grondspeling
Moderator: GVN
grondspeling
hallo,
ik rij met ne r1150r nu toch al een 30000 km .
mijn enige probleem is dat er te weinig grondspeling is , ik rij toch wel redellijk vlot en meermaals gaan de voetjes(da moerke of wa er nog van over blijft) tegen de asvalt.soms is dit toch wel verschietachtig , zijn er technisch mogellijkheden om dit op te lossen ? of wil dit zeggen dat je eigenlijk op de max hellingshoek zit van je moto.achterband is wel mooi afgereden maar voorband heb ik toch nog een paar mm over
graag hulp aub
grts
ik rij met ne r1150r nu toch al een 30000 km .
mijn enige probleem is dat er te weinig grondspeling is , ik rij toch wel redellijk vlot en meermaals gaan de voetjes(da moerke of wa er nog van over blijft) tegen de asvalt.soms is dit toch wel verschietachtig , zijn er technisch mogellijkheden om dit op te lossen ? of wil dit zeggen dat je eigenlijk op de max hellingshoek zit van je moto.achterband is wel mooi afgereden maar voorband heb ik toch nog een paar mm over
graag hulp aub
grts
YOO
Laat ik 't zo zeggen, denkt ge dat ge op 't circuit nog vélen dieper geraakt
Indien ja: dan gaat er misschien een carriere als profesioneel motopiloot verloren.
Indien nee: dan zijt ge mijns insziens toch wel een beetje neig bezig voor op den openbare weg. Een ruime marge inbouwen, ook in liggerbochtjes, is essentieel bij 't overleven op een gemotoriseerde 2-wieler.
My 2 cents
Grtz, Philip!
Laat ik 't zo zeggen, denkt ge dat ge op 't circuit nog vélen dieper geraakt
Indien ja: dan gaat er misschien een carriere als profesioneel motopiloot verloren.
Indien nee: dan zijt ge mijns insziens toch wel een beetje neig bezig voor op den openbare weg. Een ruime marge inbouwen, ook in liggerbochtjes, is essentieel bij 't overleven op een gemotoriseerde 2-wieler.
My 2 cents
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
grondspeling
ik ben gisteren gaan rijden op zolder
het was mijn eerste keer dat ik er niveau 1 gaan volgen ben. en tot sessie 4 ging het eigenlijk nog goed ,maar vanaf sessie 5 ging mijn voetje toch regelmatig tegen de grond.
niet dat dit de bedoeling is maar een vaststelling.
maar ik heb ook last op de openbare weg
grts
het was mijn eerste keer dat ik er niveau 1 gaan volgen ben. en tot sessie 4 ging het eigenlijk nog goed ,maar vanaf sessie 5 ging mijn voetje toch regelmatig tegen de grond.
niet dat dit de bedoeling is maar een vaststelling.
maar ik heb ook last op de openbare weg
grts
-
Iron Gonzo
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
ik had dat probleem met mijn K100LT
gewoon vervangen als ze te ver versleten zijn
gewoon vervangen als ze te ver versleten zijn
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
noppenrijder
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 07 jan 2005, 09:36
- Locatie: Waregem
je kan een regelbare trekstang onder je paralever zetten, waardoor je hem wat hoger kan schroeven, hierdoor veranderen wel de rijwielmaten en dus ook het rijgedrag; ik denk dat hij nog flitsender zal sturen, maar ook onrustiger bij hogere snelheden??? In de shop bij Wunderlich.
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
-
Iron Gonzo
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
hoe doe je dat??LOMAX schreef:Achtervering in hoogste stand zetten
je kan alleen de in en uitgaande demping veranderen
dit doet niets aan de hoogte van de moto
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Ik krijg m'n GS met verlaagde voetsteuntjes ook vlot aan de grond.
Maar het heeft ook met de positie van de piloot te maken wanneer die een bocht neemt.
Ik blijf in de bochten eigelijk zelf vrij recht zitten (ten opzichte van de weg) en duw m'n machine naar beneden. Eigelijk het tegenovergestelde van wat je ziet bij snelheidswedstrijden. Die houden hun machine recht en hangen naast de machine. Probeer ergens een middenweg te vinden.
Maar het heeft ook met de positie van de piloot te maken wanneer die een bocht neemt.
Ik blijf in de bochten eigelijk zelf vrij recht zitten (ten opzichte van de weg) en duw m'n machine naar beneden. Eigelijk het tegenovergestelde van wat je ziet bij snelheidswedstrijden. Die houden hun machine recht en hangen naast de machine. Probeer ergens een middenweg te vinden.
GSven 
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT

ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
-
Frans
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
- Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
- Locatie: West-Vlaanderen
ik weet niet hoe het zit bij de R1150R maar bij de k1200Rs kunt ge de vering verhogen,dus de stand voor 2 personen en bagage; Dat scheelt een heel stukje voor platter te gaan, verder kunt ge ook met uw lichaamsgewicht werken, maar voor op de openbare weg toch geen aanbeveling.IRON GONZO schreef:hoe doe je dat??LOMAX schreef:Achtervering in hoogste stand zetten
je kan alleen de in en uitgaande demping veranderen![]()
dit doet niets aan de hoogte van de moto
Voilà, zo doe je dat. Dan zakt ie minstens twee centimeter minder door als je er op gaat zitten (achteraan dan toch), en staat ie meteen wat meer "op zijn neus", wat ook nog strakker stuurt. Het enige nadeel (raketmanFrans schreef:ik weet niet hoe het zit bij de R1150R maar bij de k1200Rs kunt ge de vering verhogen,dus de stand voor 2 personen en bagage; Dat scheelt een heel stukje voor platter te gaan, verder kunt ge ook met uw lichaamsgewicht werken, maar voor op de openbare weg toch geen aanbeveling.IRON GONZO schreef:hoe doe je dat??LOMAX schreef:Achtervering in hoogste stand zetten
je kan alleen de in en uitgaande demping veranderen![]()
dit doet niets aan de hoogte van de moto
De manier waarop je op de motor zit, doet al veel. Waarmee je hellingshoek kunt winnen is de motor zo veel mogelijk rechtop houden door zelf meer naast de motor te gaan zitten. Uiteraard houdt het ergens op en zijn de positie van de voetsteunen, de afstelling van de vering en andere zaken mede afhankelijk van de mogelijke hellingshoek. Een beginnersinitiatie circuitrijden is idd een goede start om met je motor nog verder te exploreren ...
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
Zolang JIJ ALLEEN daar last van hebt is er (nog) niet aan de hand.maar ik heb ook last op de openbare weg
Laat eens weten op welke kamer je gaat liggen.Of reserveer er een op voorhand,dan kunnen de forumleden een bezoek plannen.
Want ? Openbare weg ??? Gefeliciteerd.
Op openbare weg is het toegelaten een veiligheidsnorm te houden,vooral eigenlijk voor de anderen.(vandaar openbaar=voor allen ,is niet "open" voor uitersten.)
Op circuit doe je wat je wil uiteraard.
draai ze eens binnenste buiten ,dan zie je geen rand.Probleem goedkoop opgelost.achterband is wel mooi afgereden maar voorband heb ik toch nog een paar mm over
als je zo laag bij de grond komt op de openbare weg.... dan vraag ik me toch af aan welke snelheid je een doornsnee bocht neemt.
Me dunkt dat je zowel jezelf als medeweggebruikers hiermee danig in gevaar weet te brengen.
Over de toegelaten snelheid ga ik niet zitten zeveren... alsook niet over je rijstijl.
Maar ik stel vast dat ikzelf een op/afrit van een autosnelweg zelfs aan een snelheid van 90, 100 tot 110 mag op- of afsnorren met mijn K1200LT zonder maar even te moeten denken... oei hier gaat het fout. Laat staan dat ik met dit manoever de grond zou raken... daar is nog verre van sprake van.
Nu vraag ik me dus af aan welke snelheid jij dit doet, om te zitten morren over slijtage en dergelijke meer....
ZIjn het deze beemers die dan toevallig ook de gebreken blijken te hebben die menig maal op dit forum ter sprake komen?
Pas je rijstijl aan zoals het hoort, en zelfs met een ruime marge daarboven rij je nog met heel wat reserve.
En al de rest.... op circuit
Me dunkt dat je zowel jezelf als medeweggebruikers hiermee danig in gevaar weet te brengen.
Over de toegelaten snelheid ga ik niet zitten zeveren... alsook niet over je rijstijl.
Maar ik stel vast dat ikzelf een op/afrit van een autosnelweg zelfs aan een snelheid van 90, 100 tot 110 mag op- of afsnorren met mijn K1200LT zonder maar even te moeten denken... oei hier gaat het fout. Laat staan dat ik met dit manoever de grond zou raken... daar is nog verre van sprake van.
Nu vraag ik me dus af aan welke snelheid jij dit doet, om te zitten morren over slijtage en dergelijke meer....
ZIjn het deze beemers die dan toevallig ook de gebreken blijken te hebben die menig maal op dit forum ter sprake komen?
Pas je rijstijl aan zoals het hoort, en zelfs met een ruime marge daarboven rij je nog met heel wat reserve.
En al de rest.... op circuit
-
Relax
- Berichten: 5718
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Rustig jongens, een beetje kort door de bocht, jullie reacties.
Ik rij als een dweil, maar toch raak ik met m'n pedaaltjes wel 'ns de grond. Daarom hoef je (JH) geen 140 te rijden. In Ardense bochtjes lukt dit redelijk makkelijk, aan een snelheid van om en bij de 60 (afhankelijk van), waar je goed asfalt hebt, perfect de bocht kan doorkijken en niemand, ook jezelf niet, in gevaar brengt.
Je hoeft echt geen halsbrekende toeren uit te halen, ik word daar net iets te oud voor.
Ik rij als een dweil, maar toch raak ik met m'n pedaaltjes wel 'ns de grond. Daarom hoef je (JH) geen 140 te rijden. In Ardense bochtjes lukt dit redelijk makkelijk, aan een snelheid van om en bij de 60 (afhankelijk van), waar je goed asfalt hebt, perfect de bocht kan doorkijken en niemand, ook jezelf niet, in gevaar brengt.
Je hoeft echt geen halsbrekende toeren uit te halen, ik word daar net iets te oud voor.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Ik heb dit week-end mijn linker voetstuentje voelen schuren op het asfalt.
Mijn snelheid was zeer gering, max40Km/u schat ik.
Had wel mijn bochtje wat scherp aangesneden
Neen pootjes schuren heeft niks te maken met snelheid, maar met behendigheid.
Een voorbeeldje, neem een mooie rotonde, draai rond in 2de of 3de versnelling , trap de achterrem wat in en gaan met die banaan.
Wedden dat........ uw pootjes vonken nalaten in het donker
Mooi voor een fotoke trouwens
P.s. ma ik heb hier niks gezegd hé, de openbare weg is géén speeltuin
Mijn snelheid was zeer gering, max40Km/u schat ik.
Had wel mijn bochtje wat scherp aangesneden
Neen pootjes schuren heeft niks te maken met snelheid, maar met behendigheid.
Een voorbeeldje, neem een mooie rotonde, draai rond in 2de of 3de versnelling , trap de achterrem wat in en gaan met die banaan.
Wedden dat........ uw pootjes vonken nalaten in het donker
Mooi voor een fotoke trouwens
P.s. ma ik heb hier niks gezegd hé, de openbare weg is géén speeltuin
-
JüRgen
- Moderator
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
- Locatie: Dikkelvenne
- Contacteer:
Ik zou zeggen...
Need a RoadsteR and need to go low... buy a K1200R
Meer heb ik niet toe te voegen... m'n R doet z'n werk voortreffelijk, en ik heb meer dan m'n plezier. De volgende is een GS, maar dan niet voor het enkel voor het bochtenwerk, maar voor het gehele concept...
Veel plezier en hou het veilig
Need a RoadsteR and need to go low... buy a K1200R
Meer heb ik niet toe te voegen... m'n R doet z'n werk voortreffelijk, en ik heb meer dan m'n plezier. De volgende is een GS, maar dan niet voor het enkel voor het bochtenwerk, maar voor het gehele concept...
Veel plezier en hou het veilig
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum



Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum



grondspeling
ik wil toch eventjes reageren
ik rij heel veel km inde ardennen, lux of duitsland en ben dit jaar al 2 maal met de bike naar oostenrijk geweest en kan je verzekeren dat je niet als een gek hoeft te rijden om met den r1150r da voetje aan de grond te krijgen.
en ik durf gerust zeggen da ik ne vlotte rijder ben maar ge zult me in geen enkel dorpke zien doorvliegen.
en op die 30000km is er buiten die 2 vijzen nog niks aan mijne bike geweest.
grts
ik rij heel veel km inde ardennen, lux of duitsland en ben dit jaar al 2 maal met de bike naar oostenrijk geweest en kan je verzekeren dat je niet als een gek hoeft te rijden om met den r1150r da voetje aan de grond te krijgen.
en ik durf gerust zeggen da ik ne vlotte rijder ben maar ge zult me in geen enkel dorpke zien doorvliegen.
en op die 30000km is er buiten die 2 vijzen nog niks aan mijne bike geweest.
grts
Ik snap iets niet: als je nog te veel schaamrand over hebt op de achterband, dan wordt er vaak neerbuigend gelachen. En als je dan de voetjes aan de grond rijdt, dan is het weer niet goed.
Voetjes aan de grond is niet altijd een teken van snel of roekeloos rijden. Ga eens op een open plein, met goed asfalt, in cirkeltjes rijden. Steeds kleinere rondjes draaien, in tweede versnelling. En erg traag, net genoeg om niet om te vallen. Voor je het weet schuur je over de grond.
Ik beweer nu niet dat de vraagsteller een brave motorrijder is, maar meteen met verwijten gooien, vind ik toch iets te kort door de bocht
Voetjes aan de grond is niet altijd een teken van snel of roekeloos rijden. Ga eens op een open plein, met goed asfalt, in cirkeltjes rijden. Steeds kleinere rondjes draaien, in tweede versnelling. En erg traag, net genoeg om niet om te vallen. Voor je het weet schuur je over de grond.
Ik beweer nu niet dat de vraagsteller een brave motorrijder is, maar meteen met verwijten gooien, vind ik toch iets te kort door de bocht
Laatst gewijzigd door LOMAX op 08 aug 2006, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
JüRgen
- Moderator
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
- Locatie: Dikkelvenne
- Contacteer:
Er zijn hier zelfs forumbezoekers die de kleppendeksels aan de grond rijden van een R1150R, zover dat hij bijna moest overschakelen naar een kleppendeksel àllà R1100S...
Het is dus geen kunst, heb ook al de voetjes aan de grond gehad, maar dan weet je dat je bijna aan de limiet zit, en daar zijn ze voor...
Een circuit machine is het niet volluit, daarvoor moet je naar een R1200S of een K1200R ; de stootblokken op de K zeggen genoeg
; de beelden uit de PowerCup ook...
Beemergroeten
Het is dus geen kunst, heb ook al de voetjes aan de grond gehad, maar dan weet je dat je bijna aan de limiet zit, en daar zijn ze voor...
Een circuit machine is het niet volluit, daarvoor moet je naar een R1200S of een K1200R ; de stootblokken op de K zeggen genoeg
Beemergroeten
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum



Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum



YOO
Ik wil hier zeker géén moraalridder spelen, ik rij soms ook een beetje vlot en sportief, ga ook graag is liggen in de bochtjes, maar ergens vraag ik me 't volgende toch af.
Mijne beste maat rijdt ook met 'n 1150Roadster, rijdt nog vlotter dan ik (soms toch) maar heeft nog nooit z'n voetsteun of wat dan ook aan de grond gekregen, alhoewel dat 't soms maar een kwestie van mm's zal zijn.
Ik begrijp uit de vraagstelling dat 't raken v.d grond een niet-uitzonderlijk feit is, maar een regelmatig voorkomend, in dit geval, hinderlijk probleem. Als dit op circuit gebeurt, dan vind ik 't prachtig, daarvoor gaan we dan ook een afgesloten omloop rijden, maar op de openbare weg, kweenie zulle, maar van een veiligheidsmarge is er dan quasie géén sprake meer, en da's nooit goed.
Op een rond punt ff met de steunen over 't asfalt schrapen is één ding, maar in een snelle bocht lijkt 't me toch ietwat gevaarlijk, je weet nooit wat er op 't einde van die bocht kan gebeuren, wat grind of een gladde/natte plek op de baan is voldoende.
Soit, ik zei net "GEEN moraalridder" en nu doe ik 't toch
, over een oplossing voor je probleem heb ik geen idee, misschien idd je moto achteraan wat hoger zetten, op welke manier dan ook, of op tijd en stond nieuwe voelsprieten monteren, deze waarschuwen je wel degelijk.
Ach, eigenlijk ben ik misschien ietwat jaloers ook, weet niet juist, ik krijg m'n GS ook niet met z'n voetsteunen of valbaren aan de grond, nochthans zijn er hier op 't forum die kunnen getuigen dat ik niet v.d traagste ben, maar in snelle bochten ga ik dan ook m'n lichaamsgewicht gebruiken, ik leg me dan naast de moto, zodoende dat de moto weer iets rechter door de bocht kan, en ik geen snelheid moet inboeten, da's nu eenmaal m'n manier van rijden.
Ben dan ook beginnen rijden met een 1000cc racemasjien/buikschuiver, en da laat nog altijd sporen na
Kortom, om 't kort (
) te houden, ofwel je masjien aanpassen, ofwel je techniek veranderen, ofwel de gevolgen dragen (versleten voetsteunen), of wel je rijgedrag ietsje minderen, kweenie welke 't meest aangewezen zijn, we hebben mekaar dan nog niet ontmoet, misschien op één van de onthaalavonden, of een ritje, we zien wel
Grtz, Philip!
Ik wil hier zeker géén moraalridder spelen, ik rij soms ook een beetje vlot en sportief, ga ook graag is liggen in de bochtjes, maar ergens vraag ik me 't volgende toch af.
Mijne beste maat rijdt ook met 'n 1150Roadster, rijdt nog vlotter dan ik (soms toch) maar heeft nog nooit z'n voetsteun of wat dan ook aan de grond gekregen, alhoewel dat 't soms maar een kwestie van mm's zal zijn.
Ik begrijp uit de vraagstelling dat 't raken v.d grond een niet-uitzonderlijk feit is, maar een regelmatig voorkomend, in dit geval, hinderlijk probleem. Als dit op circuit gebeurt, dan vind ik 't prachtig, daarvoor gaan we dan ook een afgesloten omloop rijden, maar op de openbare weg, kweenie zulle, maar van een veiligheidsmarge is er dan quasie géén sprake meer, en da's nooit goed.
Op een rond punt ff met de steunen over 't asfalt schrapen is één ding, maar in een snelle bocht lijkt 't me toch ietwat gevaarlijk, je weet nooit wat er op 't einde van die bocht kan gebeuren, wat grind of een gladde/natte plek op de baan is voldoende.
Soit, ik zei net "GEEN moraalridder" en nu doe ik 't toch
Ach, eigenlijk ben ik misschien ietwat jaloers ook, weet niet juist, ik krijg m'n GS ook niet met z'n voetsteunen of valbaren aan de grond, nochthans zijn er hier op 't forum die kunnen getuigen dat ik niet v.d traagste ben, maar in snelle bochten ga ik dan ook m'n lichaamsgewicht gebruiken, ik leg me dan naast de moto, zodoende dat de moto weer iets rechter door de bocht kan, en ik geen snelheid moet inboeten, da's nu eenmaal m'n manier van rijden.
Ben dan ook beginnen rijden met een 1000cc racemasjien/buikschuiver, en da laat nog altijd sporen na
Kortom, om 't kort (
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Eindelijk een nuchter iemand die de nagel op de kop slaatMartin M. schreef:En daana.....mag je leren rijden met een rolstoelRelax schreef:Gewoon rijen man en je verstand gebruiken. Als je stepjes versleten zijn, begin je aan de middenbok, kleppendeksel en koffers.![]()
![]()
Vorig jaar in de Dolemieten. Ik rijd de berg op, van ver zag ik een "stelletje" motorrijders naar beneden komen. De eerste pipo vond zijn juiste lijn waarschijnlijk niet
Dat heb je dan met die motorijders die de openbare weg verwarren met een race-circuit.
STer - Ex-VFR


