Factuur
Moderator: GVN
Of het nu 4,6,8 of 16 kleppen zijn, maakt geen verschil. Bij een Duc is de prijs is altijd torenhoogLOMAX schreef:Duc 16 klepper?CAT schreef:195€.![]()
No worries mate. Moet je eens een duc 16 klepper binnendoen voor groot onderhoud. Dan heb je pas worries.
Om de 10.000km moet je minstens 500,00€ spenderen aan het 'onevenaarbare Ducati geluid en rijplezier'...
Wanneer men bij Ducati echter spreekt over rijplezier dan bedoelt men het plezier dat hij rijdt of blijft rijden.
YOO
Voila, bij 't terug thuiskomen van congé m'n factuur van m'n 20K onderhoud in de brievenbus gevonden, 206,5€.
Als ik andere bedragen hier zie passeren mag ik dus niet klagen
Grtz, Philip!
Voila, bij 't terug thuiskomen van congé m'n factuur van m'n 20K onderhoud in de brievenbus gevonden, 206,5€.
Als ik andere bedragen hier zie passeren mag ik dus niet klagen
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
YOO
Idd, bij nen "echte" BMW-dealer, ergens rond Wielsbeke
(Voor diegenen die niet weten over wie ik 't heb: Mabbe)
Grtz, Philip!
Idd, bij nen "echte" BMW-dealer, ergens rond Wielsbeke
(Voor diegenen die niet weten over wie ik 't heb: Mabbe)
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!
Probleem opgelost.Met dienen ABS . Na een klein uurtje reed ik in Lier buiten. ZONDER factuur. Dat is service en verantwoordelijheid nemen. Merci Johan.
Ik kreeg alleen nog naar mijn voeten omdat ik vorige week naar Bornem had gebeld....
.Kan het langs de andere kant wel begrijpen hoor... 
Ik kreeg alleen nog naar mijn voeten omdat ik vorige week naar Bornem had gebeld....
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS

K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS

-
Flat Twin Power
Bon, ik heb hier juist mijn factuur ontvangen van 20.000 km onderhoud en ik wil ze jullie niet onthouden
Olie, motul 15w40: 50.80
Olie boite: 10.93
Olie cardan: 1.90
koperen dichting: 4.50
bougie 4x: 40.08
afsluitstuk: 2.56
luchtfilter: 15.87
oliefilter: 14.04
uitlezen fout: 8.26
milieubijdrage: 2.06
werk: 3u 74.40
BTW: 47.30
Totaal: 272.60
Motul 15w40 ook al 50 euro + btw? Ik begin oud te worden...Flat Twin Power schreef:Bon, ik heb hier juist mijn factuur ontvangen van 20.000 km onderhoud en ik wil ze jullie niet onthouden
En drie uur werk voor 3 x olie, 2 x filter en bougies? Is dan zeker nog een proefrit van twee uur bijgerekend
Hoe lang doen de techneuten onder ons over deze klus, koffieklets, rit naar dealer voor de onderdelen en rit naar containerpark voor afvalolie inbegrepen?
-
Flat Twin Power
Het is wel een RT, dus afvijzen en opvijzen van de kuip zit ook in die drie uur inbegrepen.
Als ik de prijzen van de andere mensen zie voor 20.000 km onderhoud vind ik dat het mijne nog redelijk meevalt. Oh ja, ik kon mijn motor niet voor slijtingstijd ophalen en hij is hem komen afzetten aan mijn werk.
Zelfs sleutelen aan mijn motor doe ik niet omdat ik er geen verstand van heb, er de tijd niet voor heb, er het materiaal niet voor heb en ik hem inbreng in mijn belastingen.
Als ik de prijzen van de andere mensen zie voor 20.000 km onderhoud vind ik dat het mijne nog redelijk meevalt. Oh ja, ik kon mijn motor niet voor slijtingstijd ophalen en hij is hem komen afzetten aan mijn werk.
Zelfs sleutelen aan mijn motor doe ik niet omdat ik er geen verstand van heb, er de tijd niet voor heb, er het materiaal niet voor heb en ik hem inbreng in mijn belastingen.
Ieder zijn ding natuurlijk, maar voor olie af te laten (3x) moet de kuip nergens los. En om weer te vullen ook niet. En voor het vervangen van de oliefilter ook al niet. En voor de luchtfilter moet alleen het zadel er af. Net als voor het uitlezen fout. En de bougies, daar kan je ook zo bij. Ik hoop maar dat ie de kuip er niet heeft afgedaan om hem naar uw werk te brengen
.
Ik zal me er maar bij neerleggen dat voor sommigen motorrijden duurder is dan voor anderen. Hopelijk zijn de niet-techniekers belasting-technisch dan wat sterker, dat maak al veel goed.
Ik zal me er maar bij neerleggen dat voor sommigen motorrijden duurder is dan voor anderen. Hopelijk zijn de niet-techniekers belasting-technisch dan wat sterker, dat maak al veel goed.
-
Flat Twin Power
Kijk, uiteraard is het goedkoper als je het onderhoud zelf kan doen op voorwaarde dat je er verstand van hebt want anders doe je volgens mij meer slecht dan goed.
Het juiste materiaal is ook al onontbeerlijk en goed materiaal kost handenvol geld. Te beginnen met een motorlift, een momentsleutel, enzovoort enzovoort. Als je dan nog een fout moet uitlezen denk ik niet dat er veel zelfsleutelaars zijn die dat kunnen.
Olie, luchtfilter, bougies, oliefilter moet je ook zelf gaan kopen. Dus dat zal niet bijster veel schelen in prijs.
Wat zal ik dan uitwinnen als ik het zelf doe. Pakweg 100 euro, zijnde de werkuren en hier en daar wat euro's dat zij bijlappen voor de onderdelen die ze kopen.
Ik rij ongeveer 10 a 12000 km per jaar. Ik zou dus jaarlijks 100 euro uitwinnen maar moet wel voor ettelijke honderden euro's materiaal kopen, een cursus motormekaniek volgen en er mijn tijd insteken.
Dan laat ik het liever doen.
Het juiste materiaal is ook al onontbeerlijk en goed materiaal kost handenvol geld. Te beginnen met een motorlift, een momentsleutel, enzovoort enzovoort. Als je dan nog een fout moet uitlezen denk ik niet dat er veel zelfsleutelaars zijn die dat kunnen.
Olie, luchtfilter, bougies, oliefilter moet je ook zelf gaan kopen. Dus dat zal niet bijster veel schelen in prijs.
Wat zal ik dan uitwinnen als ik het zelf doe. Pakweg 100 euro, zijnde de werkuren en hier en daar wat euro's dat zij bijlappen voor de onderdelen die ze kopen.
Ik rij ongeveer 10 a 12000 km per jaar. Ik zou dus jaarlijks 100 euro uitwinnen maar moet wel voor ettelijke honderden euro's materiaal kopen, een cursus motormekaniek volgen en er mijn tijd insteken.
Dan laat ik het liever doen.
Groot gelijk. Ik heb totaal geen moeite met mensen die mooi op onderhoud gaan bij de dealer. Ik stel me enkel vragen bij die drie uren werk. Tenzij het uitlezen van die fout natuurlijk extra lang heeft geduurd. De rest van het werk moet volgens mij op een uur geklaard zijn.
En eveneens heb ik mijn twijfels bij de prijs van de olie. Maar ik heb nu eenmaal mijn twijfels bij alles wat ik niet zelf doe
Waar ik me vooral zorgen in maak, is het feit dat de overheid ons op termijn nog gaat verplichten om naar erkende werkplaatsen te gaan, om bijvoorbeeld in orde te blijven met de automobielinspectie. En als ik dan dit soort facturen zal moeten betalen, dat gaat zeer doen
, vooral omdat ik hetzelfde kan uitvoeren voor 1/3 van de prijs. Maar ja, zelf eten maken kost ook maar een fractie van op restaurant gaan, en toch kan dat ook eens plezant zijn
En voor het poetswerk betaal ik ook iemand, terwijl ik perfect het huis zelf kan proper houden, gratis en voor niks 
En eveneens heb ik mijn twijfels bij de prijs van de olie. Maar ik heb nu eenmaal mijn twijfels bij alles wat ik niet zelf doe
Waar ik me vooral zorgen in maak, is het feit dat de overheid ons op termijn nog gaat verplichten om naar erkende werkplaatsen te gaan, om bijvoorbeeld in orde te blijven met de automobielinspectie. En als ik dan dit soort facturen zal moeten betalen, dat gaat zeer doen
OOK mijn factuur ontvangen voor onderhoud 30 km
om met jullie te delen
2 steunbanden 3,58 excl. btw
1 oliefilter 11,50
2 dichtingen 3,64
1 set remblokk 34,10
3,95 L. olie 40,80
1 koper joint 0,52
1 smeermiddelen 2,11
recycl. 1,98
18 e. werk 61,20
Totaal 192,91 BTW incl.
Grts,

om met jullie te delen
2 steunbanden 3,58 excl. btw
1 oliefilter 11,50
2 dichtingen 3,64
1 set remblokk 34,10
3,95 L. olie 40,80
1 koper joint 0,52
1 smeermiddelen 2,11
recycl. 1,98
18 e. werk 61,20
Totaal 192,91 BTW incl.
Grts,
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Once coconuts always nuts.
-
Iron Gonzo
dit zijn werkjes die je zelf kan doen.
indien hij nog in garantie is, heb je weinig keuze
indien hij nog in garantie is, heb je weinig keuze
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Iron Gonzo
tja: ik kan uw teller en gedachten niet lezen van hieruitOneshark schreef:Jat da beter e bitje vroeger gezei hé,IRON GONZO schreef:dit zijn werkjes die je zelf kan doen.
indien hij nog in garantie is, heb je weinig keuze![]()
![]()
met enkel de onderdelen had je....
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Voor die prijzen rij je toch gewoon verder zonder onderhoud, tot ie het begeeft. En dan koop je gewoon een nieuwe. Dan ben je uiteindelijk goedkoper uitmoh_fan schreef:Geloof dat ik een volgende beurt maar beter over de grens kan laten doen...
1k 268,74
10k 240,52
20k 331,39
30k 214,11
40k 496,14
50k 398,06 (incl. remblokken voor v.v. à 153,84)
60k 518,27
70k over een kleine maand... is gelukkig een kleine inspectie. Niet zo duur dus
-
Roadrunner NL
Bedenk wel dat er meer dient te gebeuren bij een 20k beurt dan alleen de werkzaamheden die met de bovengenoemde onderdelen samenhangen. Denk b.v. aan het stellen van de kleppen en synchroniseren (hiervoor moeten de kuipdelen er wel af).Flat Twin Power schreef:Bon, ik heb hier juist mijn factuur ontvangen van 20.000 km onderhoud en ik wil ze jullie niet onthouden
Zelf heb ik voor een RT gekozen boven een Pan om meer onderhoud zelf te kunnen uitvoeren. Naast de kosten van arbeidsuren (die ik er nu wel zelf in moet steken, maar da's voor mij plezier) is het mogelijk materialen en met name vloeistoffen goedkoper aan te schaffen. Voor 4 liter halfsynthetische olie betaal ik bij de Gamma b.v. 16 euro; toch snel verdiend
Tom.
BMW R1150RT 2001 Dark blue
-
dirk bruijns
- Contacteer:
Flat Twin Power schreef: ...koperen dichting.... 4.50
Zou het om dezelfde dichting gaan hier, ik ga voort op het detailbestek waar sprake is van een olie-wissel voor beiden,Oneshark schreef: ...1 koper joint 0,52
de dichting voor de filter is apart vermeld.
Of is er nog een koperen dichting ergens vervangen ?
Bij FTP is ook de cardan-en versnellingsbakolie vervangen, dus da's al goed (normaal gezien) voor 2 extra koperen dichtingsringetjes.dirk bruijns schreef:Flat Twin Power schreef: ...koperen dichting.... 4.50Zou het om dezelfde dichting gaan hier, ik ga voort op het detailbestek waar sprake is van een olie-wissel voor beiden,Oneshark schreef: ...1 koper joint 0,52
de dichting voor de filter is apart vermeld.
Of is er nog een koperen dichting ergens vervangen ?
Nu, dan is 4,5€ nog astronomisch veel, da's ongeveer het equivalent van 10 koperen dichtingsringen.
Nil volentibus arduum