caferacer project "het vervolg" update 22-03 bijna af
Moderator: GVN
Re: caferacer project "het vervolg"
en ja hoor, de nieuwe clipons en lamphouders van tomaselli passen als gegoten. Ik heb ook nieuwe rubbers voor tussen de tank en het kader en voor tussen de batterijdoos en het kader gaan kopen. Eveneens een nieuw rubber gaan kopen voor tussen de versnellingsbok en de versnellingspook.
mijn rollementen in mijn achterbrug draaien vierkant... Morgen ga ik om nieuwe rollementjes 
-
Iron Gonzo
amaai dat vorderd zeer goed blijkbaar.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
ik ben wel even bezig geweest vandaag met de rollementen uit de brug te krijgen, de rubberen ringen die er voor zaten waren verstorven.
Morgen zal ik waarschijnlijk de rollementen monteren, de kabelboom bekijken en alles aanduiden waar wat moet komen. Eens alle lampjes van het dashbord zijn gemarkeerd kan ik kijken om zelf een dashbord te maken die bij de caferacerlook past. Ook zal ik werken met digitale meters, want de originele meters zouden afsteken.
Ik ben momenteel in ziekte, dus ik zit wat verder te werken in de living
Morgen zal ik waarschijnlijk de rollementen monteren, de kabelboom bekijken en alles aanduiden waar wat moet komen. Eens alle lampjes van het dashbord zijn gemarkeerd kan ik kijken om zelf een dashbord te maken die bij de caferacerlook past. Ook zal ik werken met digitale meters, want de originele meters zouden afsteken.
Ik ben momenteel in ziekte, dus ik zit wat verder te werken in de living
-
Husafan450
En nog iets aan uw projectje gedaan het lijkt ineens zo stil
Grtz Luc
Grtz Luc
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
helaas zijn er de laatste dagen niet veel vorderingen, waarschijnlijk zal ik vrijdagmorgen verder werken, ik heb het vrij druk de laatste tijd 
morgen terug een dagje aan de moto werken, om te beginnen eens de rollagers in de achterbrug monteren en eventueel de kabelboom al installeren
Achterbrug is binnen om de nieuwe rollementen te laten steken, ik kreeg er zelf de bussen niet uit. Dus rollementen, rubbers en vulbussen worden allemaal nieuw gestoken
Ik heb de krokusvakantie vrijgehouden om door te werken, dus met een beetje geluk...
Ik heb de krokusvakantie vrijgehouden om door te werken, dus met een beetje geluk...
Re: caferacer project "het vervolg" update 23-02
iemand trouwens een idee op hoeveel ik de momentsleutel moet zetten om de imbussen van de achterbrug de goeie spanning te geven?
Merci
Merci
-
Iron Gonzo
heb je een beetje lakschade van het plaatsen der rollagers?
of is het een restje tape dat ik zie op de detail foto?

of is het een restje tape dat ik zie op de detail foto?

TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
merci gonzo!
Inderdaad een klein brokje af, mijn eigen domme fout om die lagers en bussen mee te laten lakken..
Inderdaad een klein brokje af, mijn eigen domme fout om die lagers en bussen mee te laten lakken..
-
Iron Gonzo
dat is jammer
een beetje retoucheren en gemonteerd zie je het niet.
een beetje retoucheren en gemonteerd zie je het niet.
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
vandaag het gat van de linker lamphouder laten uitfrezen op maat zodat het contactslot er mooi door past. ziet er perfect uit, ben momenteel wat bezig met kleine details op te blinken, carburatoren uiteen aan het halen om te kuisen en nog wat kleinigheden. Ik kan niet verder monteren daar stefaan in verlof is en ik een voorband en remschoenen voor achteraan nodig heb. helaas zal ik pas na mijn verlof echt kunnen verder monteren..
Help! Ik denk dat ik een stukje van de kabelboom ben kwijtgespeeld maar ben het niet zeker. Hopelijk is dit geen duur stuk. Maar waar zou ik dit stuk kunnen verkrijgen en moet dit een specifiek type zijn die ik in een motozaak moet bestellen of zou ik dit gewoon in een electrozaak kunnen kopen? Iemand enig idee hoeveel dit mij zal kosten of waar ik dit kan vinden? En moet dit stuk wel aanwezig zijn want ik ben niet zeker dat het er opzat toen ik de moto heb aangekocht.
Ik zal even een foto posten over welk stukje het gaat;

er moet net als hier een blokje op die verbinding maakt denk ik

Ik zal even een foto posten over welk stukje het gaat;

er moet net als hier een blokje op die verbinding maakt denk ik

-
Iron Gonzo
is een relais voetje
en op de 2de foto een relais in gemonteerd.
ik heb hier alle electrische schema's
geef eens uw juiste type en bouwjaar door van uw beemer via mail.
dan zend ik u het schema door
prins.bart@telenet.be
en op de 2de foto een relais in gemonteerd.
ik heb hier alle electrische schema's
geef eens uw juiste type en bouwjaar door van uw beemer via mail.
dan zend ik u het schema door
prins.bart@telenet.be
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Iron Gonzo
't is met liefde gedaan hoor.Carlito schreef:bmw r60/7 van februari 1978alsk u eens tegenkom op een meeting ofzo ga ik u es een dikke pils trakteren, bedankt voor al de hulp mr gonzo!
![]()
ik heb nu eenmaal een hart voor BMW boxers en degene die dit koesteren.
ach ja; Check uw mailbox
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Re: caferacer project "het vervolg" update 28-02!
het ziet er naar uit dat de relais die daar gemonteerd wordt een zoemer is voor de pinkers, geen groot verlies dus..
vrijdag zal ik een nieuw voorbandje leggen, dan kan hij eindelijk eens van die houten blok
vrijdag zal ik een nieuw voorbandje leggen, dan kan hij eindelijk eens van die houten blok
vandaag heel de vork mogen demonteren en de kroonplaat mogen omdraaien, De bevestiging van de remklauwen stonden naar achter gericht ipv naar voor...
puur tijdsverlies dus.
Morgenmiddag voorband laten leggen en om remschoenen gaan. Als ik tijd genoeg heb kan ik het de moto eindelijk eens van die houten blok halen en heel misschien eens laten draaien
Morgenmiddag voorband laten leggen en om remschoenen gaan. Als ik tijd genoeg heb kan ik het de moto eindelijk eens van die houten blok halen en heel misschien eens laten draaien
-
bmwfreakske
misschien binnenkort eens afspreken om samen onze klassieker van stal te halen,die van mij staat ondertussen al een maand of 5 te wachten om buiten te komen

Andalousie 09/2018
ik zie dat zeker zitten, morgen mag ik terug om mijn wieltje, het bandje was helaas niet binnen.. 
wieltje terug van weggeweest
Morgenochtend om remblokken en het rijwielgedeelte kan terug gemonteerd worden.
De gelbatterij kan ik via mijn werk bestellen en heb ik dus aan inkoopprijs. Ook een meevaller. Eens de batterij binnen is moet ik enkel nog een achterlicht monteren, het kuipje laten overtrekken, kelken steken en ik kan de baan op
Heeft er iemand een idee of ik al dan niet mijn sproeiers moet vervangen aangezien ik met kelken zal werken?
Alvast bedankt.
Morgenochtend om remblokken en het rijwielgedeelte kan terug gemonteerd worden.
De gelbatterij kan ik via mijn werk bestellen en heb ik dus aan inkoopprijs. Ook een meevaller. Eens de batterij binnen is moet ik enkel nog een achterlicht monteren, het kuipje laten overtrekken, kelken steken en ik kan de baan op
Heeft er iemand een idee of ik al dan niet mijn sproeiers moet vervangen aangezien ik met kelken zal werken?
Alvast bedankt.
Open of gesloten kelken ? Daar zal zeker aanpassingswerk nodig zijn. En dan nog kleppen stellen, synchroniseren, ontsteking afstellen (aangezien het een '78 is waarschijnlijk nog met vlieggewichtjes en contactpunt)...zijn de membranen al vernieuwd ?
Nil volentibus arduum