Hoi,
Nu mijn K1200RS op stal staat (eigenlijk in mijn verwarmde werkplaats) met gedemonteerde kuiphelften begint hij enorm te stinken naar benzine.Ik heb de vuldop afgeplakt (iets minder geur), maar als je aan de benzinetank zelf ruikt heeft deze een enorme benzinegeur.Is dit normaal?
K1200RS - benzinegeur
Moderator: GVN
controleer alle slangen eens op lekkage, best contact aanzetten (geeft je pomp druk) of draaiende motor mag ook...
bekijk eens de plaats waar je benzinepomp gemonteerd zit of er daar geen lek is... een kleine zaklamp,wat toiletpapier - om eerst alles schoon te vegen - en een make up spiegeltje doen vaak wonderen om een lekje op te sporen, moeglijk moet je een geknepen klemband vervangen door een exemplaar wat je kan vastschroeven of een snelkoppeling - O -ring vervangen......sucses ermee
bekijk eens de plaats waar je benzinepomp gemonteerd zit of er daar geen lek is... een kleine zaklamp,wat toiletpapier - om eerst alles schoon te vegen - en een make up spiegeltje doen vaak wonderen om een lekje op te sporen, moeglijk moet je een geknepen klemband vervangen door een exemplaar wat je kan vastschroeven of een snelkoppeling - O -ring vervangen......sucses ermee
Laatst gewijzigd door Danny op 24 nov 2004, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
®win
- Contacteer:
Afgelopen voorjaar is er een terugroepactie vanuit BMW geweest in verband met de snelkoppelingen in de brandstofleidingen (een afsluitring zou bij terugplaatsen van de koppeling aanleiding kunnen zijn voor een lekkage). Het betrof o.m. K-modellen geproduceerd tussen september '99 en januari '04.
Mogelijk is dit niet bij jouw RS gecontroleerd en geeft nu de benzinelucht.
Mogelijk is dit niet bij jouw RS gecontroleerd en geeft nu de benzinelucht.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Hoi ,
Ik vermoed niet dat er lekkage is (hij staat nu binnen en dat zou ik waarschijnlijk direkt zien op de vloer of langs het rechter ALU deksel ) , maar als ik m'n neus vb. links op de benzinetank plaats en snuif , ruik je de benzinegeur al.Is het mogelijk dat die plastieke benzinetanken niet geurdicht zijn?Het is een K van 1997 , dus die terugroepactie was niet voor mijn modeljaar bestemd.
Ik vermoed niet dat er lekkage is (hij staat nu binnen en dat zou ik waarschijnlijk direkt zien op de vloer of langs het rechter ALU deksel ) , maar als ik m'n neus vb. links op de benzinetank plaats en snuif , ruik je de benzinegeur al.Is het mogelijk dat die plastieke benzinetanken niet geurdicht zijn?Het is een K van 1997 , dus die terugroepactie was niet voor mijn modeljaar bestemd.