naar beneden.
Al de rest word door het motormanagment gedaan. Met of zonder weerstand veranderd er niets.
Behalve dat de software denkt dat het +/- 20° kouder is dan de sencor meet. Dat is al.

Mvg, Luc VG
.
Gaby

Bericht door Gaby »

Een mogelijke meetprocedure zou er volgens mij als volgt kunnen uitzien:
- meet de weerstand van de beide verbindingen van stekker tot stekker.
- meet de weerstand tussen de beide verbindingen in de stekker.
Doe dit bij kamertemperatuur, herhaal bij koele (ijskast) temperatuur en bij koude (diepvries) temperatuur.
enkel op die manier denk ik dat er uitsluitsel kan zijn of er naast een serieweerstand ook eentje parallel
staat en of het al dan niet om teperatuursafhankelijke weerstand(en) gaat. Ik denk eigenlijk dat het enkel
om een serieweerstand gaat, maar dat zal dan blijken. 8 KOhm komt tamelijk goed overeen met waardes
die ik elders al wel eens gelezen heb (als suggestie maar ook als waarde na testen)
Luc VG

Bericht door Luc VG »

Gaby schreef:Een mogelijke meetprocedure zou er volgens mij als volgt kunnen uitzien:
- meet de weerstand van de beide verbindingen van stekker tot stekker.
- meet de weerstand tussen de beide verbindingen in de stekker.
Doe dit bij kamertemperatuur, herhaal bij koele (ijskast) temperatuur en bij koude (diepvries) temperatuur.
enkel op die manier denk ik dat er uitsluitsel kan zijn of er naast een serieweerstand ook eentje parallel
staat en of het al dan niet om teperatuursafhankelijke weerstand(en) gaat. Ik denk eigenlijk dat het enkel
om een serieweerstand gaat, maar dat zal dan blijken. 8 KOhm komt tamelijk goed overeen met waardes
die ik elders al wel eens gelezen heb (als suggestie maar ook als waarde na testen)
Heb deze meting al gedaan en er zit geen parrallel weerstand in alleen één serie weerstand.
Idd. zoals ik reeds vermelde bij verschillende omgeving-temperaturen meet je ook verschillnede waarden.

Ofwel ben je zo argwanend (dat is uw goed recht) en dan koop je hem gewoon niet.
En anders koop er zelf één en doe de test zelf. Voor het geld moet je het niet laten lijkt mij.

Mvg, Luc VG
.
Laatst gewijzigd door Luc VG op 27 okt 2009, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaby

Bericht door Gaby »

Ik koop er geen en ga er ook geen maken. Dat neemt niet weg dat ik geen belangstelling
heb voor de manier waarop het ding ineen zit. Dat er enkel van een serieweerstand gebruik
gemaakt wordt klinkt logisch, maar dat het om een temperatuursafhankelijk type zou gaan
verbaast me wel. De serieweerstand heeft denk ik enkel de bedoeling om de curve in zijn
geheel te verschuiven. De verschillende waarden die de curve vormt wordt door de
temperatuursafhankelijkheid van de sensor bekomen, de serieweerstand hoeft in dat
scenario helemaal niet van waarde te veranderen met de omgevingstemperatuur. Dat wil
uiteraard niet zeggen dat het geen NTC kan zijn.
Kan je laten weten om welke veranderingen in weerstand het gaat en, als het om slechts
kleine veranderingen gaat, het niet aan het meettoestel kan liggen ipv aan de weerstand?
Luc VG

Bericht door Luc VG »

Gaby schreef:Ik koop er geen en ga er ook geen maken. Dat neemt niet weg dat ik geen belangstelling
heb voor de manier waarop het ding ineen zit. Dat er enkel van een serieweerstand gebruik
gemaakt wordt klinkt logisch, maar dat het om een temperatuursafhankelijk type zou gaan
verbaast me wel. De serieweerstand heeft denk ik enkel de bedoeling om de curve in zijn
geheel te verschuiven. De verschillende waarden die de curve vormt wordt door de
temperatuursafhankelijkheid van de sensor bekomen, de serieweerstand hoeft in dat
scenario helemaal niet van waarde te veranderen met de omgevingstemperatuur. Dat wil
Kan je laten weten om welke veranderingen in weerstand het gaat en, als het om slechts
kleine veranderingen gaat, het niet aan het meettoestel kan liggen ipv aan de weerstand?
Spijtig 'Gaby' Mijn metingen zijn gedaan. Het kabeltje is gemonteerd en heb geen zin om daar terug heel de motor voor uit te kleden.
Ik heb gemeten met een 'Fluke' meter. Meer moet dat voor mij niet zijn.

Ik ga verder genieten van mijn kabelke.

Mvg, Luc VG
.
Gaby

Bericht door Gaby »

Ja, ik zou er ook niet direct mijn carosserie voor gaan afbreken :-)
Gezien het gebruikte meettoestel zal de meting wel ok geweest zijn :wink:
Alvast bedankt voor de uitgebreide info!
MAVN

Bericht door MAVN »

Gaby schreef: Dat er enkel van een serieweerstand gebruik
Beste Gaby,

Ik kon het niet weerstaan om te reageren. Ik vind het ongelooflijk leuk hoe je theorien neerpoot waarbij je blijkbaar weet hoe de module is opgebouwd, zonder zelf 1 onder ogen gezien te hebben, laat staan doorgemeten te hebben. Als je het web wat afzoekt en het principe begrijpt, zal je wel snel tot de conslusie komen dat 1 weerstand in serie je niet zal helpen.

mvg
Relax

Bericht door Relax »

Bwah, hij poneert niet altijd iets. Regelmatig lees ik "denk ik", "lijkt mij" en meer van dat, dus lijkt het mij (pardon) een gezonde nieuwsgierigheid en hang naar kennis die mij alleszins best wel kan plezieren (als het niet te technisch wordt). Ik lees véél liever zijn genuanceerde posts vol twijfels en bemerkingen dan gelijkhebberig gedoe van mensen die vooral zichzelf heel wat vinden. En al even gaarne lees ik de reacties van anderen hierop.
Ik hou wel van mensen die iets in vraag durven stellen, op een gezonde manier.

Nee, Gaby, dat laatste is géén uitnodiging.
I respect your opinion. But I don't give shit.
BeemerBert

Bericht door BeemerBert »

Relax schreef:Bwah, hij poneert niet altijd iets. Regelmatig lees ik "denk ik", "lijkt mij" en meer van dat, dus lijkt het mij (pardon) een gezonde nieuwsgierigheid en hang naar kennis die mij alleszins best wel kan plezieren (als het niet te technisch wordt). Ik lees véél liever zijn genuanceerde posts vol twijfels en bemerkingen dan gelijkhebberig gedoe van mensen die vooral zichzelf heel wat vinden. En al even gaarne lees ik de reacties van anderen hierop.
Ik hou wel van mensen die iets in vraag durven stellen, op een gezonde manier.

Nee, Gaby, dat laatste is géén uitnodiging.

geweldig :lol:
Heerlijke eerlijke reactie.
Gaby

Bericht door Gaby »

MAVN schreef:Beste Gaby,
Als je het web wat afzoekt en het principe begrijpt, zal je wel snel tot de conslusie komen dat 1 weerstand in serie je niet zal helpen.
mvg
Tja, dat zeg je nu wel, maar zij hebben het toch zo gedaan: http://www.tuning-fibel.de/motorrad_tun ... gs_wid.php
Bovendien, als het er enkel om gaat om heel de curve te verschuiven, waarom zou één weerstand dan niet voldoende zijn?
Een beetje terzijde wellicht, maar eigenlijk voel ik in het motorgedrag van mijn 1200 niks fout, wat ik van sommigen lees
erken ik bij mijn motor niet en ik kom dan nog van een stofzuiger :wink: Zou het kunnen dat BMW zelf nog wat aan de
mapping gesleuteld heeft waardoor het model van dit jaar zich anders gedraagt en de zaak toch binnen de normen blijft?
Wat betreft de commentaren op mijn persoon: no comment zekers :lol:
jeroen R1150R

Bericht door jeroen R1150R »

webtech schreef:Ik heb um ik ben er vanaf ( KFR )
Hallo, kunt u mij vertellen waar u de recyclizer besteld hebt?

Wil mijn R1150R er ook graag van voorzien.
Alvast bedankt Jeroen
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

jeroen R1150R schreef:
webtech schreef:Ik heb um ik ben er vanaf ( KFR )
Hallo, kunt u mij vertellen waar u de recyclizer besteld hebt?

Wil mijn R1150R er ook graag van voorzien.
Alvast bedankt Jeroen
http://www.novitech.nl/pages/nederlandspag.html
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
MAVN

Bericht door MAVN »

Misschien een tip

Je kan ook voor 10 euro goedkoper gediend worden door een Accelerator aan te schaffen....
Plaats reactie