Na de Amai me Poepekerit en voorgaande ritten, was het me duidelijk geworden dat mijn K1100LT niet meer comfortabel was voor mijn slechte knieën, dito rug en heup. Ik rij wel dergelijke ritten uit, doch puur op karakter en onderbouwd door een kei van een motor.
Heb vandaag een 1200GS in gebruik als vervangmotor en deze eerste 80 testkm's zijn effenaf wonderbaarlijk. Weg de rugpijn, de kniepijn en de heuppijn. Ik heb er echt van genoten. En nu is mijn keuze dan ook quasi definitief, ik wil een GS. Liefst een 1200, doch misschien zelfs een 1150. In die lage testrit slechts één nadeel ondervonden: de luchtweerstand op mijn 1m90 en brede zwemschouders bij snelheden boven de 120 km.
Als GS-leek, ken ik echter niet de fundamentele verschillen tussen een 1150 en de 1200. En wie weet een degelijke 2° hands 1150 of 1200GS staan voor een faire prijs?
Nu staat de standaard 1200 in de hoogste stand. Zijn er mogelijkheden om dit nog iets hoger te zetten zodat mijn benen nog iets minder geplooid staan? En mijn Madame wil ook wel wat comfortabeler zitten, net zoals op onze actuele 1100LT mét comfortzadel. Bij deze is dezae dan ook Te Koop
Graag veel en zinnig advies.
1200GS versus 1150GS na K1100LT
Moderator: GVN
Een 1200 adv.lijkt me de aangewezen keuze.Prima wat betreft turbulenties
en een zadel dat vrij hoog staat.Heb reeds met de meeste gs'en gereden van 1100tot1200 en de 1200adv.bevalt het best voor de zaken die jij belangrijk vindt.Nadelen zijn er ookzoals het hogere zwaartepunt iets stroever in korte bochten ...Hopelijk ben je er wat mee?!!
en een zadel dat vrij hoog staat.Heb reeds met de meeste gs'en gereden van 1100tot1200 en de 1200adv.bevalt het best voor de zaken die jij belangrijk vindt.Nadelen zijn er ookzoals het hogere zwaartepunt iets stroever in korte bochten ...Hopelijk ben je er wat mee?!!