R1150RT - Verhoogd scherm
Moderator: GVN
-
bmwfreakske
- Berichten: 1292
- Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
- Woonplaats: Bonheiden
- Locatie: Antwerpen
O ja, over welk verhoogd scherm heb je het dan ?bmwfreakske schreef:Heb mijn scherm van R1100RT(99) naar R1150RT(04) overgeplaatst zonder één probleem,de bevestigingspunten zijn altijd dezelfde gebleven
BMW - Ceebaileys - Wunderlich - Sedcem ???
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
-
bmwfreakske
- Berichten: 1292
- Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
- Woonplaats: Bonheiden
- Locatie: Antwerpen
-
bmwfreakske
- Berichten: 1292
- Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
- Woonplaats: Bonheiden
- Locatie: Antwerpen
Een 5 tal jaar geleden had ik op mijn R1100RT een Capet (Secdem) scherm gemonteerd.
Dit beviel mij toen zeer. ( kwaliteit van het scherm was toen heel goed )
Ik kon gewoon op de snelweg bollen met een Schevignon jet helm zonder vizier, en kon gewoon bij 120 Km/h de radio horen over de speakers in de kuip. "I believe I can fly"

Toen ik voor mijn huidige moto een hoger scherm wou nemen was mijn eerste keus weer een Secdem scherm echter....
Door berichten over de slechte kwaliteit van dit scherm en de positieve berichten over de Cee Baileys (CB) schermen besloot ik nu om een (CB) scherm te nemen.
Vorm van de (CB) zou ongeveer hetzelfde zijn als de Capet.
4 1/2" hoger dan standaard, euro cut.
Mooi scherm, goede kwaliteit & pasvorm.
Bij gebruik 2 punten die mij stoorden.
- veel vervorming als je door de ruit kijkt.
- Meer lawaai als wat ik gewend was met de Capet.
( Let wel
ben 1m73, en heb een Wunderlich laag zadel op de onderste stand)
Toen toch maar besloten om eens een Secdem scherm te bekomen. (BD-Motorradzubehör Deutschland GmbH)
+ minder vervorming als bij de (CB)
+ stuk minder lawaai.
- kwaliteit stuk minder.
Mijn ideaal zou zijn:
Vorm van de Secdem, kwaliteit van de (CB)
Voor een ieder die een ander scherm wil aanschaffen : try before you buy
Prettige eindejaarsfeesten
Dit beviel mij toen zeer. ( kwaliteit van het scherm was toen heel goed )
Ik kon gewoon op de snelweg bollen met een Schevignon jet helm zonder vizier, en kon gewoon bij 120 Km/h de radio horen over de speakers in de kuip. "I believe I can fly"
Toen ik voor mijn huidige moto een hoger scherm wou nemen was mijn eerste keus weer een Secdem scherm echter....
Door berichten over de slechte kwaliteit van dit scherm en de positieve berichten over de Cee Baileys (CB) schermen besloot ik nu om een (CB) scherm te nemen.
Vorm van de (CB) zou ongeveer hetzelfde zijn als de Capet.
4 1/2" hoger dan standaard, euro cut.
Mooi scherm, goede kwaliteit & pasvorm.
Bij gebruik 2 punten die mij stoorden.
- veel vervorming als je door de ruit kijkt.
- Meer lawaai als wat ik gewend was met de Capet.
( Let wel
Toen toch maar besloten om eens een Secdem scherm te bekomen. (BD-Motorradzubehör Deutschland GmbH)
+ minder vervorming als bij de (CB)
+ stuk minder lawaai.
- kwaliteit stuk minder.
Mijn ideaal zou zijn:
Vorm van de Secdem, kwaliteit van de (CB)
Voor een ieder die een ander scherm wil aanschaffen : try before you buy
Prettige eindejaarsfeesten
Harry
Enjoyment is in the journey, not the destination!
==================================

Enjoyment is in the journey, not the destination!
==================================

Voyager,
Ik ben een beetje verbaasd dat jij een 4 1/2 " hoger scherm nodig hebt, gezien uw lichaamslengte en de laagste zadelstand. Zou het niet beter zijn voor jou om uw scherm zodanig in te stellen dat je juist NIET door uw scherm hoeft te kijken en toch uit de wind kan zitten? Dat zal mijn betrachting toch worden.
Alvorens over te gaan tot bestelling, ben een forumganger gaan opzoeken om zijn Cee Bailey's te onderzoeken. Mijn bevindingen waren positief. Mooi afgewerkt op één klein gietfoutje na en die bevond zich onderaan het scherm, volledig uit het gezichtsveld.
Gewoon een aanrader, denk ik toch.
Ik ben een beetje verbaasd dat jij een 4 1/2 " hoger scherm nodig hebt, gezien uw lichaamslengte en de laagste zadelstand. Zou het niet beter zijn voor jou om uw scherm zodanig in te stellen dat je juist NIET door uw scherm hoeft te kijken en toch uit de wind kan zitten? Dat zal mijn betrachting toch worden.
Alvorens over te gaan tot bestelling, ben een forumganger gaan opzoeken om zijn Cee Bailey's te onderzoeken. Mijn bevindingen waren positief. Mooi afgewerkt op één klein gietfoutje na en die bevond zich onderaan het scherm, volledig uit het gezichtsveld.
Gewoon een aanrader, denk ik toch.
4 1/2" hoger dan standaard (CB) is ongeveer de hoogte van een Secdem.
Het beste is het om inderdaad over het scherm heen te kijken, wat ik dus in de praktijk ook doe
Ook goed is het om het scherm zo "horizontaal" mogelijk te houden.
Dan is de afstand tot de bovenkant van het scherm en je helm het geringst, en heb je niet zoveel last van turbulentie.
Zelfs aan 120 Km/h + kijk ik net over mijn scherm heen.
Lichaamslengte alleen is niet bepalend hoe groot ( of klein) uw scherm moet zijn. Er is ook een factor "inseam" zoals de Engelstalige zeggen.
Dat wil zeggen uw beenlengte.
ik heb relatief kleine inseam, en een groter bovenlichaam.
Ik heb nu in ieder geval voor jullie een Cee Bailey's 4 1/2" hoger euro cut liggen om uit te proberen.
Het beste is het om inderdaad over het scherm heen te kijken, wat ik dus in de praktijk ook doe
Ook goed is het om het scherm zo "horizontaal" mogelijk te houden.
Dan is de afstand tot de bovenkant van het scherm en je helm het geringst, en heb je niet zoveel last van turbulentie.
Zelfs aan 120 Km/h + kijk ik net over mijn scherm heen.
Lichaamslengte alleen is niet bepalend hoe groot ( of klein) uw scherm moet zijn. Er is ook een factor "inseam" zoals de Engelstalige zeggen.
Dat wil zeggen uw beenlengte.
ik heb relatief kleine inseam, en een groter bovenlichaam.
Ik heb nu in ieder geval voor jullie een Cee Bailey's 4 1/2" hoger euro cut liggen om uit te proberen.
Laatst gewijzigd door VoYager op 31 dec 2004, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Harry
Enjoyment is in the journey, not the destination!
==================================

Enjoyment is in the journey, not the destination!
==================================

Hoi vrienden,
Gisterenvoormiddag is het scherm, samen met de tassen, aangekomen. Het scherm vertoont geen fabrikagegebreken en is perfect afgewerkt. Na een vlotte montage heb ik natuurlijk dit moeten uittesten. Er stond gisteren een venijnige wind en de eerste indrukken zijn positief over de hele lijn. Met mijn 1,85m hoef ik het scherm zelfs niet op de hoogste stand te brengen en kan ik het verkeer blijven volgen zonder dat ik door het scherm moet kijken. Van turbulenties heb ik geen last en het lawaai is gereduceerd met meer dan de helft. Eindelijk hoor ik nu mijn boxer brullen op de snelweg
. Wel merk ik dat de voorpartij ietsje gevoeliger is bij felle rukwinden maar van enige hinder is er geen sprake.
Ik ben zeer tevreden.
Gisterenvoormiddag is het scherm, samen met de tassen, aangekomen. Het scherm vertoont geen fabrikagegebreken en is perfect afgewerkt. Na een vlotte montage heb ik natuurlijk dit moeten uittesten. Er stond gisteren een venijnige wind en de eerste indrukken zijn positief over de hele lijn. Met mijn 1,85m hoef ik het scherm zelfs niet op de hoogste stand te brengen en kan ik het verkeer blijven volgen zonder dat ik door het scherm moet kijken. Van turbulenties heb ik geen last en het lawaai is gereduceerd met meer dan de helft. Eindelijk hoor ik nu mijn boxer brullen op de snelweg
Ik ben zeer tevreden.
Martin, Aeroscreen is een Amerikaanse firma die zich heeft gespecialiseerd in allerlei ruiten en schermen.
Hier in België is er echter geen verdeler van deze ruiten. Het model lijkt me mooier (relatief) dan de hier op de markt verkrijgbare schermen, maar zo te zien onbekend in ons landje.
http://www.aeroflowscreens.com/r1150rt_aeroscreen.htm
Hier in België is er echter geen verdeler van deze ruiten. Het model lijkt me mooier (relatief) dan de hier op de markt verkrijgbare schermen, maar zo te zien onbekend in ons landje.
http://www.aeroflowscreens.com/r1150rt_aeroscreen.htm
Brik,
De foto van het Aeroscreen geeft een duidelijk breder scherm in vergelijking met een orgineel. Wat de hoogte betreft heeft men één maat zijnde 3 1/2".
Wat de prijs betreft ben je mss beter met de Cee Bailey's. 215$ voor de Aeroscreen tegenover 139$ voor de C.B. die ook goede kwaliteiten biedt en mooi is afgewerkt.
Groeten.
De foto van het Aeroscreen geeft een duidelijk breder scherm in vergelijking met een orgineel. Wat de hoogte betreft heeft men één maat zijnde 3 1/2".
Wat de prijs betreft ben je mss beter met de Cee Bailey's. 215$ voor de Aeroscreen tegenover 139$ voor de C.B. die ook goede kwaliteiten biedt en mooi is afgewerkt.
Groeten.
-
Nolle
Hallo Martin,Martin M. schreef:Hoi vrienden,
Gisterenvoormiddag is het scherm, samen met de tassen, aangekomen. Het scherm vertoont geen fabrikagegebreken en is perfect afgewerkt. Na een vlotte montage heb ik natuurlijk dit moeten uittesten. Er stond gisteren een venijnige wind en de eerste indrukken zijn positief over de hele lijn. Met mijn 1,85m hoef ik het scherm zelfs niet op de hoogste stand te brengen en kan ik het verkeer blijven volgen zonder dat ik door het scherm moet kijken. Van turbulenties heb ik geen last en het lawaai is gereduceerd met meer dan de helft. Eindelijk hoor ik nu mijn boxer brullen op de snelweg. Wel merk ik dat de voorpartij ietsje gevoeliger is bij felle rukwinden maar van enige hinder is er geen sprake.
Ik ben zeer tevreden.
ook ik zou graag willen weten wat je "madam" ervan denkt...ik heb voor mijn BMW met een Pan European gereden en na het monteren van een verhoogde ruit was mijn madam abslouut niet tevreden: vanaf 100 km/uur kreeg ze serieuze opdoffers rond haar helm.
ze heeft er dan ook dik de schrik in dat zij het weer zal moeten bekopen met een verhoogde ruit.....
graag had ik ook geweten wat je in totaal hebt betaald voor de ruit ( verzendingskosten incluus ) en welk type exact je gekozen hebt.
alvast bedankt !
Arnold,
Ik zou niets liever willen dat mijn madam mee achterop zit. Jammer genoeg is ze nog steeds herstellende van een rugaandoening en zal ze voor deze maand, zelfs mss februari nog niet kunnen meerijden.
Misschien zal ik een van mijn beren (kids
) eens mee nemen zodat we al iets meer weten.
Ik hou je op de hoogte.
Groeten.
Ps. Natuurlijk op die oude Pan had wel geen verstelbaar scherm zodat je niet kon zoeken naar de beste stand.
Ik zou niets liever willen dat mijn madam mee achterop zit. Jammer genoeg is ze nog steeds herstellende van een rugaandoening en zal ze voor deze maand, zelfs mss februari nog niet kunnen meerijden.
Misschien zal ik een van mijn beren (kids
Ik hou je op de hoogte.
Groeten.
Ps. Natuurlijk op die oude Pan had wel geen verstelbaar scherm zodat je niet kon zoeken naar de beste stand.
-
Nolle
thanks en spoedig herstel voor t'vrouwke !Martin M. schreef:Arnold,
Ik zou niets liever willen dat mijn madam mee achterop zit. Jammer genoeg is ze nog steeds herstellende van een rugaandoening en zal ze voor deze maand, zelfs mss februari nog niet kunnen meerijden.
Misschien zal ik een van mijn beren (kids) eens mee nemen zodat we al iets meer weten.
Ik hou je op de hoogte.
Grieten
euh..kan je alsnog antwoorden het 2de deel van mijn vraag ? prijs & type ?
Arnold,
Wat betreft het scherm, heb ik die samen met de koffertassen gekocht. Het scherm draagt het type #1 (standaard cut), clear, model 2004 (mijn RT is model 2003 Twin Spark)is 4 inch hoger en 1 inch breder, voor 139$.
Samen met de tassen kwam de portkosten op 56,65$ plus zo'n 10 euro aan ABX-pakjesdrager voor de invoerrechten.
Hierbij de link voor meer info.
http://www.ceebaileys.com/wsdesign01.htm
Groeten
Wat betreft het scherm, heb ik die samen met de koffertassen gekocht. Het scherm draagt het type #1 (standaard cut), clear, model 2004 (mijn RT is model 2003 Twin Spark)is 4 inch hoger en 1 inch breder, voor 139$.
Samen met de tassen kwam de portkosten op 56,65$ plus zo'n 10 euro aan ABX-pakjesdrager voor de invoerrechten.
Hierbij de link voor meer info.
http://www.ceebaileys.com/wsdesign01.htm
Groeten
-
Nolle
Thanks !!Martin M. schreef:Arnold,
Wat betreft het scherm, heb ik die samen met de koffertassen gekocht. Het scherm draagt het type #1 (standaard cut), clear, model 2004 (mijn RT is model 2003 Twin Spark)is 4 inch hoger en 1 inch breder, voor 139$.
Samen met de tassen kwam de portkosten op 56,65$ plus zo'n 10 euro aan ABX-pakjesdrager voor de invoerrechten.
Hierbij de link voor meer info.
http://www.ceebaileys.com/wsdesign01.htm
Groeten





