Dat zeg jij, mijn baas denkt er anders over want de kostprijs per kilometer is een stuk lager dan die van onze RT. Na 60.000 km nog niets aan kosten behalve banden en remblokskes, de RT heeft nu 113K op de teller en heeft 4de koppeling, 2de versnellingsbak, nieuwe nokkenassen. Moto73 heeft in holland de Pan 1 jaar en 93.000 km aan de tand gevoeld, 1 kapotte zekering gehad wegens het doorslijten van een draadje. Overigens, in Nederland kost de Pan nog zo`n 22.000 euri in de luxe uitvoering wegens de BPM. Ge kunt alleen naar aanschafprijs kijken maar ook naar de uiteindelijke kostprijs. Dat zit bij een Pan wel goed. Overigens heb ik met mijn ST1100 300K gereden, het zal u niet verbazen dat dat met originele versnellingsbak, originele koppeling en al gebeurd is. 1 keer voor kosten gestaan, een lekke koppakking op 160K doordat ik te lang met een rotte uitlaatbocht ben doorgereden.
Heeft een Pan geen minpunten? Jawel, geen inox uitlaatsysteem bijvoorbeeld wat betekent dat je minimaal 1x per 150K het uitlaatsysteem moet vernieuwen. Dat is bij de 1300 beter geregeld (hoop ik

)
Even wat anders, ik rij R1100GS nu en ik heb wel meer pret (behalve als ik weer wat moet laten repareren, want BMW rijden kost geld zulle!
Overigens heb je gelijk dat de tendens nu is dat recht en hoekig verkoopt, het is nu eenmaal mode. Kijk maar naar de aprilla futura/capo nord en consorten. Ik mis die mooie lijnen van vroeger ook maar ben toch blij dat de techniek geavanceerder is geworden