R1200RT op aanhangwagen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

ECM
Contacteer:

Re: R1200RT op aanhangwagen

Bericht door ECM »

@ P@atrick

Waarom zou je toch een door Europa willen reizen met je moto op een aanhanger. Meestal mag je niet meer dan 80km/u, terwijl je een van de beste en meest comfortable autobahn cruiser moto's ter wereld hebt!!!

Gebruik dat bakkie nou maar alleen voor het grof vuil, en blijf lekker motorrijden :wink:
Wulf

Bericht door Wulf »

@ ECM, als je twee of drie weken vakantie kan nemen in één stuk heb je gelijk, maar ik kan maximum acht dagen na elkaar op vakantie en dan is drie dagen oprijden en drie terug te veel. Bovendien als ik 's morgens vroeg vertrek ben ik tegen s'avonds in het zuiden en heb de dag nadien tweemaal zoveel zin om te gaan rijden.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
p@rick

Bericht door p@rick »

ECM schreef:@ P@atrick

Waarom zou je toch een door Europa willen reizen met je moto op een aanhanger. Meestal mag je niet meer dan 80km/u, terwijl je een van de beste en meest comfortable autobahn cruiser moto's ter wereld hebt!!!

Gebruik dat bakkie nou maar alleen voor het grof vuil, en blijf lekker motorrijden :wink:
ECM,
Ik kan je alleen maar overschot van gelijk geven, maar voor mij zou dit gewoon de enige mogelijkheid zijn om de gezinsvakantie én mijn hobby met elkaar te verzoenen. Dat we dan een uurtje of twee langer moeten rijden naar onze vakantiebestemming neem ik er graag bij, toch zeker als ik weet dat ik daardoor eens een dagje of een paar halve dagjes lekker kan gaan genieten van alle mooie wegen en passen (bv. de Stelvio), terwijl ik daar nu alleen maar van kan dromen :drunken:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
leslie

Bericht door leslie »

Ik ben al een paar keer op vakantie geweest met m'n R1100R op de aanhangwagen. En ik kan vergelijken, want voordien ben ik meerdere keren met de moto op vakantie geweest
Misschien begint de leeftijd mee te spelen ( 54 jaar ), maar t'is ook een kwestie van de kerk een beetje in 't midden te houden voor alle leden van de familie.
Reizen met een aanhangwagen met moto verloopt zeer zeker vlot, is comfortabeler, men kan wat langere periode op vakantie en " madame " kan ook wat meer spullen meesjouwen. :shock: :shock: :shock:

Het vergt enkel een goeie vakantieplanning, kwestie van een bestemming te vinden van waaruit je mooie motorritten kan maken, maar ook andere bezienswaardigheden of mooie plekjes kan bezoeken met de wagen in vakantiekledij, zonder te moeten sleuren met motorjassen en helmen.

Zo is iedereen tevreden, moeder de vrouw ( en eventueel kids ) en vader/motorrijder, en is je vakantie geslaagd.

ps : vorig jaar naar de Savoie geweest - gemiddelde snelheid met aanhangwagen 90 km en je hoeft in Frankrijk ook geen extra péage te betalen voor een motoraanhangwagen.
Plaats reactie