M. Pilot Road 2

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Dag Stefke, deze foto spreekt BOEKDELEN 8-) Merci ik ben overtuigd ;-)

mvg

Stef
stefke schreef:De 2 componenten technologie doet haar werk goed. Nauwelijks nog profiel op de schouders, in't midden nog dik 3mm profiel. Leuk bandje. :lol:

Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

Vandaag in Ninoofse Bandencentrale een nieuwe voorband laten leggen. Vriendelijke mens en zorgzaam. 145 euro totaalbehandeling. Geen koffie.
Op 20 minuten (met tussenin 4 telefoontjes) weer weg. Hij heeft een nieuwe klant.

Er stond een Blackie te pronken met een nieuwe achterband.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Teutoon

Bericht door Teutoon »

Ik heb de PR1 na 1400 Km versleten en dan de PR2 laten opzetten.
Ben heel tevreden met de prestaties van de band.
Nu al 8000 Km met de PR2 gedaan met mijn 1200RT.
De voorband maakt nu wel heel wat lawaai als je in en flauwe bocht rijdt. :-(
Nog meer ervaringen met dit vervelend fenomeen? :-?
BMW Motor Club Vlaanderen
R1200RT
khwb851

lawaai

Bericht door khwb851 »

lawaai was ook bij de PR1

deze kleinigheid niet te na gesproken: schitterende band

de mijne ligt er ongeveer 15000 km op, gepakt en gezakt mee gereisd en nu aan wissel toe

khwb
de Ron

PR 2

Bericht door de Ron »

Van de week ook nieuwe sloffen laten steken, de bandenboer even meegedeeld dat zijn prijs toch wat boven de andere bandenboeren uitstak, waarop en plots een prijsaanpassing afkon ... 8-)
Tot hiertoe maar een 500 km gedaan, wel op redelijk natte stukken in de Ardennen, band geeft geen krimp net zoals de vorige PR 1. Wat opvalt is het hele andere profiel en het rubber voelt duidelijk zachter aan. Ik vraag me af hoelang ze zullen meegaan.
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Johannetje

Bericht door Johannetje »

Coyote_s4 schreef:Heb onlangs de standaard Metzelers vervangen voor Pilot Road2 - voor en achter. Ik had 9.500 km afgelegd met de Metzelers en ze waren nog niet versleten, maar ik vertrok naar de Dolomieten en met banden in deze staat durfde ik niet vertrekken.

Bij aankoop van deze RT (mijn tweede R1200RT) vond ik al dat de motor in langzame bochten de bocht 'in viel', in snellere was dat effect minder. Op mijn vorige RT lagen standaard BT020, en die gaven dat gevoel niet. De Metzelers op deze RT plakten wel voldoende, ze hebben mij nooit verrast.

Bij de Ronny vroegen ze nog of ze mijn banden opzij moesten leggen om later op te rijden - daar heb ik toen nog over getwijfeld. Maar na de eerste meters op de Pilots was mijn twijfel volledig over. Met deze banden blijft de motor prachtig op lijn, je kan in de bocht bij wijze van spreken het stuur loslaten en de motor blijft perfect in de bocht. En op droog of op nat, ze geven geen krimp.

Aan te bevelen !!
Hoi,

Wat moest je afrekenen bij Ronny?

Dank je,

Johan
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Ik heb prijs gevraagd voor een set voor de k1200r bij Ronny en dit kwam voor de pilot road 2 op 307 euro montage inbegrepen, opgelet met de motor binnenrijden niet met losse wielen aankomen he ;-)

mvg

Stef
Johannetje schreef:
Coyote_s4 schreef:Heb onlangs de standaard Metzelers vervangen voor Pilot Road2 - voor en achter. Ik had 9.500 km afgelegd met de Metzelers en ze waren nog niet versleten, maar ik vertrok naar de Dolomieten en met banden in deze staat durfde ik niet vertrekken.

Bij aankoop van deze RT (mijn tweede R1200RT) vond ik al dat de motor in langzame bochten de bocht 'in viel', in snellere was dat effect minder. Op mijn vorige RT lagen standaard BT020, en die gaven dat gevoel niet. De Metzelers op deze RT plakten wel voldoende, ze hebben mij nooit verrast.

Bij de Ronny vroegen ze nog of ze mijn banden opzij moesten leggen om later op te rijden - daar heb ik toen nog over getwijfeld. Maar na de eerste meters op de Pilots was mijn twijfel volledig over. Met deze banden blijft de motor prachtig op lijn, je kan in de bocht bij wijze van spreken het stuur loslaten en de motor blijft perfect in de bocht. En op droog of op nat, ze geven geen krimp.

Aan te bevelen !!
Hoi,

Wat moest je afrekenen bij Ronny?

Dank je,

Johan
Johannetje

[quote="Steffz1"]Ik heb prijs gevraagd voor een set voor de k1200r bij de Ronny en dit kwam voor de pilot road 2 op 307 euro montage inbegrepen, opgelet met de motor binnenrijden niet met losse wielen aankomen he ;-)

mvg

Stef

--------------------------------

Hoi Stef,

Dankjewel.
Een super toffe prijs. Ik zal eens naar de Ronny gaan om nieuwe PR2 te laten steken.
Dank je voor je berichtje.

gr

Johan
Laatst gewijzigd door Johannetje op 20 sep 2007, 20:04, 3 keer totaal gewijzigd.
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.

Garmin Zumo 550 Europe
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

DE Ronny wil je zeggen zeker ... ps nu dat ik mijn topic lees zie ik dat ik gepost had dat je met de motor binnenrijdt voor deze prijs ...
Losse wielen is nog goedkoper he :wink:

mvg

Stef
Johannetje schreef:
Steffz1 schreef:Ik heb prijs gevraagd voor een set voor de k1200r bij Ronny en dit kwam voor de pilot road 2 op 307 euro montage inbegrepen, opgelet met de motor binnenrijden niet met losse wielen aankomen he ;-)

mvg

Stef

Hoi Stef,

Dankjewel.
Een super toffe prijs. Ik zal eens naar Danny gaan om nieuwe PR2 te laten steken.

gr

Johan
Laatst gewijzigd door Steffz1 op 20 sep 2007, 21:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Johannetje

Tja.....hele dag werken en dan suf gaan zitten mailen.
Je hebt helemaal gelijk.........

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Steffz1 schreef:DE Ronny wil je zeggen zeker ... ps nu dat ik mijn topic lees zie ik dat ik gepost had dat je met de motor binnenrijdt voor deze prijs ...
Losse wielen is nog goedkoper he :wink:

mvg

Stef
Johannetje schreef:
Steffz1 schreef:Ik heb prijs gevraagd voor een set voor de k1200r bij Ronny en dit kwam voor de pilot road 2 op 307 euro montage inbegrepen, opgelet met de motor binnenrijden niet met losse wielen aankomen he ;-)

mvg

Stef

Hoi Stef,

Dankjewel.
Een super toffe prijs. Ik zal eens naar Danny gaan om nieuwe PR2 te laten steken.

gr

Johan

Garmin Zumo 550 Europe
cees

pilot road 2

Bericht door cees »

Hejj,

dacht effe dat de band "verkeerd om" lag. looprichting van het profiel voorband is andersom als de meeste!

Afbeelding

vanaf morgen weer "grip", mijn Metzelers waren echt helemaal op!

mzzl
Cees
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

Net thuis van de Ninoofse Bandencentrale.

Ik had nieuwe bandjes (PR2) besteld voor de RT, achteraan stond er echt niets meer op.
Ik had dus 120/70 ZR 17 en 180/55 ZR 17 besteld.
We zijn begonnen met het voorwiel omdat de uitlaat warm stond en deze moet verschoven worden om het achterwiel uit te bouwen.

Het voorwiel ging goed, het achterwiel... :shock: heel wat minder.
Volgens de handleiding moet je dus de vijs lossen die de uitlaat omhoog houdt, en dan de ring aan de katalysator en de pot. Die laatste is met geen geweld los te maken. Dan maar aan de uitlaat gaan hangen om dat achterwiel er alsnog uit te krijgen.

Aan het bandenmachien gekomen met het achterwiel, "jamaar meneer, u had een 170 slof liggen en u bestelt hier een 180" Ikke : :bsquest: Ni waar he :no:
Maar zegt die gast, dat kan erop. Dat dan maar gedaan.
Idd alles netjes in orde.
Maar het blijft vreemd, in m'n handleiding en op BMW België staat 180. Dus de vorige eigenaar had eens een 170 gelegd.
Over het weggedrag nog niets zinnigs te vertellen, wel een iets anders gedrag bij het kantelen, maar de vorige band stond vierkant.

En tot slot, na een uurtje sukkelen, 330 euro all in.
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Ik een week of twee terug 310 EURO voor setje voor- en achteraan, bij de Ronny, ale, eigenlijk 313, maar hij heeft het afgerond :-)

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Ik bij Van Noten te Aarschot 180/55/17 => 184 euro gemonteerd en uitgebalanceerd. Bij Ronny was het iets goedkoper maar Gilbert is nen toffe pee die u steeds helpt ... bvb als ik nen band moet laten vulcaniseren kost mij dat 5 euro ;-)

Km stand 51500 ... ben eens benieuwd hoe lang em meegaat want het is winter en dan rij ik meestal rechtdoor 8-)
mvg

Stef
de Ron

Bericht door de Ron »

heb de banden er nu zo'n 3000 km opstaan (rit gedaan naar Zuid Spanje in redelijk warme temperaturen), bij traag links en rechts afdraaien voel ik de voorkant wat wringen, lijkt op een stevig gecupte band. Moet het nog eens verder goed bekijken, de vorige PR stuurde toch beter ...
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
vercauteren franky

Bericht door vercauteren franky »

ik denk dat stafke ook DE STROOPER in Bornem bedoeld
ik ga daar ook steeds ...goedkoop=geen stroper
de Franky
Wulf

Bericht door Wulf »

Ik heb nu 14000km met de PR2 op de GT, de achterband kan nogwel een 2000km mee maar de voorband is verder afgesleten. Ik had zondag al gemerkt tijdens de Zeeuw dat mijn voorwiel durfde uitbreken. Toch een groot verschil met de R reeks waarbij ik 1 voorband opreed ten opzichte van 2 achterbanden.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

de Ron schreef:heb de banden er nu zo'n 3000 km opstaan (rit gedaan naar Zuid Spanje in redelijk warme temperaturen), bij traag links en rechts afdraaien voel ik de voorkant wat wringen, lijkt op een stevig gecupte band. Moet het nog eens verder goed bekijken, de vorige PR stuurde toch beter ...
Om die reden ga ik achteraan de Pilot road 2 houden en vooraan toch voor een sportieve voorband kiezen => lees MPP. IS een band die ik betrouw en je hebt het voordeel dat je kan afwisselen tussen de road 2 en mpp achteraan...

mvg

Stef
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Vandaag mijn achterband vervroegd moeten afschrijven na een knaller van een stuk metaal dat op de baan lag,was da ff schrikken.
Bij mijn bandenboer in Herent 175€ betaald voor de pilot.
Off topic,bmw assistance wou mij niet depaneren omdat ik vroeg om bij de bandenboer gedropt te worden.
Een goede ziel opgebeld die wat matriaal had meegebracht(ook van bij de bandenman),wiel gedemonteerd en met het wiel onder mijn arm bij lovaniabanden binnen,15 min later waren we al terug op weg naar de motor.
Andalousie 09/2018
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Eerste ervaringen met de Pilot road 2. Stabiele band maar heb toch al opgemerkt dat bij het inrijden van een straat en dan stevig op het gas gaan dat de band (gecontroleerd) doorslipt. Ik heb de indruk dat de K1200r e wa veel koppel heeft In ieder geval iets dat je met de MPP niet of zeer zelden voorhad. Nu heb ik het toch al een paar keer opgemerkt.
Ik ga als voorband toch de MPP monteren zodat ik gemakkelijk kan afwisselen van achterband. Ook zal de MPP voorband sneller insturen dan de MPR2.
In de winter zal ik dan met de MPR2 achteraan rijden en in de lente en zomer met de MPP achteraan.

mvg

Stef
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

bmwfreakske schreef:Vandaag mijn achterband vervroegd moeten afschrijven na een knaller van een stuk metaal dat op de baan lag,was da ff schrikken.
Off topic,bmw assistance wou mij niet depaneren omdat ik vroeg om bij de bandenboer gedropt te worden.
Een goede ziel opgebeld die wat matriaal had meegebracht(ook van bij de bandenman),wiel gedemonteerd en met het wiel onder mijn arm bij lovaniabanden binnen,15 min later waren we al terug op weg naar de motor.
Dat begrijp ik niet van de Assistance ... was de afstand tot thuis korter of langer dan de afstand tot Lovania ?

mvg

Stef
cooper

Bericht door cooper »

Verleden week een bezoekje gebracht aan de bandencentrale.
M'n roadpilot1 heeft er ondertussen 27000km op en een nagel inzitten en is dus aan vervanging toe.
Blijkt nu dat de roadpilot2 niet direct leverbaar is naar het schijnt is de vraag groter dan het aanbod.
Heeft er nog iemand leveringsproblemen met de RP2 gehad?
Het profiel op m'n huidige band wordt nu toch wel heel ondiep. :razz:
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

cooper schreef:Verleden week een bezoekje gebracht aan de bandencentrale.
M'n roadpilot1 heeft er ondertussen 27000km op en een nagel inzitten en is dus aan vervanging toe.
Blijkt nu dat de roadpilot2 niet direct leverbaar is naar het schijnt is de vraag groter dan het aanbod.
Heeft er nog iemand leveringsproblemen met de RP2 gehad?
Het profiel op m'n huidige band wordt nu toch wel heel ondiep. :razz:
Dat moet een rekord zijn mama mia ... mijn bandenboer had geen probleem met de levering ;-)

PS even rondbellen naar de bandecentrales kan helpen :wink:

mvg

Stef
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Steffz1 schreef:
bmwfreakske schreef:Vandaag mijn achterband vervroegd moeten afschrijven na een knaller van een stuk metaal dat op de baan lag,was da ff schrikken.
Dat begrijp ik niet van de Assistance ... was de afstand tot thuis korter of langer dan de afstand tot Lovania ?

mvg

Stef
Bmw ass brengt je naar de bmw garage van je keuze,dat was dus minimum 40km en niet naar de bandenman op 5km.
Btw,ik vroeg eerst of ik de motor kon achterlaten en de sleutels mocht droppen bij iemand die daar woonde,njet,ik moest bij de motor blijven en omdat ik geen 50km van huis was kreeg ik geen vervangvoertuig.Mij afzetten op mijn werk was al evenmin bespreekbaar :-?
Het staat zo in het bijstand dossier en daar ik zelf niet te vinden ben voor grijze toestanden moest ik voor een andere oplossing kiezen.
Andalousie 09/2018
cooper

Bericht door cooper »

Voila, roadpilot1 is eraf en de 2 is gemonteerd hiermee 172€ armer.
Bandenwissel viel gelijk met montage van de grote topcase en ik moet zeggen de moto is veel minder stabiel. Hopelijk is dit te wijten aan het verschil met de kleine topcase en zit dit probleem niet bij de band. Zal één dezer dagen de topcase is verwijderen en een proefritje maken.
Plaats reactie