Jongens, Het scherm is toegekomen !!!!!!!!!!!
Vandaag stond plots een ABX-er voor de deur. De poetsvrouw heeft 'em zijn 9,90 euro gegeven en de doos in ontvangst genomen. Niks papieren voor de rest. Afzender is niet Cee Bailey's maar Desser & Tyre (om God welke reden).
Het scherm zelf is van een goddelijke perfectie.
Tjonge, tjonge, dit had ik zelf eerlijk gezegd niet meer verwacht. 4 weken is dat ding onderweg geweest. En dat in tijden van UPS'en, TNT'ers, DHL'ers en internet.
Eind goed, al goed.
Ik ga het er meteen opzetten. Jammer dan het zo'n weer is, of ik ging het meteen ook testen.[/b]
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Geert,tof dat het nog in orde is gekomen,hopelijk komen we mekaar eens tegen bij den bakker ....of den dokter maar daar liever niet en als het meezit eens een paar potten verzetten
Geert VN schreef:Jongens, Het scherm is toegekomen !!!!!!!!!!!
Vandaag stond plots een ABX-er voor de deur. De poetsvrouw heeft 'em zijn 9,90 euro gegeven en de doos in ontvangst genomen. Niks papieren voor de rest. Afzender is niet Cee Bailey's maar Desser & Tyre (om God welke reden).
Tjonge, tjonge, dit had ik zelf eerlijk gezegd niet meer verwacht. 4 weken is dat ding onderweg geweest. En dat in tijden van UPS'en, TNT'ers, DHL'ers en internet.
Eind goed, al goed.
Ik ga het er meteen opzetten. Jammer dan het zo'n weer is, of ik ging het meteen ook testen.[/b]
Voila se, weer een probleem minder. Ik wist het wel dat het ging goed komen.
Voor speciale klanten sturen ze hun produkten op met de Air Force One. , van een presidentiele voorkeursbehandeling gesproken!!
Als ik al die verhalen zo aan mekaar puzzel , mag ik dan besluiten met te zeggen dat er hier forumrijders zijn die hun scherm al meer dan ééns hebben vervangen , tot ze het juiste hebben/ hadden gevonden
En indien het zo is , wat is er dan met die " verkeerde " schermen gebeurt
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!" "Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Ik heb er nog ééntje liggen, nl. het orginele en dat stel ik voorlopig niet te koop. Naar mijn mening had ik, gezien mijn lengte, wel degelijk een hoger scherm nodig. Ieder zijn mening daarover.
Harald schreef:Als ik al die verhalen zo aan mekaar puzzel , mag ik dan besluiten met te zeggen dat er hier forumrijders zijn die hun scherm al meer dan ééns hebben vervangen , tot ze het juiste hebben/ hadden gevonden
Daar ben ik ook heel curieus naar
Is me wel wat, een roadster is ok tot 120 km/uur tegenwind, maar een RT vanaf 80 kan al horendol worden aan turbulentie.
Oja, al die CB-schermen moeten nu nog getest worden mét duo, niet ?
CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
Harald schreef:Als ik al die verhalen zo aan mekaar puzzel , mag ik dan besluiten met te zeggen dat er hier forumrijders zijn die hun scherm al meer dan ééns hebben vervangen , tot ze het juiste hebben/ hadden gevonden
Is me wel wat, een roadster is ok tot 120 km/uur tegenwind, maar een RT vanaf 80 kan al horendol worden aan turbulentie.
CU
Georgie
Juist Peter. Dat scherm moet ik, samen met mijn vrouke, nog testen. Het is wel een gegeven dat bij een RT alle windstromen via het scherm naar de helm afgevoerd worden, dit in tegenstelling van bv. de R11xxR. Mijn Schubert Concept 1 was bij mijn VFR dan ook stukken stiller als nu bij de RT. Dat zijn feiten die ik aan haal, geen veronderstellingen.
Even tussen de regels......alles naar wens in het Brugse??
CU
Georgie
Belange niet Georgie, ik neem geen balast mee op mijne brommer
Wat opvalt is dat er zoveel verschillen zijn, in postuur van de rijder en design. Uit alle commentaar is te lezen dat niet iedereen tevreden is met zijn eerste keus. Daarom dit voorstel. Als nu alle Cee Bailey’s-rijders hun grootte, stand van het zadel, type (design),breedte en hoogte van de ruit vermelden. Dan kan aan de hand hiervan een eenvoudig vergelijk worden gemaakt. Dit kan wederom de keuze voor andere geïnteresseerden vergemakkelijken. Ik zou geneigd zijn om voor een hoger type te gaan. Maar is hoger daarvoor altijd beter?
Erik
E. schreef:Wat opvalt is dat er zoveel verschillen zijn, in postuur van de rijder en design. Uit alle commentaar is te lezen dat niet iedereen tevreden is met zijn eerste keus. Daarom dit voorstel. Als nu alle Cee Bailey’s-rijders hun grootte, stand van het zadel, type (design),breedte en hoogte van de ruit vermelden. Dan kan aan de hand hiervan een eenvoudig vergelijk worden gemaakt. Dit kan wederom de keuze voor andere geïnteresseerden vergemakkelijken. Ik zou geneigd zijn om voor een hoger type te gaan. Maar is hoger daarvoor altijd beter?
Erik
ik vind dit een uitstekend idee !! misschien in een tabel gieten ( bv excel ) ?
vr gr,
Geert VN schreef:Jongens, Het scherm is toegekomen !!!!!!!!!!!
Eind goed, al goed.
Ik heb dat ook al vastgesteld, dat een zending van Cee Baileys in een doos van Desser & Tyre verstuurd wordt. Ik ben dan op onderzoek gegaan, en ben er via de website van Cee Baileys achter gekomen dat Desser & Tyre wel degelijk verbonden is aan Cee Baileys. Waarschijnlijk dus gemeenschappelijke verzenddienst of zo ?
Zijn er trouwens CB-owners die hun ruit wél een een verpakking van CB toegestuurd kregen ?
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Allez, maw der is nog hoop . Ik heb mijn scherm begin februari besteld. Dus tegen eind maart zou het er moeten zijn als ik dezelfde termijn mag aanhouden.
Het moet weeral lukken. Echt consequent zijn ze toch niet.
Ik krijg hier net de post binnen met een schrijven van World Pack waarin ze me vragen om meer gegevens te bezorgen betreffende een pakje (of ik BTW-plichtige ben, aard van de goederen, etc).
Indien de waarde tussen de 45 EUR en 350 EUR ligt zal enkel 9,90 EUR admin. kosten moeten betaald worden.
Dit terwijl Geert geen papieren moest invullen.
Met deze weet ik dus wel dat mijn pakje in België is en dat ik het eind deze week/begin volgende week zou moeten geleverd krijgen.
Misschien dat ABX die administratie steekproefsgewijs uitvoert?
Consequent is het in elk geval niet.
CeeBaileys is de merknaam van de firma Desser Tyre&Co. Die firma maakt onder andere ook ruiten voor vliegtuigen. Daarom staan CB niet op die facturen maar Desser...
Even meer info over waarom ik al 4 ruiten gekocht heb bij CB?
1) In 2002 mijn eerste ruit gekocht voor mijn silver R1150RT 2001: de 7 1/2 inch hogere ruit design 2. Perfect tevreden van maar misschien wel 'overkill' want ik reed met die ruit niet volledig omhoog en toch zadel in hoogste stand. Estetisch was die wel niet zo supergeslaagd.
2) Eind 2003 de RT na ongeval voorlopig vervangen door R1150R. Daarvoor een hogere ruit besteld bij CB. Minder tevreden van de R op het vlak van comfort dus...
3) Na het 'vinden' van budget, toch een nieuwe silver R1150RT 2004 gekocht en daarvoor een 4 1/2 inch hogere ruit design 2 besteld bij CB. Waarom de 4 1/2 inch, wel: die 7 1/2 was toch nog iets té hoog en ik dacht goed te doen met een iets lagere... Die was dan weer net iets te laag... Dom van me. En ja, die ene inch en een halve maakt echt wel dát verschil!! Gelukkig die 4 1/2 inch ruit gemakkelijk 2e hands kunnen verkopen en dus nu...
4) de 6 inch hogere 2 inch bredere design 3 ruit besteld waar ik nu ondertussen al 3 weken op aan het wachten ben.
Een tip: om te gaan kiezen welke maat je nu echt nodig hebt voor je gestalte en zadelstand, probeer de maten eerst es uit door hardboard karton op je huidige scherm te plakken. Dat geeft een aardig idee. 'k Had dat eerst ook beter gedaan vooraleer mijn 4 1/2 inch te kopen maar ja, 'k ben nog jong hé...
SilveRTom schreef:Misschien dat ABX die administratie steekproefsgewijs uitvoert?
Consequent is het in elk geval niet.
CeeBaileys is de merknaam van de firma Desser Tyre&Co. Die firma maakt onder andere ook ruiten voor vliegtuigen. Daarom staan CB niet op die facturen maar Desser...
Even meer info over waarom ik al 4 ruiten gekocht heb bij CB?
1) In 2002 mijn eerste ruit gekocht voor mijn silver R1150RT 2001: de 7 1/2 inch hogere ruit design 2. Perfect tevreden van maar misschien wel 'overkill' want ik reed met die ruit niet volledig omhoog en toch zadel in hoogste stand. Estetisch was die wel niet zo supergeslaagd.
2) Eind 2003 de RT na ongeval voorlopig vervangen door R1150R. Daarvoor een hogere ruit besteld bij CB. Minder tevreden van de R op het vlak van comfort dus...
3) Na het 'vinden' van budget, toch een nieuwe silver R1150RT 2004 gekocht en daarvoor een 4 1/2 inch hogere ruit design 2 besteld bij CB. Waarom de 4 1/2 inch, wel: die 7 1/2 was toch nog iets té hoog en ik dacht goed te doen met een iets lagere... Die was dan weer net iets te laag... Dom van me. En ja, die ene inch en een halve maakt echt wel dát verschil!! Gelukkig die 4 1/2 inch ruit gemakkelijk 2e hands kunnen verkopen en dus nu...
4) de 6 inch hogere 2 inch bredere design 3 ruit besteld waar ik nu ondertussen al 3 weken op aan het wachten ben.
Een tip: om te gaan kiezen welke maat je nu echt nodig hebt voor je gestalte en zadelstand, probeer de maten eerst es uit door hardboard karton op je huidige scherm te plakken. Dat geeft een aardig idee. 'k Had dat eerst ook beter gedaan vooraleer mijn 4 1/2 inch te kopen maar ja, 'k ben nog jong hé...
Groeten
SilveRTom
Ja Tom, jij bent inderdaad nog jong, maar door jouw jeugdig enthousiasme rij ik ondertussen toch weeral wat comfortabeler
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
SilverRT schreef : "Met deze weet ik dus wel dat mijn pakje in België is en dat ik het eind deze week/begin volgende week zou moeten geleverd krijgen.[/quote]"
Laat iets weten ! Binnenkort kunnen we nog eens in het Leuvense een bijeenkomst houden, voor alle RT's met een Cee Bailey's scherm...
Een mode(l) show van RT's met een verhoogd scherm.
Dat is nog is een gedacht.
Ik denk er al lang over om er ook eentje te plaatsen .
Ik ben 1.8 groot/klein en rij in de hoogste zadelstand.
Dit is voor mij de meest ontspannen verhouding tot de pedalen , maar dan is mijn scherm net iets te klein .
Een vergelijking kunnen maken is de beste oplossing voor ik over ga tot de aankoop van een nieuw exemplaar.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!" "Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
YES!! Scherm deze morgen geleverd. Zal proberen om het tijdens mijn middagpauze te installeren. En dan deze avond testen.
Besteld op 03/02/2005
Geleverd op 24/02/2005. Juist drie weken.
SilverRT schreef:YES!! Scherm deze morgen geleverd. Zal proberen om het tijdens mijn middagpauze te installeren. En dan deze avond testen.
Besteld op 03/02/2005
op welke manier besteld ? via de optie "air post" ?
vr gr,
Laatst gewijzigd door Nolle op 24 feb 2005, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
SilverRT schreef:YES!! Scherm deze morgen geleverd. Zal proberen om het tijdens mijn middagpauze te installeren. En dan deze avond testen.
Besteld op 03/02/2005
Proficiat ! Blijkbaar veel vlotter bij jou gegaan dan bij mij. Had jij geen grijsgetint besteld? Hoe valt dat mee qua kleur?
Chapeau ook als je dit met zo'n hondenweer durft testen.
Geert,
zolang als het niet glad is, no problemo. Deze week al alle dagen met de motor woon-werk. Maar veel zie je er deze dagen niet.
Ik heb inderdaad een licht grijs getint besteld. Is zeer licht getint en geeft dus geen problemen om 's nacht te rijden. Ik vind wel dat je het vuil (regendruppels etc.) er minder snel op ziet.