Harald, je vertelde gisteren dat je een GS meekreeg als vervangmoto.
Zit deze in dit bedrag?? Of moet je die nog eens apart betalen???
Op dat gebied vond ik Raf nogal ne dure.
Harald, heb je een gedetailleerd factuur gekregen?
Zo kunnen er appelen met appelen vergeleken worden.
De vergelijking doen, louter op basis van factuurbedrag, zou onjuist zijn.
de factuur zal opgestuurd worden , er was een electricteitspanne .
Pc werkt niet , betaalkaart kan niet gebruikt worden enz .
Heb ik alle begrip voor . Ik mag zelfs overschrijven .
Ik denk dat het is stillaan tijd is om de prijzen te gaan vergelijken .
Ik hoor her en der serieuze verschillen
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!" "Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Ik heb deze zomer mijn GS binnengedaan voor 10d onderhoud en dan kom ik aan het volgende
Olie Motul 300V4T (4 liter) 44.24
oliefilter 14.04
remblokken achter 34.09
remolie 4.30
handkappen 54.06
werk 2u 48.34
kleppen gesteld en motor gesynckroniseerd
BTW 41.80
Totaal 240.87 euro
Voila Harald, zo kun je eens vergelijken.
Pas op, ik ga wel niet naar een officieel BMW dealer, die zijn me veel te duur. Ik ga naar iemand die ook alleen maar BMW doet en met originele BMW stukken werkt.
Als ik lees dat je niets speciaals heb gevraagd ga ik ervan uit dat het dus gewoon olie, filter en eventueel kleppen stellen was.
Als ik de handkappen, de remolie en de remblokken eruit laat dan zou een gewoon 10d onderhoud mij ongeveer 129 euro gekost hebben. Vervangmotor had ik niet nodig en de koffie was gratis
Ik denk dat het hoog tijd is dat men bij bmw forfaitprijzen gaat toepassen
zoals bij de wagens,het eerste onderhoud op 1000 vind ik zelfs veel geld als men weet dat bij de meeste automerken alleen bij het eerste nazicht en dan nog op 10.000, alleen maar de niveau's nagezien worden
niet iedere bm is even onderhoudsgevoelig. wil ik zeggen: het onderhoud van een r gaat minder lang duren dan dat van een rt omdat bv. het de- en daarna terug monteren van de kuip al de nodige tijd in beslag neemt...
ik prijs me nog steeds gelukkig als ik andere motorcollega's hoor als het over onderhoudskosten gaat bij andere constructeurs. voorbeeld: een onderhoudsfactuur van 1059 euro voor een honda transalp kan je bezwaarlijk normaal vinden, 397 euro voor gewoon onderhoud van een kawasaki chopper ook niet...
tot nu toe nog nooit meer dan 180 euro betaald voor 'gewoon' onderhoud. vervangmoto krijg ik eveneens gratis.
@ stoffel: waarom werd die poly-v riem aan 40k vervangen?
Rutger, bij het openen van het beschermdeksel werd vastgesteld dat de Poly-V riem (alternatorriem) sleet vertoonde, dus opteerde ik maar voor de vervanging ervan. Meer was er niet aan. Normaal staat voorgeschreven die enkel te vervangen aan 60.000 Km en enkel te controleren aan 40.000 Km maar ik genees liever dan voorkomen. Stoffel
Laatst gewijzigd door Stoffel op 02 dec 2004, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Oliefilter : 1 x 13.49
Dichting : 2 x 1.82
Dichtring : 3 x 0.19
Motorolie TWS 10W60 : 3.75 x 11.66
Transmissie olie : 0.25 x 10.85
Klein materiaal : 1 x 5
Werk : 30 x 3.00
Totaal inclusief BTW : 192.56 €
Tja, as ge veel rijd zijn dat natuurlijk heel wat eurookes ... de fiscus gaat blij zijn
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Op 28/07/2004 moto binnen gedaan bij MABBE (Wielsbeke) voor onderhoud 10.000km.
Ik heb 167,72 euro betaald voor het volgende:
- oliefilter
- dichting
- olie motul 15W50
- koperen joint
- smeermiddelen
- BMW- inspectie
- afvalverwerkingsbijdrage.
Ik hebhiervan een factuur ontvangen samen met het onderhoudsschema
R1150RT.
groeten aan iedereen
Pieter.
In Juli een K100rs gekocht met 38000Km. op de teller ( die wel reeds een drietal jaar stilstond ) .
Eerst zelf olie en bougies vervangen , en daarmee een 700Km gereden .
Vorige week dan binnengedaan bij een dealer voor groot onderhoud , nu net de rekening gekregen van de eerste BMW-onderhoudsbeurt ooit in m'n leven ...
Was toch effe slikken : FAKTUUR .
Ik had een serieuze boterham verwacht , maar 594€ vind ik toch veel . Is dit een normaal voorkomend bedrag voor 'n groot onderhoud ( mét voorband ) ?
... En moet hij nog herspoten worden , ik krijg al schrik ...
ik heb even mijn facturen erbij gehaald (voor R1150GS bjr 2002) :
beurt 10K = 186 eur (olie, dichtingen, werk)
beurt 20K = 283 eur (olie, olie boite, dichtingen, werk)
beurt 30K = 201 eur (olie, dichtingen, werk)
bij een dealer uit het antwerpse, zonder vervangmotor (heb ik ook niet naar gevraagd).
@dbr
volgens mij gebruikt hij veel dichtingen om de prijs op te krieken.
je hebt enkel een dichtingske nodig aan de aflaatstop.
Schande daat ze die goedkoope prullen zo durven aanrekenen.