mvg
Stef
Moderator: GVN
Hoi,Coyote_s4 schreef:Heb onlangs de standaard Metzelers vervangen voor Pilot Road2 - voor en achter. Ik had 9.500 km afgelegd met de Metzelers en ze waren nog niet versleten, maar ik vertrok naar de Dolomieten en met banden in deze staat durfde ik niet vertrekken.
Bij aankoop van deze RT (mijn tweede R1200RT) vond ik al dat de motor in langzame bochten de bocht 'in viel', in snellere was dat effect minder. Op mijn vorige RT lagen standaard BT020, en die gaven dat gevoel niet. De Metzelers op deze RT plakten wel voldoende, ze hebben mij nooit verrast.
Bij de Ronny vroegen ze nog of ze mijn banden opzij moesten leggen om later op te rijden - daar heb ik toen nog over getwijfeld. Maar na de eerste meters op de Pilots was mijn twijfel volledig over. Met deze banden blijft de motor prachtig op lijn, je kan in de bocht bij wijze van spreken het stuur loslaten en de motor blijft perfect in de bocht. En op droog of op nat, ze geven geen krimp.
Aan te bevelen !!
Johannetje schreef:Hoi,Coyote_s4 schreef:Heb onlangs de standaard Metzelers vervangen voor Pilot Road2 - voor en achter. Ik had 9.500 km afgelegd met de Metzelers en ze waren nog niet versleten, maar ik vertrok naar de Dolomieten en met banden in deze staat durfde ik niet vertrekken.
Bij aankoop van deze RT (mijn tweede R1200RT) vond ik al dat de motor in langzame bochten de bocht 'in viel', in snellere was dat effect minder. Op mijn vorige RT lagen standaard BT020, en die gaven dat gevoel niet. De Metzelers op deze RT plakten wel voldoende, ze hebben mij nooit verrast.
Bij de Ronny vroegen ze nog of ze mijn banden opzij moesten leggen om later op te rijden - daar heb ik toen nog over getwijfeld. Maar na de eerste meters op de Pilots was mijn twijfel volledig over. Met deze banden blijft de motor prachtig op lijn, je kan in de bocht bij wijze van spreken het stuur loslaten en de motor blijft perfect in de bocht. En op droog of op nat, ze geven geen krimp.
Aan te bevelen !!
Wat moest je afrekenen bij Ronny?
Dank je,
Johan
Johannetje schreef:Steffz1 schreef:Ik heb prijs gevraagd voor een set voor de k1200r bij Ronny en dit kwam voor de pilot road 2 op 307 euro montage inbegrepen, opgelet met de motor binnenrijden niet met losse wielen aankomen he![]()
mvg
Stef
--------------------------------
Hoi Stef,
Dankjewel.
Een super toffe prijs. Ik zal eens naar Danny gaan om nieuwe PR2 te laten steken.
Dank je voor je berichtje.
gr
Johan
Steffz1 schreef:DE Ronny wil je zeggen zeker ... ps nu dat ik mijn topic lees zie ik dat ik gepost had dat je met de motor binnenrijdt voor deze prijs ...
Losse wielen is nog goedkoper he![]()
mvg
Stef
Johannetje schreef:Steffz1 schreef:Ik heb prijs gevraagd voor een set voor de k1200r bij Ronny en dit kwam voor de pilot road 2 op 307 euro montage inbegrepen, opgelet met de motor binnenrijden niet met losse wielen aankomen he![]()
mvg
Stef
--------------------------------
Hoi Stef,
Dankjewel.
Een super toffe prijs. Ik zal eens naar Danny gaan om nieuwe PR2 te laten steken.
Dank je voor je berichtje.
gr
Johan
Om die reden ga ik achteraan de Pilot road 2 houden en vooraan toch voor een sportieve voorband kiezen => lees MPP. IS een band die ik betrouw en je hebt het voordeel dat je kan afwisselen tussen de road 2 en mpp achteraan...de Ron schreef:heb de banden er nu zo'n 3000 km opstaan (rit gedaan naar Zuid Spanje in redelijk warme temperaturen), bij traag links en rechts afdraaien voel ik de voorkant wat wringen, lijkt op een stevig gecupte band. Moet het nog eens verder goed bekijken, de vorige PR stuurde toch beter ...
Dat begrijp ik niet van de Assistance ... was de afstand tot thuis korter of langer dan de afstand tot Lovania ?bmwfreakske schreef:Vandaag mijn achterband vervroegd moeten afschrijven na een knaller van een stuk metaal dat op de baan lag,was da ff schrikken.
Bij mijn bandenboer in Herent 175€ betaald voor de pilot.
Off topic,bmw assistance wou mij niet depaneren omdat ik vroeg om bij de bandenboer gedropt te worden.
Een goede ziel opgebeld die wat matriaal had meegebracht(ook van bij de bandenman),wiel gedemonteerd en met het wiel onder mijn arm bij lovaniabanden binnen,15 min later waren we al terug op weg naar de motor.
Dat moet een rekord zijn mama mia ... mijn bandenboer had geen probleem met de leveringcooper schreef:Verleden week een bezoekje gebracht aan de bandencentrale.
M'n roadpilot1 heeft er ondertussen 27000km op en een nagel inzitten en is dus aan vervanging toe.
Blijkt nu dat de roadpilot2 niet direct leverbaar is naar het schijnt is de vraag groter dan het aanbod.
Heeft er nog iemand leveringsproblemen met de RP2 gehad?
Het profiel op m'n huidige band wordt nu toch wel heel ondiep.
Bmw ass brengt je naar de bmw garage van je keuze,dat was dus minimum 40km en niet naar de bandenman op 5km.Steffz1 schreef:Dat begrijp ik niet van de Assistance ... was de afstand tot thuis korter of langer dan de afstand tot Lovania ?bmwfreakske schreef:Vandaag mijn achterband vervroegd moeten afschrijven na een knaller van een stuk metaal dat op de baan lag,was da ff schrikken.
Bij mijn bandenboer in Herent 175€ betaald voor de pilot.
Off topic,bmw assistance wou mij niet depaneren omdat ik vroeg om bij de bandenboer gedropt te worden.
Een goede ziel opgebeld die wat matriaal had meegebracht(ook van bij de bandenman),wiel gedemonteerd en met het wiel onder mijn arm bij lovaniabanden binnen,15 min later waren we al terug op weg naar de motor.
mvg
Stef