R1200RT - nieuwe foto?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Allez Rutger, geen K1200R meer, een R1200RT nu :?:

Gaat ge u ook in het boxerasiel smijten :?: Nu ja, een Pan en een R1200RT, het verschil is en blijft de Duitse Gründligheit en het betrouwbare van een BoXeRmotor. En dat hebben we toch allen graag.

Niet dat ik ga beweren dat een Pan een slechte motorfiets is, ze hebben hun degelijkheid ook bewezen en zijn volgens mij de beste tourmotor van Japan (1300cc V4, ABS), maar in kan da Blauw witte logo niet de rug toekeren. Eens BMW, altijd BMW :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
brit

Bericht door brit »

JüRgen schreef:Allez Rutger, geen K1200R meer, een R1200RT nu :?:
heb helemaal geen uitstaans met viercilindergedrochten. 'rij' momenteel met een 12gs.

met alle respect, maar ik merk dat op alle bmw gerelateerde forums er heel wat gejodeld wordt over de nieuwe rt.

'te plastiekerig, te Pan, te duur, etc...'. vind het eigenlijk best allemaal wel ironisch. de trends zijn minder (gewicht) en meer (vermogen), hoekig design, etc... en dat zijn NU de trends die verkopen. en als er daar bijvoorbeeld plastiek voor nodig is om dat doel te bereiken, dan moet dat dan maar. ik zelf zeg tegen mijn 12gs trouwens tupperwarebak. maar dat heeft alvast weinig mensen tegengehouden om er één te kopen...

voor mij staat de r12rt alvast bovenaan het lijstje van mooiste bmw brommers

(en de Pan mag nog zo'n superbak zijn, hij verantwoordt absoluut zijn dure aankoopprijs niet!)
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Ja, Rutger,

Een R1200GS is nu eenmaal meer kunststof, daardoor minder gewicht en evolutie van de motor, waardoor meer vermogen. Ik zie persoonlijk nog altijd liever de R1150GS Adventure. Zeker als je in een showroom of treffen ze allebei naast elkaar ziet staan. Daarom hoop ik ook op een R1200GS Adventure of hoe ze hem ook zullen noemen :? tegen dat mijn beemer afgeschreven is.

De RT vind in persoonlijk wel kunnen, al zijn er wel gelijkenissen met de Pan.

Het was idem toen BMW bij de wagens de 7-serie uitbracht en een lading kritiek over zich kreeg, nu ja, een prachtig zicht was het niet, maar kijk nu naar de huidige 5-serie, is een prachtauto en de nieuwe 3-serie die er aankomt belooft ook hoge toppen te scheren. Nu ze zien dat het new-edge design werkt gaat gelijk Mercedes ook aan de slag met de SLK, CLS,... het is een kwestie van wennen 8)
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Dat zeg jij, mijn baas denkt er anders over want de kostprijs per kilometer is een stuk lager dan die van onze RT. Na 60.000 km nog niets aan kosten behalve banden en remblokskes, de RT heeft nu 113K op de teller en heeft 4de koppeling, 2de versnellingsbak, nieuwe nokkenassen. Moto73 heeft in holland de Pan 1 jaar en 93.000 km aan de tand gevoeld, 1 kapotte zekering gehad wegens het doorslijten van een draadje. Overigens, in Nederland kost de Pan nog zo`n 22.000 euri in de luxe uitvoering wegens de BPM. Ge kunt alleen naar aanschafprijs kijken maar ook naar de uiteindelijke kostprijs. Dat zit bij een Pan wel goed. Overigens heb ik met mijn ST1100 300K gereden, het zal u niet verbazen dat dat met originele versnellingsbak, originele koppeling en al gebeurd is. 1 keer voor kosten gestaan, een lekke koppakking op 160K doordat ik te lang met een rotte uitlaatbocht ben doorgereden.
Heeft een Pan geen minpunten? Jawel, geen inox uitlaatsysteem bijvoorbeeld wat betekent dat je minimaal 1x per 150K het uitlaatsysteem moet vernieuwen. Dat is bij de 1300 beter geregeld (hoop ik :wink: )

Even wat anders, ik rij R1100GS nu en ik heb wel meer pret (behalve als ik weer wat moet laten repareren, want BMW rijden kost geld zulle! :wink:

Overigens heb je gelijk dat de tendens nu is dat recht en hoekig verkoopt, het is nu eenmaal mode. Kijk maar naar de aprilla futura/capo nord en consorten. Ik mis die mooie lijnen van vroeger ook maar ben toch blij dat de techniek geavanceerder is geworden
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
de Ron

Bericht door de Ron »

de nieuwe RT oogt allezins moderner, spijtig alleen dat ze hem niet erg veel lichter konden maken... ik zou hem in ieder geval graag onder de kerstboom vinden !! :P :wink:
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

de Ron schreef:de nieuwe RT oogt allezins moderner, spijtig alleen dat ze hem niet erg veel lichter konden maken... ik zou hem in ieder geval graag onder de kerstboom vinden !! :P :wink:
serieus hoge boom nodig tenzij je hem plat legd :D :D :D
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Ja, diene Santa Claus mag hier in de Vlaamse Ardennen ook even halt houden, heb hier bomen genoeg... :D

Bah ja, een RT'ke op den hof... leuk... lekker uit de wind en al die luxe.. :wink:
AdventureQ

foto's uit bologna

Bericht door AdventureQ »

vanaf hier

zie je zo'n 60 foto's van de nieuwe RT met wat uitleg

(via http://www.rt-biker.de kom je er ook)
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
Sventje

Bericht door Sventje »

Ik vond 'm tot nu tot maar niks, maar 'k moet zeggen dat ie er op de foto's van het salon eigenlijk best wel lekker uitziet. Mooie kleur ook. En dan spreek ik trouwens niet over die deerne achterop de machine op foto 28. Alleen jammer dat ze die 49l topkoffer niet nog een maatje groter hebben. :wink: Wat een container die ze daarop hebben gezet...

'k Ben benieuwd naar het salon in Brussel om me een definitief oordeel te vellen.

Sventje
GVN
Moderator

R1200ST/RT

Bericht door GVN »

Toen ik mijn R1150RT in 2003 kocht was ik smoorverliefd :oops: , nu erger ik me al wat op de kleine onhebbelijkheden (water in koplamp, antiek dashboard,...), maar ik kan nog steeds smachtend naar zijn rondingen kijken. De R1200RT roept die gevoelens niet op. Ik vind het nieuwe design een te grote breuk en te weinig origineel. Maar de ST daarentegen vind ik wel knap. Persoonlijk begrijp ik de marketingboys van BMW niet zo goed dat ze beide R's tegelijk lanceren : m.i. gaat de ST marktaandeel van de RT wegsnoepen.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Brik

Bericht door Brik »

Nog meer foto's

http://www.R1200ST.de/
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Ik wacht ook even om verder te (ver)oordelen tot met het salon hoor :roll:
Wanneer is da weer :?: :wink: - kan bekanst niet wachten :oops: :wink:

Eigenlijk, hoe meer ik em zie en de foto's bekijk, hoe meer ik geneigd ben om te zeggen " dat word mijnen nieven bike" :!:

Vraag is natuurlijk wat al da moois kosten gaat hé :?:
En in hoeverre dit model 2005 de 2004 modellen in prijs gaat doen dalen :?: :?: :roll:

CY all,
Greetz,
Francis
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Francis,

Motorsalon is van 15-23 januari 2005.
Motorfietsen in paleis 1 tem 3.

Openingsuren => Ma-vr: 10.00-18.30 / Week-end: 10.00-18.30 / Nocturne 20/01: 10:00-22:00

Toegangsprijs => Volwassenen: €10 / Kinderen < 6 jaar: gratis / Kinderen < 12 jaar: €5

De prijs van de R1200RT staat in Duitsland op 15.100,00 EUR ; op de website van BMW Italië staat hij wel al, maar zonder prijs.
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

He Jurgen vriend :!:

Reuze bedankt voor je antwoord, jij bent een heel betrouwbare gast/biker , op u kunnen we bouwen , en op gans het forum natuurlijk :!:

Maar, euh :oops: :oops: mijn vragen waren eigenlijk meer een beetje van retorische aard hoor :oops:

Groetjes allemaal,
En misschienst zien we elkaar opt salon wel ergens op de bmw (of andere) stand
Francis
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
doov

Bericht door doov »

Als ik een Pan zou willen kopen, dan kocht ik een echte Honda en geen als Pan vermomde BMW.

Als ie in echt niet stukken beter er uit ziet als op de foto, dan zet ik een FJR 1300 op mijn verlanglijstje in plaats van de RT.
doov

Bericht door doov »

De dubbelpost haal ik maar weg.
Laatst gewijzigd door doov op 11 dec 2004, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Iron Gonzo

doov schreef:Als ik een Pan zou willen kopen, dan kocht ik een echte Honda en geen als Pan vermomde BMW.

Als ie in echt niet stukken beter er uit ziet als op de foto, dan zet ik een FJR 1300 op mijn verlanglijstje in plaats van de RT.
Je moet dringend eens vergelijken op een deftige mannier.
en niet alleen naar het uiterlijk.
Ik denk dat het niet lang zal duren of de vergelijkingstesten van deze 3 zullen verschijnen in de betere motortijdschriften. spreek dan eens :!:
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ach, ik vergelijk ze wekelijks, de Pan en de RT maar hoeveel voors en tegens, subjectiviteit blijft altijd. Puur objectief is een RT aardig ding maar ik vind het een gedrocht om mee te rijden, itt de Pan :wink: Maar na werktijd spring ik weer met veel plezier op de GS en rag de kleine baantjes :twisted:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
doov

Bericht door doov »

R1100RS schreef:
doov schreef:Als ik een Pan zou willen kopen, dan kocht ik een echte Honda en geen als Pan vermomde BMW.

Je moet dringend eens vergelijken op een deftige mannier.
en niet alleen naar het uiterlijk.
Ik denk dat het niet lang zal duren of de vergelijkingstesten van deze 3 zullen verschijnen in de betere motortijdschriften. spreek dan eens :!:
Ik was nog vergeten om te melden dat ik de Pan 1300 ook nog nooit een mooie fiets heb gevonden en dat ie dus nooit op mijn verlanglijstje heeft gestaan.
En ik weet best dat ik mijn definitieve oordeel pas moet vormen als je de fiets in het echt hebt gezien. Op een foto komt de werkelijkheid vaak niet helemaal goed over. Maar voorlopig vind ik mijn 1150 RT een stuk mooier dan de nieuwe, dus de aandrang om hem in te ruilen (die ik wel had toen de eerste berichten omtrent de 1200 naar buiten kwamen) heb ik niet meer.
fabian

Bericht door fabian »

Ontwerpt bangle nu ook al motorfietsen?!
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ik vind het eigenlijk zowiezo gezeik dat een motor mooi moet zijn wil je hem kopen. Ik koop een motor omdat ie een bepaald toepassingsgebied heeft en niet omdat ie mooi is, hoe meer bagger erop zit hoe beter. Dat moderijdersgedoe ook :lol:
J-P

danielGS

Bericht door danielGS »

Als je vind dat je brommer goed rijd en je vind hem mooi ook dan is dat aardig meegenomen (of omgekeerd)

De een koop een bepaalde motor omdat zijn budget niet verder rijkt,de ander omdat ie graag wat nieuws heeft ,omdat ie mooi is ,omdat ie goed rijd, omdat ie jaloers is enz enz enz enz.......Eigenlijk is het beter zo anders reden we allemaal met een GS :lol: :lol: :lol:
toetindendroai

R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
Iron Gonzo

danielGS schreef:Eigenlijk is het beter zo anders reden we allemaal met een GS :lol: :lol: :lol:
Dit moet zijn RS :D :D :D :D :D
TRIUMPH TROPHY SE
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Dat denk je maar, het is toch echt GS, je bent gewoon in denial :D :D
J-P

Scarto

Bericht door Scarto »

Hoi vrienden,

Toch even mijn persoonlijke mening.

Bij iedere aankoop van mijn 5 nieuwe wagens en 3 tweedehandse motorfietsen ging dit gepaard met emoties. Het waren tenslotte mijn zuur verdiende centjes die ik uitgaf en niet die zak duiten die ik van mijn werkgever mee kreeg om me een dienstvoertuig aan te kopen. :?

Ik denk dat de meeste mensen hun gevoelens laten meespelen bij hun keuze tussen de verschillende opties.

Groeten

Martin M.
Plaats reactie