Noorwegen
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
noorwegen
Noordkaap is wel echt zéér ver.
wie niet de tijd heeft:
de omgeving van Flåm met de aurlandsvegen (fantastische panorama's)
Of nog iets hoger Geiranger en de trollsteigveien
dit is het mooiste wat ik in Noorwegen heb gezien in de 26 jaar dat ik er op vakantie ben geweest
een verblijf op één van de eilanden voor de kust, met soms enkele tientallen inwoners, is ook een belevenis, Mausund is zo'n eiland
daar kom je tot rust
Ha det bra i Norge
k
wie niet de tijd heeft:
dit is het mooiste wat ik in Noorwegen heb gezien in de 26 jaar dat ik er op vakantie ben geweest
een verblijf op één van de eilanden voor de kust, met soms enkele tientallen inwoners, is ook een belevenis, Mausund is zo'n eiland
daar kom je tot rust
Ha det bra i Norge
k
-
lucsa
- Contacteer:
Re: noorwegen
Flåm en Geiranger had ik ook aangegeven.khwb851 schreef:Noordkaap is wel echt zéér ver.
wie niet de tijd heeft:
daar kom je tot rust
Ha det bra i Norge
k
Wij waren ook erg onder de indruk van de Lofoten, maar die liggen dan ook al een aardig stuk noordwaarts.
En de geirangerpas is in juni soms nog afgesloten, maar met de moto is dit een avontuur vooral al de sneeuw begint aftebrokelen en op de rijweg
komt.
komt.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 01 nov 2018, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW MC VlaanderenZoals hierboven reeds gesteld werd zijn ferries inderdaad ook voor motorrijders te betalen. Wat misschien nog het vermelden waard is dat je als motorrijder nooit achteraan moet aanschuiven voor zo een ferrie. Iedereen beschouwt het als de normaalste zaak dat je op de eerste rij gaat staan van zodra je met de motor toekomt. Motoren moeten dan meestal ook als eerste inschepen. Best wel handig want soms geraakt niet iedereen die staat aan te schuiven op de ferrie.
M.
M.
YOO
Grtz, Philip!
Voila, ziede, nu ge toch daar zijt, kunt ge toch da stukske nog bijnemen hélucsa schreef:Eens je Noorwegen binnenkomt in het zuiden is het inderdaad niet zo ver meer tot aan de Noordkaap.Koppel!! schreef:YOO
Aha, nou wordt 't interessant zie, Noorwegen staat hoog op m'n verlanglijstje, wel met de Noordkaap erbij,Danny schreef:2007 in georganiseerde vorm... als 't onze Lieve Heer Belieft
als ge dan toch daar in de gebure zijt hé, dus voor 2007 moogt ge mij er zeker en vast bijrekenen
![]()
Grtz, Philip!
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Voor wie dit jaar wil gaan, wel best met een gs
http://www.gsmeeting.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gsmeeting.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door luc boxer op 01 nov 2018, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW MC VlaanderenHoe zit het nu met jullie planning om in 2007 naar Noorwegen te gaan ?
Ik ben ook altijd bereid om mee te gaan.
Http://home.scarlet.be/noors
Ik ben ook altijd bereid om mee te gaan.
Http://home.scarlet.be/noors
vergeet vooral niet met nieuwe banden te vertrekken ander kom je zeker in de problemen "niet zeggen ze liggen er nog maar een paar 1.000km op" nieuwe banden is een noodzaak want niet alle maten van banden zijn voorradig trust me, reeds van 1992 zijn we bijna ieder jaar naar Scandinavie geweest en geloof me vrij het is zeer verslavend....het woeste Noorwegen het glooiende Zweden en het stille Finland (Suomi) het land dat mijn hart heeft gestolen,onderweg stopten we, motor afgezet alles stil, zo stil "dat je er het ruisen van eigen hart kan horen " om er kippevel van te krijgen een ervaring dat je zeker moet beleven....
naar Scandinavië gewoon tent op de motor slingeren en vertrekken je zal het zeker niet beklagen
naar Scandinavië gewoon tent op de motor slingeren en vertrekken je zal het zeker niet beklagen
robtop schreef:vergeet vooral niet met nieuwe banden te vertrekken ander kom je zeker in de problemen "niet zeggen ze liggen er nog maar een paar 1.000km op" nieuwe banden is een noodzaak want niet alle maten van banden zijn voorradig trust me, reeds van 1992 zijn we bijna ieder jaar naar Scandinavie geweest en geloof me vrij het is zeer verslavend....het woeste Noorwegen het glooiende Zweden en het stille Finland (Suomi) het land dat mijn hart heeft gestolen,onderweg stopten we, motor afgezet alles stil, zo stil "dat je er het ruisen van eigen hart kan horen " om er kippevel van te krijgen een ervaring dat je zeker moet beleven....
Soms wel...Xavier schreef:![]()
...komt ge daar ook mensen tegen?

Meest wat minder...

Vaak helemaal niet...

Geert Hp2Adv en xtz660 in wordingVoor Noorwegen is het altijd een goede periodeik krijg er zin in als ik dit lees... Is augustus een goede periode?
Laatst gewijzigd door luc boxer op 01 nov 2018, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW MC Vlaanderen