R1150RT - Verhoogd scherm

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

Er werd mij gisteren aangeraden een flup-up op het standaard scherm te monteren. Heeft iemand daar foto's van ?
Elke ervaring is welkom. Ik kan mij bedenken dat het alu-scharniertje wel eens in het gezichtveld kan zitten, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Een idee van de kostprijs ?
CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
Nolle

Bericht door Nolle »

Georgie schreef:Er werd mij gisteren aangeraden een flup-up op het standaard scherm te monteren. Heeft iemand daar foto's van ?
Elke ervaring is welkom. Ik kan mij bedenken dat het alu-scharniertje wel eens in het gezichtveld kan zitten, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
CU
Georgie
nog niets van gehoord voor een Beem maar lijkt me wel interessant....denk dat ik dit al eens heb gezien op een Goldwing.
vr gr,
John
Contacteer:

Bericht door John »

Die "flup-up" dinges zijn redelijk makkelijk zelf te maken. Bij nen R11**RT hoef je dat stuk plexi dat je er aan wil breien zelfs niet echt te plooien. Ik heb hier ook twee K-beemerkes staan met een electr. verstelbare ruit. En die brede ruit geeft aardig wat meer windbescherming dan van een R. Dus heb ik van een stuk plastiek (reclameplaatje) een mal gemaakt die als buitenmaat de ruit van een K1100RT volgt en als binnenmaat de uitsnijding heeft van de buitenmaat van het R/RT scherm. Als je de plexi niet te dik neemt hoef je deze niet te verwarmen om hem rond te zetten, aangezien het hier maar om enkele centimeters gaat die je aan wil breien. Als bevestiging aan de originele ruit neem je gewoon een aantal van twee plaatjes met een gat in geboord waar je een boutje kan doorsteken en zodoende het geheel op verschillende plaatsen fixeert. Daar waar je een bevestiging plaatst vijl of frees je een uitsparing voor het boutje, dan heb je geen beschadiging aan je originele ruit mocht het toch niet zijn wat je in gedachten had en ze sluit mooi aan tegen het originele. Enheuu... als je zoiets wil maken begin dan iets te groot aan de buitenkant. Monteer de boel en ga rijden op de snelweg. Krijg je het idee dat je eerder aan het windsurfen bent dan aan het motorrijden haal er dan een centimetertje af :wink:
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

Georgie schreef:Er werd mij gisteren aangeraden een flup-up op het standaard scherm te monteren. Heeft iemand daar foto's van ?
CU
Georgie
Heb het intussen zelf kunnen achterhalen ; via verholen.de
http://www.mv-motorrad.de/cosmoshop/cgi-bin/lshop.cgi
dus 55 eurooooookes, details heb'k nog niet gelezen ; verzending inbegrepen wellicht binnen Duitsland ??? ; 2 modellen ; 2 kleurtinten ;
maar : het voetstukje is apart bestelbaar voor 10 euro
CU
Georgie
FonsB

Bericht door FonsB »

Georgie schreef:
CU
Georgie
Heb het intussen zelf kunnen achterhalen ; via verholen.de
http://www.mv-motorrad.de/cosmoshop/cgi-bin/lshop.cgi
dus 55 eurooooookes, details heb'k nog niet gelezen ; verzending inbegrepen wellicht binnen Duitsland ??? ; 2 modellen ; 2 kleurtinten ;
maar : het voetstukje is apart bestelbaar voor 10 euro
CU
Georgie
Fons schreef:Heb zo flup-up zien liggen bij De Hobbyist in Hunsel met een e-mail info@hobbyist.nl weet u daar alles over.
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Met alle respect, maar zo'n flip-up, da's nu toch geen zicht, niet? :?
Smaken verschillen natuurlijk.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

Er zijn natuurlijk nog mogelijkheden :
zie op onderstaande site eens :

http://www.mra.de/English/PRODUCTS.HTM

Prentjes kan ik niet plakken (MacromediaFlash)
Heeft iemand ervaring met dergelijke schermaanpassingen ?

CU
Georgie
Relax

Bericht door Relax »

Hoog scherm van Secdem besteld. Prijs op de site is iets minder dan 140 euro, dacht ik.
Naar m'n dealer (MotorRad Latem) gebeld en zij kunnen dit leveren. Ik vroeg naar de prijs en hoorde hem tellen: 137 euro plus 10 euro kosten is 147 euro (afgerond). Onmiddellijk besteld.
Voor de nieuwgierigheid ff gebeld naar Bavaria (BMW Wilrijk): die vraagt 200 euro. Leukerd.
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ik denk dat je voor die 53 eurokes meer er dan wel een strikske rond krijgt :twisted:
Relax

Bericht door Relax »

Als ik 'em nog eens zie, knoop ik dat strikske rond z'n nek.
Ondervond dit poenig gedrag ook al toen ik ooit belde voor een proefrit op R1150RT (was toen nog op zoek). Vroeg-ie 50 euro voor een halve dag voor. Maar was wel aftrekbaar indien ik er bij hem ééntje kocht. Geldwolf, die vent.
Nolle

Bericht door Nolle »

Relax schreef:Hoog scherm van Secdem besteld. Prijs op de site is iets minder dan 140 euro, dacht ik.
Naar m'n dealer (MotorRad Latem) gebeld en zij kunnen dit leveren. Ik vroeg naar de prijs en hoorde hem tellen: 137 euro plus 10 euro kosten is 147 euro (afgerond). Onmiddellijk besteld.
Voor de nieuwgierigheid ff gebeld naar Bavaria (BMW Wilrijk): die vraagt 200 euro. Leukerd.
misschien kun je dan even feedback geven als Jouw eerste rit erop zit met de nwe ruit ? gebulder rond de helm , naar de duo toe ?
vr gr,
Relax

Bericht door Relax »

Zal m'n best doen om het niet te vergeten. Zoniet stuur je me maar een PB, maar wacht nog een maandje. Voor ik m'n vrouw achterop krijg met zo'n weer.... :)
FonsB

Verhoogd Scherm SECDEM

Bericht door FonsB »

:D Heb zo een SECDEM gekocht in Meerhout (wel voor 200€) een goed afgewerkt scherm en dadelijk geplaats. Dit weekend met duo een ritje gemaakt en bijde tevreden om te kunnen rijden in stilte op de autostrade, moet enkel opletten voor de snelheid!!!
GSeorgie

Re: Verhoogd Scherm SECDEM

Bericht door GSeorgie »

FonsB schreef::D Heb zo een SECDEM gekocht in Meerhout (wel voor 200?) een goed afgewerkt scherm en dadelijk geplaats. Dit weekend met duo een ritje gemaakt en bijde tevreden om te kunnen rijden in stilte op de autostrade, moet enkel opletten voor de snelheid!!!
Dat is dan héél goed nieuws zie
De andere rijders met hun verhoogd scherm : vanaf nu warmer weer, neem eens de duo mee en laat ons ietske weten :-)
THX op voorhand
CU
Georgie
mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

Anders moet je de duo maar eens afzetten bij mij. Dan doe ik met haar/hem eens een testrit.
Op mijne moto met Secdem natuurlijk :wink:

Marc
Marc

R1250RT 2020
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

mdc schreef:Anders moet je de duo maar eens afzetten bij mij. Dan doe ik met haar/hem eens een testrit.
Op mijne moto met Secdem natuurlijk :wink:
Marc
'k Zou 'k uk voor duo kunn spèln
Past maar up dak e kee a jun deure goan stoan
:wink:
Georgie
't is ook niet zo ver uit de buurt hé
mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

Geen probleem,

wel graag een berichtje op voorhand, ben nogal veel weg.

Anders kom ik wel tot bij jou op een vrij moment of in het passeren.
Je moet maar je gegevens eens via pb of mail doorgeven.

Marc
Marc

R1250RT 2020
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

Is er al iemand van de CB-verhoogd scherm-rijders die een rit mét duo heeft gemaakt ?
Kan je daar ietske van laten weten :roll: ?
THX
CU
Georgie
Relax

Bericht door Relax »

Gisteren nieuw Secdemscherm opgehaald bij dealer: 164 euro ('k was blijkbaar de BTW vergeten bij te tellen in m'n eerder bericht).
Een kleine kost voor mij, een wereld van verschil bij het motorrijden!!!
Doordat de sluiting van m'n vizier niet goed meer dichthoudt, sprong het steeds naar voor (anticondensstand (3xwoordwaarde)), wat véééél lawaai veroorzaakte. Met het nieuwe scherm: niks, noppes, nada en het staat nog niet eens volledig naar boven.
Afwerking lijkt me prima.
Het enige mogelijke minpunt (niet voor mij, maar mss zullen er zich anderen aan storen) is het lichtjes vervormde beeld waar de lip naar voor buigt, maar normaal kijk je over het scherm heen, dus... Alle auto's lijken wat breder :)

Ik heb het er zelf opgezet bij de dealer en twee minuten later stond er al een collega-motorrijder bij mij om te informeren welk scherm dit was :)
Aanrader dus.

@ diegene die bevindingen vroeg met duo: nog ff geduld, normaal maken we dit weekend nog een serieuze trip.

@ Harald: laat me iets weten als je tijd hebt, you know...
Nolle

Bericht door Nolle »

Relax schreef: @ diegene die bevindingen vroeg met duo: nog ff geduld, normaal maken we dit weekend nog een serieuze trip.
.
Thanks , ik wacht uw bevindingen i.v.m. de duo af.....
vr gr,
Arnold.
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

Wat ik i.v.m. zo'n verhoogd scherm ook nog afvraag :
op een rechte baan gaan jullie vanzelf ook nog sneller rijden ook ?
of hielden jullie je al steeds aan de 70 of 90 of 120 km/uur (GPS-snelheid).

Iemand al een duo gevonden ???

CU
Georgie
amateurke

Bericht door amateurke »

iemand tussen mechelen en vilvoorde of daar in de buurt met een RT met verhoogd scherm ? ben 189 en rij in hoogste stand (en waai weg tenzij ik mij oprol als een egel :roll: ma das ni zo best voor mijn versleten rug :P
mag ik dan eens langskomen om te proberen ?
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
Relax

Bericht door Relax »

And these are the results from the Belgian jury:

Maandag uitgeregend, dus niet echt lang met duo gereden. Mijn vrouw is wel een stuk kleiner dan ik (1.90 en 1.65 m). Zij heeft absoluut geen last van het nieuwe scherm, dat iets smaller is maar een stuk hoger en met lip.
Integendeel, ze kan nu altijd rijden met open vizier, zelfs aan hoogst illegale snelheden, en de intercom/muziek/gsm werkt perfect. Het vizier klapt ook niet meer dicht, zoals vroeger. Rijwind? Huh?

Mijn bevindingen na een week door weer en wind:
* doordat het scherm iets smaller is dan m'n vorige (BMW-scherm type hoger én breder) vang ik meer rijwind op de schouders (dus ook meer regen) maar dat is alleen voelbaar aan hogere snelheden
* de lip wordt sneller vuil dan de rest van het scherm, dus natte doekjes meenemen bij langere tochten
* voor de rest niks dan positiefs te melden (zie ook mijn vorige post) en de nadelen vallen in het niet bij de voordelen.

Dus: absolute aanrader voor mensen van + 1.85 m.

Zij die m'n scherm willen proberen: normaal ben ik erbij op de behendigheidstraining en anders moeten jullie me maar mailen.
Relax

Bericht door Relax »

amateurke schreef:iemand tussen mechelen en vilvoorde of daar in de buurt met een RT met verhoogd scherm ? ben 189 en rij in hoogste stand (en waai weg tenzij ik mij oprol als een egel :roll: ma das ni zo best voor mijn versleten rug :P
mag ik dan eens langskomen om te proberen ?
Zie mijn post hierboven. :)
amateurke

Bericht door amateurke »

zeg relax, heeft secdem naast hogere, ook bredere schermen, want in de regen zitten en in de wind vind ik maar nix 8) als er alternatieven zijn :D .

hebben jullie met die verhoogde schermen desondanks nog dopjes insteken :?: (van één of ander merk) ?
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
Plaats reactie