Chokehandel

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
wsegers1

Chokehandel

Bericht door wsegers1 »

Mijn chokehandel op mijn RT blijft soms muurvast zitten, is het mogelijk het ergens te smeren zodat dit niet meer voorkomt?

groeten Willem
romain

Bericht door romain »

Hoi Segers ,

heb onlangs een gesprek gehad met mijn hersteller, mijn 1100 Rt doet net hetzelfde, geen paniek :shock: :shock: .Volgens hem is dit geen choke maar een gashendel :o :o ,dus een soort handgas.Hij zou bij konstant langzaam verkeer deze hendel gebruiken.Bij het niet terugpringen zou het voldoende zijn even aan de gashendel te draaien en de zogezegde "choke" zou moeten terugspringen.
snow is only frozen water
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Ge gelooft dit toch zelf niet zekers...

Links zit wel degelijk een choke, die bij koudstart zijn nut bewijst.
Het nut van dit hendeltje is dat het je toerental wat de hoogte ingooit tot je motor na enkele minuten begint op te warmen. Hierna snel dichtgooien die hendel anders zuipt je motor benzine tot en met.

Als deze niet meer kan bedient worden... dan snel laten herstellen
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Patrick V

Bericht door Patrick V »

JH. schreef:
Ge gelooft dit toch zelf niet zekers...
Bij de 1150 RT is dat toch zo. Hij springt wel niet automatisch terug.
Groetjes
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Danny

Bericht door Danny »

:wink:
Laatst gewijzigd door Danny op 16 apr 2006, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Danny schreef:de 1100derdjes hadden een beetje 't probleem dat de handgas bleef "hangen"... de gaine schuift uit zijn houder aaan 't stuur... een beetje met het het gashendel spelen in combinatie met links de kabel wat manipuleren en hij schiet terug...

de hendel op 't stuur heeft altijd twee standen, stand één daarin blijft de hendel zitten, stand twee daarin moet je hem met de vinger houden....
:wink:
Zo doe ik het momenteel ook. Of beter nog, ik gebruik dat klereding niet meer, nadat ik eens op een druk kruispunt ergens in de ochtendspits mezelf belachelijk heb gemaakt. Uit puur verveling even handgas aangetrokken, even zien of die nu vanzelf terugkwam. Neen dus, en met een open uitlaat sta je daar voor aap. En na veel ingewikkelde bewegingen lag ie dan stil, noodstop ongewild aangeklikt. Dus nog niet meteen starten, net op het nippertje toch nog door het groen kunnen ritsen :oops: Dat alles op 10 seconden.
Volgens mij schuift die gaine eruit omdat de binnenkabel niet voldoende teruggetrokken wordt bij toezetten van de handgas. Een dot gas helpt dan wel, dus moet het ergens onder de tank fout zitten. Maar die dot gas is er te veel aan, als ik 's morgens om 0530 uur thuis stiekem wil vertrekken om niet de hele buurt wakker te maken. En gas op een ijskoude motor, brr.
Heeft het zin om de hele zaak open te gooien, of heeft de ervaring geleerd dat het niet te verhelpen is??
wouteRT

Bericht door wouteRT »

Mijn chokekabel is bij de laatste beurt even op spanning gezet. Was door gebruik wat gerekt zoals ook je gas en koppelingskabel. Hierdoor kon het metalen uiteinde van de kabelmantel uit het huis komen en blokkeren. Nu totaal geen ellende meer en moet zelfs oppassen dat ik hem niet in de midden "klik"stand zet, dan staat de motor ook koud flink te loeien!!
R1100RT '97
K100 USA '85 R.I.P
Mototech
Contacteer:

Bericht door Mototech »

op geen enkele injectiefiets zit een choke, maar een stationair toerental versneller genaamd. Gemakshalve een choke. De choke van een BMW geeft inderdaad een kleine gasstandopening. Dewelke je dus ook met de gashendel kunt simuleren.
De beste service aan de best prijs, voor motorrijders en door motorrijders
Plaats reactie